• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźnienie na budowie przejścia przy Bramie Wyżynnej

Maciej Korolczuk, szym
1 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

Budowa naziemnego przejścia na Wałach JagiellońskichMapka przy Bramie Wyżynnej potrwa dłużej, niż pierwotnie zakładano. Powód: odkrycie reliktów historycznej zabudowy, co wymusiło czasowe wstrzymanie prac. Zakończenie robót przesunięto na początek przyszłego roku.



Czy zwężenie pasów jezdni w tym miejscu to problem?

Ostatni raz plac budowy naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej odwiedziliśmy w sierpniu, kilka tygodni po rozpoczęciu prac.

Od tamtej pory między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk sporo się zmieniło. Według pierwotnych zapowiedzi budowa miała właśnie wkraczać na ostatnią prostą. Otwarcie przejścia planowano na koniec roku.

Wiadomo już jednak, że terminu nie uda się dotrzymać.

Prace wstrzymane przez odkrycia archeologiczne



Jak poinformowała Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, w  październiku na terenie budowy, podczas prowadzenia robót ziemnych, natrafiono na pozostałości elementów historycznej zabudowy.

- Odkrycie to skutkowało tymczasowym wstrzymaniem prac i koniecznością przeprowadzenia badań archeologicznych. Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to zmianę technologii robót, a co za tym idzie - opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów. Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami - tłumaczy.
Odkryte pozostałości, zgodnie z zaleceniami konserwatora, zostały zinwentaryzowane i zasypane.

Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.  Piesi korzystający z naziemnego przejścia, aby dostać się na przystanek, będą korzystać z nowych chodników powstałych wzdłuż jezdni.
Wszystko to wpłynęło na zakładany w umowie harmonogram robót.

- Zaktualizowany harmonogram zakłada, że w tym roku wykonamy nawierzchnię bez ostatniej warstwy ścieralnej. Zostanie ona ułożona przy odpowiednich warunkach atmosferycznych dla technologii tych robót - mówi Zakrzacka.
Zakończenie prac planowane jest tym samym na początek przyszłego roku. Konkretny termin uzależniony jest jednak od pogody.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Remont jezdni na Wałach Jagiellońskich



Przypomnijmy, że budowę przejścia dla pieszych połączono z remontem odcinka Wałów Jagielońskich, między Huciskiem a Okopową.

Na jezdni w kierunku Oruni gotowa jest już tu nawierzchnia na lewym i środkowym pasie ruchu. Prawy pas oraz zatoka autobusowa przy Forum Gdańsk zniknęły pod koniec października. Trwa ich przebudowa, co dla pieszych oznacza zamknięcie chodnika w kierunku Huciska i konieczność poruszania się przez park przy pomniku Marii Konopnickiej.

Z kolei na jezdni w kierunku dworca PKP, na wyjeździe z ul. Bogusławskiego, zerwano dotychczasową nawierzchnię. Na etapie robót ziemnych poprawiono też w tym miejscu geometrię samego skrzyżowania. Trwają także prace przy przebudowie nawrotki na wysokości gmachu Narodowego Banku Polskiego.

Oprócz postępów na budowie, które można dojrzeć gołym okiem, toczą się też prace niewidoczne, ale odczuwalne dla kierowców. Tak było przed ostatnim weekendem, gdy w nocy na wysokości LOT-u wyłączono z ruchu fragment Wałów Jagiellońskich w kierunku Wrzeszcza. Utrudnienia miały związek z koniecznością wykonania w tym miejscu pętli indukcyjnych sterujących sygnalizacją świetlną przy Bramie Wyżynnej.

  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.
  • Budowa naziemnego przejścia dla pieszych jest już na ostatniej prostej. Zakończenie prac planowane jest na początek przyszłego roku.

Zmiany mogą zauważyć też pasażerowie komunikacji miejskiej. Ci korzystający z autobusów od kilku tygodni wsiadają i wysiadają z nich na tymczasowym przystanku w pobliżu Okopowej.

Z kolei czekający na tramwaj mogą już zauważyć wkopane krawężniki pod nową platformę przystankową (nowe przystanki będą dzięki temu szersze, co ma poprawić komfort podróżnych). W tym celu każdy z trzech pasów jezdni musiał zostać zwężony do 3 metrów szerokości (wcześniej mierzyły po 3,5 metra).

Wykonawcą prac jest Eurovia Polska. Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich.

Miejsca

Opinie (338) ponad 10 zablokowanych

  • Droga redakcjo.

    Bardzo proszę o przygotowanie artykułu o temacie. "Pracę budowlane na terenie Gdańska, które zostały zakończone w planowanym terminie w ostatnich 10 latach". Ten artykuł to będzie bestseller, zaufajcie mi.

    • 6 2

  • To jedna z najgorzej pomyślanych inwestycji

    Przy obecnym natężeniu ruchu i skuteczności sterowania sygnalizacji, będzie tam więcej stania niż na obwodnicy. Brawo, dogonimy Wrocław!

    • 6 2

  • Niech ludzie z Rady Miasta wnoszacy ten wniosek o budowie tego przejscia oddadza ze swoich prywatnych kieszeni sume ,ktora wyd

    Nie obchodzi mnie czy to bedzie 800tys ,milion czy dwa....Oddajcie kase zlodzieje!!!! Tam byl tunel!!! za ktory tez placilismy!!!!Precz z prywata pod plaszczykiem dobra mieszkancow.

    • 7 1

  • Bo do tej pory nikt nie wiedział o zabudowie...nie ma żadnych , przedwojennych planów

    • 5 2

  • totalna bzdura

    Kolejna i**otyczna modernizacja. Czy w przejściu podziemnym można zostać potrąconym przez samochód? NIIE! Czy na przejściu naziemnym jest to możliwe? TAK. Nawet z ruchem kierowanym, nawet z ograniczeniami prędkości itd. Tym bardziej przy węźle przesiadkowym, jak ludzie będą podbiegać do tramwaju prosto pod koła.

    • 8 2

  • Dla jednego bzdura dla innego nie. (2)

    Niestety biorąc pod uwagę ilość samochodów na ulicach rozsądek podpowiada, że w tej sytuacji należy ograniczać ruch samochodowy w centrach miast i to właśnie jest robione.

    • 4 5

    • (1)

      Ruch samochodów się rzeczywiście ogranicza, bo stoją w korkach. Natomiast ilość przejeżdżających samochodów jest coraz większa i blokując ruch niczego się nie zmieni. Prawie każdy korzystający z przejścia dojedzie tu tramwajem, autobusem lub samochodem. Odstoi w korku przed światłami 30 minut, żeby skorzystać na przejściu górą 30 sekund. Chociaż i tak na zielone światło poczeka parę minut.

      • 2 1

      • liczba samochodów nie musi być coraz większa

        poszerz wyobraźnię, to naprawdę ci pomoże. W wielu miastach świata liczba samochodów maleje i to znacznie, w Polsce od wielu lat utrzymuje się na niepotrzebnie wysokim poziomie.

        • 0 3

  • Nie dość , że przez budowę tego i**otycznego i zbędnego przejścia naziemnego... (1)

    ...korek się rozlewa od Forum aż po Zieleniak, to jeszcze wszystko potrwa dłużej przez opóźnienie.
    Cóż za ironia losu.
    No ale z drugiej strony srogie opóźnienia są, zdaje się , wpisane w harmonogramy naszych Gdańskich remontów.
    iiii tutaj oklaski dla pomysłodawców i wykonawców poproszę! !

    • 6 1

    • korki mają wiele przyczyn

      największa z nich to nadmiar samochodów i zbyt mało restrykcyjna polityka parkingowa miasta

      • 0 2

  • Wstyd

    Oglądam film i zamieszczone zdjęcia - tam nie ma żadnych pracowników!

    • 5 1

  • To przejście to kolejny przejaw bezrozumnej wrogości władz Gdańska wobec mieszkańców, jeżdżących (1)

    np. do pracy samochodem.

    • 7 2

    • kierowcy (ich nadmiar) sami są największymi wrogami innych kierowców

      kiedy to weźmiesz pod uwagę?

      • 0 1

  • Ta ulica w ogóle powinna przestać istnieć (2)

    Auta pod ziemie a na gorze deptak i 7 pasów drogi rowerowej w każdym kierunku. Można tez w ostateczności pomyśleć aby wybudować dla leniwych przejścia oddalone od siebie co 20 metrow oczywiście ze światłami aby było bardziej bezpiecznie.

    • 58 17

    • zgadzam się

      tunel zaczynający się pod estakadą powinien kończyć się dopiero za dworcem - a u góry jednopasmowa droga lokalna, żeby był dojazd do okolicznych miejsc i dużego parkingu.

      • 9 1

    • Można by i faktycznie zapakować auta pod ziemię, a górą zrobić deptak, natomiast to co się teraz wyprawia czyli robienie przejścia naziemnego jest największą głupotą gdańska od przynajmniej kilkunastu lat.

      • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane