- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (92 opinie)
- 2 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (31 opinii)
- 3 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (72 opinie)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (229 opinii)
- 5 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (250 opinii)
- 6 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (164 opinie)
Czy rondo pomoże odkorkować Czarny Dwór?
Od czasu otwarcia Tunelu pod Martwą Wisłą korki u zbiegu ul. Czarny Dwór i al. Jana Pawła II to codzienność. Rozwiązaniem tych problemów zdaniem naszego czytelnika może być rondo. Urzędnicy wskazują na pewne problemy tego pomysłu, ale przeanalizują go.
Jedyne co mogli zrobić drogowcy na tym skrzyżowaniu, to wydłużyć fazę zielonego światła dla jadących na wprost. Nic to jednak nie zmieniło. Dlatego niedawno inżynierowie ruchu zapowiedzieli, że włączą sygnalizację na tym skrzyżowaniu do systemu Tristar, co ma zapewnić szybszy przejazd.
Kierowcy chyba nie wierzą w to rozwiązanie i dlatego nadsyłają kolejne propozycje. Tym razem pan Wojciech zasugerował wykonanie w tym miejscu ronda.
- Skrzyżowania z ruchem okrężnym są znakiem rozpoznawczym Gdańska, więc czemu takiego rozwiązania nie zastosować na Zaspie? Nie dość, że uspokoiłoby to ruch i poprawiłoby bezpieczeństwo to na dodatek przejazd odbywałby się nieustannie - nie byłby ograniczany przez sygnalizację - mówi pan Wojciech.
Ponieważ dziś do skrzyżowania z praktycznie wszystkich stron prowadzą po dwa pasy ruchu, na ewentualnym rondzie należałoby zrobić tzw. turbinę. Podobne rozwiązanie zastosowano u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów , czy też na rondzie przy wyjeździe z tunelu pod Martwą Wisłą od strony stadionu .
Urzędnicy: rozwiązanie jest drogie, ale przeanalizujemy je
Trzeba jednak podkreślić, że przebudowa skrzyżowania pochłonęłaby z kasy miasta kilka a nawet kilkanaście milionów złotych. Dla porównania: rondo turbinowe u zbiegu ul. Budowlanych i ul. Nowatorów kosztowało mieszkańców Gdańska ok. 7 mln zł.
Ale pieniądze to nie jedyny problem.
- Wstępnie można powiedzieć, że po uruchomieniu ronda trudno byłoby zachować płynność przejazdu samochodów. Zlikwidowalibyśmy światła, więc piesi przechodziliby przez jezdnię dowolnej chwili tamując ruch aut - zastrzega Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
- Ponadto ronda projektuje się tam, gdzie natężenie aut na wlotach jest podobne. Tymczasem na Zaspie duży ruch jest w obu kierunkach w relacji Przymorze - tunel. W tej sytuacji kierowcy wyjeżdżający z pobliskiego parkingu lub z al. Jana Pawła II mieliby poważne problemy by się włączyć do ruchu - dodaje Kotłowski.
Szef gdańskich drogowców zgadza się jednak, że pomysł wart jest głębszego przeanalizowania. Warto to zrobić tym bardziej, że przebudowa Drogi Zielonej wciąż nie ma zapewnionego finansowania.
Czytaj także: Trzy wizje zabudowy terenów przy Drodze Zielonej
Opinie (303) 1 zablokowana
-
2017-07-09 19:14
NIc nie pomoże (2)
jeśli nie poprowadzi się dodatkowych pasów (optymaln.4) na całej długości Czarnego Dworu.
- 6 19
-
2017-07-09 19:17
w miescie nue powinno byc autostrad (1)
Zeby rozładować korki trebs budować drogi równolegle.
- 9 1
-
2017-07-09 20:29
Nie musi być autostrady. Wystarczy miejska droga 2x2 by znacznie poprawić sytuację
- 1 8
-
2017-07-09 18:48
Wystarczy zmienic cykl świateł (1)
- 6 9
-
2017-07-09 20:05
Wystarczy zacząć myśleć jak się nowe drogi projektuje.
- 2 0
-
2017-07-09 19:57
Więcej bloków postawcie i sprzedajcie grunty.
... a czas przejazdu przez zaspę wyniesie nie 0,5 h a 1,5 h
- 14 3
-
2017-07-09 19:38
A jakie tam są korki? Nigdy nie czekałem tam dłużej jak 10 min (zazwyczaj dużo mniej). (2)
Jak ktoś chce zobaczyć korki niech się przeprowadzi na Obłuże w Gdyni
- 9 4
-
2017-07-09 19:53
skręć w lewo w Jana Pawła II w godzinach szczytu w 10 min.
- 1 1
-
2017-07-09 19:44
Jak by ci to napisać koleś - w d. byłeś i g. widziałeś.
- 1 4
-
2017-07-09 19:09
Czarny Dwór, trasa Słowackiego - doskonały przykład GŁUPOTY decydentów. (1)
Wytyczona obecnie ABSTRAKCYJNA trasa łącznika pomiędzy al. Żołnierzy wyklętych a Czarnym Dworem realizacji doczeka się zapewne w przyszłym stuleciu. Nie rozumiem, dlaczego trasa nie mogłaby przebiegać na zapleczu ETC i dalej dzisiejszą ul. Chrobrego ? Szerokość prześwitu pomiędzy cmentarzem a zabudową jest całkowicie wystarczająca dla dwóch jezdni, a dalej niezabudowana zajezdnia autobusowa i istniejąca Hallera. Proste, nieprawdaż ? I w dodatku TANIE !!!! I teraz Czarny Dwór i łącznik do Ergo Areny. Otóż proponuję wykonać jezdnie, razem z wydzielonym torowiskiem, tramwajowym w płytkim tunelu wykonywanym metodą odkrywki. Na znacznej części mógłby być on (zwłaszcza w początkowej fazie eksploatacji) tunelem otwartym. Zamknięcie byłby konieczne tylko w miejscach tras pieszych. Koszt budowy niewiele większy od budowy na obecnym poziomie gruntu, a rozwiązanie na całe stulecia. Kilkaset lat temu nie było problemu żeby wybudować kilkanaście kilometrów kanału Raduni, więc wybudowanie 3 km płytkiego tunelu również nie powinno być problemem.
- 36 2
-
2017-07-09 19:48
Najpierw trzeba wybudować drogę zieloną inaczej totalnie zatkaliby Słowackiego we Wrzeszczu i Zaspie
- 1 7
-
2017-07-09 19:32
Moim zdaniem rondo to świetny pomysł. (1)
lepszego rozwiązania nie da się tu zastosować.
- 1 25
-
2017-07-09 19:47
Da się
wprowadzić poduszkowce najwyższy czas :)
- 4 0
-
2017-07-09 18:21
Dobre rondo dwupasmowe (1)
Olsztyn ma ich mnostwo,kiedys bylem w delegacji i sceptycznie patrzylem na to ale w praktyce lepsze takie rozwiazanie niz,sztucznie regulujace ruch swiatla
Wszystko zalezy od tego czy kierowcy potrafia odpowiednio korzystac z takowego dobrodziejstwa- 6 24
-
2017-07-09 19:32
w Olsztynie prawie nie ma samochodów
wszystkie przyjechały do Trójmiasta!
- 9 1
-
2017-07-09 19:32
Nie pomoże .....odkorkowało Budowlanych? nie. Ronda niczego nie odkorkowują, przeciwnie, patrz Żukowo czy Kościerzyna
Ronda tylko zmniejszają prawdopodobieństwo kolizji i wypadków i ich skutków.
Od S6/1 do S7 powinny być skrzyżowania bezkolizyjne, bez świateł, koniec, kropka. Trzeba niewiele, wiadukt De la Salle, wiadukt Chrzanowskiego,wiadukt Hynka, dalej nowa Hynka między ETC a Kościuszki, wiadukt nad Chrobrego i bezkolizyjny wjazd/zjazd z Hallera i wiadukt na skrzyżowaniu Hallera z Zieloną Drogą. Tak miało być pierwotnie, jak jest......od otwarcia tunelu zjazd/wjazd Słowackiego jest dramatem w zależności od pory dnia i podobnie sprawa się ma z Czarnym Dworem.- 10 7
-
2017-07-09 19:27
Na waszym zdjęciu poglądowym ronda
jest złe oznakowanie. Na samym rondzie nie powinno być tych strzałek do jazdy tylko na wprost, bo wprowadzają w błąd, skoro przed wjazdem są pasy do jazdy na wprost lub w lewo. Ale czego wymagać od tej redakacji...
- 3 6
-
2017-07-09 19:24
Rogatkowe /miastowe opłaty wprowadzić
dla przyjezdnych. Wszak stać ich skoro oszczędzają na OC o połowę tańszym niż tutaj.
- 15 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.