• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas przyspieszył pojazdy ZKM o 3-5 minut

Patryk Szczerba
20 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Autobusy i trolejbusy korzystają z buspasa na ul. Wielkopolskiej od poniedziałku do piątku, w godz. od 15 do 18. ZKM Gdynia informuje, że dzięki temu każdy kurs nadrabia od 3 do 5 minut. Autobusy i trolejbusy korzystają z buspasa na ul. Wielkopolskiej od poniedziałku do piątku, w godz. od 15 do 18. ZKM Gdynia informuje, że dzięki temu każdy kurs nadrabia od 3 do 5 minut.

Kierowcy samochodów narzekają, że buspas na ul. WielkopolskiejMapka w Gdyni wydłużył korki na tej ulicy. Ale dzięki niemu pojazdy komunikacji miejskiej nadrabiają straty o 3-5 min. Urzędnicy, przekonują, że sytuacja poprawi się dla wszystkich, gdy zmniejszą się utrudnienia na obwodnicy.



Czy stworzenie tymczasowych buspasów miało sens?

Przypomnijmy, że buspas na Wielkopolskiej, wytyczony na odcinku od ul. GedyminaMapka do skrzyżowania z ul. StrzelcówMapka jest przeznaczony dla autobusów tylko przez trzy godziny dziennie (w godz. 15-18), od poniedziałku do piątku.

Buspas na Wielkopolskiej: pechowy start w feralnym dniu



Buspas "ruszył" ostatniego dnia września. Akurat wtedy, gdy w Trójmieście trwał jeden z największych paraliżów drogowych w historii, wywołany pracami na węźle Wielkie Kacka, związanymi z budową Trasy Kaszubskiej.

Tego dnia stanęło całe Trójmiasto, a więc i ul. Wielkopolska. Kierowcy zaczęli jednak obwiniać gdyńskich urzędników, że buspas przyczynił się do powiększenia zatorów.

Te, jak przekonywali urzędnicy, były spowodowane zwężeniem na obwodnicy. Z kolei buspas ma być częściowym remedium na trwające utrudnienia na drogach.

W ostatnich dniach sytuacja na obwodnicy nieco poprawiła się, ale negatywny wpływ na poruszanie się po Trójmieście mają trwające prace remontowe na al. Niepodległości w Sopocie.

Czytelnik: korki były zawsze, ale nie w takim miejscu



Kierowcy przekonują w Raporcie z Trójmiasta o bezzasadności utworzenia buspasa. Ich zdaniem autobusy i trolejbusy, które z niego korzystają, stoją w dłuższym w korku, żeby do niego dojechać .

Zdaniem czytelników korek przesunął się dalej, więc autobusy niewiele nadrabiają. Zdaniem czytelników korek przesunął się dalej, więc autobusy niewiele nadrabiają.
- Ulica ta była zawsze zakorkowana w godzinach szczytu, ale znacznie wyżej. Teraz, po wprowadzeniu bus pasa, wszystko stoi co najmniej od wysokości Placu Górnośląskiego. Pani w UM Gdynia nie była w stanie mi odpowiedzieć na pytanie, jak taki bus pas pomaga autobusom i trolejbusom. Czy omijają go drogą lotniczą? Jeżeli nie, to ile minut tracą na staniu w nim, aby nadrobić 3 minuty jadąc później bus pasem? - pytał pan Michał.
Podobnych zgłoszeń było w ostatnich dniach więcej.

Jednak pojawiają się też głosy, że po unormowaniu się sytuacji na obwodnicy, korek na Wielkopolskiej znacząco się zmniejszył.

- Kto jechał dziś na Karwiny czy Wielki Kack w godzinach popołudniowego szczytu przekonał się, jak udrożnienie obwodnicy wpłynęło na rozładowanie korków na ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Oby tak dalej. Dąbrowa nadal jednak nie ma lekko - napisała w mediach społecznościowych Anna Szpajer, radna Gdyni.

Zwężenie wciąż pozostaje na Chwaszczyńskiej



Warto wiedzieć, że o ile w przypadku obwodnicy o zwężeniach można mówić w czasie przeszłym, to te nadal występują na ul. Chwaszczyńskiej, gdzie pracuje firma MTM, budująca węzeł Karwiny. Do tego zamknięty jest wyjazd z ul. Źródło Marii w Chwaszczyńską. Przy tej inwestycji prace potrwają jeszcze rok. Niewykluczone, że buspas będzie działał co najmniej do tego czasu.

Urzędnicy: buspas zmniejsza opóźnienia komunikacji miejskiej



Zadowoleni z jego wprowadzenia są urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni. Przekonują, że pojazdy komunikacji miejskiej poruszają się dzięki niemu znacznie płynniej.

Autobusy i trolejbusy korzystają z buspasa na ul. Wielkopolskiej od poniedziałku do piątku, w godz. od 15 do 18. ZKM Gdynia informuje, że dzięki temu każdy kurs nadrabia od 3 do 5 minut. Autobusy i trolejbusy korzystają z buspasa na ul. Wielkopolskiej od poniedziałku do piątku, w godz. od 15 do 18. ZKM Gdynia informuje, że dzięki temu każdy kurs nadrabia od 3 do 5 minut.
- Zgodnie z informacją od ZKM Gdynia, tymczasowy buspas na ul. Wielkopolskiej pozwala na nadrobienie strat pojazdom komunikacji zbiorowej o 3-5 min. Wprowadzone rozwiązania są wdrożone na oficjalną, pilną prośbę ZKM Gdynia, w związku bardzo dużymi opóźnieniami w przejazdach komunikacji zbiorowej i zgłaszanymi uwagami mieszkańców Gdyni - informują na profilu Mobilna Gdynia na FB.

Od czwartku kolejny buspas działa na Płk Dąbka



W czwartek ruszył kolejny zapowiadany tym razem od kilku dni tymczasowy buspas, który pojawił się na ul. Płk Dąbka. Autobusy jeżdżą bez przeszkód na odcinku od ronda na Pogórzu Górnym do wysokości wjazdu/wyjazdu z niedawno wybudowanego dyskontu.

Kolejny buspas. Tym razem na płk. Dąbka Kolejny buspas. Tym razem na płk. Dąbka

Buspas będzie obowiązuje w godzinach od 6 do 9 w dni powszednie. Poza tymi godzinami i weekendy można z niego korzystać bez przeszkód.
  • Kolejny tymczasowy buspas został uruchomiony na Płk Dąbka.


Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Opinie (332) ponad 20 zablokowanych

  • Super a spowolnil 1000 aut o 30 minut a najgorsze to ze przez spalanie w korku ludzie obok w domach to wdychaja razem z dziecmi

    • 25 3

  • SUPER! (6)

    bardzo dobrze!
    chcesz stać w korkach - siedź w aucie...chcesz przemieszczać się sprawnie - wybierz zbiorkom!

    • 9 31

    • (1)

      Zgadzam się, komunikacja zbiorowa powinna być priorytetem. A niestety jest grupa kierowców, dla których postawienie nogi w pojeździe zkm to ogromny dyshonor. Jak zachęcić społeczeństwo do komunikacji zbiorowej? Np. Buspasy.

      • 3 8

      • priorytetowo powinny być traktowane potrzeby osób chcących poruszać się po mieście pieszo

        lub rowerem. Komunikacja zbiorowa to kolejny priorytet. Bez zapewnienia bezpieczeństwa i komfortowego dostępu do przystanków komunikacji zbiorowej niewiele się zmieni.

        • 0 0

    • Chętne, jeśli będzie w nim miejsce, jeśli będzie jeździł punktualnie i jeśli będzie częściej. I nie będzie tysiąca przesiadek.

      • 4 2

    • (1)

      Próbowałem jeździć komunikacją do pracy i z pełną świadomością obecnie mogę potwierdzić że jest to niewykonalne. Ciągle spóźniony pomimo wyjścia z domu na czas bo rozkład to fikcja. Smród, bród, przystanek daleko od domu, a mieszkam pośród gęsto zaludnionych osiedli, przed Obwodnicą. Wiecznie infekcje wirusowe. Wracanie zimą po ciemku pod stromą górę po całym dniu pracy - no nic lepszego. Płacę za samochód, jego utrzymanie i wynajem miejsca garażowego w centrum. Jestem w stanie poświęcić na to znaczą część mojej wypłaty, bo zwyczajnie inaczej można pier*olnąć sobie w łeb. Znajomi którzy wyjechali za zachodnią granicę wsiadają w metro/tramwaj (tamtejsza kompaktowa kolej miejska korzystająca zarówno z naziemnych torowisk jak i tuneli )pod miejscem pracy i po 10 minutach (podobny dystans w km) są pod domem. Nie czekają dłużej niż 5 minut, a w środku czysto i porządek. Chętnie korzystałbym z takiej komunikacji i u nas. Nikt nie musiałby siłą torturować ludzi w korkach żeby "wybrali mniejsze zło" chodź dla mnie nadal takie nie jest ...

      • 3 2

      • Można podziwiać pracowitość przy tworzeniu takiej historii

        dlaczego wybierając lokalizację swojego domu nie brałeś pod uwagi odległości do stacji SKM/PKM? Perspektywa wymienionego taboru SKM i elektryfikacji PKM wraz z poprawą częstotliwości jej połączeń jest zupełnie realna. Przypuszczalnie także realna jest perspektywa stworzenia sieci dróg dla rowerów do ich przystanków oraz uruchomienie systemu rowerów publicznych wspomaganych elektrycznie. Wtedy wiele elementów Twojego wywodu straci swój pesymistyczny wydźwięk: odradzam szukania sposobów popełnienia sepuku.

        • 0 0

    • Kolejny kierowca sztaplarki

      z OBI którego nie stać na auto albo nie potrafi zadać egzaminu na prawo jazdy.

      • 1 1

  • "Daremne żale, próżny trud, bezsilne złorzeczenia..." (1)

    że tak zacytuję wieszcza. Pomstowania kierowców są puszczaniem pary w gwizdek - taniość i łatwość kupowania samochodów w połączeniu z wygodnictwem i próżnością ludzi prowadzą w prostej linii do kongestii. A dlaczego? Sam pytam i sam odpowiadam: bo układ drogowy to nie guma od gaci, którą można ciągnąć i ciągnąć (a przecież nawet i ona ma swoje granice uciągu). Współczesne Jeżdżenie samochodem w miastach wymaga nadludzkich mocy - anielskiej cierpliwości i wyrozumiałości oraz krwi zimnej niczym u krokodyla. A że Kowalskiemu daleko i do anioła, i do krokodyla, to za kierownicami siedzą całe rzesze frustratów. Z czego do normalnego, codziennego funkcjonowania, samochodu potrzebuje co najwyżej 20% z nich (zasada Pareto). Cała reszta spokojnie mogłaby pomyśleć o alternatywie, o ile byłaby w stanie ochłonąć ze swojego świętego oburzenia na prawa fizyki (patrz: guma od gaci), bezmyślnie mylone z zarządcami dróg.

    • 8 24

    • Który już raz oblales egzamin na prawko?

      • 0 2

  • kolejny

    kolejny artykulik napisany przy biurku-wsiądź do autobusu i się przejedź a zobaczysz jakie to 3 minuty

    • 19 2

  • No to policzmy nie pojazdy, ale podróżujących.

    Jeżeli 100 pasażerów w autobusach zyskało 5 minut a 100 osób podróżujących samochodami straciło w sumie 5 minut to bilans wynosi dokłsdnie z e r o ! Ale nikt takich statystyk nie prowadzi, niestety.

    • 4 8

  • Użycie w jednym zdaniu "MTM" i "pracuje" to mocne nadużycie. (1)

    • 23 3

    • My Tylko My.

      • 0 0

  • Urzędnicy to durnie

    Czas zapłaty nadchodzi

    • 14 3

  • To jest celowe zakorkowanie miast (1)

    Aby dyrektywą walczyć z kierowcami, a i tak niektórzy nazwą mnie szurem XD

    • 17 2

    • miasta korkują samochody

      a nie buspasy

      • 0 1

  • Szkoda gadać (4)

    Powinny być jedne zasady ruchu na drogach bez zbędnego podziału. Można usprawnić ruch drogowy poprzez przejścia nadziemne i podziemne oraz budowę dodatkowych dróg. Inaczej będzie jeszcze gorzej.

    • 10 2

    • (2)

      Usprawnijmy ruch na drogach poprzez tworzenie barier dla pieszych, zwłaszcza tych z niepełnosprawnościami ruchowymi, i rowerzystów. Świetny pomysł.

      • 2 2

      • (1)

        Ah ci rowerzyści na koniec, wiedziałem.

        • 0 1

        • mamusia na jowejku nie nauczyła jeździć?

          Co wiedziałeś, Kubusiu? Raczej nie wiedziałeś, że po dobrze zarządzanym mieście można bezpiecznie i komfortowo korzystać z tego środka transportu. Im więcej ludzi wybierze taką opcję, to i Tobie, Kubusiu, będzie lżej: mniej czasu i pieniędzy stracisz w korkach.

          • 0 0

    • ruch ludzi to nie tylko ruch drogowy

      wyraźnie masz problem z tzw. myśleniem systemowym - typowe dla ludzi przyspawanych mentalnie do foteli samochodu.

      • 0 0

  • ZKM gdynia

    Spojrzy do kogo należy ZKM gdynia i kto zasiada w radzie . Ludzie od szczurka wiec co innego mieli napisać . Wiec niech zmienia teraz rozkłady jazdy jeżeli autobusy szybciej będą jeździć sprawdzimy jak to wszystko się sprawdza

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane