• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas przyspieszył pojazdy ZKM o 3-5 minut

Patryk Szczerba
20 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Autobusy i trolejbusy korzystają z buspasa na ul. Wielkopolskiej od poniedziałku do piątku, w godz. od 15 do 18. ZKM Gdynia informuje, że dzięki temu każdy kurs nadrabia od 3 do 5 minut. Autobusy i trolejbusy korzystają z buspasa na ul. Wielkopolskiej od poniedziałku do piątku, w godz. od 15 do 18. ZKM Gdynia informuje, że dzięki temu każdy kurs nadrabia od 3 do 5 minut.

Kierowcy samochodów narzekają, że buspas na ul. WielkopolskiejMapka w Gdyni wydłużył korki na tej ulicy. Ale dzięki niemu pojazdy komunikacji miejskiej nadrabiają straty o 3-5 min. Urzędnicy, przekonują, że sytuacja poprawi się dla wszystkich, gdy zmniejszą się utrudnienia na obwodnicy.



Czy stworzenie tymczasowych buspasów miało sens?

Przypomnijmy, że buspas na Wielkopolskiej, wytyczony na odcinku od ul. GedyminaMapka do skrzyżowania z ul. StrzelcówMapka jest przeznaczony dla autobusów tylko przez trzy godziny dziennie (w godz. 15-18), od poniedziałku do piątku.

Buspas na Wielkopolskiej: pechowy start w feralnym dniu



Buspas "ruszył" ostatniego dnia września. Akurat wtedy, gdy w Trójmieście trwał jeden z największych paraliżów drogowych w historii, wywołany pracami na węźle Wielkie Kacka, związanymi z budową Trasy Kaszubskiej.

Tego dnia stanęło całe Trójmiasto, a więc i ul. Wielkopolska. Kierowcy zaczęli jednak obwiniać gdyńskich urzędników, że buspas przyczynił się do powiększenia zatorów.

Te, jak przekonywali urzędnicy, były spowodowane zwężeniem na obwodnicy. Z kolei buspas ma być częściowym remedium na trwające utrudnienia na drogach.

W ostatnich dniach sytuacja na obwodnicy nieco poprawiła się, ale negatywny wpływ na poruszanie się po Trójmieście mają trwające prace remontowe na al. Niepodległości w Sopocie.

Czytelnik: korki były zawsze, ale nie w takim miejscu



Kierowcy przekonują w Raporcie z Trójmiasta o bezzasadności utworzenia buspasa. Ich zdaniem autobusy i trolejbusy, które z niego korzystają, stoją w dłuższym w korku, żeby do niego dojechać .

Zdaniem czytelników korek przesunął się dalej, więc autobusy niewiele nadrabiają. Zdaniem czytelników korek przesunął się dalej, więc autobusy niewiele nadrabiają.
- Ulica ta była zawsze zakorkowana w godzinach szczytu, ale znacznie wyżej. Teraz, po wprowadzeniu bus pasa, wszystko stoi co najmniej od wysokości Placu Górnośląskiego. Pani w UM Gdynia nie była w stanie mi odpowiedzieć na pytanie, jak taki bus pas pomaga autobusom i trolejbusom. Czy omijają go drogą lotniczą? Jeżeli nie, to ile minut tracą na staniu w nim, aby nadrobić 3 minuty jadąc później bus pasem? - pytał pan Michał.
Podobnych zgłoszeń było w ostatnich dniach więcej.

Jednak pojawiają się też głosy, że po unormowaniu się sytuacji na obwodnicy, korek na Wielkopolskiej znacząco się zmniejszył.

- Kto jechał dziś na Karwiny czy Wielki Kack w godzinach popołudniowego szczytu przekonał się, jak udrożnienie obwodnicy wpłynęło na rozładowanie korków na ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Oby tak dalej. Dąbrowa nadal jednak nie ma lekko - napisała w mediach społecznościowych Anna Szpajer, radna Gdyni.

Zwężenie wciąż pozostaje na Chwaszczyńskiej



Warto wiedzieć, że o ile w przypadku obwodnicy o zwężeniach można mówić w czasie przeszłym, to te nadal występują na ul. Chwaszczyńskiej, gdzie pracuje firma MTM, budująca węzeł Karwiny. Do tego zamknięty jest wyjazd z ul. Źródło Marii w Chwaszczyńską. Przy tej inwestycji prace potrwają jeszcze rok. Niewykluczone, że buspas będzie działał co najmniej do tego czasu.

Urzędnicy: buspas zmniejsza opóźnienia komunikacji miejskiej



Zadowoleni z jego wprowadzenia są urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni. Przekonują, że pojazdy komunikacji miejskiej poruszają się dzięki niemu znacznie płynniej.

Autobusy i trolejbusy korzystają z buspasa na ul. Wielkopolskiej od poniedziałku do piątku, w godz. od 15 do 18. ZKM Gdynia informuje, że dzięki temu każdy kurs nadrabia od 3 do 5 minut. Autobusy i trolejbusy korzystają z buspasa na ul. Wielkopolskiej od poniedziałku do piątku, w godz. od 15 do 18. ZKM Gdynia informuje, że dzięki temu każdy kurs nadrabia od 3 do 5 minut.
- Zgodnie z informacją od ZKM Gdynia, tymczasowy buspas na ul. Wielkopolskiej pozwala na nadrobienie strat pojazdom komunikacji zbiorowej o 3-5 min. Wprowadzone rozwiązania są wdrożone na oficjalną, pilną prośbę ZKM Gdynia, w związku bardzo dużymi opóźnieniami w przejazdach komunikacji zbiorowej i zgłaszanymi uwagami mieszkańców Gdyni - informują na profilu Mobilna Gdynia na FB.

Od czwartku kolejny buspas działa na Płk Dąbka



W czwartek ruszył kolejny zapowiadany tym razem od kilku dni tymczasowy buspas, który pojawił się na ul. Płk Dąbka. Autobusy jeżdżą bez przeszkód na odcinku od ronda na Pogórzu Górnym do wysokości wjazdu/wyjazdu z niedawno wybudowanego dyskontu.

Kolejny buspas. Tym razem na płk. Dąbka Kolejny buspas. Tym razem na płk. Dąbka

Buspas będzie obowiązuje w godzinach od 6 do 9 w dni powszednie. Poza tymi godzinami i weekendy można z niego korzystać bez przeszkód.
  • Kolejny tymczasowy buspas został uruchomiony na Płk Dąbka.


Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Opinie (332) ponad 20 zablokowanych

  • Czy to jakiś żart?!

    Autobus przez BusPas stoi wcześniej w korku 10 minut albo dłużej, a później nadrabia 3 minuty i to ma być sukces? Przez bez BusPasa byłby 7 minut szybciej!

    • 33 3

  • chciało sie samochodem jechac

    to sie płaci

    • 4 19

  • Bus pasy maja sens

    jeśli jest to nowy pas, a nie zabierany innym kierowcom.
    Tak jak na Kieleckiej, gdzie wystarczyło jezdnie o metr poszerzyć i dopiero wtedy zrobiono buspas.

    • 22 2

  • To jest kłamstwo z tymi 3-5 minutami!

    Dane zmyślone!

    • 19 1

  • Eksperyment można uznać za udany

    • 1 11

  • Ile pasów jezdni przypada na 40 000+ mieszkańców dzielnic Karwiny+Dąbrowa+ościenne ? JEDEN !!!

    Proszę pokazać mi przykład innego miasta gdzie dojazd dla ponad 40 000 mieszkańców (a tyle mieszka w dzielnicy Dąbrowa, Mały Kack, Karwiny + ościenne), jest realizowany jednym pasem jezdni??? do tego dochodzi oczywiście ruch tranzytowy z miasta na zewnątrz, tj. transport lokalny, TIRy i mieszkańcy miejscowości ościennych... więc aut musi być tysiące nawet jeśliby przyjąć, że 90% mieszkańców jeździłoby zbiorkomem - to jest prosta matematyka... Czy naprawdę ktoś wierzy w to, że jeden pas jezdni z Redłowa na górny taras wystarcza? To jest kwestia realnej przepustowości tej drogi versus ilość mieszkańców/sklepów/szkół/przedszkoli/zakładów pracy. Bredzenie o komunikacji miejskiej miałoby sens jakby ona miała realną przewagę: bus stoi w tym samym korku, a te 3 min. co zyska buspassem to jest pomijalne, bo więcej czasu pasażer idzie z przystanku do swojego domu... Jakby urzędnicy chcieli naprawdę zyskać 3 min to można to zrobić bez korkowania miasta, np. zlikwidować zjeżdżanie wszystkich bus na pętlę przy Leroy jeśli jadą tranzytem - brakuje tylko zatoczek przy drodze... Gdynia nie ma dziś żadnego drożnego wyjazdu z centrum miasta. Skończy się to po prostu exodusem mieszkańców...

    • 48 2

  • urzędnicy przekonują

    nie dziękujemy - wolimy abyscie sie zwolnili

    • 22 1

  • ZKM zadowolony.... (2)

    Urzędnicy z ZDiZ w Gdyni są zawsze zadowoleni ze swoich pomysłów. Buspas przyspieszył komunikację miejską... ale na jakim odcinku i w jakich godzinach były robione pomiary. Jeśli o 15 tuż przy szczytem, to pewnie tak. Ale czy w godzinach pomiędzy 16-17, kiedy autobusy stoją w korku od centrum Gdyni jest tak samo? Wątpię.
    Skrzyżowanie na Dąbrowie Miętowa/Nowowiczlińska tez podobno miało usprawnić komunikację, a okazało się, ze zakorkowało ten rejon jeszcze bardziej....ale grunt, że urzędnicy ZDiZ są zadowoleni.

    • 31 0

    • Nie dowiesz się

      Czysty pr

      • 0 0

    • to nie był pomysł ZDiZ

      W artykule same dyrdymały. Pomysłodawcą jest Wydział Inwestycji UM, który wymyśla i uzgadnia organizację ruchu. ZDiZ jedynie musi wprowadzać te chore pomysły.

      • 0 0

  • Jeden autobus np. 40 pasażerów to o wiele mniejszy smród niż 4o samochodów. Z tego 1/5 to passeratti albo inny smrodziaż z lewym przeglądem na blachach GWE itp.

    • 7 24

  • Nie wierzę takim wyliczeniom (3)

    Artykuł propagandowy czy sponsorowany? Ciekawe z jaką prędkością musi jechać autobus lub trolejbus żeby na odcinku półtora kilometra gdzie są tylko 3 przystanki i obowiązuje prędkość 50 km/h nadrobić opóźnienia od 3 do 5 minut? Czy ktoś policzył ile minut stracił stojąc w kolejce do buspasa od Placu Górnośląskiego lub wcześniej od Al. Zwycięstwa?

    • 37 3

    • Ciemny lud to kupi.

      • 8 0

    • Masz rację.

      Jeżdżę i nigdy tam nie nadrobiłem (nawet jak nie było bus pasa) 3-5 min. Ciemnogród.

      • 2 0

    • przede wszystkim, te pomiary powinny zostać publicznie udostepnione

      żeby każdy mógł sobie sam porównać i wyrobić opinię. Ten komunikat nie mówi nawet w jakim okresie prowadzono pomiary, co porównywano do czego, ile kursów brano pod uwagę i jak zestandaryzowano pomiary

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane