- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (395 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (49 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Buspas o zmiennym kierunku na Janka Wiśniewskiego
Gdynia szuka wykonawcy rozbudowy ul. Janka Wiśniewskiego. Będzie tam buspas, ale kierowcy na tym nie stracą. Powstać ma dodatkowy pas o zmiennym kierunku dla pojazdów komunikacji. Zyskać mają też rowerzyści.
Właśnie ogłoszono przetarg w trybie "zaprojektuj i wybuduj".
Buspas na Janka Wiśniewskiego - dodatkowy pas o zmiennym kierunku
Już wiadomo, że buspas nie zostanie wyznaczony na żadnym z istniejących w obu kierunkach dwóch pasów. Wykonawca zaprojektuje dodatkowy pas, z którego będą mogły korzystać pojazdy komunikacji publicznej, które na Janka Wiśniewskiego utykają w korkach nie tylko podczas festiwalu Open'er.
Buspas skróci podróż pasażerów na tym odcinku w godzinach szczytu nawet trzykrotnie.
Buspasy także dla motocyklistów
- To jedno z kluczowych działań do powstania północnego korytarza buspasowego. Najciekawszym rozwiązaniem jest oczywiście pas, który w zależności od obciążenia będzie zmieniał swój kierunek - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Droga rowerowa przy ul. Janka Wiśniewskiego do dopracowania
W ramach inwestycji powstanie też droga rowerowa bliżej Śródmieścia Gdyni, ale rowerzyści zwrócili już uwagę, że dokumentacja zawiera istotne braki.
- Gdynia szykuje kolejny "teleport" rowerowy? Razem z buspasami na ul. Janka Wiśniewskiego ma powstać droga dla rowerów. Wielokrotnie prosiliśmy o projekt koncepcji organizacji ruchu, aby móc złożyć nasze uwagi, ale wiceprezydent Marek Łucyk i podlegli mu urzędnicy wielokrotnie odmawiali. Efekt? Wedle opublikowanych materiałów, jadący z centrum w stronę estakady rowerzyści na skrzyżowaniu przy stacji Shell będą musieli "przefrunąć" z jednej strony drogi na drugą, bo miejscy inżynierowie ruchu zapomnieli o przejazdach rowerowych - informują przedstawiciele Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
Wszystko wskazuje jednak na to, że na tym etapie inwestycji, niedociągnięcia uda się jeszcze naprawić przed rozpoczęciem prac budowlanych.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizOpinie wybrane
-
2022-07-06 07:14
uff, i to jest dobra decyzja (4)
tylko mam nadzieję, że jakaś zieleń na Wiśniewskiego zostanie, bo jak zrobią to na środku pasa zieleni, to będzie niezła betonoza.
jeżdzę od 15 lat autobusem do i z pracy, juz jest lepiej,- 54 33
-
2022-07-06 08:17
To może namalujmy ten buspas (2)
Zamiast niszczyć ten legendarny pas zieleni? Jak widzę komentarze osób na Trójmiasto.pl to wcale nie dziwią mnie, że rządzą nami ludzie mało mądrzy. Nic dziwnego, jeszcze mniej mądrzy komentują i mają głos w sprawach o których nie mają pojecia.
- 14 9
-
2022-07-06 10:25
Gratuluję rozumowania lepiej żeby dalej rosło parę drzewek, a samochody dalej stały w korkach i kopciły spalinami, bo to (1)
- 4 8
-
2022-07-06 13:03
Wystarczy ogarnąć stacje diagnostyczne
A da teo efekt lepszy niż obsadzenie całego miasta drzewami.
- 3 0
-
2022-07-06 08:05
Posadź sobie kwiatki na balkonie to będziesz miał zieleń
- 10 29
-
2022-07-06 07:08
Podróż komunikacją miejska może być szybsza niż samochodem. Z jednym ale: (18)
Można to zrobić na dwa sposoby. Można przyspieszyc komunikację miejską albo spowolnić ruch samochodów. Niestety, w Trójmieście władze najczęściej stosują to drugie rozwiązanie.
- 79 20
-
2022-07-06 10:12
A czy to nie jest tak
Że to kierowcy sami sobie ten ruch zwalniają? Sorki, ale jeżeli w Gdyni jest prawie 100 tys aut, to cudów nie ma i nie będzie.
- 3 5
-
2022-07-06 09:05
wyprowadzam się. stwarzanie koljnych barier mnie zmęczyło. (1)
- 4 4
-
2022-07-06 11:17
Nie będziemy tesknic
Idź w na wyspę wezy
- 0 5
-
2022-07-06 07:35
Nie da się jednego to robi się drugie (1)
wolniej znaczy bezpieczniej
- 5 15
-
2022-07-06 07:48
A to ciekawe, bardzo ciekawe
Gdzie jest mniej wypadków, na autostradzie czy na jakiejś drodze krajowej. Wiem, że nie powinienem porównywać drogi w mieście do drogi poza miastem ale niech ludzie głupot nie piszą. Zamiast tych bis pasów by zrobili kolejkę na północne dzielnice i wszyscy byli by wygrani.
- 15 3
-
2022-07-06 07:20
I słusznie robią . Bez spowolnienia blachosmrodów (11)
nie da się przyspieszyć komunikacji.
- 12 34
-
2022-07-06 08:11
Czyli lepiej używać kija niż marchewki? (5)
Jak za Gomółki i Breżniewa?
- 6 3
-
2022-07-06 08:31
Tęsknisz co? (4)
- 2 5
-
2022-07-06 10:01
Tęsknią ci, którzy odmawiaja ludziom prawa do wyboru środka transportu. (3)
Prorowerowa urawniłowka to bardzo widoczna tendencja do skręcania w lewo i powrot do czasów rodem z wczesnego PRLu.
- 9 4
-
2022-07-06 10:12
A zatem pozwól mi wybrać środek transportu (2)
A nie zmuszaj wszystkich do jazdy samochodem.
- 5 3
-
2022-07-06 10:47
(1)
Wybor nie polega na deprecjonowaniu jednej z opcji na rzecz drugiej
- 4 2
-
2022-07-06 13:04
Dlaczego więc deprecjonuje się wszystkie inne opcje na rzecz samochodów?
Doszliśmy do momentu w którym dosłownie każdy wolny kawałek przestrzeni miejskiej jest drogą albo parkingiem.
- 0 4
-
2022-07-06 07:47
Oczywiście że się da, tylko trzeba chcieć (3)
Najlepszym przykładem jest metro albo SKM - przyspiesza komunikację dużo bardziej niż autobusy czy tramwaje, a w ogóle nie spowalnia samochodów, bo korzysta z osobnej, bezkolizyjnej infrastruktury.
Właśnie w tym kierunku powinna iść komunikacja w Trójmieście:
- SKM jeżdżące co 3 minuty, do szybkiego przejazdu między dzielnicami,Najlepszym przykładem jest metro albo SKM - przyspiesza komunikację dużo bardziej niż autobusy czy tramwaje, a w ogóle nie spowalnia samochodów, bo korzysta z osobnej, bezkolizyjnej infrastruktury.
Właśnie w tym kierunku powinna iść komunikacja w Trójmieście:
- SKM jeżdżące co 3 minuty, do szybkiego przejazdu między dzielnicami, z jedną stacją na dzielnicę
- autobus, tramwaj czy trolejbus tylko do transportu wewnątrz dzielnicy, od stacji SKM do punktu docelowego, z wieloma przystankami wewnątrz tej dzielnicy, żeby każdy miał blisko na przystanek.- 26 2
-
2022-07-06 10:05
Pytanie tylko kto zwinął tory do Nowego Portu czy na Obłuże i Oksywie ? (2)
I kto zamiast linii kolejowej na Wiczlino z Małego Kacka zrobił w wąwozie scieżke dla spacerowiczów i sztuczny potok?
- 15 1
-
2022-07-06 14:10
Nowy Port - Tory dalej są i są wykorzystywane dla transportu towarowego
Problem w tym, że przebieg tych torów dla ruchu pasażerskiego to póki co to byłby wożeniem powietrza.
Bo ludzi korzystających z KM jest jak na lekarstwo co pokazuje ilość osób w tramwaju, która jest dużo mniejsza niż ilość osób jadących np do dzielnic południowych na pętle Łostowice.- 1 1
-
2022-07-06 13:33
Na Obłuże i Oksywie kolej można spokojnie rewitalizować. Trzeba tylko chcieć, a z tym jest duży problem.
- 4 0
-
2022-07-06 07:30
W trojmiescie nie ma komunikacji miejskiej
Jest jedynie kilka przedsiebiorstw przewozowych .
- 23 5
-
2022-07-06 07:16
Prawidłowo
- 11 17
-
2022-07-06 10:15
Nareszcie (1)
Bardzo dobry pomysł. Oczywiście będzie wąskie gardło na wiaduktach przed Energetyków, ale to pikuś. Taką chwilę można w korku postać
- 13 10
-
2022-07-06 12:18
Po wybudowaniu buspasa trzeba jeszcze znacząco podnieść opłaty parkingowe w centrum, to wtedy zdecydowana cześć kierowców przekona się do komunikacji miejskiej.
- 0 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.