Fakty i opinie

Buspas również dla skręcających aut na al. Havla

Najnowszy artukuł na ten temat

Wraca pomysł stworzenia buspasu na ul. Słowackiego

Na al. Havla powstanie dodatkowy pas do skrętu w prawo w al. Armii Krajowej, a istniejący pas do skrętu w prawo zostanie przekształcony w buspas, z którego będą mogły korzystać też auta, ale tylko te skręcające w prawo.
Na al. Havla powstanie dodatkowy pas do skrętu w prawo w al. Armii Krajowej, a istniejący pas do skrętu w prawo zostanie przekształcony w buspas, z którego będą mogły korzystać też auta, ale tylko te skręcające w prawo. fot. Łukasz Unterschuetz / graf. trojmiasto.pl

Przy okazji tworzenia projektu lewoskrętu z Havla w Armii KrajowejMapka rozważane jest również stworzenie buspasa na istniejącym prawoskręcie, przecinającego całe skrzyżowanie, zaczynającego się przed ul. WilanowskąMapka aż do zatoki autobusowej na ul. ŁostowickiejMapka. Co ciekawe, z tego pasa będą mogły korzystać także samochody, ale wyłącznie te skręcające w prawo. Jeszcze w tym miesiącu ogłoszony zostanie przetarg na budowę drugiego prawoskrętu.



Co sądzisz o takim rozwiązaniu?

jest dobre, usprawni komunikację miejską i samochodową 44%
trudno powiedzieć, dopóki nie zacznie funkcjonować 20%
jest bezsensowne, auta i tak będą blokowały autobusy 36%
zakończona Łącznie głosów: 824
Na al. Havla mają powstać dodatkowe pasy - do skrętu w lewo i w prawo w al. Armii Krajowej. Oba projekty są realizowane z Budżetu Obywatelskiego. W pierwszym przypadku poszukiwany jest wykonawca projektu, w drugim prac budowlanych.

- Przetarg na budowę prawoskrętu ma być ogłoszony w ciągu najbliższego miesiąca - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Z kolei do przetargu na projekt lewoskrętu stanęły trzy firmy:

  1. MG Invent z Gdańska - 55,8 tys. zł
  2. Proinwesta z Gdańska - 59,6 tys. zł
  3. AD Road Project z Banina - 116,5 tys. zł

graf. trojmiasto.pl

Autobusy prosto, auta tylko w prawo



Czytaj też: Pomysły na kontrapasy na al. Havla i Trakcie św. Wojciecha

Przy okazji prac nad dokumentacją projektową dla lewoskrętu urzędnicy zlecili wykonawcy analizę możliwości budowy buspasa "z obecnego pasa do skrętu w prawo, który za skrzyżowaniem z ul. Wilanowską do skrzyżowania z  al. Armii Krajowej (jezdnia do centrum) byłby wspólny z istniejącym pasem do jazdy w prawo, a  na wysokości wyspy centralnej i za jezdnią al. Armii krajowej byłby dobudowany buspas, który kończyłby się w zatoce autobusowej w ciągu ul. Łostowickiej.

- Z buspasa miałyby korzystać autobusy jadące na wprost, ale także auta, ale wyłącznie te, które skręcałyby w prawo w al. Armii Krajowej do centrum - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Autor projektu do BO: buspas to słuszna koncepcja



Co ciekawe, buspas nie był uwzględniony w projekcie złożonym do Budżetu Obywatelskiego 2020.

- Całościowo koncepcja wydaje się być słuszna. Plusem na pewno jest to, że pojawi się priorytet dla komunikacji miejskiej. Obawiam się jednak o płynność wyjazdu z ul. Wilanowskiej - mówi Paweł Wiśniewski, radny dzielnicy Ujeścisko-Łostowice, pomysłodawca projektu lewoskrętu do BO.
Dodatkowo projektant ma przeanalizować:

  • dopuszczenie skrętu w lewo z dwóch pasów ruchu al. Armii Krajowej (jezdnia w stronę centrum) w ul.Łostowicką
  • dobudowanie drugiego pasa do skrętu w lewo z ul. Łostowickiej w al. Armii Krajowej w kierunku centrum

Buspasy na Łostowickiej i kolejnych odcinkach Havla?



W planach miejskich jest również stworzenie buspasa na dodatkowym pasie jezdni wzdłuż al. Havla od ul. Świętokrzyskiej do pierwszego skrzyżowania z ul. Wilanowską.

- Jest on na liście najpilniejszych rozwiązań dla komunikacji miejskiej, ale w tym momencie trudno powiedzieć, kiedy powstanie - przyznaje Tomasz Wawrzonek.
Również na ul. Łostowickiej planowane jest wytyczenie buspasa. Miałby on powstać kosztem zawężenia nieco pasów jezdni i likwidacji pasa rozdzielającego obie jezdnie, ale dzięki temu dla aut nadal pozostałyby po dwa pasy ruchu. To, co prawda, nie jest jeszcze przesądzone, ale drogowcy rekomendują jako bardziej przydatne powstanie buspasa na jezdni w górę, do Armii Krajowej, a nie w dół, do ul. Kartuskiej.

Opinie (108) 4 zablokowane

  • No jak radny mówi, że słusznie to już innych ekspertów nam nie trzeba ;-) (5)

    • 56 9

    • (2)

      Buspas dla wszystkich hahahahahaha

      • 6 5

      • Łostowicka generalny remont przeszła w 2011roku i teraz ma być znowu rozryta?

        • 1 0

      • Jak głupek czegos nierozumie to sie smieje nie niebedzie dla wszystkich

        • 0 0

    • Jakich ekspertów samozwanczych oszołomów widzacych wszedzie tory tramwajowe

      • 0 0

    • majster

      Teren o palowany, no cóż pale zgniją, a wiaduktu nie wybudują. Półśrodki najlepszą receptą.

      • 0 0

  • (3)

    Buspas jest na liście najpilniejszych potrzeb...Ale trudno powiedzieć kiedy powstanie....aha,dzięki za to jakże konstruktywne info))))Poza tym u nas drajwerzy notorycznie jeżdżą buspasem, szczególnie taxiarze.Nic to nie da,nie ta kultura.Czuway!

    • 20 43

    • Leniwy uczy się kilkaset tysięcy razy, bo próbuje każdy tryk, aby tylko nic nie zrobić.

      • 3 2

    • Taxiarze mogą korzystać z buspasów

      • 18 0

    • Widać ekspert z ciebie. Taksówka akurat może korzystać. Mało tego nawet powinna bo to też komunikacja miejska geniuszu.

      • 4 0

  • W ogóle po co tam tyle pasów ruchu? (3)

    Nie mozna tego zwęzić jakoś, czasami ciężko przejść a samo skrzyżowanie zajmuje niepotrzebnie bardzo rozległy teren

    • 30 49

    • Słoiki z południa muszą dojechać do korpo w Oliwie. (1)

      Komunikacja jest fatalna więc się nie dziwię że wybierają auta.

      • 13 16

      • Januszowi Januszku ale po co ta żółć?? Ujescisko to dla Ciebie słoiki? Że masz kasę na przeplacania zasłużonych cen mieszkań za chaty na Przymorzu czy dostałeś w spadku to spoko, ale nie każdy ma taka sytuacje jak Ty.

        • 12 0

    • Też się zawsze zastanawiałem dlaczego wiele skrzyżowań zajmuje tak ogromną powiechrznię.Może to wynikać z tego,że pod ziemią są jakieś instalacje,które nie mogą znajdować się pod jezdniami.Drugim wytłumaczeniem,może na pierwszy rzut oka nielogicznym, jest to,że są one przygotowane jako lądowiska dla śmigłowców na wypadek wojny,po usunięciu słupów i słupków zmieści się kilka maszyn.

      • 1 3

  • (3)

    Tylko zrobić linie ciągłą z sąsiednim pasem od buspasa. Kamere zamontować i mandaty tym co przekroczą ciągłą.

    • 21 19

    • (2)

      Piękna recepta na zbudowanie bardzo drogiej prywatnej drogi dla 10 autobusów na godzinę. Winszuje !

      • 0 4

      • Jak to wyliczyłeś że 10?

        • 2 0

      • 10 to tam czasami jeden za drugim podjezdza

        • 0 0

  • Kombinują tam coraz bardziej fantazyjne rozwiązania a od lat prosi się zwykła estakada wzdłuż Armii Krajowej (12)

    tu lewoskręt, tu buspasik, tu nakaz jazdy prosto tu w prawo ale tylko osobowe. Czy tam naprawdę siedza kretyni za tymi biurkami i kombinują jak tylko skomplikować maksymalnie przejechanie tego skrzyżowania?

    • 135 11

    • (1)

      Nie da się

      • 10 9

      • Jak się da, to się da...

        Koperciarz, prawie Prezydent.

        • 0 1

    • Najpierw...konstytucja

      • 13 9

    • 30 lat temu zaprojektowana estakatę >>>> (5)

      i należy ją zbudować!!!

      • 24 1

      • 30 lat temu to była droga za miastem (4)

        Więc i projekt, jak dla obwodnicy. Teraz jest bez sensu, bo ruch trzeba uspokajać...

        • 2 20

        • uspokajać czyli likwidować... karetki i straż też trzeba "uspokajać"? (1)

          to najpierw trzeba zbudować prawdziwą komunikację publiczną, jak w Monachium czy Genewie, gdzie nikomu się nie chce brać auto do miasta a nawet mieć auto.

          • 11 0

          • SKM na Południe Gdańska by mogło być jedną z takich inwestycji....ale niestety u nas wizjonerów brak

            • 3 1

        • uspokajać można w centrum miasta, w centrum dzielnicy wśród gestej zabudowy

          a nie na dwupasmowej wylotówce skrzyżowanej niepotrzebnie z dość newralgiczną trasą Gdańsk Południe-Morena

          • 12 1

        • Uspokajać to trzeba i**otów z coraz głupszymi pomysłami typu kolejne przejścia dla pieszych na średnicówce (np. pod dworcem), kolejne garby, zwężania, odwracania itd.

          • 3 1

    • Trzeba stwarzać pozory ,że coś robimy (1)

      Kiedy zostały wbudowane podwaliny pod wiadukt ? Rok 2000 ? Resztę zostawiam bez komentarza.

      • 2 0

      • Rok 2000 buahaha

        Z cyklu "nie wiem więc się wypowiem"

        • 0 0

    • To nie ma większego sensu

      Jaki wpływ na płynność ruchu będzie miała ta etakada? Może samochody nie będą stały akurat na tym skrzyżowaniu, ale cała Łostowicka do Emaus będzie zakorkowana, bo tamto skrzyżowanie nie będzie w stanie rozładować tego ruchu. To samo stanie się za skrzyżowaniem na Havla, kolo lidla, czy tym przy Świętokrzyskiej. Korek aut jadących rano do miasta z obwodnicy przesunie się kilkaset metrów dalej w stronę miasta. Estakada będzie kosztowała mnóstwo pieniędzy, a jedyną zmianą jaką wprowadzi będzie przesunięcie korków o kilkadziesiąt/kilkaset metrów dalej, do kolejnego wąskiego gardła komunikacyjnego.

      • 0 0

  • po co jakies buspasy... (5)

    zaorac komunikacje i stawiac na transport samochdoowy! ja autobusem nie jechalem z dobre 20 lat. i dobrze mi z tym

    • 46 46

    • W końcu głos rozsądku

      • 8 9

    • Od kiedy ci pekaes zlikwidowali?

      • 8 5

    • Ale innym nie. Smród i zajęte miejsce w mieście.

      • 5 5

    • A bierzesz pod uwagę, że miasto to nie kondom i się nie rozciągnie?

      w przeszło półmilionowym mieście nie ma miejsca aby każdy poruszał się samochodem

      • 2 2

    • A pomyślałeś o ludziach, którzy samochodem jeździć nie mogą? Np. uczniowie

      • 1 1

  • Bezsens (1)

    Proszę wziąć pod uwagę jeszcze włączanie się do ruchu z ulicy Łódzkiej.

    • 22 1

    • Niestety prawda jest taka... jak kiedyś inni pisali... sam nie dopuszczalem tego do myśli Ale to jest fakt ... zwiększenie przepustowości tutaj zakorkuje kolejne skrzyżowania... Niestety takie uroki miasta ... tutaj chcą udroznic skrzyżowanie a w Gdańsku k/ łakowej budują nowe skrzyżowanie i światła. ;) brak logiki...

      • 0 2

  • Nic ten buspas nie da. Autobusy nadal będą zablokowane przez auta czekające na skręt w prawo

    • 61 6

  • (2)

    a czy takie oznakowanie jest zgodne z rozporządzeniem odnosnie znakow drogowych.czy urzednicy miescy znowu oderwani od rzeczywistosci wymyslaja jakies glupoty

    • 34 3

    • Będzie jak z przetargiem na tramwaje

      Nawalili błędów przez co przetarg się wydłużył, winnych rzecz jasna brak.

      • 9 2

    • oni swego czasu zawalili sprawe z oznakowaniem miejsc dla niepelnosprawnych oraz dla eko samochodow wiec nie zdziwie sie jak przygotowali jakis bubel prawny

      • 6 1

  • w takich miejscach robi się wiadukty i skrzyzowania bezkolizyjne.. (10)

    • 96 12

    • popieram. Wiadukt ale tylko dla autobusów.

      • 7 8

    • Ale nie w po-lszewi

      • 4 6

    • Skoro wydaje się kasę na murale i na malowanie kontenerów (1)

      To hmm... sam rozumiesz, są ważniejsze wydatki niż infrastruktura :)

      • 14 2

      • z pewnością kontener kosztował kilkaset milionów

        • 5 3

    • Nieprawda.

      W Gdyni w takich miejscach stosujemy tylko pędzel i farbę, i wychodzą z tego prawdziwe cuda.

      • 14 1

    • Po co? żeby sparaliżować kolejne skrzyżowania?

      • 5 6

    • (1)

      w takich miejscach sie ruch wynosi na obwodnice...

      • 1 3

      • to jak wjechac do miasta

        • 2 1

    • ... specjalnie po to żeby zapchać sąsiednie skrzyżowania i dać kolesiom z deweloperki drogowej zarobić

      • 3 5

    • to idź rób

      tylko za darmo, bo kierowcom się należy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.