Fakty i opinie

Centrum Riviera po roku nadal popularne. Inni też nie stracili

Najnowszy artukuł na ten temat

Centrum Riviera zmienia właściciela

Choć efekt świeżości już za Centrum Riviera, jego przedstawiciele zapewniają, że z liczby gości odwiedzających są zadowoleni.
Choć efekt świeżości już za Centrum Riviera, jego przedstawiciele zapewniają, że z liczby gości odwiedzających są zadowoleni. fot. Aleksandra Potocka/Trojmiasto.pl

Mija rok od otwarcia Centrum Riviera w Gdyni. Obiekt do końca roku chce przyciągnąć 8 mln klientów. Konkurencyjne galerie na rozwój gdyńskiego centrum handlowego galerii patrzą z uwagą, jednak o odpływie gości przez ostatnie 12 miesięcy nikt nie wspomina.



O odpływie klientów po otwarciu Riviery nikt nie wspomina w Centrum Madison w Gdańsku, gdzie letnie miesiące bywają nie gorsze niż grudzień.
O odpływie klientów po otwarciu Riviery nikt nie wspomina w Centrum Madison w Gdańsku, gdzie letnie miesiące bywają nie gorsze niż grudzień. fot. Agnieszka Potocka/Trojmiasto.pl
O dopływ klientów spokojni są także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, choć o odwiedzających z Gdyni powoli można zapomnieć.
O dopływ klientów spokojni są także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, choć o odwiedzających z Gdyni powoli można zapomnieć. fot. Maciej Warowny/Trojmiasto.pl

Ile razy odwiedziłe(a)ś Centrum Riviera w ciągu ostatnich 12 miesięcy?

bywam tu regularnie, przynajmniej raz w miesiącu 26%
kilkukrotnie, głównie przed świętami albo idąc do kina 17%
byłem tylko raz zobaczyć, jak prezentuje się obiekt 23%
jeszcze tam nie byłe(am) 34%
zakończona Łącznie głosów: 1988
Otwarcie Centrum Riviera, które odbyło się 25 października 2013 roku mogło zmienić krajobraz trójmiejskich zakupów. 150 tys. m kw., w tym 70 tys. m kw. powierzchni handlowych i usługowych, 250 sklepów, 34 kawiarnie i restauracje, miejsca parkingowe dla 2,5 tys. aut oraz 300 rowerów. Liczby mogły zawrócić w głowie niejednemu klientowi. Specjaliści przekonywali z kolei, że kolejnej galerii może być trudno, bowiem rynek w Trójmieście jest nasycony.

Po 12 miesiącach widać, że przynajmniej na razie wyliczenia się nie sprawdziły, a świadczy o tym utrzymująca się popularność - świętującej hucznie w sobotę swoje pierwsze urodziny - Riviery.

- Obiekt rozwija się w założonym przez nas kierunku. 98 proc. powierzchni jest wynajęta, co cieszy tym bardziej, że już w pierwszym roku działalności rośnie odsetek klientów, którzy nie tylko odwiedzają Rivierę, ale także robią tu zakupy. To o tyle istotne, że w większości podobnych obiektów taki trend można zaobserwować w drugim i trzecim roku działalności - mówi Marek Ciszewski, dyrektor Centrum Riviera.

Centrum odwiedzają nie tylko gdynianie. Riviera przypadła do do gustu także mieszkańcom Wejherowa, Rumi, Redy, a nawet Lęborka i Pucka, gdzie w ostatnim czasie ruszyła akcja promocyjna. Wciąż, zwłaszcza w sezonie letnim, sporo klientów przechadzających się korytarzami centrum to turyści z zagranicy.

- Początkowo rzeczywiście było dużo Rosjan, mimo że jesteśmy na ich szlaku zakupowym gdzieś na końcu, bowiem łatwiej im trafić do Gdańska. Teraz zmieniła się sytuacja polityczna, kurs rubla jest słabszy, więc nie są już tak liczni. Pojawili się za to goście ze Skandynawii, którzy przypływają promami ze Szwecji i Norwegii - uzupełnia Ciszewski.

Tegoroczne lato, mimo że gorące i słoneczne nie odbiło się na frekwencji. Ta, jak zapewniają przedstawiciele Riviery, utrzymuje się na dobrym poziomie. Według szacunków liczba klientów w 2014 roku powinna wynieść 8 mln. Najwięcej odwiedzających tradycyjnie pojawia się w weekendy, kiedy jednego dnia zakupy robi 30-35 tys. osób.

W podniesieniu popularności pomogły akcje kulturalne, takie jak spektakle teatralne, które wystawiane są w Rivierze co miesiąc. Nie zaszkodził incydent z zamkniętymi w samochodzie stojącym na parkingu dziećmi, kiedy konieczne stało się wybicie szyby przez policjantów m.in. po reakcji ochrony obiektu.

Wizualnie pomóc ma w przyszłym roku fasada, która w końcu ma się zazielenić. Sporego wzrostu klientów można spodziewać się też po tym, gdy wśród sklepów pojawił się hipermarket Auchan.

- O 14 proc. wzrosła nam odwiedzalność centrum po tym, jak market rozpoczął na początku października działalność. To stabilna marka i sklep, który potrafi walczyć o klienta, więc liczymy, że przysporzy całemu centrum i innym najemcom jeszcze sporo korzyści - dodaje Ciszewski.

Na razie gwałtownych ruchów nie da się zaobserwować wśród konkurencyjnych galerii w Trójmieście. Niektórzy podkreślają, że rok to za wcześnie, by w pełni ocenić, jaką siła oddziaływania będzie ostatecznie dysponowała Riviera. Najwięcej zmian zaszło w centrum Batory, gdzie wyremontowano elewację oraz przeprowadzono modernizację wnętrza, dodając m.in. nowe elementy świetlne i informacyjne. Na korytarzach wciąż tłoczno, podobnie jak w Klifie, gdzie w ostatnim czasie zdecydowanie postawiono na promocję nowych marek modowych.

- Klif Gdynia od zawsze utożsamiany był z różnorodnymi markami i kameralną atmosferą. Niedawna rewitalizacja wnętrza centrum dodatkowo podkreśliła jego wyjątkowy charakter miejsca dopasowanego do potrzeb wymagających klientów - przekonywała rok temu Anna Dębicka, dyrektor Klif Gdynia.

Spokojnie do nowej konkurencji podeszli także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, którą odwiedza ok. 10 mln klientów rocznie. Obiekt w najbliższej przyszłości powiększy się o kolejne 15 tys. m kw. powierzchni, czyli około 70-80 sklepów. Póki co jest tam 39,5 tys. m kw. najmu, co przekłada się na liczbę 200 sklepów.

- Trudno ocenić na przestrzeni tak krótkiego czasu, czy otwarcie Riviery rzeczywiście miało jakiś wpływ na nas. Wszystko okaże się w dłuższej perspektywie. Trwający rok, oprócz "słabszego" słonecznego września jest dla nas bardzo dobry, jeśli chodzi o odwiedzalność, nawet latem. Na pewno ciężko będzie sprawić, by klienci z Gdyni i innych miejscowości na północ trafiali do nas. Teraz to jest naprawdę niski odsetek, ale liczyliśmy się z taką sytuacją - zapewnia Marcin Łukasiewicz, dyrektor Galerii Bałtyckiej.

O swoich atutach przekonują też przedstawiciele kolejnego dużego centrum w Trójmieście, czyli Galerii Madison zlokalizowanej w centrum Gdańska. Według szacunków rocznie obiekt odwiedza ok. 6,5 mln klientów. Przyciąga przede wszystkim lokalizacja na mapie Trójmiasta, która daje galerii przewagę w miesiącach wakacyjnych.

- Nie odnotowaliśmy żadnych zmian ani odpływu klientów, co nas niezmiernie cieszy. Głównym powodem jest atut w postaci miejsca, które pozwala nam być atrakcyjnym miejscem dla klientów przez cały rok, także w okresie wakacji, kiedy trafia do nas wielu klientów z zagranicy, szczególnie z Kaliningradu i ze Skandynawii - wyjaśnia Monika Trzcińska z Galerii Madison.

Nie bez znaczenia jest także renoma centrum, które odwiedzane jest w większym zakresie niż inne trójmiejskie galerie, od poniedziałku do piątku.

- Madison towarzyszy gdańszczanom już od ponad 10 lat, wrósł w miejski krajobraz i stał się ulubionym miejscem spotkań, a my nieustająco dokładamy starań, aby coraz lepiej dopasować ofertę i atrakcyjność obiektu do oczekiwań naszych klientów. Od początku roku galerię gruntownie zmodernizowano, a do grona najemców dołączyło wiele atrakcyjnych i oczekiwanych marek - uzupełnia Trzcińska.

Miłośnicy zakupów będą mieli tylko kilka miesięcy, by oswoić się z Rivierą i w pełni poznać inne obiekty. Za półtora roku planowane są bowiem kolejne otwarcia centrów handlowych.

We Wrzeszczu trwa budowa Galerii Metropolia, gdzie pojawi się około 150 lokali i stoisk handlowych oraz część biurowa licząca 6500 m kw. Pojawi się także siedmiosalowe kino Helios. Otwarcie obiektu planowane jest na pierwszy kwartał 2016 roku. W sąsiedztwie Głównego Miasta buduje się też Forum Radunia - tu docelowo do 2020 roku powstanie 60 tys. m kw. powierzchni najmu. Pierwsze obiekty mają być otwarte w 2016 roku.

Otwarcie Centrum Riviera ściągnęło już od rana tłumy mieszkańców.

Opinie (257) 6 zablokowanych

  • co by nie mowic Madison jest najlepszy (10)

    • 32 201

    • najlepsza jest Lotnia na zaspie

      • 58 11

    • Nie byłem tam. Czy przegrałem życie? Jak dalej mam żyć? (1)

      .

      • 66 5

      • zycia nie przegrales ale nie ciesz sie, i tak masz raka

        • 8 33

    • (2)

      A ja najbardziej lubię Klif. Najmniej przyjazna przestrzeń jest w Galerii Bałtyckiej (kręci mi się tam w głowie - zwłaszcza jak popatrzy się w dół). Zapewne przez to, że jest okrągła.

      • 44 9

      • Klif (1)

        Klif ma najczystsze kible. Gdzie indziej to zawsze syf i smród. Poza tym te wszystkie galerie oferują to samo. Tyle w temacie.

        • 62 7

        • uwaga

          Na podgladaczy w Galerii Bałtyckiej. W kiblach sa dziurki, często jakieś stare dziady podgladaja!!!! W Klifie, Madisonie i Rivierze się z tym nie spotkałem.

          • 15 9

    • a ja (3)

      sie kochalem w przebieralni w kappahlu i bylo super! wlasnie z jednej galerii gdanskich:))

      • 3 2

      • (2)

        samogwałt się nie liczy ;)

        • 13 1

        • liczy się

          • 1 1

        • sex

          Sex z samym soba to najbezpieczniejsza forma stosunku.Nie liczy sie?)

          • 1 0

  • bywam często (6)

    W innych galeriach też bywam często. Każda ma swoje zalety. W Rivierze często dostępne są rzeczy, które już się wyprzedały w innych filiach sieciówek.

    • 69 24

    • Był o się podpisać Dżenifer (2)

      lepiej pasuje do prawdziwej galerianki

      • 29 11

      • (1)

        Galerianki nie istnieją.

        • 12 16

        • Zgadza się. Szukałem w Bałtyckiej, Manyhattanie, Madisonie, Klifie, Riwierze i Alfie. Chodziłem z wystającym banknotem 20 złotowym z kieszeni i nic...

          • 11 0

    • w Rivierze są większe sklepy, więc i wybór większy.

      • 14 11

    • Yenefer, gdzie znów znikłaś? :)

      • 7 0

    • ..

      bo jest mało klientów i sie poprostu nie wyprzedały :P

      • 0 1

  • ciekawe, że o dopływ klientów spokojni są także przedstawiciele Galerii Bałtyckiej, (4)

    skoro za chwilę obok otworzy się Metropolia...

    • 127 3

    • dlatego są:

      "spokojni o odpływ klientów",
      bo wiedzą, że "odpłyną' i nic temu nie mogą zaradzić

      • 47 2

    • Te galerie (2)

      będą się dopełniać. Jak ktoś pojedzie di jednej to też zobaczy co jest w drugiej.
      Na tym polega idea takich obiektów - wiele różnych w jednym miejscu.

      • 14 11

      • jasne (1)

        Juz to widzę. Zresztą Metropolia prócz kinem i Alma niczego nowego nie zaoferuje. Chyba ze kogoś kręcą kolejne Rosmanny i szmatlawiec Reserved.

        • 33 4

        • Alma. Klasa sama w sobie. Hahahahahahaha.

          • 10 1

  • (20)

    Po prostu mamy coraz więcej pieniędzy i chętnie je wydajemy na nowe rzeczy. Stąd popularność galerii. Najlepszy dowód na to, że w kraju generalnie dzieje się dobrze.

    • 85 127

    • W kraju (11)

      jeszcze nigdy nie było tak źle! Polska sięgnęła dna! ale co Ty możesz o tym wiedzieć, jak Twoim zajęciem jest łazęgostwo po galeriach... taki galerian lub galerianka :)

      • 52 58

      • hehe (5)

        Tak... a do utrzymania galerii handlowych dopłaca Unia i rząd PO :) puknij się w pusty łeb i weż się do roboty

        • 42 25

        • Widzę, że (2)

          jesteś tak ograniczony, że nie wiesz nawet na czym polegają pojęcia np. "gospodarka kraju, PKB, itp". Tylko idiocie przyszłoby do głowy, że do galerii dopłaca unia czy po... Tobie przyszło, więc popisałeś się swoją inteligencją, a raczej jej brakiem! Kolorowe sklepiki zawróciły Ci w głowie i myślisz, że jesteś w raju i nic więcej już się nie liczy... musisz niestety uzupełnić braki i poszukać drugiego dna swojego "kolorowego snu", a o moją robotę się nie martw, mam wszystko, czego mi potrzeba, ale przy tym nie jestem zidiociałym ignorantem, takim jak Ty i wiem, co się dzieje w kraju!

          • 25 28

          • to była ironia, King debilu ;-) (1)

            pisząc, że dopłaca UE miał na myśli, że NIE dopłaca, co zaś oznacza, że płacą klienci, których na to stać - można zatem przyjąć, że naród ma się dobrze finansowo (gdyby było inaczej nikt by nie budował kolejnych sklepów obawiając się o spadek obrotów)

            • 20 7

            • No jasne ze maja sie dobrze ... tyle siana co my wam z zagranicy przysylamy to chyba zadny kraj nie otrzymuje.

              • 7 1

        • Powiedz lepiej że: " tylu ludzi jest i samochodów pod galerią." (1)

          lemingu

          • 12 10

          • Ten kolega od pierwszej opinii widać że lubi oglądać TVN, tam Polska rośnie w siłę a ludziom żyje się dostatnio!.

            W propagandzie sukcesu Gierek przy nich to był junior!

            • 12 2

      • Kiedy pytam szefa o podwyzk (2)

        mówi: kryzys. Poczym jak cały parking przy Auchanie zawalony autami, kolejki do kas w Biedrze i Lidlu, Liroju jak za komunisty to mu nie wierze...

        • 37 12

        • Wiesz co jest Twoim problemem?

          Jak i większości takich "małowiedzących o tym, co się naprawdę dzieje w kraju"... Waszym problemem jest KRÓTKOWZROCZNOŚĆ. Widzisz tylko koniec swojego nosa i parking od Biedronki i Auchan.

          • 25 7

        • Na pewno biedyny z bezdomnym też tam chodzą na zakupy.

          Po złoto czy futro dla żony?

          • 10 4

      • (1)

        jak masz dwie lewe ręce, to dla ciebie jest źle łaku bez roboty.

        • 9 19

        • Nie mierz wszystkich swoją miarką :]

          Jesteś do tego taką tępą jednostką, że nie potrafisz zrozumieć, tego co czytasz. Szkoda czasu na bicie piany z impotentem umysłowym.

          • 13 7

    • (1)

      Ja bym powiedziała, że coraz częściej chodzimy tam, wypatrujemy rzeczy, które nam się podobają i zaczynamy oczekiwanie na sezonowe obniżki :)

      • 23 2

      • Czyli zupełnie jak "na zachodzie" :D

        • 0 2

    • tak tak dzieje sie dobrze. masz dane ministerstwa gospodarki?

      takie dane jaka gospodarka

      • 11 2

    • Donek, to Ty?

      • 10 4

    • (2)

      Wiedziałem, że malkontenci przeważą 😃 ale fakty pozostają faktami - ludzie kupują, bo mają za co.

      • 7 14

      • Za damskie "caco"

        • 4 0

      • Tyle minusów? No to kto kupuje? Czemu taki tłok? Czemu buduje się nowe galerie? Bo ładnie nocą neony wyglądają?

        • 1 3

    • Nasz kraj działa na zasadzie

      Zapożycz się a będziesz bogaty, niestety kiedyś przyjdzie za to słono zapłacić!

      • 13 1

  • (1)

    Z moimi zarobkami to stać mnie tylko na "oryginały" z riviery. Ale tureckiej za 5 dolarów

    • 104 7

    • a jaki jest Twój ulubiony kolor?

      • 0 0

  • Ale Świętojańska rozkwita jak nigdy do tej pory - słowa Wojciecha Sz. z ostatniej debaty (10)

    Ten sklep to gwóźdź do trumny Świętojańskiej i żadne deptaki nie pomogą.

    • 146 34

    • (4)

      bo rozkwita - jest lepiej niż jeszcze 2 lata temu - nowe restauracje zrobiły swoje.
      w ogóle uważam, że przy Świetojańskiej powinny być głównie kawiarnie, cukiernie, restauracje.

      • 50 9

      • ? (2)

        A dlaczego Świętojańska ma ulec Twojemu uważaniu? Piszesz na zlecenie UM w Gdyni?

        • 8 29

        • (1)

          Naprawdę macie jakąś fobię z tym zleceniem um. Z pewnością ty piszesz na zlecenie Pisiora Pinokia.

          • 15 10

          • Aleś się nawąchał Gazety Wyborczej

            • 4 4

      • Nowe, czyli te, co działają od miesiąca,

        w miejscu poprzednich, działających w tym samym miejscu, jak rozumiem ?

        • 1 0

    • Prezydent na rację. Świętojańska bardzo się poprawiła u myślę, że małymi kroczkami wróci do łask. Zobaczycie jak za jakiś czas wszyscy będą mieli dość CH. Plusem CH są na pewno godziny u dni otwarcia oraz szeroki wybór towarów. Nie jestem za deptakiem na stałe na Świętojańskiej, ale czasowe jej zamykanie plus poszerzenie oferty na pewno wpłynie na nią pozytywnie. Jeszcze właściciele niektórych kamienic mogliby się zainteresować stanem elewacji ich budynków. Biorą dużą kasę od mieszkańców oraz firm, którym wynajmują lokale i nic innego ich nie interesuje - wstyd!

      • 24 3

    • widać boli Gdańszczan, że Gdynianie robią U SIEBIE zakupy

      co nawet obiektywnie przekazał szef GB.

      Tak się składa, że na Świętojańską dotychczas nie przenieśli Biblioteki, żłobka czy przedszkola wzorem Manhattanu? Do którego doprowadziła GB, a w konsekwencji i drążenie obywateli miasta Gdańska dodatkowymi podatkami, bo za pow. komercyjną inne są stawki:))

      Więc niepotrzebne tu słowa PiSlandii w stosunku do mądrych decyzji Wojciecha Sz. Szkoda, że w Gdańsku nawet po-debatować nie możecie, a spotkania dzielnicowe z Panem A. to żenada nad żenadami i hucpa nad hucpami, ale widać dla "mieszkańca" wystarczy:)))

      • 17 15

    • Szczurek dobrze gada. Widać gołym okiem, że Świętojańska kryzys ma już za sobą. Myślę, że będzie coraz lepiej.

      • 7 4

    • Kłamstwa w żywe oczy. Trzeba miec tupet tak wielki jak lotniskowce sukcesy

      • 4 5

    • Bardzo rozkwita

      Coraz więcej Żabek i Freshmarketów. Bardzo qltowo się robi.

      • 0 0

  • Riviera? nir byłam. (12)

    Jakoś z Wrzeszcza do Gdyni mnie nie ciągnie, żeby setny raz zobaczyć te same sklepy. Czasami chodzę do GB ale tylko kiedy z góry zakładam po co tam idę. Inne CH? Do Manhattanu tylko do biblioteki, Madison - nie mam pojęcia jak on jeszcze sie utrzymuje. Powstające - no way! Po co? Lepiej iść na rower.

    • 181 26

    • mozesz tez przyjsc do mnie (1)

      Nie zawiedziesz sie

      • 41 5

      • podaj zwrotny adres

        • 0 0

    • madison- nie jest duzy ale ilosc osob na metr kwadratowy bardzo wysoka;) (7)

      blisko centrum, najwazniejsze sklepy, kazdy moze po cos wpasc

      • 13 6

      • (2)

        nie jest duży - wada, duża ilość osób na metr - wada, najważniejsze sklepy - wada bo to znaczy że jest tylko to co wszędzie. Chciałeś zareklamować a wyszło jak zawsze.

        • 18 11

        • sam jestes wada (1)

          madison to fajne miejskie centrum handlowe z normalnym miejskim ruchem.
          Ta riviera czy jak mu tam to podmiejsko-wiejski pusty blaszak robiący wrażenie chyba już tylko w Wejherowie.

          • 15 9

          • jak wystarczy Tobie do życia

            "normalny ruch miejski" i "miejskie CH" to .....gratuluję

            • 0 2

      • madison nie jest zły (3)

        W tym roku zmuszony byłem kupić najprostszą białą koszule do garnituru, w GB 380zł pojechałem do M i bardzo miła Pani znalazła mi koszule za 90zł. Możecie teraz mówić o innej jakości (bo pewnie była)ale jak na jednorazowe ubranie była jak najbardziej ok :)

        • 7 3

        • .. (1)

          Jak się uprzesz to i za 10 zł u chinola kupisz koszule

          • 10 3

          • ....

            Dobra tylko chinol pracuje w tygodniu od 7-16, a tu jednak mamy sklep do 22 z tego co pamiętam

            • 0 4

        • Smutne, ze jednorazowo używasz białej koszuli....

          Rozumiem, ze Święta spędzasz w dresach ewentualnie starych jeansach i tshircie?!

          • 3 3

    • a jest w ogóle sens iść (1)

      do "galerii" bez z góry założonego planu/określonej potrzeby? :)

      • 19 1

      • przejdź się w weekend i popytaj te ogórkowe rodzinki

        Pracowałem kiedyś w GB i to co się tam wyprawia w weekend to jest dramat! Rodziny z małymi dziećmi od rana do wieczora szwędają się po galerii, jedzą w garmażu w kerfurze albo co bogatsi na górze w MD czy innym fastfudzie. Nie raz z suchą bułą podbijali do lady, z ryja się na blat sypało jak mówili, ich dzieci drą się w wózkach, niepełne uzębienie ale ciuch "firmowy". Tam połowa ludzie to turyści, którzy nie wiedzą co ze sobą i z dziećmi zrobić.

        • 30 1

  • (1)

    Ciekawe czemu tylko drobni najemcy uciekają? O tym się nie mówi.

    • 57 12

    • wymień proszę

      • 4 2

  • Klif zawsze górą! (10)

    Tu klientów zawsze jest dużo i to kupujących a nie zwiedzających

    • 67 68

    • (9)

      szkoda że przedstawiciele Klifu nie zastanowili się czym mogą przyciągnąć klientki, wciąż brak w Trójmieście pewnych marek odzieżowych, jak np. COS. W Łodzi, W-wie czy Poznaniu oferta tego typu przybytków handlu jest atrakcyjniejsza.

      • 15 7

      • I ty byś robiła im miesięczny utarg

        • 15 4

      • (2)

        Trójmiasto to ubocze Polski. Poznań, Wrocław, Łódź, Kraków, Katowice - w tym rejonie jest centrum kraju. Reszta to skraje obwarzanka

        • 14 25

        • true

          Niestety to jest prawda. Komunikacyjanie tez jestesmy daaaleko :-)

          • 10 3

        • prawda

          Co nie wyklucza, abysmy tutaj zrobili sobie kompaktowe, przyjazne, fajne miejsce do zycia... Mamy duzo atutow naturalnych + nalezy pracowac u podstaw .
          Przede wszystkim nad zmiana spoleczna miast z robotniczych na wyksztalconej, zarabiajacej klasy sredniej. Wtedy bedzie sila nabywcza dla tych wszystkich galerii...

          • 7 0

      • COS (4)

        Będzie w Rivierze. W Klifie otwierają się ostatnio raczej elitarne butiki, np. Marciano Guess, Michael Kors, Pimko itd. No i jest New Look oraz Marks & Spencer z sieciowek, a nigdzie indziej ich nie ma.

        • 18 2

        • Marks jest w outlecie na Szadółkach (2)

          • 2 10

          • po pierwsze byl (1)

            Po drugie to outlet. Tylko damski i bez spozywczaka.

            • 4 0

            • Właśnie. Był. Dlaczego już nie ma?? :(

              • 1 0

        • marks jest w Klifie i to dobrze zaopatrzony

          jak w opisie

          • 0 0

  • Klasyczna

    Propaganda w wykonaniu trojmiasto. pl...

    • 95 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.