• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chciała pomóc przebrać niepełnosprawne dziecko, musiała kupić bilet na basen

Piotr Weltrowski
16 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przedstawiciele sopockiego parku wodnego twierdzą, że nie widzą podstaw, aby zwrócić pieniądze za bilet, który posłużył matce dziecka do wejścia do szatni. Przedstawiciele sopockiego parku wodnego twierdzą, że nie widzą podstaw, aby zwrócić pieniądze za bilet, który posłużył matce dziecka do wejścia do szatni.

Matka niepełnosprawnego dziecka musiała zapłacić za możliwość wejścia na kilkanaście minut do szatni, aby pomóc w przebraniu niepełnosprawnego, 4-letniego chłopca. Przedstawiciele aquaparku problemu nie widzą, bo za darmo pozwolili wejść do środka ojcu dziecka, a kobietę uprzedzili, że zwrócą jej pieniądze, o ile zdąży wrócić w ciągu 10 minut.



Jak oceniasz postawę przedstawicieli aquaparku?

Nasz czytelnik chciał wraz ze swoim 4-letnim, niepełnosprawnym synem skorzystać z basenu sopockiego aquaparku. Niestety jego dziecko nie porusza się samodzielnie i wymaga asysty dwójki opiekunów - zarówno ojca, jak i matki.

I tak też wyglądać miała wizyta na basenie, do której doszło kilka tygodni temu. Niepełnosprawny 4-latek miał wejść na pływalnię z ojcem, wcześniej pomóc w przebraniu miała też matka chłopca.

Przebieranie dziecka? 23 złote



Nasi czytelnicy usłyszeli jednak, że aby wejść do przebieralni, matka dziecka musi kupić bilet, kosztujący 23 złote. Na nic zdały się tłumaczenia, że kobieta wchodzi tylko po to, aby pomóc przebrać niepełnosprawne dziecko. Pracownica parku wodnego stwierdziła jednak, że jeżeli wyjdzie ona z szatni przed upływem 10 minut, to pieniądze za bilet zostaną oddane.

Kobieta tak właśnie zrobiła, czyli kupiła bilet, weszła wraz z mężem i synkiem do szatni, pomogła się dziecku przebrać i wyszła. Niestety, przy wyjściu z basenu, gdy dziecko trzeba było dodatkowo wymyć i wysuszyć, wszystko trwało dłużej, bo (według naszego czytelnika) 12 minut. Obsługa stwierdziła więc, że pieniędzy za bilet nie może oddać.

- Nasz synek nie porusza się sam i komunikuje się w sposób ograniczony. Natomiast waży tyle, że przy braku chociażby przewijaka w szatni, nie mamy innej alternatywy, jak przebrać dziecko we dwoje. Czas przebierania jest przy tym mało przewidywalny - mówi nasz czytelnik.

Aquapark: wszystko zgodnie z regulaminem



Po całym zdarzeniu złożył reklamację, prosząc o zwrot pieniędzy. Biuro Obsługi Klienta sopockiego aquaparku odmówiło mu. W oficjalnym piśmie napisano m.in., że regulamin basenu pozwala na bezterminową opiekę nad niepełnosprawnym dzieckiem do 16. roku życia, ale tylko jednej osobie, która - poza zakupem biletu dla dziecka (ulgowego) - otrzymuje darmową wejściówkę bez limitu czasowego.

Wspomniano także, że w przypadku, gdy w przebraniu dziecka pomagać ma druga osoba, to musi ona zakupić bilet. Każdy bilet może być co prawda zwrócony, ale tylko przez 10 minut od momentu zakupu.

Swoje argumenty przedstawiciele aquaparku podtrzymali w rozmowie z nami.

- Każdy nasz klient z niepełnosprawnością otrzymuje możliwość zakupu biletu ulgowego, a opiekun tej osoby może korzystać z basenów, nie płacąc za dodatkowy bilet, więc dwie osoby wchodzą na jeden bilet, ulgowy. Każda dodatkowa osoba płaci za wejście do szatni oraz na baseny według aktualnego cennika - mówi Piotr Stefański, dyrektor marketingu i sprzedaży Parku Wodnego Sopot.
Dodaje, że w przypadku naszego czytelnika obsługa zgodziła się na wejście dodatkowej osoby do przebieralni na czas 10 minut, a klienci zostali także poinformowani, że po przekroczeniu tego czasu nie otrzymają zwrotu pieniędzy.

- Ze względu na działanie naszego systemu sprzedażowo-rezerwacyjnego, po przekroczeniu 10 minut opłata zostaje naliczona automatycznie i nasi pracownicy nie mają możliwości jej anulowania - kończy Stefański.

Miejsca

Opinie (373) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    W artykule napisane jest:
    "W oficjalnym piśmie napisano m.in., że regulamin basenu pozwala na bezterminową opiekę nad niepełnosprawnym dzieckiem do 16. roku życia, ale tylko jednej osobie, która - poza zakupem biletu dla dziecka (ulgowego) - otrzymuje darmową wejściówkę bez limitu czasowego."

    W cenniku w formie graficznej na stronie internetowej nic na ten temat nie jest napisane, więc spojrzałem do regulaminu:
    "7. Osoby niepełnosprawne, to jest osoby o znacznym stopniu widocznej lub/i udokumentowanej niepełnosprawności wymagające stałej opieki opiekuna, będące klientami indywidualnymi, uprawnione są do zakupu jednego biletu ulgowego dla siebie jak i dla towarzyszącego im opiekuna, po cenie wg aktualnego Cennika."

    Rozumiem, że to prywatne przedsięwzięcie, którego celem jest przynoszenie zysków właścicielom, ale jeżeli rzeczywiście stosują jakieś zniżki dla niepełnosprawnych, to powinni o tym wyraźnie napisać w cenniku. Poza tym ja ten zapis regulaminu rozumiem w ten sposób, że opiekun również powinien kupić bilet dla siebie, nie wspominając o tym, że do regulaminu w zasadzie nikt nie zagląda. Cennik powinien zawierać wszystkie istotne informacje, w tym również o zniżkach dla określonych grup klientów.

    • 2 5

    • Klient ma obowiązek zapoznania się z regulaminem. Zakup biletu to zgoda na przyjęcie złożeń regulaminu. (1)

      Nie czytając regulaminu sam pozbawiasz się praw i możliwości do walki o swoje.

      • 3 0

      • Tak, to prawda.
        Z drugiej strony co kryje się za zapisem:
        "uprawnione są do zakupu jednego biletu ulgowego dla siebie jak i dla towarzyszącego im opiekuna"
        Nie ma tu mowy o żadnej darmowej wejściówce, o której dyrekcja aquaparku napisała do redakcji portalu. Dla mnie jest to mocno nieczytelne, a nie jestem prawnikiem. Jestem klientem, który korzystał z aquaparku. Przestałem korzystać, gdy znalazłem w cennikach basenów miejskich informację o uprawnieniu do bezpłatnego korzystania z basenu przez opiekuna osoby niepełnosprawnej.
        Nie roszczę sobie żadnych praw do zniżek w tym zakresie. Nikt nie ma obowiązku wprowadzania tego typu preferencji. Miasto takie zniżki wprowadziło i o nich poinformowało w cenniku, więc wybieram baseny miejskie i jestem zadowolony.

        • 0 0

  • Wstyd (2)

    Wstyd pisać taki list. Regulamin jasno mówi 10 min. Przekroczyliście czas to należy zapłacić. Wstrętna postawa roszczeniowa.

    • 16 5

    • (1)

      Ale mi przekroczenie czasu..2 minuty..na godzien jesteś aptekarzem, czy co?

      • 0 7

      • Zasady to zasady.

        Komuś zabrakło 1 punktu, ktoś spóźnił się minutę na samolot, ktoś spóźnił się dwie minuty w aquaparku, ktoś spóźnił się dzień z pójściem do lekarza i umarł, przyjmujemy jako społeczeństwo pewne normy i zobowiązujemy się do ich stosowania!

        • 9 0

  • Pokolenie "daj za darmo"...

    Teraz wchodzi program "fast 300+"

    • 11 4

  • nie macie pojęcia jak obsługuje się niepełnosprawne dzieci (2)

    i dlatego jesteście albo agresywni, albo niewyrozumiałi....bywa tak że musicie zmienić trasę jazdy samochodem bo małe dziecko gotowe was zabić ...i co wy na to ???????????????

    • 4 18

    • (1)

      że sobie nie radzisz? jak będzie chciało, żebyś rozjechała przechodnia na drodze to to zrobisz?

      • 10 1

      • Rozjechać przechodnia to i dla mnie frajda, nikt nie musi mi tego kazać, z własnej woli to zrobię :)

        • 0 1

  • Regulamin napisany jest po polsku i chyba osoba/y mają świadomość, iż wchodząc na obiekt akceptują ten regulamin.

    • 5 3

  • Tatus nie umiał przebrać dziecka? To matka mogła z nim wejść jako opiekun. Nie rozumiem problemu. Regulamin jest jasny, jak ktos czyta ze zrozumieniem

    • 13 4

  • se "kupili" reklamkę .... szczyt głupoty !!!!

    • 3 3

  • Opowieści dziwnej treści. Jest jasno opisany regulamin i wszystko jasne. Każdy jest za przestrzeganiem przepisów ale jak już jego dotyczą to już kombinuje jak je obejść. Jak złapią to łolaboga co za niesprawiedliwość.

    • 10 4

  • Z cyklu "Trudne sprawy"

    • 7 0

  • (2)

    Przepis jest martwy i stworzony przez człowieka. Ale bądźmy ludźmi dla innych ludzi. Przepis nie widzi wyjątkowej sytuacji, ale myślący człowiek powinien dostrzec. To nie system kieruje światem lecz człowiek kieruje systemem. Tylko czy nie dochodzi już do zamiany ról? Stajemy się niewolnikami systemu wraz z jego niedoskonałościami. To które miejsce zajmuje człowiek w świecie? Widać zaraz za systemem.

    • 8 7

    • Masz rację i właśnie ulatwiono rodzicom również w tej sytuacji.

      Czytaj ze zrozumieniem.

      • 0 0

    • Roszczenia...

      Jaka wyjątkowa sytuacja? Tatuś wchodzi za darmo i co? Rączek nie ma aby dziecko przebrać?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane