• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cieszmy się ze wstrzymanego remontu

Michał Sielski
9 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Rzadko możemy się cieszyć z przekładanych terminów miejskich inwestycji, bo spowolnienie rozwoju Trójmiasta to raczej powód do narzekania, a nie radości. Ale tym razem, kolejne przesunięcia rozpoczęcia przebudowy skrzyżowania przy dworcu w Gdyni zobacz na mapie Gdyni, to najlepsza informacja dla kierowców, jaką mogą usłyszeć.



Twoja droga do domu znacznie wydłuża się przez korki. Co robisz?

Kto w ostatnich dniach jeździ przez Gdynię, doskonale wie co dzieje się na drogach w czasie popołudniowego szczytu. Zwłaszcza w centrum miasta i jego całej północnej części. Tych, których ta wątpliwa przyjemność szczęśliwie omija, możemy poinformować krótko: nie dzieje się nic. Samochody głównie stoją, mijane przez pieszych i rowerzystów. Zmiana biegu na "dwójkę" to raczej sytuacja niespotykana, praktykowana głównie przez tych, którzy próbują sprawdzać elastyczność silnika. Praktycznie cały popołudniowy Raport, zdominowany jest przez informacje o korkach w Gdyni.

Zatory zaczynają się już po godz. 14 i trwają przez kilka godzin. I nie są to zwykłe w szczycie komunikacyjnym spowolnienia, ale totalny paraliż. Pasażerowie autobusów wysiadają i zdarza się, że do Chyloni czy na Pogórze przychodzą szybciej na piechotę, niż dojeżdża tam autobus. Na niewiele zdaje się przy tym kolejny dzień z rzędu honorowanie biletów ZKM w pociągach SKM - na górny taras miasta żaden pociąg przecież nie kursuje.

Przyczyny korków nie są tajemnicą

Przyczyną bezpośrednią jest kolejny już remont Estakady Kwiatkowskiego, który potrwa do 5 grudnia. Oczywiście jeśli pogoda dopisze, więc można się spodziewać, że zacisnąć zęby będzie trzeba na dłużej. Przyczyna pośrednia to wieloletnia polityka transportowa Gdyni, której efekty widać gołym okiem. Samochodów w przeliczeniu na mieszkańców jest więcej niż w Dubaju, a liczba pasażerów komunikacji publicznej cały czas spada. Ostatnie wytyczanie buspasów może ten trend zatrzymać, ale łatwo na pewno nie będzie. Kierowcy w Gdyni są przyzwyczajeni do tego, że najwygodniej wszędzie dojechać jest samochodem.

Jeszcze do niedawna nie tylko można było bezkarnie parkować dosłownie wszędzie, ale nawet nie trzeba było za to płacić. W ostatnich dniach Straż Miejska jest jednak wyjątkowo - jak na Gdynię - aktywna. Blokady zakładane są na koła beztrosko parkujących przy ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni, ul. Bpa Dominika zobacz na mapie Gdyni, ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni przy Akademii Morskiej i w wielu innych miejscach. Wcześniej można było najwyżej dostać słowną naganę od strażnika, albo naklejkę informującą "nieświadomego" kierowcę, że zaparkował niezgodnie z przepisami.

Zobacz więcej: Straż Miejska wzięła się za parkujących na trawnikach.

Nie ma jednak co narzekać. Za miesiąc - jak dobrze pójdzie - korki się zmniejszą, a w tym czasie może okaże się, że część osób zrezygnuje z podróży samochodem, zwłaszcza na krótkich dystansach. Bo na dziś w Gdyni jest to zdecydowanie najwolniejszy środek transportu.

Cieszmy się ze wstrzymanej inwestycji
Przesuń aby
porównać

Pozostaje więc cieszyć się z tego, że... miastu nie wychodzi. To nie ironia, bo wystarczy spróbować sobie wyobrazić, jak wyglądałby ruch w Gdyni, gdyby zgodnie z założeniami trwał właśnie zapowiadany od lat remont skrzyżowania ul. Podjazd, Dworcowej i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni. Byłyby zamknięte dwa pasy absolutnie kluczowego skrzyżowania, pozwalającego na wydostanie się z centrum na północ Gdyni. Kolejne odwołania od przetargu na jego przebudowę, wskazują jednak, że inwestycja raczej nie rozpocznie się w tym roku, a potem wiadomo - zima nie pozwoli na rozkopanie skrzyżowania, a nawet jeśli pozwoli, to raczej nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie ryzykował rozpoczęcia prac i wstrzymania ich na kilka tygodni mrozu. Bo nerwy kierowców trzymają się już na ostatnim włosku i na klaksonach bezsilności mogłoby się nie skończyć.

Opinie (202)

  • bezmyślność ZKM (5)

    A może włodarze miasta by zmobilizowali do działania ZKM . Sporo moich znajomych przesiadło by się z samochodów na komunikację miejską w dzielnicy Dąbrowa, ale okolice ul. Miętowej są prawie całkowicie pominięte przez ZKM .
    W proporcji do Kaczych Buków to 10:1. Czy nie można przekierować część autobusów na pętle Miętowa ?

    • 18 1

    • Oczekujesz od zadowolonych z siebie zasiedziałych od lat na stanowiskach urzędników Szczurka myślenia?

      • 9 0

    • (1)

      tak samo jak zmodyfikowanie rozkładów jazdy. Z Karwin autobusy i trajtki jadące do centrum jeżdżą jeden za drugim w odstępie co 1-2 minuty , a potem przerwa po ok. 10 min i znowu kolejny tabun.

      • 6 0

      • taki cygański styl

        • 1 0

    • prawda

      często wypada kurs jedynej linii 24 ,

      • 1 0

    • autobusy

      przecież sami mieszkańcy byli za tym by tam na Miętową autobusy przestały jeździć kiedyś jeździły tam 180 , 172, plus teraz 24 i 31 i by było dobrze ale na własną prośbę jest jak jest

      • 0 2

  • (1)

    Tych wszystkich ćwoków z UM łącznie z tym szczurem na kopach wynieść w kosmos.

    • 35 2

    • co ten szczur robi całymi dniami??? dlaczego nie rozwiązuje problemów???

      • 10 0

  • To skrzyżowanie powinno być przebudowane 10 lat wcześniej,zamiast tych kolejek i innych lunaparków.Pogratulować perspektywicznego myślenia włodarzom tej parafii.Tylko że to tylko skrzyżowanie,mało medialne.

    • 52 0

  • Gdyńska samochodowa patologia (10)

    Gdynia swoją polityką komunikacyjną robiła przez lata wszytko, żeby sobie zapracować na obecną sytuację. Wszystko było od lat robione pod samochody, z totalnym olaniem pieszych, rowerzystów i komunikacji miejskiej.
    Dopiero teraz Gdynia powoli się budzi - z ręką w nocniku.
    Gratulacje. Nie chcieliście zrównoważonego transportu, to macie co chcieliście.

    • 39 8

    • Gratuluję myslenia (7)

      Polecam 50 km w jedną rowerem lub pieszo ew stanie z h lub lepiej w środkach komunikacji

      • 4 7

      • To tobie gratuluję myślenia (6)

        Jak wiadomo każdy robi 50km dziennie w jedną stronę.
        Jakby ci, co maja blisko mogli przesiąść się na rowery i zbiorkom to tacy, co nie mogą, nie staliby w korku.
        Ale w Gdyni wszędzie trzeba samochodem, nawet na 2-3km, no to się nie dziw, że wygląda to jak wygląda.
        Pięknie się wpisujesz w ten bezsens.

        • 9 3

        • (5)

          a zrównoważony za okno paczał? na pogodę? ;)

          • 2 1

          • (4)

            tak, paczał i wybrał rower na dojazd do biura. Z cukru jesteś?

            • 3 2

            • (3)

              z laptopem, gajerem i dzieckiem do przedszkola, na 08:00 ;)

              • 2 1

              • (2)

                z laptopem, wyprasowaną koszulą i bez dziecka, bo jeszcze nie mam, ale przedszkole mijam po drodze, wiec pewnie nie byłby to problem.
                Co byś jeszcze chciał wiedzieć? ;)

                • 3 1

              • (1)

                jasne, jakie masz zaplecze sanitarne w pracy, z którego możesz skorzystać po przyjeździe, ile km masz do pracy i z jakimi różnicami wysokośći ;)

                • 2 0

              • Służę uprzejmie:
                Pełne zaplecze sanitarne z prysznicami bo pracodawca dba o ekipę i jak dostał sygnał, że potrzeba prysznicy to się pojawiły.
                Do niedawna: 5km po płaskim, prysznice były zbędne.
                Obecnie po przeprowadzce: 11km pod górę, różnica poziomów 160m, wyjeżdżam rano na górny taras Gdańska z dolnego, prysznice się przydają :)
                Kolega, który ma 25km w jedną stronę niedawno kupił rower elektryczny.

                Jak ktoś ma do pracy kilka km po płaskim to stanie w korku samochodem to jest jakaś szkodliwa paranoja, w ogóle nie rozumiem jak można nie używać czegos tak oczywistego jak rower w takim przypadku.

                • 4 1

    • (1)

      o jakich inwestycjach dla samochodów piszesz ?ja takich nie znam

      • 3 1

      • Gdynska inwestycja dla samochodow polega na braku inwestycji w komunikacje miejska

        ... likwidacje linii I zmniejszenie czestotliwosci kursow.

        • 0 0

  • TRISTAR działa :) (2)

    • 25 2

    • działa pięknie, jak @#$J

      Od dawna mam wrażenie, że odtrąbili sukces ze szczegółami do dopracowania i od tej pory mają ten projekt w D@#$%.
      Bo komu by się chciało tym aktywnie zajmować... ustawione wszystko na fix i tyle. Równie dobrze mogliby zostawić skrzynki do ręcznego sterowania na skrzyżowaniach...

      • 2 1

    • tristar

      odkąd miasto sobie zafundowało system TRISTAR są takie korki niestety sygnalizacja świetlna została pozmieniana i nie kieruje ruchem tylko jest włączona i sobie działa nie są ze sobą skrzyżowania synchronizowane i dlatego są korki Karwiny całe stoją Witomino całe stoi i to tylko przez światła

      • 2 1

  • Chore ambicje Władz Gdyni (6)

    Niestety od wielu lat władze Gdyni mają chore ambicje i myślą ze tworzą z tego miasta 7 cud świata. Niestety jest wręcz odwrotnie. Gdynia wraca powoli do statusu wioski rybackiej ktory miała przed nadaniem praw miejskich.
    Remonty estakady są SKANDALEM. Nikogo tam nigdy nie ma. A jak juz to 1-2 godziny w skali dnia.
    Bus pas jest potrzebny jak psu miska. Ale co z tego jak jest tylko na estakadzie. Powinien być na całej drodze. Na Wiśniewskiego jest dość miejsca zeby go zrobić. Do góry od estakady to Dąbka i dalej tez jest dość miejsca.
    Kontrapas dla rowerów w mieście nie przemyślany. Jak zreszta większość w tym mieście.
    Ale co tam... kogo to obchodzi w tym mieście. Włodarze skupiają się na Infoboxie ktory jest potrzebny jak dziura w płocie , lotnisku ( na które nawet jakby działało to nie ma jak dojechać ) i całej reszcie śmieci które nic nie wnoszę dla mieszkańców a jedynie pozwalają utrzymywać stołki przez wirtualną wizje miasta.
    Urzędnicy czas zacząć słuchać mieszkańców i dla nich pracować bo mam wrażenie ze cierpliwość mieszkańców Gdyni się kończy.

    • 76 4

    • budżet obywatelski, (2)

      Przecież był budżet obywatelski. Zaglosowales na silownie pod chmurką czy orlik ? Nikt nie zaglosowal na budowę drogi bo... nawet nie było takiej propozycji ! Czarna masa w urzędzie uważa teraz ze wszystko jest ok !

      • 7 2

      • Budżet obywatelski

        Budżet obywatelski finansowo nie udźwignie kosztów budowy drogi...

        • 13 0

      • BO najzniższy w kraju na mieszkańca - 4 miliony złotych!!!

        • 7 0

    • Jak mają słuchać mieszkańców, jak ci swoimi głosami utwierdzają władzę w przekonaniu, że jest najwspanialsza? Szczurek nie czuje żadnego zagrożenia.

      • 11 0

    • Bus pas niezbędny

      Bus pas jest bardzo potrzebny są ludzie którzy jeżdżą wyłącznie autobusem i ten bus pas jest wybawieniem widać to chociażby w chwili obecnej z Gdyni Głównej do Wiśniewskiego jedzie sie 1.5 h jak autobus wjeżdża na estakadę jedzie już ok 10 minut do Obłuża Centrum . Pamiętam że jak bus pasów nie było a stało się w korkach to estakadę od Wiśniewskiego do Obłuża pokonywało się nawet czasami 40 min. Wniosek z tego taki że bus pas jest niezbędny. Oczywiście przeszkadza on kierowcą którzy poruszają sie prywatnymi pojazdami, lecz dla pasażerów komunikacji jest sporym udogodnieniem.

      • 10 1

    • szczur pomylił priorytety. w mieście ponad 200 tysięcy mieszkańców buduje:

      lotnisko, kosmodrom, orła z morza, infobox, ppnt, studium filmowe, muzeum bez eksponatów itd. itp..

      • 13 2

  • Jestem dumny z miasta w którym mieszkam

    Mamy więcej samochodów niż mieszkańcy Dubaju. Brawo my

    • 21 4

  • Dlaczego nie można nocą robić remontów! !!! (1)

    • 36 1

    • Bo jest ciemno

      i strach jak biją!

      • 9 0

  • pkm na polnoc gdyni ! (1)

    • 32 0

    • szczur: nie da się!!

      • 8 0

  • Polityka Szczurka.

    Którego gdyńscy wyborcy kochają i ubóstwiają.

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane