• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co otwarcie centrum Riviera zmieni na trójmiejskim rynku?

Ewa Budnik, Patryk Szczerba
30 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 10 lat temu Riviera stała się Rivierą
Centrum Riviera to kolejna galeria handlowa na mapie Trójmiasta. Eksperci przekonują, że jest jeszcze miejsce na następne. Centrum Riviera to kolejna galeria handlowa na mapie Trójmiasta. Eksperci przekonują, że jest jeszcze miejsce na następne.

Emocje po otwarciu Centrum Riviera opadły. Przed galerią teraz walka o przyciągnięcie klientów, którzy podobnych obiektów i tak mają już pod dostatkiem. Sprawdzamy, jakie perspektywy rysują się przed trójmiejskimi centrami handlowymi.



Gabaryty Centrum Riviera są oszałamiające. 150 tys. m kw., w tym 70 tys. m kw. powierzchni handlowych i usługowych (w tym 43,7 tys. m kw. nowej powierzchni), docelowo 250 sklepów, 34 kawiarnie i restauracje, miejsca parkingowe dla 2,5 tys. aut oraz 300 rowerów. Takie dane działają jak wabik - na tych, którzy zakupy po prostu lubią i na tych, którzy wyznają zasadę: wszystko pod jednym dachem - szybko i skutecznie.

Galeria Bałtycka planuje się powiększyć, bowiem na brak zainteresowania klientów nie może wciąż narzekać. Galeria Bałtycka planuje się powiększyć, bowiem na brak zainteresowania klientów nie może wciąż narzekać.
Podobnym do otwarcia Riviery wydarzeniem było w październiku 2007 roku uruchomienie Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Dotąd w Trójmieście nie było handlowego kolosa o tak nowoczesnej klasie i z tak szeroką ofertą. Galeria Bałtycka ma w tej chwili 39,5 tys. m kw. powierzchni handlowych, 200 sklepów, 1050 miejsc parkingowych.

A więc Riviera jest jeszcze większa, jeszcze bogatsza, ma do zaoferowania... jeszcze więcej. Wśród atrakcji wyróżnia się kino z sześcioma salami projekcyjnymi, w którym naraz filmy oglądać może 1224 widzów. Ambicją jego dyrekcji jest stworzenie miejsca, które będzie tętnić życiem rozrywkowym i kulturalnym przez cały tydzień - ma nie zabraknąć wydarzeń przyciągających mieszkańców Trójmiasta o różnych zainteresowaniach i potrzebach. Mają się oni powoli przywiązać do tego miejsca.

Doświadczenie otwarcia Galerii Bałtyckiej pokazało,że konsumenci bardzo szybko polubią i zaakceptują coś... większego i ciekawszego. Na pustki w Galerii Handlowej Manhattan (otwarto je w maju 2004 roku) nie trzeba było długo czekać. Przyszedł taki moment, że aż przykro było przejść się po centrum handlowym, które przecież powstało z pieniędzy rodzimych kupców, a nie silnego i doświadczonego inwestora zagranicznego (ECE Projektmanagement, który zbudował Galerię Bałtycką to kapitał niemiecki). Potrzebne było wprowadzenie poważnych zmian, które podniosły obroty Manhattanu.

Co zatem i kiedy zmieni na trójmiejskim rynku handlowym Riviera?

Centrum Manhattan przechodziło ciężkie chwile od czasu, gdy otwarto Galerię Bałtycką. Kolejne miesiące to wielka niewiadoma. Centrum Manhattan przechodziło ciężkie chwile od czasu, gdy otwarto Galerię Bałtycką. Kolejne miesiące to wielka niewiadoma.
Raporty przygotowywane przez agencje zajmujące się powierzchniami komercyjnymi dowodzą, że Polska zajmuje w tej chwili jedną z wyższych pozycji w regionie, jeśli chodzi o dynamikę notowaną w segmencie handlowym. Jak podaje Jones Lang LaSalle, w Polsce powstaje obecnie 813 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Całkowity zasób w naszym kraju wynosi teraz 11,4 mln m kw. (w tym 8,2 mln w centrach handlowych).

Na tym tle Trójmiasto należy do najbardziej nasyconych powierzchnią handlową rynków w Polsce. Z raportu CBRE wynika, że na 1 tys. mieszkańców naszej aglomeracji przypada ponad 500 m kw. powierzchni handlowej.

A dla porządku przypomnijmy tylko: w 2015 roku we Wrzeszczu otwarta ma być Galeria Metropolia - kolejne 33 tys. m kw. powierzchni najmu oraz wielosalowe kino. Do rozbudowy przygotowuje się także właściciel Galerii Bałtyckiej - obiekt ma być powiększony o kolejne 15 tys. m kw. powierzchni, czyli około 70-80 sklepów. W sąsiedztwie Głównego Miasta buduje się Forum Radunia - tu powstanie 60(!) tys. m kw. powierzchni najmu.

Czy wszyscy "wykarmią się" na portfelach mieszkańców Trójmiasta?

Na 2015 rok zaplanowano bowiem otwarcie Forum Radunia w centrum Gdańska, które z pewnością odbierze klientów. Na 2015 rok zaplanowano bowiem otwarcie Forum Radunia w centrum Gdańska, które z pewnością odbierze klientów.
- W praktyce to wygląda tak, że przez pierwsze pół roku nowa galeria bardzo przyciąga klientów, więc inne obiekty handlowe odczują ich odpływ - w tym przypadku głównie Klif i Galeria Bałtycka. Potem klienci stają się lojalni wobec swoich ulubionych projektów i do nich wracają - mówi Anna Banasiewicz, senior consultant ds. powierzchni handlowych w agencji Jones Lang LaSalle. - Ale w tym przypadku przemyślany jest dobór grupy docelowej dla każdego z tych "wielkich" trójmiejskich projektów. Klif ma trafiać do klientów z bardziej zasobnym portfelem niż klient Riviery, podobna zależność będzie między klientami Forum Radunia i Galerii Bałtyckiej. Zatem należy się spodziewać, że wszystkie galerie z tej "wielkiej czwórki" się utrzymają, przy czym nie ma co się oszukiwać: każda z nich będzie miała mniej klientów, muszą się oni podzielić. W takim układzie na przykład Madison, będący bardziej kameralnym projektem, będzie miał duże kłopoty z utrzymaniem się na rynku...

Zarządzający galeriami prawdopodobnie w niewielkim stopniu odczują zawirowanie na rynku?

- Jeszcze za wcześnie, żeby to oceniać. Póki co liczba klientów odwiedzających naszą galerię jest porównywalna do roku ubiegłego. Nadal kierujemy nasze kampanie marketingowe do mieszkańców Gdyni, bo nasza oferta póki co jest nadal dużo ciekawsza niż oferta Riviery. Docelowo może się to zmienić. W tej chwili klienci z Gdyni to około 5-10 procent ogółu odwiedzających Galerię Bałtycką, ale z czasem może się to zmienić; będziemy musieli pogodzić się z tym, że przestaną oni do nas przyjeżdżać. Większym problemem mogłoby być dla nas otwarcie Forum Radunia - mówi Marcin Łukasiewicz, dyrektor Galerii Bałtyckiej.

Przedstawiciele Klifu zapewniają, że mają stałych określonych klientów, którzy szukają specjalnych marek, obecnych tylko w Orłowie. Przedstawiciele Klifu zapewniają, że mają stałych określonych klientów, którzy szukają specjalnych marek, obecnych tylko w Orłowie.
Spokojnie do otwarcia Riviery podchodzi się też w Klifie.

- Trójmiejski rynek centrów handlowych bezustannie się rozwija. Każde z funkcjonujących na nim centrów poszukuje swojej niszy. Klif Gdynia od zawsze utożsamiany był z różnorodnymi markami i kameralną atmosferą. Niedawna rewitalizacja wnętrza centrum dodatkowo podkreśliła jego wyjątkowy charakter miejsca dopasowanego do potrzeb wymagających klientów
- mówi Anna Dębicka, dyrektor Klif Gdynia - Riviera kieruje swoją ofertę do trochę innych odbiorców, ale zawsze konkurencja jest motywująca i należy jej się dobrze przyglądać.

O tym, która z galerii odniesie większy sukces zadecydują jednak nie ich zarządcy, a my - klienci, konsumenci, mieszkańcy Trójmiasta.

Tygodnie prawdy dla Riviery

Rivierę, która przyjmuje klientów od piątku, przez trzy dni weekendu odwiedziło już 150 tys. osób. Przyciągały promocje i specjalny program, który został zaserwowany ciekawym tego, jak wygląda nowy obiekt.

- To wielki sukces popularności centrum i znakomite rokowania na przyszłość. W sklepach i butikach mieliśmy tłumy kupujących. Otwarcie również wypadło tak jak sobie zaplanowaliśmy - deklaruje Marek Ciszewski, dyrektor centrum, który zapowiada, że chce współpracować z najemcami w jak najbardziej profesjonalny sposób, by ci, tak samo jak klienci, byli z obecności w Rivierze zadowoleni.

Centrum Riviera za swoją architekturę chwalone jest praktycznie przez wszystkich klientów.

Dyrekcja nie ukrywa, że teraz przyszedł czas na prawdziwą weryfikację. Następny weekend z racji dnia Wszystkich Świętych będzie pewnie mniej udany. Prawdziwym wyzwaniem będzie przekonać klientów, że warto wydać w Gdyni swoje pieniądze przed zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia.

Centrum Riviera powoli rozpoczyna klasyczne życie galerii handlowej: wieczorami obleganej przez młodzież, natomiast w ciągu dnia odwiedzanej przez matki z dziećmi, osoby starsze czy tych, którzy mogą sobie pozwolić na zostawienie zawodowych obowiązków lub po prostu korzystających z urlopu. Nie brakuje także zagranicznych klientów, na których w Rivierze mocno liczą.

Czytaj też: Centra handlowe zmieniają się w biurowce

- Jestem z Kaliningradu, robimy zakupy w Polsce średnio raz na dwa tygodnie. Jest po prostu taniej, jedzenie jest lepszej jakości, no i wszystko w jednym miejscu, co jest dla nas najważniejsze. Z pewnością będziemy w Gdyni częściej, a samo centrum robi imponujące wrażenie - zaznacza Jewgienij.

Ze strony zagranicznych gości słychać jednak także głosy krytyczne.

- Architektura i wystrój są świetne, naprawdę widać, że ktoś się do tego mocno przyłożył. W Polsce naprawdę są najładniejsze galerie. Szkoda jednak, że jest tak mało marek, niedostępnych w innych galeriach. Wiele się powtarza. Nie podoba mi się także, że tak dużo sklepów nie jest otwartych. To powoduje dziwne wrażenie, gdy chodzi się po centrum - podkreśla Mike, który pochodzi z Holandii, na stałe mieszkający w Szwajcarii.

Najwięcej przy restauracjach

Podczas otwarcia Riviery zjawił się tłum klientów, jednak najwięcej osób odwiedziło centrum w sobotę i niedzielę.

Mimo wszystko na korytarzach w dzień powszedni na razie słychać jednak przede wszystkim język polski. Zatłoczony jest parter, gdzie praktycznie wszystkie sklepy są już otwarte. Oblegane są te z najbardziej popularnymi markami, które klienci znają i lubią. Zdecydowanie mniej osób można spotkać na piętrze, jednak już w strefie z restauracjami jest tłok i kolejki.

I trudno się dziwić, bowiem do tej pory skosztować specjałów restauracyjnych sieciówek, takich jak McDonald's czy Burger King nie można było poza centrum miasta. Przy kasach można spotkać nawet całe klasy szkolne, które wycieczki okraszają wspólną konsumpcją hamburgera i frytek.

Czym się kierujesz, wybierając centrum handlowe?

Spory ruch w kinie, którego godziny otwarcia nie pokrywają się w pełni z godzinami otwarcia Centrum. Kto chce ominąć galerię, by trafić na film, może wejść jednym wejściem z poziomu parkingu. Tak samo muszą postąpić ci, którzy na film będą chcieli przyjść chociażby wtedy, kiedy Riviera będzie zamknięta.

Klienci nie tylko z Trójmiasta

Na parkingu dominują rejestracje gdyńskie, jednak już widać, że sprawdzają się prognozy, iż Centrum Riviera będzie okazją na zrobienie zakupów nie tylko dla mieszkańców Rumi, Redy i Wejherowa. Na miejscach postojowych można znaleźć samochody także z rejestracjami z Pucka i Lęborka. Centrum ma też podpisaną umowę z korporacją taksówkarską Taxi S-Klasa. Kilka samochodów czeka na klientów, jednak prawdziwe oblężenie już tradycyjnie, jak mówią kierowcy, trwa w weekend i wieczorami.

- Jeżdżą wszyscy z różną ilością zakupów. W weekend musi być do dyspozycji kilka samochodów, żeby wszystkich przewieźć. W ciągu dnia jest spokojniej, widać, że wtedy do centrum przychodzi więcej ludzi, którzy albo mają własny pojazd, albo docierają tu autobusem - opowiada pan Wojciech.

Do końca roku Riviera chce przyjąć 800 tys. osób. Rocznie centrum zbudowane za 200 mln euro według zapowiedzi może odwiedzać nawet 10 mln klientów.

Okiem żurawia: Centrum Riviera w trakcie budowy

Centrum Riviera na finiszu

Miejsca

Opinie (440) 3 zablokowane

  • ..po bułki

    będę chodziła do riviery. Mąż będzie zachwycony. Dwa dni chata wolna..

    • 6 0

  • Zmartwiła mnie wypowiedź p.Macieja Kiełbickiego, dyrektora zarządzającego i członka zarządu Mayland Real Estate Sp. z o.o. (9)

    jest ona nie po mojej myśli, a którą przedstawiłem w postach dot. poprzedniego artykułu w tym temacie.

    Fakt, na początku były emocje i w weekend ponad 150 tys. osób i trudno było opanować to wszystko, niemniej dziś mam już szerszą perspektywę wizji krytycznych i pozytywnych.

    Wracając do wypowiedzi dyrektora; - na pewno sukcesem jest w prawie 100% skomercjalizowanie CHRiviera, a jeszcze większym będzie go utrzymać.
    - dobrze, że dyrektor jest zwolennikiem "nowinek technologicznych, które uatrakcyjnią i ułatwią robienie zakupów, ale też przyciągną coraz bardziej wymagającego klienta. Dochodzą do tego coraz bardziej wyśrubowane oczekiwania proekologiczne, formułowane przecież poza obszarem relacji inwestor najemca". Panie dyrektorze nie tylko w tej dziedzinie - "sytuacja jest bardzo dynamiczna i nie można osiąść na laurach. Proces tego technologicznego face liftingu zaczyna się zatem już w momencie oddania obiektu do użytku".
    - ale i jak podkreśliłem w pierwszej wypowiedzi odnośnie rozbudowy. Dziś mogę tylko dodać, że podziemne przejście z SKM "Wzgórze" jest za małe i panuje tam tłok, rzucanie śmieci i po przejściu klientów wyrzucaniu gdzie popadnie opakowań, reklam, wygląda jak chlew.
    - to, że w food-courtach jest na razie najlepiej w Trójmieście wcale nie oznacza, że jest dobrze. A Riviera powinna - z racji nawet na samą nazwę inaczej je usytuować i zrobić z nich prawdziwą wartość dodaną. Już tu nie raz pisałem o właściwym ich miejscu to dach CH"Riviery" z piękną panoramą na Gdynię lub las czy tereny sportowe, a obok ze stacją małej kolejki linowej na odnowioną i zmodernizowaną wieże widokową obok.
    - martwi mnie także b. mały Empik - już zauważyłem, że nie będę mógł tam nic znaleźć dla siebie nawet nie ma kącika autorskiego, multimediów,... - PO prostu porażka.

    Na koniec podsumowując to ogólnie jest OK, to nie oznacza, że już jest dobrze, bo przypominam sobie żeby tej wielkości inwestycja już w dniu zakończenia trafiła we wszystkie gusta. Co prawda pamiętam echy i ochy przy otwarciu "Złotych Tarasów", zwłaszcza Niemców, Holendrów,.. ale to było dawno i pierwsza taka w Polsce. Zwłaszcza, że cały czas trwają drobne prace wykończeniowe i do końca nie da jeszcze ocenić jak będzie. Głupotą by było z mojej strony robić to już teraz. Mogę z grubsza oceniać tylko wnętrze, które jest stonowane, eleganckie, niemęczące i przemyślane. Na pewno jest to skok cywilizacyjny jeśli chcemy go porównać choćby z GB, ale nie zapominajmy, że przecież jest to Gdynia, która wymaga znacznie więcej i od niej też wymagamy. Dlatego ostatecznie tu komfort zakupów i innych usług jest i powinien być bardzo wysoki.
    A jak może oddziaływać na miejscowe sklepy, usługi na Świętojańskiej i innych. Moim zdaniem podbije poprzeczkę w górę. Sam nieraz zwiedzając wiele krajów miast np. będąc w Pireusie sklepy i usługi przy takiej Portowej ulicy czynne były do 12 w nocy i tętniły życiem, a przecież CHRiwiera zamykają o 21.oo i otwierają o 10.oo więc o co kaman???? O innych nie wspomnę. Wygodnictwo i cwaniactwo mieliśmy za PRL, ale to se newrati:)))

    A w Rivierze czekam na bluszcz i inne pnącze oraz plany jej rozbudowy tak, aby była największą i najbardziej lubianą przez klientów(a opłacalną przez właścicieli)nie tylko z Polski/Pomorza/Trójmiasta(tego mniejszego i większego)Gdyni, ale i Rosji, Skandynawii,...

    • 6 16

    • w Pireusie, tak???

      to czemu nie wspomnisz o sjescie, że w godz.12-17 sklepy sa zamkniete, wiec jak je potem otworza (lub nie), to moga byc czynne do 24-tej.

      • 3 0

    • i myśłisz, że ktoś czyta takiego dłuuugaśnego posta?!

      !?

      • 2 1

    • też to zauważyłam (4)

      większość sklepów tak jak Empik, to mniejsze lokale znanych marek, których większe są np. w Galerii bałtyckiej, brakuje marek, które w Rivierze miałyby swoją bazę czyli taki duży sklep z dużym wyborem towarów

      • 4 1

      • Część się pewnie tu otworzyła na zasadzie rozeznania i "pilotażu" (3)

        jakaś część pewnie będzie się w wypadku większego zainteresowania, powiększać. Inne jeszcze będą największymi w tej części Europy nie mówiąc o Polsce np. Nike:))

        Tak mały Empik (i do tego w nim wystawiony w większości chłam) to zamach na INTELEKTUALNĄ Gdynię!!:((

        Cieszy mnie największy 2,5 tyś. parking doskonale elektronicznie nawigowany, i monitorowany (P) rowerowy z serwisem, choć jeszcze mało wykorzystywanym?

        Spokojna ciekawa fontanna, dająca ukojenie, a także pkty aktywne dla dzieciaków - coby się nie nudziły:))

        Wygodne fotele i miejsca w kinie też na plus.

        • 3 3

        • Człowieku płacą tobie za takie wpisy (2)

          Galeria to nie życie

          • 2 3

          • dobrze zostalo napisane

            Galeria to jest olbrzymi pomnazany kapital i wlasnie dlatego przede wszystkim wladzom i najemcom galerii powino zalezec na jak najwiekszej ilosci atrakcji dodatkowych, niekoniecznie zwiazanych z czystym handlem. Klienta zawsze trzeba przyciagac!
            Taki obiekt, a nie ma nawet konkurencyjnej, znaczy tanszej KREGIELNI. Dlaczego?

            • 1 2

          • "Galeria to nie życie",

            a pewnie umieranie????

            • 1 1

    • i wszechświata

      jak trzeba mieć zryty beret by tyle wypisać na zwykłym forum

      • 6 1

    • TLDR LOL

      • 2 0

  • Liczyłem na imaxa (6)

    no i sie przeliczylem, to by im klientow do tego kina przyciagnelo.

    • 85 16

    • Szkoda czasu

      centrum zrobilo na mnie negatywne wrazenie,juz nigdy tam sie nie wybiore bo i po co skoro galeraia b bije je na glowe , biedni sklepikarze juz odliczaja dni do plajt

      • 1 4

    • IMAX (3)

      Imax'y,z tego co wiem, budowane są w miastach o liczbie ludności powyżej 500 tysięcy mieszkańców (wyjątek stanowią Katowice).

      • 2 3

      • ale to chyba jasne, że trójmiasto przez takie inwestycje powinno byc traktowane jak jedno miasto.

        • 12 2

      • (1)

        Czyli żadne miasto z trójmiasta nie będzie mieć kina z prawdziwego zdarzenia,a szkoda ;( to może się Gdynianinow trochę przeprowadzi zeby było 500k ;) zbudują,a potem można wracać ;))

        • 3 6

        • kino IMAX jest planowane w centrum Stocznia które ma powstać Gdańsku tzw młode miasto

          • 5 5

    • Imax ma być w CH Aurora przy zjeździe z Estakady Kwiatkowskiego.

      • 7 3

  • Tak, jeszcze z 5 takich CH trzeba otworzyć, (1)

    jeszcze większych. Bo jest za mało. Ludzie opamiętajcie się, w tych sieciówkach juz zero jakości, same atrapy ubrań, made in china, i kambodża, po 100-400 zł za byle szmatkę...

    U mnie w bloku juz tak ludziom o*******o, że na śmietniku znajduję, dobre ubrania, czasem nawet jeszcze z metkami - autentycznie., żywność nie rozpakowaną - nieprzeterminowaną, buty, książki gazety, właściwie przestałam już cokolwiek kupowac tyle dóbr leży na śmietnikach...

    Nadmar zaoszczędzonych w ten sposób pieniędzy wydaję na bezdomne koty :-)

    • 5 1

    • Właśnie uświadomiłam sobie,

      że pisze to siedząc na krześle przyniesionym ze śmietnika.

      • 2 1

  • a gdzie Imax w wielkim 3miescie? wstyd i hanba ale Trojmiasto we wszystkim jest traktowane jako prowincja i to prawda (6)

    daleko nam do Wawy,Wroclawia,Poznania a dorownujemy miasta zasciankowym jak Bydgoszcz czy Szczecin,tylko Galerie a gdzie nowe zaklady pracy?...te powstaja tylko w Wielkopolsce i na poludniu Polski

    • 35 13

    • (1)

      Trójmiasto to przecież wieś duża ale wieś

      • 1 2

      • W porownaniu do Warszawy, Poznania

        To jestesmy rozlegla wsia. Brak wielkomiejskosci ktora tworzy gesta siec ulic z intensywna zabudowa. Gdansk zatrzymal sie w formie prowincjonalnego garnizonu pruskiego jakim byl przed wojna. A tej wiejskosci bronia jak niepodleglosci mieszkancy np Brzezna..

        • 1 1

    • (3)

      kino IMAX jest planowane w CH Stocznia w Gdańsku

      • 4 1

      • planowene to jest od 10 lat w trójmiecie park wodny tez planowali i nic ztego niewyszło (1)

        bo Budyń z Donaldinio woleli na koszt podatnika postawić nikomu niepotrzebny dziurawy stadion!!

        • 4 2

        • Nie woleli, tylko musieli. Wymóg na Euro 2012 . W sumie mozna tam zrobic drugi stadion 1000lecia , wpuscic rumunow i chinczykow, niech handlują . Mielibysmy pierwsze CH (lub galeria jak kto woli ) na swiezym powietrzu ;)

          • 0 0

      • to co planowane to nigdy niepowstaje !!Liczy sie czy jest decyzja czy niema!!

        Decyzji obudowie niema wiec to kolejna bajeczka dla naiwniaków lemingów!Park wodny od 10lat planują w Gdańsku!!

        • 2 1

  • lipa (6)

    A co ze Swietojanska w Gdyni ? Upada ?
    niech Prezydent cos z tym zrobi !

    • 12 4

    • ratunkiem dla Świętojańskiej (5)

      jest zamiana jej w deptak z dopuszczeniem ruchu autobusów, trolejbusów i rowerów.

      • 6 3

      • Świętojańska się zmienia (1)

        powoli, bo powoli, ale jednak. Całe szczęście banki się wycofują w naturalny sposób - było sporo fuzji, przejęć na tym rynku i nie ma po prostu sensu, aby ten sam bank miał dwa oddziały obok siebie. Pośrednictwo finansowe - expandery, open finance'y - wywiało z wiadomych przyczyn. Padają sklepy, które tam były "od zawsze", w których nic się nie zmieniało od 30 lat. Za to jest mnóstwo fajnych, nowych restauracji i barów - naprawdę jest w czym wybierać. Przydałoby się jeszcze trochę barów i pubów, ponieważ jednak ta ulica zamiera po zmroku, no i nie zaszkodziłoby aby się zadomowiło trochę sklepów z markową odzieżą...

        • 3 0

        • Jest ok na świętojańskiej

          Pracuje i pełno ludzi od 4 dni , wszyscy spacerują i opowiadają że drogo w Galerii bop na czynsze zarabiają .Jest kila fajnych restauracji , bdb a i sklepy coraz lepsze Prawdziwy Hugo Boss , Wielki Empik , Trochę fajnych nowych butików,Kalvin Klain ,Tommy ma być mały sklep Prady itd .
          Faktycznie deptak by wzobogacił centrum i jej świetność .
          Wszyscy z kamienic robią zakupy u znajomych i ceny są do negocjacji rewela polecam

          • 0 0

      • (1)

        i walców drogowych

        • 6 0

        • : )))

          • 0 0

      • deptak z autobusami?

        to chyba tylko w Gdyni...

        • 5 0

  • (1)

    W GDYNII ZRESZTA I TAK BEDA JESZCZE JEDNO CENTRUM HANDLOWE BUDOWAC PRZY ESTAKADZIE NA 60 000 M2 PONIEWAZ JEST LUKA WOLNA MIEDZY RIVIERA SZPERKIEM I TESCO NA CISOWEJ

    • 3 3

    • jeszcze 1 albo 2 "i" dodaj do słowa Gdynii

      wówczas podkreślisz jeszcze bardziej swoje wyksztaUceniiiie

      • 1 1

  • Brakuje mi typowych włoskich marek... Nie sieciówek, ale włoskiej mody

    U nich tego jest od groma, a my sie nadal wsiowo ubieramy jak nie w jakieś workowate h&m y, to w inne wynalazki niemiecko-szwedzkie- zero gustu, polotu i zajefajnosci. Worki dla grubych kwadratowych bab z zachodu

    • 5 2

  • ..... (1)

    Centrum jest duże - nie ogromne nie wielkie.
    Sporym plusem są ubikacje dla dzieci - nisko zawieszone kible i umywalki. Szerokie aleje i kręte. Reszta to samo ciuchy, brak fajnego sportowego (z wyłączeniem Inter..)
    PAŚNIKI czyt. jadłodalnie te samo ścierwo nie nadające się do jedzenia - i tłok. Tylko przy normalnym jedzeniu typu Bioway i bar sałatkowy zero kolejek. Nie ma knajpy gdzie podają normalne jedzenie.
    Wolę spędzać czas w terenie

    • 3 0

    • akurat Bioway to syf. raz tam bylem z dzieckiem- zoladek mnie potem bolal....

      fuj

      • 0 0

  • a w Klifie jakoś pustawo było w piatek....

    a zawsze tłumy...

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane