• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz bliżej budowy wiaduktu Biskupia Górka

Maciej Korolczuk
2 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
W ramach projektu powstaną dwa łukowe wiadukty, parking kubaturowy oraz fragment drogi stanowiący przedłużenie ul. Nowe Podwale Grodzkie. W ramach projektu powstaną dwa łukowe wiadukty, parking kubaturowy oraz fragment drogi stanowiący przedłużenie ul. Nowe Podwale Grodzkie.

W ciągu najbliższych kilku dni wojewoda pomorski ma wydać pozwolenie na budowę nowych wiaduktów na Trakcie św. Wojciecha. Dodatkowo, przy Urzędzie Wojewódzkim powstanie też parking piętrowy. Budowa pochłonie ok. 140 mln zł.



Jak oceniasz pomysł urzędników na modernizację tej części miasta?

Decyzja wojewody o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) to ostatni etap przed uzyskaniem pozwolenia na budowę i ogłoszeniem przetargu na wykonawcę inwestycji. O kluczowej dla przebudowy pierwszego odcinka Traktu św. Wojciecha inwestycji pisaliśmy już w grudniu ubiegłego roku.

Projekt autorstwa Biura Projektów Budownictwa Komunalnego powstawał ponad półtora roku i wówczas uzyskał akceptację wojewódzkiego konserwatora zabytków.

W planach jest budowa dwóch nowych wiaduktów łukowych, z których każdy posiadał będzie jezdnię z trzema pasami ruchu (skrajne zostaną wykorzystane jako buspasy). Pierwszy wiadukt powstanie po stronie urzędów wojewódzkiego i marszałkowskiego, a drugi powstanie w miejsce obecnie istniejącego. Dzięki temu podczas budowy ruch samochodowy nie będzie wstrzymany ani ograniczony.

  • Jedna z jezdni nowego wiaduktu Biskupia Górka powstanie bliżej budynku urzędów, a druga w śladzie istniejącego obiektu.
  • - Bez przebudowy wiaduktu parking nie powstanie - mówią urzędnicy.
  • W ramach inwestycji oprócz wiaduktów powstanie także czterokondygnacyjny parking na ok. 480 aut.


Dodatkowo na placu przed siedzibą wojewody i marszałka, gdzie dzisiaj parkuje ok. 100 pojazdów, powstanie piętrowy parking na ok. 480 samochodów. Obiekt będzie posiadał cztery poziomy, z czego jeden podziemny. Najwyższa kondygnacja (+2) będzie miała mniejszą powierzchnię od pozostałych. W ramach budowy parkingu powstanie też jezdnia, która będzie przedłużeniem ul. Nowe Podwale Grodzkie (powstaje w ramach inwestycji Forum Gdańsk).

Wniosek o dofinansowanie został złożony w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt kwalifikowany to ponad 138 mln zł, z czego wnioskowana kwota dofinansowania to ponad 117 mln zł z wkładem krajowym w wysokości 20,7 mln zł.

- Aktualny termin zakończenia oceny wszystkich złożonych wniosków o dofinansowanie to koniec 2016 roku - mówi Michał Piotrowski z Biura Prasowego Urzędu Miasta Gdańska. - To nie wyklucza oczywiście wcześniejszego rozstrzygnięcia konkursu i podpisania umów jeszcze w roku bieżącym. Zgodnie z przekazanym wnioskiem nie przewiduje się udziału wojewody czy Samorządu Województwa w przebudowie samego wiaduktu i dróg dojazdowych, natomiast planowany jest współudział miasta Gdańska i Samorządu Województwa Pomorskiego w budowie wielopoziomowego parkingu.
Sejmik Województwa Pomorskiego pod koniec czerwca zagwarantował na budowę 7 mln zł. Środki są uwzględnione w Wieloletniej Prognozie Finansowej Województwa Pomorskiego na lata 2018-2019.

- Środki miasta Gdańsk na budowę parkingu zostaną zabezpieczone dopiero po uzyskaniu dofinansowania do przebudowy samego wiaduktu, gdyż bez przebudowy tego wiaduktu parking nie będzie budowany - dodaje Piotrowski.
Decyzja wojewody o wydaniu ZRID wejdzie w życie 5 września. Postępowanie administracyjne ma się zakończyć tydzień później.

Opinie (194) 6 zablokowanych

  • Jan kosiedowski

    Najlepszy projektąnt polski!

    • 11 2

  • Parking brzydal.

    im PO

    • 13 9

  • (1)

    W Gdyni sugeruje zbudowania dużego akwarium na śledzie :D

    • 17 8

    • to miało być śmieszne?? łatwo kopie się leżącego, miasto w maraźmie i kryzysie inwestycyjnym:((

      • 15 3

  • (1)

    parking przy Urzedzie dla darmozjadow z urzedu

    • 16 19

    • och

      Budnie najpierw zbudują go z naszych podatków, a następnie skomercjalizują go np. operatorom parkingów z Brzeźna :)

      • 5 6

  • 140 mln to koszt rewitalizacji 3 kolejnych dzielnic

    nowe tramwaje, autobusy, skmki, elektryfikacja PKM albo dalsza rozbudowa KM w tym kolejnej nitki SKM (zbieranie pieniedzy)

    • 15 16

  • parkingi otworzyć bezdomnym i spokój

    proponuję zacząć od tego na Jana z Kolna.

    • 15 7

  • dobrze, niech się dzieje

    będzie gdzie jeździć to i więcej szrotowozów od goebbelsów zostanie sprowadzonych

    • 32 44

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane