- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (133 opinie)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (328 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (287 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (96 opinii)
- 5 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (32 opinie)
- 6 W majówkę ruszają linie sezonowe (64 opinie)
Cywilne lotnisko w Gdyni wystartuje na początku roku
Już niebawem ruszą prace budowlane na skrzyżowaniu ul. płk. Dąbka i Trasy Kwiatkowskiego, za kilka tygodni zacznie też powstawać wjazd na lotnisko. Port lotniczy Gdynia-Kosakowo ma zacząć działać w nowym roku.
- Nie ma powodów do obaw. Ruch lotniczy związany z obsługą piłkarskich mistrzostw Europy nie był tak duży, by lotnisko w Rębiechowie potrzebowało pomocy. Dlatego nie byliśmy zmuszeni do tymczasowych rozwiązań i prace budowlane idą zgodnie z harmonogramem - tłumaczy teraz wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak.
Pośpiechu chyba rzeczywiście nie ma, bo roboty częściowo wstrzymano nawet na czas festiwalu Open'er. Teraz zostaną wznowione.
- Na przełomie października i listopada zakończą się prace budowlane, a potem przyjdzie czas na procedury odbiorowe i certyfikacyjne - mówi Piotr Szpajer, kierownik ds. marketingu i rozwoju lotniska Gdynia-Kosakowo.
Na przełomie roku lotnisko powinno mieć już wszystkie niezbędne pozwolenia i certyfikaty, by obsługiwać ruch lotniczy. Początkowo nie będzie on wielki, a o regularnych połączeniach lotniczych z innymi miastami na razie można będzie tylko pomarzyć. Na lotnisku Gdynia-Kosakowo lądować będą głównie małe, prywatne samoloty.
- W momencie uruchomienia lotniska będzie ono przystosowane do obsługi samolotów kodu "B", do których zaliczyć można awionetki oraz dużą część business jetów. W kolejnym etapie rozwoju portu lotniczego, po przystosowaniu infrastruktury lotniska do obsługi samolotów kodu C, jak np. B 737 czy A 320, planujemy rozpoczęcie obsługi nieregularnego ruchu pasażerskiego. Przewidujemy również poszerzenie oferty lotniska o usługi hangarowania, serwisowania i obsługi technicznej samolotów oraz szkolenia lotniczego - wylicza Piotr Szpajer.
Do rozwoju lotniska niezbędna jest także infrastruktura. I to nie tylko ta lotniskowa, ale również miejska. Do tej pory od Trasy Kwiatkowskiego do ul. płk. Dąbka stoi się w korku, zwłaszcza w godzinach szczytu. Natomiast wjazd na lotnisko od strony ul. płk. Dąbka prowadzi drogą o standardzie bardziej leśnym niż miejskim.
- Skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i Kwiatkowskiego zaczniemy przebudowywać lada dzień. Czekaliśmy z pracami do zakończenia festiwalu Open'er. Natomiast procedura przetargowa na wykonanie drogi dojazdowej do lotniska jest już niemal zakończona. Prace też powinny zacząć się najpóźniej za kilka tygodni - podkreśla wiceprezydent Bogusław Stasiak.
Opinie (329) ponad 10 zablokowanych
-
2012-07-12 14:13
wyprane od propagandy (1)
gdyńskie mózgi ciesza się że przez kilka lat nie będą mieli żadnej dużej inwestycji infrastrukturalnej bo mają skarbonke zwaną lotniskiem.
W Gdyni jest coraz biedniej, najniższe płace w trójmieście, mieszkańców coraz mniej. Inwestycji prawie zero ale gryzoń postraszy Gdańskiej i pieski pawłowa 90% na uśmiechniętego nieroba- 27 7
-
2012-07-12 14:33
przez 20 lat rozwijali w mieszkańcach gedanofobię to teraz na niej jadą
byle do kolejnych wyborów
- 16 3
-
2012-07-12 14:17
No to Gryzoń dopiął swego (1)
Megalomania i głupota sięgnęła zenitu.
Rozumiem że lądowisko w Kosakowie szuka linii lotniczych na gwałt, które zechcą odwiedzić Gdynię
słyszałem że Air Zanzibar szuka lotniska w Europie ...- 23 8
-
2012-07-12 14:24
durnie!
Ludzie nie rozumieją jak wielką katastrofą byłoby doprowadzenie do sytuacji w której część przewoźników liniowych (tak, wiem, za 5albo 10 lat) przeniosłaby się do kosakowa. Stracilibyśmy paxów tranzytowych! Oba lotniska stałyby się niedochodowe, dopłaci Pan, Pani, MY! A wszystko dla spełnienia chorych ambicji kilku osób...
- 10 4
-
2012-07-12 14:19
Wogole to jest chore z lotniskami w miastach
Polowa Gdanska jest wlaczona w halas towarzyszacy starom i ladowaniom samolotow. Pas na Rebiechowie powienien byc tak ustawiony, zeby ladowanie nie obywalo sie kossztem halasu w miescie. Lotniska powinno sie budowac 20-30 km od granic miasta. Na zachodzie caly czas odchodza od pomyslu lotnisk w centrum. A u nas swiat sie zatrzymal. ani Piecki-Migowo, ani Suchanino i wiele innych przyleglych dzielnic nei ma spokoju. Do tego teraz kolejny halas dla Gdyni i gdzie tu logika.
To samo ulicami. Chwala sie, ze buduja smierdzace glosne przejazdowki, a gdzie ekrany, dlaczego przelotowki nie sa oddalone od zabudowan. Porazka.- 6 11
-
2012-07-12 14:21
Lotnisko sasasa!
Choćbyśmy mieli się na nim zes*ać to budujmy lotnisko. Nie może być tak, ze Gdańsk ma a my nie. I wuj z tym, że w Gdańsku jest LOT, OLT, W!zz, Ryan, SAS, Luftwafe i inne. I wuj, że najpierw wydamy 100 baniek, zadłużymy miasto, nie zbudujemy nic innego. Liczy się to, że też będzie lotnisko. A że będzie trzeba do niego dopłacac? Złożymy się, podwyższymy podatek od nieruchomości i znajdzie się kasa. Jestem dumny, że wszyscy tak myślimy. Niesłuchajcie argumentów przeciwników lotniska. Nie ważne jak racjonalne by były cel jest jeden - wybudować lotnisko i nic się nie zmieni. Nie wszędzie musi być rozsądek, porządek, interes publiczny.
- 26 5
-
2012-07-12 14:23
polska odpowiedź na smoleńsk! (1)
Zdjęcie drugiego ze słynnych Tupolewów (niby latają tam rządowe samoloty - jak często widać po nieaktualnym zdjęciu). Normalnie patrząc na samolot i lotnisko na tym zdjęciu -SMOLEŃSK WYPISZ WYMALUJ!! :)
- 10 2
-
2012-07-12 14:58
Lądowały w Gdyni samoloty różnych państw z delegacjami .
A nasze rządowe Tupolewy też .
- 1 3
-
2012-07-12 14:25
a gdyby tak...
- 1 1
-
2012-07-12 14:25
...nie latać?
- 2 2
-
2012-07-12 14:26
...przecież ludzie skrzydeł nie mają...
- 1 3
-
2012-07-12 14:26
...więc nie latają
- 1 3
-
2012-07-12 14:27
hm...gdybyśmy mieli latać - to urosły by nam skrzydła, prawda?
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.