• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy radar na Estakadzie Kwiatkowskiego położy kres wypadkom?

Michał Sielski
27 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Liczne wypadki na Estakadzie Kwiatkowskiego sprawiły, że drogowcy zdecydowali się ustawić tu fotoradar. Liczne wypadki na Estakadzie Kwiatkowskiego sprawiły, że drogowcy zdecydowali się ustawić tu fotoradar.

Kierowcy są tak zachwyceni szeroką Trasą Kwiatkowskiego, że często przekraczają tam dozwoloną prędkość i powodują wypadki. Receptą na zbytni pośpiech ma być fotoradar, który stanie przed zjazdem na ul. Morską.



Czy dzięki fotoradarom jest bezpieczniej na drogach?

Najbardziej niebezpieczny jest fragment Trasy Kwiatkowskiego w kierunku portu tuż przed estakadą zobacz na mapie Gdyni. Jest tam zjazd w ul. Morską. Problem w tym, że chwilę wcześniej jest zakręt, a widoczność zasłaniają ekrany dźwiękochłonne. Jeśli kierowca jedzie zbyt szybko, wyjeżdżając zza zakrętu często nie ma już szans na to, by wyhamować przed samochodami, czekającymi na wjazd na ul. Morską zobacz na mapie Gdyni.

W bieżącym roku na tym odcinku drogi doszło już do kilkunastu wypadków i kolizji. W maju ograniczono tam prędkość. - W związku z remontem estakady wprowadzona została nowa organizacja ruchu, po konsultacjach z policją ograniczyliśmy więc prędkość do 50 km/h - mówi Stefan Benkowski, szef działu dróg w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. Wcześniej można tam było jechać o 20 km/h szybciej.

Remont estakady się skończył, ale wypadki zdarzają się nadal. Ograniczenie prędkości kierowców nie dyscyplinuje. Patrole policji z radarem, które ustawiają się na estakadzie, także działają tylko jako doraźna prewencja. Wyjściem z sytuacji ma być fotoradar.

Maszt stanie przed zjazdem w ul. Morską. - Eksperci nie mieli wątpliwości, że w tym miejscu przyczyną zdecydowanej większości wypadków była zbyt duża prędkość - mówi Dorota Podhorecka-Kłos, rzecznik gdyńskiej policji. To właśnie na wniosek policjantów ZDiZ postawi tam fotoradar.

Gdynia ma dotąd trzy maszty na fotoradary: przy zjeździe z obwodnicy zobacz na mapie Gdyni, przy ul. płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni. W planach jest postawienie jeszcze trzech kolejnych masztów na fotoradary. Jednakże z pewnością nie nastąpi to jeszcze w tym roku. Mimo to, kierowcy mogą się spodziewać automatycznej kontroli w okolicach skrzyżowania al. Zwycięstwa z ul. Wielkopolską zobacz na mapie Gdyni, skrzyżowania ul. Morskiej i ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni oraz przy ul. Chylońskiej zobacz na mapie Gdyni.

Opinie (203) ponad 20 zablokowanych

  • Kto to projektował, zatwierdził? (3)

    A może wsadzić do więzienia tych, którzy to zaprojektowali i zatwierdzili? Najwyraźniej droga nie spełnia założonych parametrów. I teraz jednym lekarstwem pozostał bat w postaci ograniczenia i fotoradaru. Bo przecież drogi nie przebudują by była bezpieczna i zgodna z parametrami.

    • 27 4

    • Nie w naszym kraju. Tutaj każdy urzędas jest bezimienny a co za tym idzie bezkarny

      • 8 0

    • (1)

      Winny projektant, a nie kierowca, który nie potrafi dostosować prędkości do warunków. Jakie to znajome.

      • 1 2

      • tak tak

        Ty jesteś od tych co twierdzą, że kierowca załadowanego tira jadący ze stromej góry jest w stanie wyhamować z 50/h w sekundę.

        • 1 0

  • jak jeden na idiotów to za mało postawić radary na całej estakadzie ;]

    polacy to głupi naród i trzeba batem uczyć bo słów nie są w stanie zrozumieć

    • 10 3

  • foradar

    foradary powiny stanac co 100m i caly czas naladowane,bo piratów nie brakuje a w szczególnosci tirów.

    • 4 5

  • Parodią są ogranicznenia poniżej 100km/h... (2)

    ...na nowo oddawanych bezkolizyjnych dwupasmówkach. Powinni je od razu tak projektować lub remontować żeby nie było potrzeby wprowadzania durnych ograniczeń.
    Tak samo idioci postawili zakazy wyprzedzania na obwodnicy na kilka kilometrów przed remontem w karczemkach i ograniczenie do 70 lub 50 tam gdzie i tak wszyscy jadą 120 lub 80 (gdy nie ma korka). Na 70 postawili dodatkowo maszt fotoradaru, który powoduje że wielu zwalnia tam do 40-50 (dopuszczalna 70) co potęguje korki.

    • 14 3

    • ... (1)

      Panie Adamie, nie ma pan racji. Większość ograniczeń ma sens. Problemem jest mentalność Polaków - "jest przepis trzeba go złamać lub ominąć", która pozostała po 45 latach PRL-u. W Norwegii wszyscy jeżdżą zgodnie z przepisami. Jak jest 50 km/h to sznureczek samochodów porusza się z taką prędkością. Korków jakoś nie ma, a jak ktoś naruszy przepisy to dostaje mandat w przeliczeniu na PLN ok. 5000 zł. Taka wysoka kara skutecznie odstrasza łamiących przepisy. Tak trudno to zrobić w Polsce?

      • 5 5

      • nie prawda

        na pewno nie wszyscy w Norwegii przestrzegają przepisów wiem pracowałem 4 lata. A na temat korków ... w Norwegi jest 4mln ludzi wiec ile jest samochodów???

        • 2 0

  • aby kierowcy nie przekraczali prędkości

    nalezy podnieść jej granicę.
    70km/h na dwupasmowej trasie bez ruchu pieszego to z pewnością za mało 100km/h poprawiłoby bezpieczeństwo, gdyż wymaga to więcej koncentracji

    • 13 4

  • ktos powinien beknać za zatwierdzenie takiego projektu Trasy Kwiatkowskiego.

    Widac znowu Szczurek potrzebował sukcesu i nie było czasu na myslenie....podobnie jak teraz ze stadionem.

    Jak bedzie gołoleź to jadac wolno ludzie sie tam pozabijają.

    • 12 2

  • gdynia ma aż 3 maszty na fotoradary

    WOW jestem w szoku, wielki sukces wIELKIEGO miasta rybackiego

    • 8 6

  • Tak, w tym miejscu ten radar to konieczność, kierowcy jadą tam jak opętani!

    • 7 4

  • Można by długo znowu pisać, ale wszystko zostało już powiedziane. Polscy kierowcy to bydło o mentalności Kalego. Smutne ale prawdziwe.

    • 9 3

  • Dla mnie wzorem jest policja i na nich się wzoruję

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane