• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik pyta o awarie na torach. SKM odpowiada

Mariusz Kaczmarek
18 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pasażerowie podczas ostatnich dużych awarii nie wiedzieli , do których kolejek należy wsiadać, by dojechać do celu. Pasażerowie podczas ostatnich dużych awarii nie wiedzieli , do których kolejek należy wsiadać, by dojechać do celu.

Nasz czytelnik postanowił wytknąć błędy trójmiejskiemu przewoźnikowi po perturbacjach w ruchu kolejek we wtorek i środę. Co na to SKM? Zapowiada rewizję procedur związanych z informacją megafonową i przekazywaną przez drużyny pociągowe.



Przypomnijmy: pociągi we wtorek i środę kursowały nieregularnie od godzin porannych. Nie dość, że były opóźnione, to jeszcze pasażerowie nie byli właściwie informowani o sytuacji.

To wywołało szereg komentarzy i pytań takich jak te, które zadał nasz czytelnik - Mariusz Kaczmarek. O odpowiedź na nie poprosiliśmy władze SKM. Na pytania naszego czytelnika odpowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Mariusz Kaczmarek: dlaczego jedyna informacja jaka się pojawiła, była taka, że jest awaria i pociągi kursują nieregularnie? Nikt nie mówił, że pociągi ruszą na przykład najwcześniej za 40 minut czy godzinę. Informacja pozwoliłaby wszystkim uspokoić nerwy, a wielu osobom mającym terminowe spotkania wybrać inny środek transportu. Czy tak trudno oszacować planowany czas wznowienia ruchu?

Jak oceniasz jakość przewozów oferowanych przez SKM?

Mariusz Głuszek: Z uwagi na charakter usterki dyspozytorzy zasilania ze spółki PKP Energetyka nie mogli określić jak szybko przywrócą napięcie w sieci trakcyjnej. Dodatkowo w tym samym czasie nastąpił defekt pociągu SKM oraz usterka rozjazdu na stacji Gdańsk Oliwa. To nieszczęśliwe nagromadzenie się zdarzeń spowodowało trudności w określeniu czasu, jaki był potrzebny na wznowienie kursowania pociągów SKM według planowego rozkładu jazdy.

MK: Dlaczego we wtorek nie informowano pasażerów, że bilety SKM honorowane są w pociągach Przewozów Regionalnych, autobusach i  trolejbusach komunikacji miejskiej? Nie padła taka podpowiedź z megafonów, ani od konduktora. Można było się o tym dowiedzieć po przyjeździe do pracy lub szkoły ze strony www SKM, kiedy już pociągi ruszyły

MG: Został nadany komunikat SMS do wszystkich najważniejszych trójmiejskich mediów oraz zamieszczona informacja na stronie internetowej SKM o tym, że bilety SKM są honorowane w środkach komunikacji miejskiej ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia oraz w pociągach Spółki Przewozy Regionalne i PKP Intercity. Dodatkowo taką informację otrzymali kierownicy pociągów. Informowaliśmy o tym również przez sieć megafonów na peronach SKM.

MK: Czy istnieją w SKM procedury awaryjne mówiące w przypadku jakiego typu awarii ruch pociągów będzie wznowiony i po jakim czasie?

MG: Takie procedury istnieją od dawna, niestety każde zdarzenie jest inne i w każdym przypadku ruch pociągów odbywa się operatywnie. Ma na to wpływ między innymi miejsce i godzina zdarzenia i od nich zależy częstotliwość kursowania pociągów SKM. Kiedy ma miejsce wypadek z udziałem człowieka, dochodzą czynności policyjne i prokuratorskie, które również są czasowo nieprzewidywalne dla przewoźnika.

MK: W Sopocie wtłoczono ludzi do SKM, mówiąc że pociąg będzie odjeżdżał do Gdańska, po czym skład stał zatłoczony przez około pół godziny, co spowodowało omdlenie jednej z pasażerek. Jakie wnioski władze SKM wyciągnęły z tej sytuacji?

MG: W tym konkretnym przypadku nastąpiło kilka zdarzeń jednocześnie, między innymi brak zasilania w sieci trakcyjnej, defekt składu oraz usterka rozjazdu na stacji Gdańsk Oliwa. Komunikat o tym, że pociągi ruszą za chwilę był prawidłowy, niestety po kilku minutach okazał się już nieaktualny, ze względu na następne zdarzenie, jakie miało miejsce w tym samym czasie.

Na pewno dokonamy przeglądu procedur związanych z informacją megafonową i przekazywaną przed drużyny pociągowe. Do końca 2014 roku około połowa naszych składów będzie posiadała nagłośnienie, a więc kierownik pociągu będzie mógł łatwiej i skutecznie informować podróżnych o zakłóceniach.

Za pośrednictwem Portalu Trojmiasto.pl chciałbym przeprosić wszystkich naszych pasażerów za powstałe niedogodności.
Mariusz Kaczmarek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (131) 2 zablokowane

  • UWAGA ACHTUNG WNIMANJE !!!! (16)

    Ogłaszamy niniejszym konkurs na rozwinięcie skrótu - nazwy "SKM". Zasady:
    1. Nie używamy słów wulgarnych i obelżywych
    2. Odpowiedzi piszemy komentując ten post.
    3. jeśli czegoś nie wiesz patrz pkt 1.

    • 17 2

    • najbardziej znany i powszechny:
      Syf, Kiła i Mogiła

      • 26 2

    • SKM (2)

      Szybka Kolej Miejska

      • 4 13

      • Sybka (1)

        • 6 1

        • A może Sypka? W końcu się sypie.

          • 10 1

    • SKM

      Standardowa Katorga Mieszkańców ;)

      • 21 1

    • SKM

      Stój Kliencie Marny

      • 15 2

    • SKM

      Szybkie Kolejowe Malwersacje

      • 13 1

    • Stojąca Kulejąca nieMęska

      • 5 2

    • SKM

      Smutna Kolejowa Masakra

      • 9 2

    • SKM

      Slynna Kompromitacja "Metropolii"

      • 7 2

    • Skansen Koleji Miejskich

      • 7 2

    • Stój Klnij Módl (się)

      • 7 2

    • Szynowa Kompromitacja Metropolii (1)

      • 4 2

      • Skończy Kłamać Może

        .

        • 2 1

    • Stanowiska Kolesie Mają

      • 2 1

    • SKM

      Szkoda K Mowic

      • 1 1

  • Odpowiedzi

    świadczą tylko o nich samych - jakimi są ignorantami, niewrażliwymi głupcami. Żałosne.

    • 11 4

  • trzeba zmienic nazwe tej kolejki !

    na : TKM - Trojmiejska Kolej Metropoli

    • 4 4

  • To nieszczęśliwe nagromadzenie się....

    ludzi niekompetentnych w SKM powoduje codzienne atrakcje. Rozumiem, Wielkanoc , ale tych jaj trochę za dużo.

    • 22 1

  • Wprawdzie na niczym sie nie znam

    nawet nie umiem sensownie bajerowac, a moje tłumaczenie tylko wszystkich wku..irytuje, ale wiem komu d.... wylizac i sobie trwam

    • 11 1

  • Do pasażerów SKM: (1)

    dojazd do 6 km rowerem jest szybszy i zdrowszy i praktycznie darmowy.

    • 13 4

    • Siodełko uciska prostatę. Za kilka LAT S

      • 1 0

  • "...To nieszczęśliwe nagromadzenie się zdarzeń spowodowało trudności w określeniu czasu, jaki był potrzebny na wznowienie kursowania pociągów SKM według planowego rozkładu jazdy. ..."

    znaczy, ze wszystko sie sypie a wladze SKM udaja ze wsio jest ok ?

    • 11 1

  • nieszczęsliwe nagromadzenie sie zdarzen

    nastąpilo wtedy , kiedy takimi Głuszkami obsadzono dyrekcje i zarząd skm. Koles buja w kosmosie i co sie wypowie to potwiedza swoje jedynie partyjne kompetencje, a ze trójmiasto ma codziennie dzien pieszego pasazera to drobiazg.

    • 24 1

  • nudza mnie juz te marudy, ktos wam kaze jezdzic skm ?? (4)

    • 5 19

    • ale kogo to obchodzi co cie nudzi?

      • 10 0

    • (1)

      myślisz, że gdyby ludzie mieli alternatywę to godzili by sie na takie upodlenie/

      • 14 0

      • Bo najlepiej usiąść na tyłku w skm-ce i twierdzić ,że się nie ma wyjścia -żałosne to trochę ...;/ a upodlenie ,bo co ?bo awaria ?To Cię upodla ? gratuluje...

        • 0 0

    • ktoś Ci każe być durniem? To dlaczego jestes?

      • 7 2

  • dobry przykład jak nieodpowiedziec na zadane niewygodne pytanie

    Pan Dyrektor twierdzi swoje aż szkoda czytac te głupoty, pasażerowie tkwili bez informacji skm powinno zwrócić za przejazdy spóźnienia do pracy i zapłacić za inne straty powstałe z powodu braku poważnego traktowania pasażerów , ostatecznie trochę sponsorujemy im biznes

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane