• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Deptak i uspokojenie ruchu w Dolnym Sopocie

Krzysztof Koprowski
26 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (268)
Najnowszy artykuł na ten temat Przebudowa ulicy w sąsiedztwie Monciaka
  • Ulica Bema z charakterystyczną rzeźbą rybaka na linie tylko na krótkim odcinku najbliżej "Monciaka" jest deptakiem. Wkrótce może się to zmienić.
  • Ulica Bema z charakterystyczną rzeźbą rybaka na linie tylko na krótkim odcinku najbliżej "Monciaka" jest deptakiem. Wkrótce może się to zmienić.
  • Rzeźba rybaka na linię autorstwa Jerzego Kędziory na ul. Bema

Przedłużenie deptaka, poprawa warunków ruchu pieszego i ograniczenie ruchu aut - to wytyczne dla przyszłej przebudowy ulic BemaMapkaPułaskiegoMapka w Sopocie. Prace budowlane w bliskim sąsiedztwie popularnego "Monciaka" będą prowadzone przede wszystkim ze względu na potrzebę modernizacji skanalizowanego Potoku Środkowego. Obecnie trwa poszukiwanie wykonawcy dokumentacji projektowej.



Czy w Dolnym Sopocie potrzebnych jest więcej deptaków?

Ulice BemaMapkaPułaskiegoMapka w Dolnym Sopocie na pierwszy "rzut oka" nie są w tragicznym stanie technicznym. Przebudowy wymaga jednak infrastruktura podziemna - skanalizowane koryto Potoku Środkowego. To z kolei wymusi całkowitą rozbiórkę pasa drogowego i daje możliwość urządzenia obu ulic na nowo.

Obecnie sopocki Zarząd Dróg i Zieleni jest na etapie poszukiwania wykonawcy wielobranżowej dokumentacji projektowej, który podejmie się również uzyskania wszelkich niezbędnych pozwoleń.

Przekształcenie w deptak i uspokojenie ruchu aut



Znane są już natomiast wytyczne urzędników, które (oprócz wskazówek dla przebudowy infrastruktury podziemnej) dotyczą m.in.:
  • propozycji całkowitego wyłączenia z ruchu ul. Bema i przekształcenia jej w deptak,
  • ograniczenia funkcji parkingowej na ul. Pułaskiego i wprowadzenia tzw. meandrowania toru ruchu pojazdów,
  • ustalenia zasad ruchu jako strefy zamieszkania (wśród wytycznych pojawia się także forma zagospodarowania typu woonerf),
  • przywrócenia szpalerów drzew: na ul. Pułaskiego głogów, na ul. Bema grabów, buków lub dębów,
  • zastosowania nawierzchni z materiałów szlachetnych,
  • "odsunięcia" miejsc postojowych od przejścia dla pieszych w rejonie ul. ChopinaMapka,
  • zastosowania chodnika poprzecznego przez ul. FiszeraMapka,
  • wykonanie ogrodów deszczowych oraz "rozszczelnienie" nawierzchni deptaku na ul. Bema.


Jak przedstawia się harmonogram działań urzędników zakresie obu ulic?

- W tym roku zamierzamy pozyskać gotową dokumentację projektową, aby w przyszłym roku otrzymać pozwolenie na budowę. Wówczas rozpoczniemy starania o środki zewnętrzne na sfinansowanie tej inwestycji. Mamy nadzieję, że odblokowany zostanie Krajowy Plan Odbudowy, ponieważ m.in. o środki z tej puli chcemy aplikować - informuje Anna Dyksińska, rzecznik ZDiZ w Sopocie.
  • Obecny wygląd ul. Pułaskiego
  • Obecny wygląd ul. Pułaskiego
  • Obecny wygląd ul. Pułaskiego

Przetarg na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej



Znacznie szybciej, bo najpóźniej na przełomie marca i kwietnia br., poznamy wykonawcę dokumentacji. O jego wyborze zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz deklaracji tzw. czasu reakcji zespołu projektantów na wezwanie ZDiZ w trakcie prac projektowych, postępowań przetargowych i realizacji inwestycji (40 proc.). Na przygotowanie materiałów przewidziano 270 dni od dnia podpisania umowy z wykonawcą.

Miejsca

Opinie (268) 8 zablokowanych

  • No i super, ja juz do Sopot nie jeżdżę od lat, bo zaparkować tam to masakra. (41)

    Róbcie tak dalej i będzie jak w niektórych miasteczkach turystycznych w Grecji. W sezonie turysta na turyście, a po sezonie miasto widmo z witrynami zabitymi dechami. Gratulacje

    • 177 87

    • Nie porównuj Zaściankowego Sopotu do Grecji bo tam jest sezon cały rok! Byłem w zimie w Grecji i sa tam tłumy cały czas . (1)

      • 16 14

      • "Byłem w Grecji" , bo Grecja to Sopot z jedną uliczką

        • 0 0

    • Można dojechać komunikacją publiczną. (29)

      Nie narzekaj.
      Z Gdyni dojedziesz trolejbusem, SKM, regio.
      Z Gdańska autobusem, SKM i regio.
      Zawsze można też skorzystać z taksówki.
      Dla miłośników jazdy rowerem pozostaje całą sieć ścieżek rowerowych.
      Twój cynizm jest wobec powyższych możliwości bez uzasadnienia.

      • 52 61

      • jak bedę robił całodniową wyprawę do Sopotu to te opcje są ok (22)

        Ale jak przyjdzie mi do głowy podjechać po czy przed sesonem do Sopotu, wieczorem na mały spacer i kawę to zamiast 40 minut samochodem w dwie strony robi się z tego 2 godziny i jeszcze z powrotem muszę pilnować zegarka po jak przegapię kurs to kolejne pół godziny czekania na następny. Nie jestem turystą tylko mieszkańcem sąsiedniego miasta i już dawno zrozumiałem, że takich jak to Sopot wręcz odgania. Rozumiem że w sezonie "warszafka" jest ważniejsza, w końcu to miasto turystyczne. Ale wiem, że poza sezonem też jestem raczej niemile widziany w kurorcie, nawet płatne parkowanie przedłużono do 22-giej chociaż jest dużo miejsca i to w oddali od "Monciaka"

        • 52 25

        • Stać Ciebie na paliwo, kawę , ciastko, piwo, wódkę, papierosy...itd (1)

          A nie stać Ciebie na płatny parking!!!???

          • 4 2

          • miasto stać na zrobienie drogi to i parkingi powinny powstać. Chyba ze z założenia Sopot to miasto tranzytowe

            • 0 0

        • Ojejku znowu ten argument "nagle na mały spacer i kawę" (2)

          Za kawę zabulisz 20 zł/os ale cena parkingu jest dla ciebie zaporowa, a spacer dłuższy niż kilka metrów do drzwi kawiarni jest zbyt męczący.

          • 23 10

          • dla takich klientów kawa na Orlenie wydaje się idealna :)

            • 0 0

          • Nie zapłaci, raczej kupi lurę na wynos i będzie maszerował. Bike cafe.

            • 9 4

        • tak, z powodu wydłużenia deptaka na bocznej uliczce o 50 metrów Twoja podróż wydłuży się do 2 godzin..

          • 2 0

        • A nie myślałeś o mieszkańcach? Szkoda. (7)

          My was wszystkich mamy dość, niezależnie od tego skąd jesteście. Chcemy normalnie żyć i przejść chodnikiem, nie chcemy waszych wypadów na kawkę. Kupujecie kawkę na wynos, cedzicie ją w trakcie spaceru i zastawiacie swoimi passeratti nasze wszystkie chodniki i trawniki. Pij kawę u siebie. Szkoda, że parkowanie w weekendy jest darmowe.

          • 27 13

          • To nie wdeptuj do mnie do Gdańska - bo mamy was dość. Proponuję otoczyć Sopot murem, i nikogo stamtąd nie wypuszczać - chyba że za opłatą. Wysoką. I oczywiście - zlikwidować kursy gdańskiego zbiorkomu do Sopotu. Niech sobie własny zrobią, pasożyty.

            • 2 1

          • (3)

            Popieram !
            Za duzo w Sopocie blachosmrodow. Jak sie nie podoba to jedz na kawke do Kartuz.My mieszkancy mamy dosyc zapchanych chodnikow i smrodu.

            • 13 18

            • W ogóle do was nie przyjadę. (2)

              • 14 4

              • I bardzo dobrze, bo my do ciebie też nie jeździmy

                • 2 0

              • No i super

                Powietrze zostanie świeże

                • 8 6

          • No przeciez napisałem, że ja już nie przyjeżdżam, podobnie jak wielu mieszkańców Gdańska i Gdyni (1)

            Jak sąsiedzi wam nie pasują na spacer i na kawę, to weźcie jeszcze trochę Ukraińców żeby Kudłaty mogł odstawiać te swoje dramatyczne akcje. Albo otwórzcie zatokę świń 2.0 dla warszafki.

            • 8 11

            • do Gdyni ponoc tez juz nikt nie chce przyjezdzac

              a tak w ogole to co weekend Sopot zawalony autami z Gdyni

              • 3 1

        • (5)

          Chodzi wlasnie o to aby do Sopotu przyjezdzali ludzie dla klimatu tego miejsca - a to oznacza ze nie chcesz samochdu na samochodzie. Dodatkowo mieszkajac tu chcesz móc spokojnie tak ze mozesz np przejsc z wózkiem a nie ze wszystko zastawione. Miasto jest super kompaktowe, wszedzie mozna dojsc pieszo i wlasnie chodzi o to aby było to mozliwe, a nie wszedzie porzucone auta.
          Z całym szacunkiem ale ktos przyjezdzajacy na kawe to najgorszy klient. Kazde szanujace sie miasto na zachodzie tak działa - mozesz zaparkowac jak duzo zaplacisz albo zaparkowac dalej i sie przejsc. Ale przede wszystkim masz doskonały transport - skm, i autobusy. Natomiast jesli mieszkasz gdzies gdzie nie ma transportu (głebokie przedmiescia) to jest to Twoja swiadoma decyzja za ktora nie maja odpowiadac inne miasta i ich mieszkancy. Idziemy w kierunku obecnej od dawna na zachodzie normalnosci

          • 32 39

          • "przyjezdzali ludzie dla klimatu tego miejsca"

            a ten klimat to GOGO i burdele?

            • 5 5

          • przecież nie zaparkuję na chodniku tylko tam gdzie jest do tego odpowiednie miejsce (2)

            Nie musze zaparkować 50m od Monciaka ale strefa płatnego parkowania teraz jest już prawie od Gdańska do Gdyni. Ok, po Sopocie mozna lazić na piechotę ale najppierw trzeba sie do niego dostać.

            • 22 9

            • Parkują na połowie chodmmików, na trawnikach, przejśc się nie da. (1)

              Jakby mogli to by wjechali na plażę, albo i do morza. Dzicz samochodowa.

              • 19 11

              • Dzięki likwidacji legalnych miejsc postojowych będzie jeszcze większa dzicz

                • 3 8

          • klimat tego miejsca...

            Czyli alko po korek i ulga w zaulkach i zakamarkach. Czasami prosto przed siebie w SKM...

            • 23 3

        • (1)

          A dlaczego uważasz, że magazynowanie twojego auta na publicznej ulicy miałoby by być bezpłatne?

          • 22 12

          • A dlaczego w ogóle wejście do Sopotu ma być bezpłatne? Ogrodzić!

            • 17 5

      • Taaa, SKM w soboty i niedziele co 30 minut

        krótka i zatłoczona. Bardzo wygodny dojazd.

        • 6 3

      • tia, na piechote tez da sie dojsc z Gdyni.... (1)

        • 17 3

        • Oczywiście, że się da

          • 7 0

      • Sam sobie jeździj w smrodzie SKM-ki

        • 3 8

      • Straty oszacowano na 3,57 zł

        • 9 3

      • Komunikacja jest powoli wygaszana.

        Nie każdy lubi jeździć w ścisku jak bydło na rzeź.

        • 53 30

    • To nie przyjeżdzaj. Miasto jest dla mieszkańców a nie turystów. Miasto ma dla twojej wygody budować parkingi za miliony, bo ty chcesz raz w roku pojechać i zaparkować pod oknem striptclubu?

      • 0 1

    • A w Polskich miejscowościach nadmorskich jest inaczej???

      Po sezonie pustki a miejsc parkingowych za darmo pełno?? Jedź w weekend np. do Władysławowa albo Jastarni i zobacz zamknięte lokale i puste ulice.

      • 1 1

    • Turyści na wakacjach spacerują a nie jeżdżą samochodem na plażę (1)

      Dadzą sobie radę. A mieszkańcy mają w dużej części parking na swoich posesjach

      • 6 3

      • Tia... blokują na tydzień miejsce parkingowe mieszkańcom...

        I wtedy spacerują.
        Po czym wnosisz, że mieszkańcy mają swoje miejsca na posesjach?

        • 3 4

    • to dobrze, zawsze to jeden samochód mniej :) (3)

      • 11 3

      • Karetka też w końcu rowerem do ciebie przyjedzie. (2)

        • 7 7

        • Słaby argument

          Zapomniałeś jeszcze napisać o wożeniu rowerem kafli i worków z cementem. A jak będzie mniej samochodów zaparkowanych na każdym trawniku to karetka szybciej dojedzie.

          • 7 2

        • Karetka ma swoje przywileje

          • 8 3

    • Zawsze tak było, w dzień powszechny wystarczy od rana do południa wyjść do łazienek polnocnych i dalej do Kamionki, na palcach policzyć spacerujących a jest pięknie , bo miasto dba o tereny zielone tam, trochę matek z dziećmi na huśtawkach , a szkoda

      • 0 1

  • Obok za Tapasem przedlużenie ul. Fishera

    Jest miejskie podwórko pelne aut stojacych za darmo plus dostawy blokujące godzinami jakiekolwiek przejście...
    Może czas dla ZDiZ zająć się....!?
    Plus przy ul Sobieskiego 23 od wielu lat jest 5 darmowych miejsc parkingowych po lewej stronie bo po prawej są płatne...
    1 znak i wymalowanie miejsc...w sumie to ze 25 darmowych miejsc na tej ulicy ukazałem!!
    Do roboty ZDiZ!! Do roboty już teraz!

    • 0 1

  • uspokajanie ruchu jest za mało skuteczne (2)

    tam powinny być szykany

    • 19 47

    • ...., a przed nimi hamowanie, a za nimi"rura" i obłok spalin pajacu.

      • 1 0

    • Fosa i pułapki z gorącym olejem. A to wszystko "dla dobra ludzi".

      • 16 5

  • W Szwajcarii jest już kurort oblegany przez turystów do którego mają zakaz wjazdu mają prywatne auta osobowe a publiczyne są na (8)

    • 21 41

    • (3)

      to się wyprowadz do tej swojej zafajdanej szwajcarii

      • 12 7

      • Dzisia to jest zafajdany stary, dobry Zoppott!

        • 0 0

      • Szwajcaria ma bardzo dobrze zorganizowany system zbierania i utylizacji śmieci (1)

        Generalnie bardzo czysty kraj.

        • 1 0

        • A mieszkańcy mają zakaz używania WC w godzinach nocnych.

          Świadczy to braku dbania o zdrowie.

          • 1 0

    • Nie kurort tylko kilka miast z całkowitym zakazem wjazdu (2)

      1. Melchsee-Frut
      2. Melchtal
      3. Kerns
      4. Blatten-Belalp
      5. Murren
      6. Wenger
      7. Saas-Fee
      8. Zermatt
      9. Bettmeralp
      10. Rigi
      11. Stoos
      12. Braunwald
      13. Riederalp
      Itd

      • 8 8

      • Szwab potrafi !, ale tu jest Polska!

        • 0 0

      • oraz parkingami na granicach

        I perfekcyjna komunikacja publiczna.
        Ktora do tanich nie nalezy...
        Na dodatek pozbawionej "atrakcji" specyficznych dla Sopotu, gdzie delikwentom czesto nie udaje sie dowiezc/wywiezc zawartosci zoladka...

        • 7 2

    • Podobnie w Taorminie na Sycyli.

      • 0 0

  • (6)

    Krótko mówiąc będą same deptaki a auta będą pasowały poza miastem...słuszną linię ma naszą władza.No i ta nawierzchnia z materiałów szlachetnych...a więc złote I platynowe ulice...a pieniędzy podobno nie ma...I nie będzie?)

    • 59 32

    • I zakaz przjazdu do Sopotu dla ciebie z tym twoim szrotem (4)

      • 14 14

      • (2)

        Maserati?Ok,w Sopocie i tak nic ciekawego,wolę Monte Carlo.

        • 7 6

        • " świat z góry" na NG często zajmuje ci czas.

          • 0 0

        • Tym swoim szrotem dalej nie byłeś niż na RODo(s)

          A może już jest ogródek działkowy im. Monte Carlo

          • 1 3

      • Słusznie - do Sopotu wpuszczamy tylko tych w krótkich spodenkach jak ja :)

        • 12 6

    • Kłapouchy, w miarę czytania twoich postów nabieram pewności o trapiącej cię schizofrenii. Poruszasz się jak pijak z RODOS, od słupa do słupa!

      • 0 0

  • A ja jestem przeciw deptakom i woonerfom. (5)

    Jestem Byłym mieszkańcem właśnie centrum dolnego Sopotu. Jak większość dojeżdżam autem do pracy i bynajmniej nie jest to praca na terenie Sopotu. Zakupy robię w dyskoncie i noszenie kilku siatek od auta zaparkowanego 200m od domu tak robi mi różnice. Zwłaszcza jak jest pełno aut turystów i 200m to i tak blisko. Rowerem też nie podjadę do dyskontu bo nie mam jak wozić siat z jedzeniem plus dziecka na bagazniku. Woonerf: Gdy był chodnik zasada była prosta. Teraz zaden kraweznik nie pchroni mnie przed jadącym autem. Uciekanie przed autami na woonerfie gdy idę z psem lub z dzieckiem które jedzie na hulajnodze mi nie odpowiada. Deptak: Jak dzoecko bylo male to samodzielne wyniesienie wozka siatek i innych rzeczy np w deszczu gdy ma sie isc 200m do domu to tez zadna frajda. Pomyślcie jak mają się przemieszczać starzy ludzie dla których auto to jedyna opcja. Rowerem? Wystarczy zrobić jak na zachodzie: do centrum autem tylko mieszkańcy. Nie ejst ich wielu. A tak miasto się wyludnia. Poza sezonem centrum swieci pustkami. Robimy dzielnice rozrywki i mieszkan na wynajem ktora wyrugowuje inne formy zycia.

    • 17 5

    • (1)

      Piszesz: "uciekanie przed autami na woonerfie gdy idę z psem lub z dzieckiem które jedzie na hulajnodze mi nie odpowiada" a z drugiej strony marudzisz, że nie wolno jeździć samochodem. Jeśli mieszkańcy tej uliczki będą mieli prawo do dojazdu do swoich posesji, to w czym problem? A jeśli noszenie zakupów na odległość 200 m sprawa problem - to może trzeba sobie papiery na niepełnosprawność załatwić ;)?

      • 3 0

      • Haha

        Nies śpiące dziecko i siaty z zakupami w deszczu.

        • 0 0

    • Jak to dobrze że się wyprowadziłeś

      Jednego narzekacza mniej

      • 0 1

    • ale tak jest wszedzie jesli nie masz swojego miejsca w hali

      na osiedlach tez tak wyglada noszenie zakupow, czasem uda sie zaparkowac pod klatka, czasem nie, za luksus parkowania pod mieszkaniem musisz zaplacic, albo hala, albo wlasna posesja, albo mieszkasz na zad*piu

      • 1 1

    • To ty nie jesteś przeciw woonerfom, tylko przeciw kierowcom którzy nielegalnie po nich pędzą

      • 3 2

  • ekologia, uspokojenie ruchu... (2)

    A faktycznie, kolejne tereny pod tania a masowa konsumpcje malo wybrednych "rozrywek". Lobby "turystyczne" dziala...

    Problem w tym, ze dochody tego lobby w Sopocie nie zostaja i na inwestycje jak schowanie "Niepodleglosci" pod ziemia nie ma szans...

    • 17 5

    • Wbrew pozorom i powszechnie lansowanej opinii... (1)

      Sopot wcale nie zarabia najwięcej na turystach.
      Problem w tym, że władze miasta wolą krajową politykę i bycie na przekór władzy oraz robienie dobrze lobby turystycznemu, zamiast zajmowania się rzeczywistymi problemami mieszkańców.

      • 3 1

      • to właśnie przekazuję

        podmioty zarabiające na Sopocie nie są z Sopotem związane.
        Jeśli jakieś pieniądze w podatkach oddają, to nie w Sopocie ani nawet w Polsce.
        To wręcz punkt honoru.

        A praca najemna w gastro to "śmieciówka"...
        Za to z zagłębiem chętnych w postaci kampusów... uczelnianych!

        • 0 0

  • W sumie jest to bardzo logiczne rozwiązanie. (2)

    Dzisiaj czytałem artykuł na temat podjętej przez Walijczyków decyzji o tym, że nie będą już u nich budowane żadne nowe drogi. Argumentują to tym, że im więcej dróg tym więcej samochodów. Stawiają przy tym na ograniczenia emisji CO2 poprzez promowanie ruchu pieszego, rowerowego oraz środków komunikacji publicznej. Wydaje mi się, że tutaj także powinno się zmierzać w tym samym kierunku. Dodać należy, że tylko w Polsce mamy tak wysoki wskaźnik ilości pojazdów w miastach przeliczane na 1000 mieszkańców. Ze statystyk wynika, że w Sopocie jest to około 700 aut na 1000 mieszkańców. To o wiele więcej niż wynosi średnia europejska wahająca się w przedziale 300-400/1000. Jest to bardzo duża różnica.
    Tym samym ruch władz miasta zmierzający w kierunku tworzenia deptaków w przestrzeni publicznej to krok ku lepszemu. Miasto jest dla ludzi a nie dla pojazdów. Będąc członkiem Unii Europejskiej powinniśmy dążyć do tego by polityka klimatyczna była jednorodna. Ponadto tezy wskazujące o nieszkodliwym oddziaływaniu na środowisko pojazdów o napędzie elektrycznym, także nie są prawdziwe. Niemożliwa utylizacja akumulatorów, pozyskiwane pierwiastki ziem rzadkich do produkcji akumulatorów i baterii nie pozostają bez negatywnego wpływu na środowisko. Jest to tak naprawdę zastąpienie jednych paliw kopalnych drugimi. Wynika z tego tyle, że niema bez emisyjnych źródeł energii. Cała ta kampania związana jest z lobbystami promującymi swoje rozwiązania technologiczne, nie zaś troskę o środowisko. Nie mówi się o tym w jaki sposób utylizowane mogły by być akumulatory czy baterie, ani też o metodach wydobycia pierwiastków niezbędnych do ich budowy. Być może jest to celowe działanie. Dlatego też uważam, że zmierzanie w kierunku ograniczenia ruchu pojazdów ma niewymierny wpływ korzystny dla środowiska. To także dobry ruch w kierunku zmiany sposobu myślenia mieszkańców o możliwości przemieszczania się, zmiany świadomości a także dbałości o stan własnego zdrowia.

    • 6 9

    • tylko że Waliczyczy mają już wiele dobrych dróg.

      Już je zbudowali.

      Czego nie można o Polsce powiedzieć.

      • 1 0

    • bzdury jakich mało

      Chcesz czystego środowiska? To bądź biedny. C40 pokazało w swoich analizach do czego dążą - do powrotu poziomu życia mniej więcej z pierwszej połowy XIX w. Ja takiego życia nie chcę, jak sobie Walijczycy chcą tak żyć to proszę bardzo. Nie powinniśmy dążyć do czegokolwiek co robi Unia Europejska a uznamy za złe dla nas i naszego rozwoju.

      • 3 0

  • i znowu ten Karnowski i brak panowania nad najprostrzymi sprawami (4)

    oraz kompletny imposybilizm wykonawczy i całkowity brak patroli tam gdzie rzeczywiście samochody są niebezpieczne dla pieszych zasuwają po 50 czy 70 km/h w strefie 30 (Łokietka, 23 Marca, Obodrzyców przy przedszkolu). To co w artykule to mydlenie oczu. Na szczęście wybory tuż tuż...

    • 41 29

    • a od kiedy to Karnowski (2)

      zarządza policją?

      • 5 0

      • No przecież w razie W to on za nic nie odpowiada...

        ...typowy krętacz i kandydat na POlityka

        • 1 0

      • Od momentu kiedy trzeba jechać na platformę bo wybory blisko

        • 1 1

    • zasuwają po 50km/h mówisz....to dopiero piraci

      napisz do Kudłatego żeby zrobił ograniczenie do 10km/h jak swego czasu na drodze rowerowej, on tez sie odlepił od rzeczywistości już wiele lat temu.

      • 11 10

  • (6)

    Słuszna wizja. Dość blachosmrodziarstwa w sercu kurortu.

    • 40 87

    • (3)

      Jasne najlepiej polikwidować wszystkie drogi i zrobić deptaki. Na Niepodległości zaś tempo 30

      • 8 2

      • w godzinach szczytu prędkość samochodów na Alei Niepodległości jest przypuszczalnie znacznie poniżej 30 km/h (2)

        Tworząc W Sopocie deptaki i inne strefy wolne od jeżdżących i parkujących samochodów warto zadbać o wzrost częstotliwości połączeń SKM, wymianie taboru a także o dalszą poprawę dostępności stacji SKM w całym Trójmieście dla pieszych i rowerzystów. Jeśli MEVO zostanie uruchomione zgodnie z założeniami, wywoła to znaczną rewolucję w myśleniu o sposobach funkcjonowania systemu mobilności w naszej aglomeracji.

        • 0 2

        • chcesz dostępności SKM dla rowerzystów to nie rób ścieżek rowerowych - rower jest środkiem transportu a nie towarem do podwózek

          • 0 0

        • A inwalidów najlepiej przykuć do ściany, aby nie poruszali się po mieście.

          Wszelkie deptakowe rozwiązania w PL, są przeciw inwalidom ruchu.

          • 1 0

    • Sopot kurortem? :))))) (1)

      Dawno się tak nie uśmiałem!

      • 18 8

      • Z własnej głupoty się śmiejesz?

        • 6 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane