- 1 Nocna komunikacja do poprawki (156 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (357 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (328 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (51 opinii)
- 5 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (69 opinii)
- 6 Pościg między autami na trzypasmówce (66 opinii)
Dlaczego kierowcy nie korzystają z tunelu pod Forum Gdańsk?
Jeszcze w lipcu ma rozpocząć się budowa naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej, co dla kierowców oznacza większe niż dotychczas korki w centrum Gdańska. Paraliżu mogą pomóc uniknąć sami kierowcy, jeśli zaczną korzystać z wygodnego tunelu pod Forum Gdańsk, a więc Nowego Podwala Grodzkiego. Póki co jeździ tamtędy garstka osób.
Niedawno zakończyły się prace przy Wiadukcie Biskupia Górka. W ramach inwestycji Nowe Podwale Grodzkie zostało wydłużone aż do ul. Augustyńskiego, co ma usprawnić komunikację w rejonie Urzędu Marszałkowskiego i Bramy Nizinnej.
Na co dzień z tunelu pod Forum Gdańsk korzystają głównie auta dostawcze zaopatrujące sklepy w galerii handlowej. Dlaczego z tunelu nie korzystają zwykli kierowcy, którzy jadąc między Podwalem Grodzkim przy dworcu a Orunią w zdecydowanej większości wybierają jazdę przez zatłoczone Hucisko?
4 powody, dlaczego kierowcy nie jeżdżą tunelem:
- Po pierwsze, wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy z istnienia nowej drogi i jeździ na pamięć przy Bramie Wyżynnej. To błąd, bo przejazd pustym Nowym Podwalem Grodzkim pozwala zaoszczędzić kilka minut względem zatkanego Huciska i Wałów Jagiellońskich.
- Po drugie, kierowcy przyzwyczajeni do kilkuletniej budowy wiaduktu Biskupia Górka wciąż zakładają, że w rejonie skrzyżowania z Toruńską toczą się prace. To też błąd, bo choć formalnie inwestycja przechodzi obecnie etap odbiorów, to układ drogowy w rejonie nowego wiaduktu jest już gotowy i oddany do użytku.
- Po trzecie, kierowcy niechętnie zjeżdżają z głównego ciągu na bypass, bo póki co jest on traktowany przez drogowców właśnie jako objazd i droga podporządkowana z krótką fazą zielonego światła. Ale to też się wkrótce zmieni. Drogowcy już zapowiedzieli, że gdy tylko zakończą się odbiory i zostanie wdrożona docelowa organizacja ruchu długość zielonego światła zostanie dwukrotnie wydłużona.
- Po czwarte, przejazd przez Hucisko, a nie NPG sugerują też nawigacje samochodowe. Kierowca spoza Gdańska bez znajomości miasta, który prowadzi auto przy asyście aplikacji nie wie, że zamiast stać w korku na Podwalu Grodzkim, Hucisku i Wałach Jagiellońskich tuż obok ma do dyspozycji pusty i bezkolizyjny przejazd.
Dość powiedzieć, że o istnieniu tunelu najwięcej osób dowiedziało się, gdy w połowie sierpnia 2019 r. doszło w nim do pożaru samochodu. Podziemny przejazd zamknięto wówczas aż na cztery miesiące, by wymienić uszkodzone w ogniu instalacje. Ponownie tunel otwarto pod koniec grudnia 2019 r.
Tunel pod Forum pusty i przejezdny (7 opinii)
Opinie (333) ponad 200 zablokowanych
-
2021-07-20 16:10
Kierowcy wola jechać bus pasem przy dworcu a Policja nie widzi
- 10 3
-
2021-07-20 16:06
Często korzystam rowerem
Mały ruch i mniej świateł
- 5 2
-
2021-07-20 16:02
Ten portal jest niesamowity.
Przecież Google maps kieruję przez tunel. Jak ktoś ma seryjną nawigację sprzed 5 lat, to może taka nie pokazuje. Autor artykułu mógłby lepiej się przygotować.
- 10 4
-
2021-07-20 16:01
Ja bym dodał po piąte i najważniejsze. Słabe oznakowanie wjazdu w stronę tunelu!
- 16 2
-
2021-07-20 16:01
Często skręt blokują autobusy
na buspasie i nie ma możliwości zjazdu. Czasami trzeba by było wyhamować całkowicie do zera i czekać aż się pojawi luka na buspasie a wtedy całkowicie blokujemy innych kierowców za nami...
- 38 1
-
2021-07-20 16:01
zbędne przejście naziemne
Kolejne zbędne przejście naziemne w tym rejonie Gdańska, aaaalleee suuuuuper.
- 34 5
-
2021-07-20 15:59
Pełen profesjonalizm w tworzeniu ankiety.
Ja jeżdżę tamtędy każdego dnia w drodze z pracy do domu, którą odpowiedź mam zaznaczyć?
- 10 1
-
2021-07-20 15:57
Wyjątkowo wredny wjazd do tego tunelu-nieprzemyslana zupełnie sprawa!
Cud, że tam tak mało kolizji...
- 57 0
-
2021-07-20 15:57
tak więcej przejść naziemnych nawet ca 25m to rozładuje korki ,no i jeszcze popiep**yć w sygnalizacji świetlnej, rospi....yć zieloną falę do końca ,bo działa w 1/3 .no i będziemy mieli Indie, Chiny ,Tajlandie, no i będzie git.
- 38 7
-
2021-07-20 15:42
Po piąte (2)
Problemem jest buspas, który znacząco wydłuża czas dojazdu do tej alternatywnej drogi i w połączeniu z krótkim zielonym lepiej jest jechać już główną. Jeśli skrócić buspas, albo go udostępnić tylko skręcającym w te drogę byłoby git.
- 86 5
-
2021-07-20 15:54
Albo w ogóle zlikwidować, Seba, wtedy to się zwiększy przepustowość, co nie ?
- 1 6
-
2021-07-20 15:52
Skasujcie ten artykuł...
Bo zrobią się korki w tunelu ;/
- 14 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.