- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (137 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (97 opinii)
- 3 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (150 opinii)
- 4 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (46 opinii)
- 5 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (117 opinii)
- 6 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
Dlaczego sygnalizacja w Trójmieście działa całą dobę?
Dlaczego w Trójmieście w godzinach nocnych, gdy na drogach panuje znikomy ruch sygnalizacja świetlna nie jest wyłączana? Takie pytania zadają sobie poruszający się w nocy kierowcy, narzekając także na brak zielonej fali, którą na pustych ulicach powinien zapewniać system Tristar. Pytania naszych czytelników przekazaliśmy drogowcom odpowiedzialnym za organizację ruchu w Gdyni i Gdańsku.
- Dlaczego w Trójmieście w godzinach nocnych mimo znikomego ruchu na ulicach sygnalizacja świetlna jest włączona i zmusza kierowców do zatrzymywania na skrzyżowaniach? - pyta jeden z naszych czytelników. - Przecież mamy system Tristar, który powinien ułatwiać poruszanie się po mieście i - przynajmniej w nocy - zapewniać zieloną falę. Tymczasem to mit, bo nie da się bez zatrzymania - nawet jadąc z przepisową prędkością - pokonać al. Zwycięstwa, al. Grunwaldzkiej, ul. Chłopskiej czy al. Hallera. To uciążliwe dla osób, które w nocy pracują. I irytujące, gdy muszę zatrzymywać się na czerwonym świetle na pustym skrzyżowaniu. W innych miastach np. w Łodzi ten problem nie występuje.
Bezpieczeństwo najważniejsze
O powody takiej, a nie innej organizacji ruchu zapytaliśmy gdyńskich i gdańskich drogowców. Robert Krasowski, kierownik Działu Inżynierii Ruchu w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni tłumaczy, że bezpieczeństwo jest tak samo ważne w dzień jak i w nocy i raczej nie przewiduje przełączenia sygnalizacji w godzinach nocnych na głównych ciągach komunikacyjnych na pulsujące żółte światło.
- Taka sytuacja niestety prowokuje kierujących do łamania przepisów, rozwijania nadmiernej prędkości. Sygnalizacja dyscyplinuje kierujących, co przekłada się na bezpieczeństwo. Ruch w nocy może nie jest wzmożony, ale nie możemy mówić, że jest znikomy. W nocnych godzinach na główne ciągi komunikacyjne mają prawo również wyjechać bezpiecznie pojazdy z dróg mniej uczęszczanych - tłumaczy Krasowski.
wideo archiwalne
Brak świateł - większe ryzyko wypadków
W podobnym tonie wypowiada się Maciej Bodal z Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w Gdyni. Jak tłumaczy, całodobowe działanie sygnalizacji świetlnej na głównych ulicach w Gdyni także podyktowane jest względami bezpieczeństwa i dodaje, że poziom bezpieczeństwa jest wyższy, kiedy ruch na skrzyżowaniu sterowany jest za pomocą sygnałów świetlnych.
- Główne ciągi komunikacyjne w Gdyni to najczęściej szerokie, wielopasmowe ulice. Wyłączanie sygnalizacji świetlnych w godzinach nocnych, w tego typu miejscach przyczynia się do przekraczania prędkości przez kierowców. W takiej sytuacji zdecydowanie rośnie ryzyko wypadków z udziałem niechronionych uczestników ruchu, czyli pieszych oraz rowerzystów. Gdy nie ma zabezpieczenia w postaci sygnałów świetlnych nakazujących kierowcom zatrzymanie się, to właśnie rowerzyści czy piesi zmuszeni są do przekraczania jednocześnie kilku pasów ruchu. W kolejnej grupie ryzyka są również pojazdy włączające się do ruchu z wlotów bocznych - tłumaczy.
Drogowcy podkreślają, że wielu kierujących wykazuje skłonność do przekraczania prędkości w godzinach nocnych, a skutki ewentualnych zdarzeń drogowych są w takich przypadkach zdecydowanie poważniejsze, a nawet tragiczne.
- Dlatego wiele lat temu podjęto decyzję o całodobowym działaniu sygnalizacji świetlnej na głównych ulicach Gdyni. Doświadczenia innych miast w tym zakresie również wskazują, że przyjęta przez nas praktyka jest słuszna - dodaje.
Opinie (239) 6 zablokowanych
-
2020-03-02 09:18
Ankieta jak zwykle do bani.
Skoro miejscowe wyłączenie sygnalizacji nie wpłynie ani na płynność ruchu ani na bezpieczeństwo (nie wpłynie czyli ani nie poprawi ani nie pogorszy) to po co w ogóle przy niej grzebać? Oj, logika, logika!
- 6 0
-
2020-03-02 09:19
Nie posiłkowałbym się tutaj bezpieczeństwem
A raczej tym, że nikt nie potrafi tym mądrze zarządzać.
A prawda jest taka, że ruszamy na światłach przy hali olivii jedziemy w stronę i Gdańska zatrzymują nas światła przy Castoramie. W nocy jest tam największy ruch, a tysiące aut wyjeżdża właśnie z biur. Zatrzymywanie aut w nocy jest brakiem dbanie o ekologię, każde auto emituje najwiecej zanieczyszczeń ruszając, upłynnienie ruchu powoduje zmniejszenie zanieczyszczeń.- 20 4
-
2020-03-02 09:19
0:12 widać Wałęsę
jednoznaczna wskazówka, kto patronuje tym wyscigom!
- 8 0
-
2020-03-02 09:21
Jest zielona fala
Tylko zamiast jechać 60 km/h - 70km/h, trzeba jechać w granicach 70-90 km/h.
- 12 2
-
2020-03-02 09:21
Tak samo na łostowickiej przy wjeździe na parking przy cmentarzu, dramat
- 11 2
-
2020-03-02 09:22
Sygnalizacja jest OK, tylko zielonej fali nie ma.
Mam wrażenie, że jazda 60-70 km/h jest premiowana sekwencją czerwonych świateł. Jadę jednym ciągiem i staję na każdych światłach jak za karę. Ruszam z jednych, a kolejne przed nosem zmieniają mi się na czerwone. I tak w kółko. Recepta bywa raczej odwrotna do zamiaru ustawiających te światła, bo jest nią jazda ok 100 km/h.
- 18 2
-
2020-03-02 09:33
odpowiedz jest prosta: władze miast maja was w d*pie. zawsze to o jeden wypadek mniej w roku a statystyki najwazniejsze. wy jestescie od placenia podatkow, wybierania ich na prezydentow a oni i tak was dymaja bo walki i oszustwa z deweloperami sa najwazniejsze. tylko czemu tak samo od 20 lat glosujecie. lubicie byc dymani??
- 6 2
-
2020-03-02 09:35
do rozgonienia
większych porąbów jak drogowcy gdańscy nie ma i nie będzie. rozgonić całe to towarzystwo, któremu sie wydaje, że mogą robić co chcą. dziadostwo!
- 6 3
-
2020-03-02 09:37
(1)
napisalem prawde czemu tak jest ale portal trojmiasto.pl zablokowal bo tu nie mozna nic krytycznego napisac o skorumpowanych prezydentach trojmieskich miast bo zaraz blokuja uzytkownika
- 11 0
-
2020-03-02 10:46
Jeżeli kogoś chcesz o coś oskarżać,
to do sądu, a nie opluwasz na forum
- 1 0
-
2020-03-02 09:43
Jedna wielka bzdura
" Mimo to sygnalizacja świetlna na głównych ciągach komunikacyjnych w całym Trójmieście pracuje przez całą dobę. "
Nie na głównych ciągach tylko w całym mieście sygnalizacja pracuje całą noc.
Mam wrażenie że panowie nie chcą po prosu robić sobie pod górkę bo o ile z wyłączeniem nie mają problemu to z ponownym włączeniem chyba już tak.
Warto pamiętać że od bezpieczeństwa i pilnowania limitów prędkości nie jest sygnalizacja tylko Policja.
Ciekawa nowa sygnalizacja jest na Jana Pawła przy kościele. Najprawdopodobniej ma czujnik prędkości i jak ktoś jedzie za szybko to czerwone zmusza go do zatrzymania chociaż nie ma w pobliżu żadnego pieszego. Ostatnio jechałem tam rowerem górskim i przed nosem zapaliło mi się czerwone. I tu chciałbym inżynierom podziękować za dowartościowanie bo " poczułem że mam parę w kopytach " i teraz zastanawiam się na startem w jakimś wyścigu kolarskim. Dzięki chłopaki jesteście świetni a może świetlni.- 14 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.