- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (76 opinii)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (72 opinie)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (148 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (110 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (214 opinii)
Dlaczego sygnalizacja w Trójmieście działa całą dobę?
Dlaczego w Trójmieście w godzinach nocnych, gdy na drogach panuje znikomy ruch sygnalizacja świetlna nie jest wyłączana? Takie pytania zadają sobie poruszający się w nocy kierowcy, narzekając także na brak zielonej fali, którą na pustych ulicach powinien zapewniać system Tristar. Pytania naszych czytelników przekazaliśmy drogowcom odpowiedzialnym za organizację ruchu w Gdyni i Gdańsku.
- Dlaczego w Trójmieście w godzinach nocnych mimo znikomego ruchu na ulicach sygnalizacja świetlna jest włączona i zmusza kierowców do zatrzymywania na skrzyżowaniach? - pyta jeden z naszych czytelników. - Przecież mamy system Tristar, który powinien ułatwiać poruszanie się po mieście i - przynajmniej w nocy - zapewniać zieloną falę. Tymczasem to mit, bo nie da się bez zatrzymania - nawet jadąc z przepisową prędkością - pokonać al. Zwycięstwa, al. Grunwaldzkiej, ul. Chłopskiej czy al. Hallera. To uciążliwe dla osób, które w nocy pracują. I irytujące, gdy muszę zatrzymywać się na czerwonym świetle na pustym skrzyżowaniu. W innych miastach np. w Łodzi ten problem nie występuje.
Bezpieczeństwo najważniejsze
O powody takiej, a nie innej organizacji ruchu zapytaliśmy gdyńskich i gdańskich drogowców. Robert Krasowski, kierownik Działu Inżynierii Ruchu w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni tłumaczy, że bezpieczeństwo jest tak samo ważne w dzień jak i w nocy i raczej nie przewiduje przełączenia sygnalizacji w godzinach nocnych na głównych ciągach komunikacyjnych na pulsujące żółte światło.
- Taka sytuacja niestety prowokuje kierujących do łamania przepisów, rozwijania nadmiernej prędkości. Sygnalizacja dyscyplinuje kierujących, co przekłada się na bezpieczeństwo. Ruch w nocy może nie jest wzmożony, ale nie możemy mówić, że jest znikomy. W nocnych godzinach na główne ciągi komunikacyjne mają prawo również wyjechać bezpiecznie pojazdy z dróg mniej uczęszczanych - tłumaczy Krasowski.
wideo archiwalne
Brak świateł - większe ryzyko wypadków
W podobnym tonie wypowiada się Maciej Bodal z Referatu Sygnalizacji Świetlnej i Planowania Transportu w Gdyni. Jak tłumaczy, całodobowe działanie sygnalizacji świetlnej na głównych ulicach w Gdyni także podyktowane jest względami bezpieczeństwa i dodaje, że poziom bezpieczeństwa jest wyższy, kiedy ruch na skrzyżowaniu sterowany jest za pomocą sygnałów świetlnych.
- Główne ciągi komunikacyjne w Gdyni to najczęściej szerokie, wielopasmowe ulice. Wyłączanie sygnalizacji świetlnych w godzinach nocnych, w tego typu miejscach przyczynia się do przekraczania prędkości przez kierowców. W takiej sytuacji zdecydowanie rośnie ryzyko wypadków z udziałem niechronionych uczestników ruchu, czyli pieszych oraz rowerzystów. Gdy nie ma zabezpieczenia w postaci sygnałów świetlnych nakazujących kierowcom zatrzymanie się, to właśnie rowerzyści czy piesi zmuszeni są do przekraczania jednocześnie kilku pasów ruchu. W kolejnej grupie ryzyka są również pojazdy włączające się do ruchu z wlotów bocznych - tłumaczy.
Drogowcy podkreślają, że wielu kierujących wykazuje skłonność do przekraczania prędkości w godzinach nocnych, a skutki ewentualnych zdarzeń drogowych są w takich przypadkach zdecydowanie poważniejsze, a nawet tragiczne.
- Dlatego wiele lat temu podjęto decyzję o całodobowym działaniu sygnalizacji świetlnej na głównych ulicach Gdyni. Doświadczenia innych miast w tym zakresie również wskazują, że przyjęta przez nas praktyka jest słuszna - dodaje.
Opinie (239) 6 zablokowanych
-
2020-03-02 07:14
Skrzyżowanie Chwarznieńskiej z Obwodnicą (1)
Kiedy ktoś ustawi sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu Chwarznieńskiej z Obwodnicą, aby pracowała w sposób "inteligentny"?
- 9 3
-
2020-03-02 10:23
Czy jest takie skrzyżowanie.
Może gdzieś w innej miejscowości.
- 0 0
-
2020-03-02 10:23
Inżynier Ruchu To Słabeusz
Niedługo będzie jeden z drugim wszystkich stawiał do jednego koszyka z wózkami inwalidzkimi. Skoro wózek nie pojedzie szybciej niż 25km/h - to wszyscy niech tak najlepiej jadą. Tfuu ich mać .. !
- 6 2
-
2020-03-02 10:20
Nie ma czegos takiego jak system triatar, to ściema
Wiele milionów złoty urzędnicy rozkradli, na Władysława IV w Gdyni jest z 5 sygnalizacji jeśli na pierwszej zapali się zielone po dojechaniu pod następna zapala się czerwone i tak do samego końca. Ten kto jeździ to wie co tam się wyprawia.
- 16 2
-
2020-03-02 10:09
Tristar
To czerwona fala a miała być zielona tyle kasy w błoto
- 10 2
-
2020-03-02 10:06
Nie działa, bo kierowcy z Trójmiasta jeździć nie potrafią, o czym świadczy najwyższe OC w Polsce.
- 6 4
-
2020-03-02 10:03
a gdzie ekologia?
- 5 1
-
2020-03-02 09:58
Wylewanie dziecka z kąpielą
Druga w nocy pusta droga przejście na czerwonym skutkuje mandatem od typów koczujących w krzakach. Jak chcecie uspokajać ruch to stawcie się osobiście wieczorem na Grunwaldzkiej we Wrzeszczu z suszarkami i pomiarem głośności - nałapiecie wykroczeń jak niedźwiedź łososi.
- 8 0
-
2020-03-02 09:51
Nie odpowiedziano dlaczego Tristar nie utrzymuje w nocy zielonej fali?
Odpowiem: Bo wywalono ogromny szmal na coś co w ogóle nie działa, a teraz głupie urzedasy udowadniają, że tak być powinno i nie mają zamiaru niczego zmieniać.
Moja teza: te warchoły przyrosły tyłkami do swoich stołków za tysiące złotych i są kompletnie niereformowalne!- 15 2
-
2020-03-02 09:47
Na Czyżewskiego od kilku lat pulsujące żółte na czerech przejściach dla pieszych
Jakby nie można tego w cholere zdemontować
- 4 1
-
2020-03-02 09:43
Jedna wielka bzdura
" Mimo to sygnalizacja świetlna na głównych ciągach komunikacyjnych w całym Trójmieście pracuje przez całą dobę. "
Nie na głównych ciągach tylko w całym mieście sygnalizacja pracuje całą noc.
Mam wrażenie że panowie nie chcą po prosu robić sobie pod górkę bo o ile z wyłączeniem nie mają problemu to z ponownym włączeniem chyba już tak.
Warto pamiętać że od bezpieczeństwa i pilnowania limitów prędkości nie jest sygnalizacja tylko Policja.
Ciekawa nowa sygnalizacja jest na Jana Pawła przy kościele. Najprawdopodobniej ma czujnik prędkości i jak ktoś jedzie za szybko to czerwone zmusza go do zatrzymania chociaż nie ma w pobliżu żadnego pieszego. Ostatnio jechałem tam rowerem górskim i przed nosem zapaliło mi się czerwone. I tu chciałbym inżynierom podziękować za dowartościowanie bo " poczułem że mam parę w kopytach " i teraz zastanawiam się na startem w jakimś wyścigu kolarskim. Dzięki chłopaki jesteście świetni a może świetlni.- 14 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.