- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (146 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (329 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (292 opinie)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (97 opinii)
- 5 Napad na bank miał być żartem (147 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (853 opinie)
Dłuższe umowy dla GAiT. Kontrakty na 10 i 22 lata
Gdańsk podpisze nowe, znacznie dłuższe umowy przewozowe ze spółką Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Dzięki temu firma zyska zabezpieczenie, które ułatwi jej realizację inwestycji i wymianę taboru.
Z uwagi na fakt, że spółka GAiT jest w 100 proc. własnością gminy, obsługa komunikacji miejskiej jest jej powierzana bezpośrednio, bez konieczności ogłaszania przetargu.
Umowy trzeba rozwiązać, by podpisać nowe
Obie umowy zostaną jednak wkrótce rozwiązane. Powodem nie jest jednak rezygnacja z usług miejskiego przewoźnika, a konieczność lepszego zabezpieczenia jego interesów.
Nowe umowy zostaną zawarte na dłuższy okres. Dzięki temu, spółka będzie miała lepsze zabezpieczenie w rozmowach z kredytującymi je instytucjami. Łatwiej będzie więc realizować zaplanowaną modernizację taboru i przeprowadzać inwestycje, np. w zajezdni czy bazie autobusowej.
Realizacja tych inwestycji przy obecnych umowach, które wygasłyby odpowiednio za niespełna cztery i siedem lat - byłaby niemożliwa.
Nowa umowa na przewozy autobusowe ma obowiązywać przez 10 lat, a więc od 1 stycznia 2023 do końca 2032 r. W przypadku tramwajów przepisy dopuszczają umowę jeszcze dłuższą - bo aż do 31 grudnia 2044 r. (22 lata to maksymalny możliwy prawnie czas zawarcia umowy na świadczenie usług w transporcie szynowym). Ponadto, umowa zobowiązuje spółkę, by przez cały okres jej obowiązywania, pozostała podmiotem wewnętrznym gminy.
O tym, czy miasto rozwiąże obecne umowy a następnie podpisze nowe (dłuższe) zadecydują radni na czwartkowej sesji rady miasta. Biorąc pod uwagę interes zarówno gminy, jak i spółki GAiT, a także układ sił w radzie miasta, przegłosowanie uchwały wydaje się formalnością.
Miejsca
Opinie (105) 5 zablokowanych
-
2022-09-29 20:47
I teraz przez ten tramwajowy szrot bedziemy płacic ogromne koszty za prąd a paliwo tanieje!!
- 1 0
-
2022-09-29 22:48
jak by były dochodowe
to by były sprzedane.
- 1 0
-
2022-10-14 11:56
Jakie beďą nowe tramwaje w Gdańsku przysłości w 2023 może lub nie wiem 2044 roku (1)
My mamy kilkadziesiąt producentów w Polsce
Pesa W Bydgoszczy
Alstom w Chorzowie
Modertands w koło Poznania
Stadler w Siedlach
Solarisy są Fabryce Stadler w Siedlcach
A producent Na Granicy
Škoda w Pradze w Czechach
Siemens w Niemczech
Bombardier w Niemczech
Tatra Yug w Ukrainie
Wy co wybranych Producentów a chce Polsce Moderus i Stadler a Granicach Siemensa i Bombaridera- 0 0
-
2022-10-14 12:09
Moja propozycja tramwaje dla Gdańska
Nowych tramwaje 148 w 2023 Maja
8 Duwag N8C
1130 , 1142, 1155,1156,1157,1158,1159,1160,
5 Tramwaji Pesy Swing 120NAG
Numeracja 1046-1050
10 Tramwaji Bombarider NGT6-2
1008 i 1009 i 1010
1400 i 1401 i 1402
1403 i 1404 i 1405
1406
10 Tramwaji Citadis 100 /NGD99
1000 drzwi 1x1x2x2x1 i 1407 do 1415 1x2x2x2x2 stylu zkm Gdańsk 2016 rok.
12 Tramwaji Bombarider NGT12
1416 - 1428
18 Tramwaji Stadler Tango Gdańczan
1429 - 1447
20 Pesa Swing
120nag duo
1086 - 1106
20 Solaris Tramino s105p
1448 - 1468
20 Siemens Avenio
1469 - 1489
10 Opcja kupna kolejnych Kostali 114Na 5 Fabryce Alstom i 5 Fabryce Moderus
5 FA 1503 - 1508
5 M 1509 - 1514
20 Alstom Regiocitadis
1177 - 1197
20 Skoda 29T Forcity
1198 - 1218- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.