• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do paraliżu Trasy Sucharskiego trzeba się przyzwyczaić? Rozwiązania nie widać

Szymon Zięba
10 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku)  Raport
Opinie (302)
Samochody ciężarowe ustawiają się w kolejce i blokują ruch. Samochody ciężarowe ustawiają się w kolejce i blokują ruch.

Setki ciężarówek wożących m.in. węgiel i zboże ustawiają się w kolejkach do gdańskiego portu, paraliżując ruch na Trasie SucharskiegoMapka. Przedstawiciele portu przyznają, że problem jest i wynika nie tylko z rekordowych przeładunków, ale i koordynacji przewoźników, którzy wysyłają ciężkie samochody po towar w tym samym czasie. Duży ruch w porcie to m.in. pokłosie wojny na Ukrainie.

Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Stałe(a)ś w korku w tej okolicy przez kolejki ciężarówek?

Nie widać rozwiązania problemu paraliżu na Trasie Sucharskiego. Od kilkunastu dni sznury samochodów ciężarowych tamują ruch w tej części Gdańska, a zatory zaczynają się nawet przed Mostem Wantowym i sięgają aż po tunel pod Martwą Wisłą.

O problemach regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta, zauważyli je również gdańscy drogowcy.

- Ruch samochodów ciężarowych przewożących węgiel na skład węglowy od strony Ku Ujściu jest w ostatnim czasie bardzo duży, a od początku stycznia nastąpiła jeszcze jego intensyfikacja. Zatory w tunelu pod Martwą Wisłą występują nawet kilka razy dziennie. Stoi cała nitka tunelu, rondo na ul. Ku Ujściu nie odbiera tak ogromnego natężenia TIR-ów. Pojazdy czekają w kolejce na odbiór towaru - wylicza Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Co więcej, miejscy urzędnicy zauważają, że przewożony ładunek niejednokrotnie nie jest przykrywany plandeką. Tunel i infrastruktura na trasie jest więc zanieczyszczona węglem i korą drzewną z transportów.

Kierowcy stoją w korkach sięgających kilka kilometrów. Kierowcy stoją w korkach sięgających kilka kilometrów.

Pył węglowy i kora drzewna zanieczyszczają infrastrukturę



- Sytuacja ta wpływa na bezpieczeństwo ruchu, zanieczyszcza i niszczy infrastrukturę w tunelu (czujki, wentylatory) i poza nim też (pobocza, znaki drogowe, zieleń), a gdańszczanie nie mogą w przewidzianym czasie dojechać do pracy. Przy takich zatorach też nie ma możliwości przejazdu służb ratowniczych - podkreśla Magdalena Kiljan.
Miasto współpracuje z policją, która podejmuje próby rozładowania ruchu, kierując nim na wjeździe, jak i wyjeździe.

Jeszcze w starym roku przed świętami wysłano pismo do policji, Inspekcji Transportu Drogowego z wnioskiem o podjęcie działań zmierzających do wyciągnięcia konsekwencji w stosunku do tych, którzy zanieczyszczają trasę.

Zatory ciągną się na kilka kilometrów. Zatory ciągną się na kilka kilometrów.
Dodatkowo w ubiegłym tygodniu miasto wystąpiło o spotkanie do przedstawicieli Portu Gdańsk i wojewody pomorskiego. Na spotkanie zaproszeni zostali również przedstawiciele policji, Inspekcji Transportu Drogowego oraz straży miejskiej.

- Od kiedy zaczęły się przeładunki węgla, wszystko jest brudne i zniszczone. Znaki i elementy infrastruktury są notorycznie rozjeżdżane. To stała dewastacja (zieleń, chodniki, pobocza, oznakowanie). Zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym tak ciężkie pojazdy mogą parkować tylko w miejscach specjalnie do tego wyznaczonych. Do tego dochodzi kodeks wykroczeń i niszczenie mienia - podkreślają drogowcy.
06:59 10 STYCZNIA 23 (aktualizacjaakt. 09:44)

Korki w tunelu i na rondzie w Letnicy (42 opinie)

Port znów zapchany, rondo KOR zapchane. I tak od 6.00
Port znów zapchany, rondo KOR zapchane. I tak od 6.00


Z problemu zdają sobie sprawę również przedstawiciele gdańskiego portu. Jednak na tę chwilę rozwiązania nie widać.

Przedstawiciele portu: "to coś, czego nie widzieliśmy"



- To, co się dzieje obecnie w terminalach, to coś, czego nie widzieliśmy - mówi Anna Drozd, rzeczniczka Portu Gdańsk.
W 2022 r. port informował o najwyższych przeładunkach w historii - 53,2 mln ton. Wiele wskazuje na to, że ten rok pobije rekord z zapasem i sięgnie nawet 68 mln ton. W porcie przeładowywany jest nie tylko węgiel, ale i zboże oraz inne towary. Rekordowe liczby to efekt wojny na Ukrainie - olbrzymia część towarów trafia bowiem do naszych portów.

Paraliż ul. Ku Ujściu z 4 stycznia.


Od przedstawicieli Portu Gdańsk słyszymy, że ruch w okolicy portu nie tylko się nie zmniejszy, ale w ciągu roku najpewniej będzie rósł.

Ciężarówki "naraz" chcą odebrać towar



Sęk w tym, że - co wynika z informacji operatorów terminali - importerzy zlecają odbiór towaru przewoźnikom, którzy wysyłają ciężarówki do portu w tym samym czasie. I to mimo że terminale podają swoim klientom możliwości przeładunkowe.

W efekcie sznury ciężarówek ustawiają się w kolejce do portu nie tylko na parkingach buforowych, ale i okolicznych drogach.

07:10 4 STYCZNIA 23 (aktualizacjaakt. 08:17)

PILNE! Kolejka po węgiel i korek na Sucharskiego (58 opinii)

Zablokowany zjazd na Westerplatte i Terminal Kontenerowy... Powód? Kolejka po węgiel... Syf w gratisie.
Zablokowany zjazd na Westerplatte i Terminal Kontenerowy... Powód? Kolejka po węgiel... Syf w gratisie.


- Jedyne, co możemy robić, to sygnalizować policji, że robi się zator i to robimy na bieżąco - mówi Anna Drozd.
Na razie rozwiązania problemu nie widać - infrastruktura ma bowiem ograniczoną przepustowość. Zarówno przedstawiciele portu, jak i miasta deklarują jednak chęć dialogu i wypracowania wyjścia z patowej dla kierowców sytuacji.

Opinie (302) ponad 10 zablokowanych

  • Kiepska organizacja

    I przez to wszystko cierpią firmy mniejsze, które także maja swoje siedziby w tym terenie. A zwróć uwagę mistrzowi kierownicy który stoi na środku drogi to ci odpowie że on jest w pracy i skoro wszyscy tak stoją to i on może. Czas by Policja lub SM sie zainteresowala ulica Ku Ujściu i Przetoczną. Bo tam jest sedno tego problemu.

    • 3 0

  • Ok, a dlaczego ciężarówki z kontenerami nie stoją na Sucharskiego? (3)

    Bo w dct mają podany termin i godzinę wjazdu. I nie ma walki typu "kto pierwszy ten lepszy". W tym drugim porcie tak się nie da?

    • 8 2

    • Ten drugi (2)

      To jest Port Państwowy :)

      • 6 1

      • Widać

        Widać po braku organizacji.
        Do awizacji potrzebowali by kogoś ogarniętego w transporcie. Obecnie brak tam takich kadr.
        Ale jest kadrowa która dyktuje zarobki oraz kompetencje pracowników.

        • 3 0

      • Czyli PiSowski?

        • 4 2

  • Operacja STACK

    W UK rozwiązano problem zatorów przed portem w Dover w łatwy sposób mianowicie ciężarówki blokuje się na pasie drogowym na kilometry przed portem i wypuszcza stopniowo w miarę możliwości przepustowych portu. W Gdańsku wystarczyło by blokować ciężarówki najednym z pasów trasy S7 przed Gdańskiem i puszczać po kilka aut.

    • 5 0

  • kupują słaby węgiel z zagranicy a nasze kopalnie dobrego węgla zamykają, brawo

    • 2 1

  • Pani rzecznik jak jest kazdy widzi. (2)

    Po co Pani rzecznik nam tlumaczy co jest powodem, to kazdy widzi. gdyby Pani byla profesjonalnym rzecznikiem prkazalaby nam Pani informacje jakie macie pomysly na rozladownie korkow.

    • 36 10

    • Ona nie ma. (1)

      Nie wie że duży parking jest koniecznością, widać ma za mało szarych komórek....

      • 5 1

      • Najgorsza rzecznik

        Ale czyjąś znajomą. Chyba tylko dlatego ją trzymają.

        • 2 0

  • W tym kraju to wojna to już wymówka do wszystkiego

    Niech się przyznają w porcie ze dali d**y z organizacja ,to wszystko można było przewidzieć i ogarnąć wcześniej

    • 6 0

  • Wy tylko macie korki przez tego b---laka Putina, a oni tam śmierć w domach i życie przy świeczkach (1)

    Jak potraficie tak protestujcie przeciwko agresji Rosji na Ukrainę

    • 3 6

    • Rzekomo demokratycznie wybrali sobie jakis tam sektor do rzadzenia, wiec niech teraz spijaja smietanke. Nie ma dymu bez ognia.

      • 1 1

  • Rozwiązanie (1)

    A czy port nie może umawiać odbiorców na konkretne godziny, a nie że wszyscy przyjeżdżają na raz i stoją w takich kolejkach, które blokują część miasta. Proste rozwiązanie tylko wymaga trochę koordynacji ze strony portu.

    • 5 0

    • A czy policja nie moze dac mandatu za brak plandeki? No jasne, ze moze. A ile ich wystawila odkad jest ten problem? Tak, zero.

      • 5 0

  • A można było przewieźć większość tego koleją. (7)

    Niestety bezmyślne zarządzanie krajem przez ostatnie 30 lat doprowadziło do zamknięcia wielu linii, torów na stacjach czy likwidacji taboru. Teraz odbija się nam to czkawką. Winnych oczywiście nie ma, bo decyzję zapadały na najwyższym szczeblu.

    • 88 9

    • (2)

      Kolej też nie wyrabia głównie z węglem.

      • 7 9

      • Nie wyrabia w wyniku bezmyślnych cięć z przed lat. (1)

        Cały potencjał został roztrwoniony.

        • 4 1

        • Nie umiesz poprawnie napisac slowa sprzed, dlatego jestes dla mnie autorytetem w kazdej dziedzinie.

          • 3 1

    • Reaktywacja kolejki SKM do Nowego Portu?

      Kiedy będzie dojazd do nowych osiedli w Nowej Letnicy?Tramwaj w planach,tory kolejki do NP rozebrane,tylko atrapa przystanku autobusowego od kilku lat straszy mieszkańców tych esklusywnych osiedli.

      • 3 7

    • I tak jest ogrom przewożony koleją.

      Na 30 pociągów, 28 idzie z węglem, 2 tylko z kontenerami, bo węgiel ma priorytet, ale z uwagi na ograniczenia infrastrukturalne, nikt nie jest w stanie tego przerobić w takim tempie, by było to nieodczuwalne dla otoczenia, niestety.

      • 8 4

    • wegiel wozi się do braniewa

      w braniewie przeładunek na kolej z auta

      • 11 1

    • Linie to jedno

      Ale cały Port Północny jest nastawiony na eksport węgla (wywrotnice, podajniki taśmowe) a import jest możliwy maszynowo tylko do zwałowarek (które dzięki modernizacji parę lat temu) mogą również przyjmować węgiel z podajników taśmowych z pirsów. Dlatego zamiast ładowania pociągów zasypywarkami to nadal jest obieg: hałda-> ładowarka-> lora-> hałda na bocznicy-> koparka -> wagon kolejowy. Nosz po prostu jak w Średniowieczu.

      • 14 5

  • W takim razie po co przebudowywali torowiska w strone portu i dctu (1)

    To jest kpina i niekompetencja władz w porcie i dct powinni wysyłać węgiel i zborze wagonami

    • 5 0

    • Niewazne dokad jest on wysylany, ma byc wysylany koleja?

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane