- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (306 opinii)
- 3 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (771 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (433 opinie)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 6 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
Dodatkowy sygnalizator ułatwiłby życie na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej i Miszewskiego
Czy można usprawnić ruch we Wrzeszczu i przy tym poprawić jego bezpieczeństwo? Kierowcy sugerują drogowcom, by ci ustawili dodatkowe sygnalizatory dla osób jadących w stronę Oliwy.
Skrzyżowanie ul. Miszewskiego, Do Studzienki i al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu to według wielu kierowców jedno z najtrudniejszych skrzyżowań w Gdańsku. O doświadczeniach kierowców w tym miejscu możemy poczytać m.in. na naszym forum. Wielu z nich, zwłaszcza tych mniej wprawionych, może poczuć się tam zagubionymi. Kolizje w tym miejscu nie są groźne, ale stosunkowo częste.
Ale bezpieczeństwo to nie jedyny problem. - Jadący al. Grunwaldzką w stronę Gdyni wjeżdżają na skrzyżowanie, nie bacząc w ogóle, że za chwilę zablokują ruch przecinającym al. Grunwaldzką w poprzek. Są to zazwyczaj dwa auta, ale to wystarczy, by zablokować przejazd. Takie sytuacje zdarzają się średnio raz na dwie lub trzy zmiany świateł - przekonuje pan Wojciech, pracownik Politechniki Gdańskiej.
Jego zdaniem można łatwo temu zaradzić, instalując drugie światło, bliżej feralnego przecięcia jezdni. To o tyle proste, że na skrzyżowaniu jest miejsce dla dodatkowego sygnalizatora. Można go umieścić na już istniejącym maszcie wbudowanym w wysepkę.
Co o sprawie sądzą inżynierowie ruchu, do których należy decyzja o ustawieniu ewentualnych sygnalizatorów na drogach Gdańska? - Teraz, gdy trwa przebudowa torowiska i części jezdni we Wrzeszczu, na pewno nie będziemy umieszczać żadnych dodatkowych świateł. Trasa będzie miała większą przepustowość, głównie za sprawą dłuższych pasów do skrętu w lewo w okolicach Manhattanu - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, kierownik działu Inżynierii Ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
Nie wyklucza jednak takiego rozwiązania w przyszłości. - Do sprawy możemy wrócić we wrześniu, gdy skończy się przebudowa. Trzeba sprawdzić, jak będzie układał się ruch. Wtedy rozważymy ewentualne ustawienie sygnalizatora. Dopuszczamy nawet możliwość wykonania świateł na wysięgniku - mówi Wawrzonek.
Póki co musimy prosić kierowców o rozwagę. Trzeba mieć nadzieję, że ustawienie sygnalizatora nie wymusi wypadku drogowego, jak było chociażby przy Bramie Żuławskiej jesienią zeszłego roku.
Opinie (186) ponad 10 zablokowanych
-
2011-05-20 14:04
MISZEWSKIEGO GRUNWALDZKA NAJLEPSZE SKRZYŻOWANIE W GDAŃSKU PRY WYŁĄCZONEJ SYGNALIZACJI ŚWIETLNEJ TAK JAK DZISIAJ W PIĄTEK
!!!!!!!!!!!!!!!
- 3 0
-
2011-05-20 14:36
światła bezkolizyjne (1)
Można zrobić bezkolizyjne światła i nie będzie problemu z jadącymi na wprost i tymi skręcającymi. Skręcanie w lewo z Grunwaldzkiej w Miszewskiego lub Do Studzienki zawsze było kłopotliwe + dochodził tramwaj jadący na wprost. Skrzyżowanie bezkolizyjne by załatwiło problem.
- 5 0
-
2011-05-20 16:54
Droga
Taka bezkolizyjność znacznie zmniejsza przepustowość skrzyżowania, na rzecz bezpieczeństwa - doczytaj w literaturze.
- 0 0
-
2011-05-20 15:10
Propozycja rozwiązania (1)
Akurat pas Grunwaldzkiej w kierunku Oliwy jest remontowany.
Co za problem przy okazji wmontować pętlę indukcyjną jakieś 50 m za skrzyżowaniem z Miszewskiego?
Gdyby pętla wyczuła stojące samochody, przedłużałaby cykl czerwonego w osi Grunwaldzkiej na tym feralnym skrzyżowaniu (+ czerwone prawoskrętu z Miszewskiego w Grunwaldzką).
Spowodowałoby to przesunięcie korka przed bank Millenium i zapobiegło blokowaniu tego skrzyżowania przez baranów, nie mogących z niego zjechać.
W efekcie - upłynniłoby to Miszewskiego, bez wpływu na czas przejazdu Grunwaldzką.- 4 0
-
2011-05-21 01:01
Dobry pomysł
Z drugiej strony, gdyby policjant ruszył doope i pokierował ruchem (korkiem) to w 5 min rozładowałby kolejkę z kierunków Wyspiańskiego i Do Studzienki.
- 0 0
-
2011-05-20 15:14
hehehe
a dzisiaj rano (6:50), wszystkie światła na tym skrzyzowaniu zostały wyłączone.........ciekawie sie jechało......czyżby nasi włodarze przymierzaja sie do usprawnienia ruchu..........oj na pewno nie!!!!!!!!!!!
- 2 0
-
2011-05-20 16:27
raczej tak;) (1)
- 0 0
-
2011-05-21 10:28
raczej nie wiem;)
- 0 0
-
2011-05-20 16:58
Racja.
- 0 0
-
2011-05-20 17:12
skrzyzowanie
zeby uplynnic w tym miejscu co na zdjeciu nalezalo by zastosowac swiatla kierunkowe ale to wydluza cykl. pomysl zeby rozkorkowac gdnsk w godzinach szczytu na skrzyzowaniu mickiewicza Hallera to nalezalo by zakazac skretu w lewo wiadomo ze wielu kierowcom by sie to nie spodobalo ale maja mozliwosc naworti za przystankiem. ewentualnie lewoskret ale tam nie ma miejsca
- 0 0
-
2011-05-20 19:08
APEL DO WSZYSTKICH KIEROWCÓW !!!!
NAUCZCIE SIĘ JEŹDZIĆ "NA SUWAK" !!!! Nie dotyczy to oczywiście skrzyżowań o których mowa w artykule. Nie pojmuje dlaczego polscy kierowcy wciąż pakują się na siłę na prawy pas jeśli lewy zwęża się dopiero za 200-300 m ?! Na dodatek niektórzy specjalnie blokują lewy pas co by nikt nie pokusił się o wykorzystanie całej jego długości (to jest karane mandatem-przypominam). Jeśli każdy będzie się trzymał zasady zamka błyskawicznego to ruch się automatycznie upłynni i zaoszczędzicie trochę nerwów !!
- 2 2
-
2011-05-20 19:51
wystarczy zrobić sygnalizatory dla lewoskrętu
- 1 0
-
2011-05-20 20:28
BZDURA
FOTORADAR BY SIE PRZYDAL ZEBY LAPAC TYCH CO PRZEJEZDZAJA NA CZERWONYM SWIETLE. BYL NA SKRZYZOWANIU WOJSKA POLSKIEGO I GRUNWALDZKIEJ NO I JEST ALE UPADL KOMUNIZM I POLICJA Z NIEGO NIE KORZYSTA A ZA PRLu SPORO BYLO ICH NA SKRZYZOWANIACH
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.