• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy wyjazd z Ujeściska wciąż za drogi

Krzysztof Koprowski
7 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przesuń aby
porównać

Dwie oferty wpłynęły w powtórzonym postępowaniu przetargowym na budowę brakującego odcinka ul. Piotrkowskiej do ul. Lawendowe WzgórzeMapka. Najtańsza oferta, na kwotę ok. 6,5 mln zł, przekracza o ponad 1,6 mln zł budżet przeznaczony na ten cel. Na realizację drogi przewidziano 43 tygodnie, czyli około 10 miesięcy.



Jaka decyzja powinna zostać podjęta w zakresie ul. Piotrkowskiej?

Budowa dodatkowego wyjazdu z osiedli na Ujeścisku w stronę ul. Lawendowe Wzgórze i dalej al. Adamowicza jest jedną z najpilniejszych inwestycji w tej części Gdańska.

To nie tylko alternatywna droga dla kierowców, ale także wygodne dotarcie do nowej szkoły, przedszkola czy pętli tramwajowo-autobusowej.

Realizacja brakującego fragmentu ulicy jest także ważna z punktu widzenia miejskich spółek GTBS i TBS Motława, które potrzebują dojazdu do kolejnych budynków swojego osiedla w rejonie ul. Piotrkowskiej oraz Wieżyckiej.

Czytaj też:

Rozpoczyna się budowa łącznika Łucznicza - Niepołomicka



Planowana lokalizacja nowego odcinka ul. Piotrkowskiej oraz trasy tramwajowej Nowa Warszawska. Planowana lokalizacja nowego odcinka ul. Piotrkowskiej oraz trasy tramwajowej Nowa Warszawska.

Dwie oferty powyżej zaplanowanego budżetu na inwestycję



W drugim postępowaniu prowadzonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska wpłynęły oferty od dwóch przedsiębiorstw budowlanych:
  • Strabag z Pruszkowa k. Warszawy - 6 545 164,17 zł,
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni - 9 224 317,66 zł.

Obie firmy zadeklarowały jednocześnie przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości robót o kolejne dwa lata.

Złożone oferty ponownie przekroczyły budżet zarezerwowany przez urzędników na ten cel w wysokości 4 876 660,80 zł. Obecnie trwa analiza ofert pod kątem formalno-prawnym. Nie wiadomo jeszcze, czy miasto dołoży brakującą kwotę, czy rozpisze trzecie postępowanie.

  • Nawierzchnia z płyt ul. Piotrkowskiej zostanie wymieniona na asfaltową.
  • Zakończenie ul. Piotrkowskiej od strony ul. Lawendowe Wzgórze.
  • Istniejący ok. 120-metrowy odcinek ul. Piotrkowskiej od ul. Lawendowe Wzgórze. Zbudowany zostanie tutaj chodnik oraz oświetlenie.
  • Wjazd w ok. 120-metrowy odcinek ul. Piotrkowskiej od ul. Lawendowe Wzgórze.

Najtańsza oferta korzystniejsza niż w pierwszym przetargu



Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu na realizację ul. Piotrkowskiej przy identycznym budżecie wpłynęła tylko jedna oferta - MTM z Gdyni na kwotę 7 798 380,37 zł.

Obecne postępowanie zakłada realizację w terminie 43 tygodni od momentu podpisania umowy (w pierwszym postępowaniu - 50 tygodni).

Inwestycja będzie realizowana w formule "zaprojektuj i zbuduj" dla głównego odcinka. Przewiduje się też ułożenie płyt betonowych na drodze dojazdowej do nowych budynków GTBS, na południe od ul. Piotrkowskiej - w śladzie północnego odcinka ul. Wieżyckiej (GTBS współfinansuje realizację nowego układu drogowego w wysokości 876 660,80 zł).

Czytaj też:

Przygotowania do połączenia ul. Turzycowej na Południu Gdańska



Chodniki, oświetlenia oraz nowa trasa linii autobusowej 118



Na głównym odcinku, czyli pomiędzy ul. Piotrkowską a ul. Lawendowe Wzgórze, nawierzchnia jezdni będzie z masy bitumicznej (asfaltu). Przewidziano też wykonanie obustronnych chodników, oświetlenia oraz kanalizacji deszczowej. W podobnym standardzie przebudowany zostanie istniejący końcowy odcinek z płyt na wysokości budynków TBS.

Zarząd Transportu Miejskiego po zakończeniu prac budowlanych zamierza przedłużyć linię 118 (Wały Piastowskie - Jeleniogórska) do pętli tramwajowo-autobusowej Ujeścisko. Na nowym odcinku ul. Piotrkowskiej wstępnie zaplanowano utworzenie dwóch par przystanków autobusowych.

Czytaj też:

Autobusem wzdłuż obwodnicy. Nowa trasa linii 120 na lotnisko



Miejsca

Opinie (107) 4 zablokowane

  • ale korek przy pętli Świętokrzyska w Świętokrzyską nie wjedziesz stoi

    ale korek przy pętli Świętokrzyska w Świętokrzyską nie wjedziesz stoi

    • 1 0

  • Taniej raczej już nie będzie (11)

    Turbodrożyzna jaka panuje w Polsce spowodowała że firmy podnoszą ceny bo już wszystko drożeje. Miasto musi albo poszukać dodatkowych pieniędzy albo odpuścić budowę tej drogi na czas takiej inflacji.

    • 95 9

    • najważniejszem że wystarczyło na ogromne podwyżki dla władz miasta (9)

      • 13 5

      • Wystarczy że zrezygnują z pensji na jakieś 50 lat i akurat uzbiera się na ten łącznik... (8)

        • 3 4

        • Mistrzem liczenia jestes, po prostu mistrzem. (5)

          A podwyzkowcy zarzadzaja obecnie rocznym budzetem w wysokosci blisko 4,5 miliarda zlotych, z czego tylko 0,5 miliarda zlotych trzeba bylo pozyczyc, czym urzednicy na owe podwyzki zasluzyli.

          • 4 1

          • Dopóki Morawiecki nie położył łap na pieniądzach samorządów, pożyczać nie trzeba było. (4)

            A teraz będzie tylko gorzej.

            • 4 4

            • Klamstwo, miasto bylo i przed Morawieckim mocno zadluzone. (3)

              Morawiecki jest za to niewatpliwie swietnym pretekstem do zwiekszenia zadluzania.

              • 4 3

              • Nie pretekstem, a przyczyną. (2)

                Obetnij dochody, zwiększ wydatki, a potem niespodzianka - ludzie stoją w korkach, a długi rosną.

                Ale przynajmniej patologia ma na wódkę.

                • 1 1

              • Najlepiej nas*ać i zwalić na kotka

                Dochody są, skoro stać nas na przebudowę skrzyżowania Al. Żołnierzy Wyklętych i Potokowej za ~4,5 mln zł (przebudowa ścieżek rowerowych), budowa przejścia dla pieszych naziemnego nad podziemnym z nawrotką za ~6,5 mln zł (niezbędne dla funkcjonowania miasta), budowa 200 m ścieżki rowerowej za ~1mln zł, zamówienie koncepcji przebudowy ul. Do Studzienki (tramwaj) za ~3,5 mln zł, o utylizacji kasy na budowę nowej palmiarni nie wspomnę.

                • 0 0

              • Gdansk przed Morawieckim mial ponad miliard zlotych dlugu, wiec Morawiecki nie jest wylaczna przyczyna.

                A pretekstem do zadluzania sie ponad miare jest niewatpliwie fantastycznym.

                • 1 0

        • z tej oficjalnej i nieoficjalnej pensji dla niej, zastępców i 16 pełnomocników? (1)

          • 6 3

          • No, dajesz.

            Ile wszyscy razem zarabiają? Prezydent ma chociaż te 15k na rękę, jak programista?

            Może lepiej zastanowić się, gdzie jest wydrenowany z budżetu przez Polski Wał prawie miliard?

            • 9 3

    • nie, należy zrezygnować z rydwanów i instytucji-paśników dla znajomych

      to są prawdziwe studnie bez dna

      • 4 1

  • obwodnica dla moreny !!

    bo niedługo Morena stanie w jednym wielkim korku !!

    • 2 1

  • Najwyraźniej środki przeznaczone z budżetu miasta nie uwzględniają aktualnych cen materiałów i robocizny. Czyżby miejscy planiści nie znali realnych cen, czy też liczą na znalezienie wykonawcy, który zrealizuje inwestycję przy jak najniższych kosztach.

    • 3 0

  • Jakim cudem te przyległe działki na trasie należą do kościoła (1)

    to kiedyś były łąki , kto im to darował ?

    • 20 5

    • No kto? Jak myslisz? Mozliwe, ze jeden z ministrantow pralata? Czy niemozliwe?

      • 1 0

  • (2)

    to wtedy 118 będzie musiał częściej jeździć w godzinach szczytu i nawet od samych początkowych kursów. Już teraz ledwo się mieścimy o 4:56 (pierwszy kurs) a mieszkańców wciąż przybywa w TBS-ach i komunalkach

    • 3 6

    • Będzie tramwaj (1)

      Zanim zbudują Piotrkowską, to szybciej powstanie tramwaj. Linię tramwajową mają zbudować do końca tego roku (zostało 51 tygodni). A ulicę mają zbudować w 43 tygodnie ale od licząc od daty podpisania umowy. Zejdzie na to ze dwa miesiące, czyli 8 tygodni. Potem problemy na budowie uzasadniające wydłużenie terminu.

      • 0 0

      • Na budowie tramwaju nie bedzie zadnych problemow uzasadniajacych wydluzenie terminu.

        • 0 0

  • A może

    Jeszcze kilkanaście razy rozpiszą i w końcu ktoś za darmo to zrobi.

    • 3 0

  • (5)

    Zanim sprzeda się ziemie deweloperowi trzeba podpisać umowę że odcinek drogi musi zrobić od- do i w danej firmie, w ten sposób sprawdzona firma kawałek po kawałku wyremontowała by drogi,miasto teraz zrobiło by tylko chodniki i oświetlenia

    • 107 8

    • "Zanim się sprzeda deweloperowi..."
      Prywatny właściciel łąk na południu Gdańska miał nakazywać deweloperowi budowę drogi? :D

      • 2 0

    • (2)

      Wtedy nikogo by nie było stać na mieszkanie bo mieszkania na Szadolkach byłyby w cenie tych w centrum

      • 4 10

      • Trudno (1)

        Trudno. Teraz wszyscy się gnieżdżą jak szczury bez zaplecza i dojazdu. O komunikacji nie wspomnę.

        • 5 1

        • Przypominam, że banda kierofczyków z BGH ciągle blokuje tramwaj.

          Dokładnie ten, którym mogliby jechać do Wrzeszcza i Oliwy, czyli tam, gdzie pracuje 2/3 Południa.

          • 4 0

    • nie w Gdańsku. Tutaj deweloper decyduje co ggdzie będzie

      • 6 1

  • Zaczną rozważania przed kolejnymi wyborami samorzadowymi.

    A później tak , jak do tej pory, czyli nic. No chyba , że ktoś z magistratu tam się sprowadzi. Ale to mało prawdopodobne.

    • 2 0

  • Najpierw niech powstanie tam jakieś blokowisko. Wtedy będzie to miało sens.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane