• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Doraźne naprawy na przystankach SKM w Gdyni

Krzysztof Koprowski
16 czerwca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Stan krawędzi peronowych na przystanku SKM Gdynia Stocznia.
  • Stan krawędzi peronowych na przystanku SKM Gdynia Stocznia.
  • Stan krawędzi peronowych na przystanku SKM Gdynia Stocznia.
  • Stan krawędzi peronowych na przystanku SKM Gdynia Stocznia.
  • Stan krawędzi peronowych na przystanku SKM Gdynia Stocznia.
  • Stan krawędzi peronowych na przystanku SKM Gdynia Stocznia.
  • Stan krawędzi peronowych na przystanku SKM Gdynia Stocznia.
  • Stan krawędzi peronowych na przystanku SKM Gdynia Stocznia.

Przystanki SKM Gdynia Stocznia zobacz na mapie Gdyni oraz Gdynia Grabówek zobacz na mapie Gdyni przejdą naprawę krawędzi peronowych. Te doraźne prace mają poprawić komfort oraz bezpieczeństwo przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągów. Kompleksowy remont przystanków zaplanowano do roku 2023.



Czy zdarzyło ci się wywrócić, wsiadając lub wysiadając z pociągu SKM?

Gdyńskie przystanki Grabówek i Stocznia należą do jednych z najbardziej zdegradowanych na trójmiejskim odcinku Szybkiej Kolei Miejskiej. Od lat czekają na remont, ale w ramach doraźnych napraw przejdą wkrótce naprawę i wymianę krawędzi peronowych, czyli nawierzchni peronów najbliżej torów kolejowych.

- Remont krawędzi peronowych wynika z potrzeby poprawy ich stanu technicznego i przedłużenia żywotności do najbliższej modernizacji przystanków. Obecnie krawędzie na tych przystankach są już w znacznym stopniu wyeksploatowane, co daje się we znaki zwłaszcza w okresie złych warunków atmosferycznych - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Zwycięzca ogłoszonego przez kolejarzy przetargu (decyduje w 100 proc. kryterium najniższej ceny) będzie musiał wykonać prace budowlane w terminie do 15 października, przy czym roboty wymagające zamknięć torowych będą prowadzone przypuszczalnie w weekendy po wakacjach.

Kompleksowy remont przystanków Gdynia Stocznia, Grabówek oraz także Redłowo zobacz na mapie Gdyni, Orłowo zobacz na mapie Gdyni, Leszczynki zobacz na mapie Gdyni, Chylonia zobacz na mapie GdyniRumia Janowo zobacz na mapie Gdyni zaplanowano w ramach szerszego projektu "budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250", którego realizację przewidziano na lata 2014-2023.

Miejsca

Opinie (104) 1 zablokowana

  • (5)

    Któregoś dnia poszłam do miejscowej gdyńskiej Księgarni i ujrzałam naklejkę na zderzak z napisem: "ZATRĄB, JEŚLI KOCHASZ GDYNIE I PREZ. SZCZURKA, NAPRZÓD, GDYNIO". Akurat byłam w szczególnym nastroju, ponieważ właśnie wróciłam ze wstrząsającego występu chóru im Prez. Szczurka w naszym nowym pięknym Infoboksie im Prezydenta Szczurka, po którym odbyły się gromkie, wspólne modlitwy o długie życie naszego kochanego PRezydenta Tysiąclecia- więc kupiłam naklejkę i założyłam na zderzak. Jak dobrze, że to zrobiłam!!! Co za podniosłe doświadczenie nastąpiło później! Zatrzymałam się na czerwonych światłach na zatłoczonym skrzyżowaniu 10 lutego i Władysława IV i pogrążyłam się w myślach o PRezydencie i o tym, jaki jest dobry... Nie zauważyłam, że światła się zmieniły. Jak to dobrze, że ktoś również kocha PRezydenta, bo gdyby nie zatrąbił, nie zauważyłabym... a tak odkryłam, że MNÓSTWO ludzi GO kocha! Więc gdy tam siedziałam, gość za mną zaczął trąbić, jak oszalały, potem otworzył okno i krzyknął: "Na miłość Boską! Naprzód! Naprzód! Naprzód!" Jakimże oddanym chwalcą PRezydenta był ten człowiek! Potem każdy zaczął trąbić! Wychyliłam się przez okno i zaczęłam machać i uśmiechać się do tych wszystkich, pełnych miłości ludzi. Sama też kilkakrotnie nacisnęłam klakson, by dzielić z nimi tę miłość! Gdzieś z tyłu musiał być jakiś miłośnik Prezydenta z Florydy, bo usłyszałam, jak krzyczał coś o "sunny beach". Ujrzałam innego człowieka, który w zabawny sposób wymachiwał dłonią, ze środkowym palcem uniesionym do góry. Gdy zapytałam nastoletniego wnuka, siedzącego z tyłu, co to może znaczyć, odpowiedział, że to chyba jest jakiś starogdyński znak na szczęście, czy coś takiego. No cóż, ucieszyło mnie to, więc wychyliłam się z okna i też pokazałam mu ten gdyński znak na szczęście. Wnuk wybuchnął śmiechem... Nawet jemu podobało się to doświadczenie! Paru ludzi było tak ujętych moją miłością do PRezydenta i radością tej chwili, że wysiedli z samochodów i zaczęli iść w moim kierunku. Z pewnością chcieli się wspólnie cieszyć, lub może zapytać jak można Prezydentowi Szczurkowi okazać cześć i uwielbienie, ale właśnie zobaczyłam, że mam zielone światła. Pomachałam więc do wszystkich sióstr i braci Gdynian z miłym uśmiechem, po czym przejechałam przez skrzyżowanie. Zauważyłam, że tylko mój samochód zdążył to zrobić, bo znowu zmieniły się światła - i poczułam smutek, że muszę już opuścić tych ludzi, po okazaniu sobie nawzajem tak pięknej miłości; otworzyłam więc okno i po raz ostatni pokazałam im wszystkim gdyński znak na szczęście, a potem odjechałam. Niech Bogu będzie chwała za tych cudownych ludzi z Gdyni wielbiących naszego PRezydenta!!!

    • 13 5

    • Bomba:). Dawaj częściej. Nie boisz się, że będą mówić, że jesteś z pis? (4)

      Trolle u urzędu mają jeden argument i stygmatyzuja ludzi. Nie potrafią pojąć, że każdy ma prawo popierać partię którą chcę. Pis po Kukiz nowoczesna i inni, jest demokracja.

      • 5 2

      • (2)

        Jakich partii??! Gdynia to miasto z najmądżejszym i najwspanialszym w Polsce, a może i na świecie Prezydentem - co prawda nenkanymi, ale dającymi radę. Dzięki Niemu Gdynianie mogą przecież wybierać nie partyjne upodlenie i mobbing myślowo-nakazowy, a naprawdę realizowanych siebie i swoja rodzinę na terenie niepowtarzalnego miasta, Twojego Miasta, Panie Prezydencie, nie zawaham się napisać- Prezydencie Tysiąclecia!!!

        • 4 2

        • dlaczego tylko tysiąclecia? to jest prezydent milionlecia i śmiem twierdzić, że nigdzie na calutkim świecie (1)

          w żadnym zakątku świata i wszechświata, nie było nikogo wspanialszego!!!!

          • 4 1

          • Brawo!Panie Prezydencie p. Szczurek Infobox czy Lotnisko sprawią, że jeszcze bardziej Cię kochamy i zawsze klękniemy przed Tobą wielbiąc Cię za trwanie po stronie prawdy i dynamizmu naszego najpiękniejszego miasta z mażeń. Nie tylko dlatego, że jesteśmy bardziej świadomymi ludźmi trwającymi przy Tobie murem!

            • 4 1

      • Mogą też mówić że jest z PO

        Słońce Bulwaru z każdej strony prześladowane.

        • 2 0

  • Kiedy kolejka podziemna (9)

    łączącą Gdynię Północ pod kanałem następnie Śródmieście Morskie z Gdynią Główną - > pod TPK aż do Wiczlina ? Mamy dziś dużo prostsze TBM-y kombajny umożliwiające wykonywanie
    Praktycznie wszystkich czynności związanych z prostym drążeniem tuneli odbywa się wręcz automatycznie poprzez wirującą tarczę czołową o różnej średnicy np. dostosowanej na początek do jednego toru , a nawet od metrowego dodatkowego tzw. tunelu bezpieczeństwa, na której instalowane są specjalne twarde noże tnące skałę za nią pozostawia urobek i grunt do przestrzeni . To wszystko sprawdzają i kontrolują czujniki jak; badają nacisk górotworu, sprawdzają rodzaj drążonego podłoża, precyzyjnie kontrolują kierunek wiercenia oraz stan noży tnących. Tuż za tarczą umieszczony jest przenośnik ślimakowy, który transportuje do tyłu urobek maszyny. Część przednia maszyny zamknięta jest w wielkiej puszce, która wypełnia
    cały przekrój tunelu, stanowiąc jakby pierwotną obudowę zapobiegającą
    osiadaniu gruntu i drganiom. Za nią trwa usytuowanie sekcji, tworzących obudowę tunelu, gdzie następuje natryskiwanie ściany tunelu specjalnymi wiążącymi mieszankami wstawianych uzbrojeń betonu, które poprawiają stabilność ścian oraz dalsze układanie zbrojenia i materiałów izolacyjnych i dylatacyjnych. Układane są pierścienie zabezpieczające, wykonane ze zbrojonych elementów , stanowiące zasadnicze wzmocnienie tunelu. Przy np. przejściu pod wodom kanału portowego na dużej głębokości i w trudnym,
    pracującym podłożu pierścienie te nie są pełne, pozostawia się dwie-trzy kilkunasto-, kilkudziesięciocentymetrowe luki na całym obwodzie, które stanowią tam rezerwę na osiadanie górotworu.

    Dzięki dzisiejszej technice laserowej można bardzo precyzyjnie drążyć nawet z dwóch stron i tym sposobom w momencie połączenia drążonej z obu stron wschodniej(Oksywia) i zachodniej (Wiczlina) nitki tunelu się idealnie zejdą. To wszystko dziś jest nie za drogie i rewelacyjne.

    Niemniej miasto z możliwością wykorzystania w 85% środków unijnych powinno dokładnie przygotować się przed przystąpieniem do drążenia, musi być analiza geologiczna oraz prognoza dotycząca przewidywanego tempa i charakteru pracy całej maszynerii oraz rozbudowanych przystanków, wentylacji, systemów monitorowanych itd. To wszystko daje możliwość niezwykle
    precyzyjnej pracy dzięki temu czas powstawania budowli wydatnie się skraca, gdyż istnieje możliwość drążenia tunelu z dwóch stron jednocześnie, a nawet w przypadku najdłuższych tuneli takich, między gęstszymi stacjami można dopasować i podzielić prace na mniejsze odcinki.

    Gdynia tak c zy owak musi zdobyć doświadczenie w nowej szczytowej inżynierii tunelowania bo jest to przyszłość i doskonałe prognozy dla np.MTM.
    Oprócz wysokiej skuteczności (nawet kilkadziesiąt metrów tunelu dziennie) i szerokiej gamy zastosowań (tunele płytkie i głębokie, zróżnicowane podłoże) urządzenia te maksymalizują też bezpieczeństwo podczas powstawania podziemnych budowli, których w Gdyni mieliśmy już dużo przed wojną i duży wzrost w czasie II Woj.Światowej.
    Dzisiejsze infrastruktury będą coraz to w większym stopniu korzystały z wydrążenia tuneli i to będzie dopiero połowa sukcesu. Żeby spełniały one swoje transportowe i bezpieczne funkcje, trzeba jeszcze je odpowiednio wyposażyć w całą dodatkową np.infrastrukturę kolejową.

    Życzę powodzenia Gdyni przed nowym zadaniem.

    • 8 3

    • mądrego zawsze warto posłuchać tylko, że taki jesteś mądry człowiek a nie wziąłeś pod uwagę jednego: (2)

      jesteś w GDYNI, Szczurkowej Gdyni, gdzie panuje powszechny marazm i zastów, gdzie nic się NIE DA!!!

      • 4 1

      • nie zaklinaj, bo faktycznie się nie DA :)) (1)

        Liczą się chęci i ciężka praca, a to nie wszystkim odpowiada. Nowoczesne tunele kolejowe to konstrukcje b.bezpieczne, ale przede wszystkim wysoce wydajne i wygodne. Dzięki łatwiejszej trasie, omijającej powierzchniowe przeszkody, których w Gdyni mamy b.wiele oszczędzamy się czas, nerwy,
        energię, zmniejsza się wpływ na środowisko naturalne i otoczenie estetyczne mieszkańca naszego miasta. To wszystko przekłada się też na
        wymiernie na koszty. Wiedzą o tym już prawie wszystkie kraje UE a obecnie Szwajcarzy i wiele, wiele innych, od dziesięcioleci odważnie inwestujący w kolejowe systemy tunelowe mamy ostatnią perspektywę unijną, TYLKO CZY SAMI POTRAFIMY A INNI DADZĄ NAM SKORZYSTAĆ ??, odważnie i stanowczo chowający pod ziemią tory przebiegające przez tereny zurbanizowane i nie patrzmy na wstecznictwo politycznie zawieszonego Głuszka. Jeśli Gdyńska infrastruktura kolejkowa ma stanowić istotne ogniwo na miejskim szlaku,
        nie możemy poprzestać na otrzymanym w spadku torze łączącym obecnie i całkowicie zdewastowanych przystankach i obiecankach cacankach !
        A koszty? Jeśli tak dokładnie policzymy wszystko - zwłaszcza w eksploatacji, może wyjść wiele taniej niż za zwykłe pudrowanie trupa, naziemne tory i te wszystkie obiecanki i kłamstwa wojewódzkie.
        Gdynia do dzieła !!!!

        • 3 1

        • tunele w skale buduje się łatwiej niż w ruchomych piaskach polodowcowych

          ten twój tekst to tylko by nie zakłócać warunków jazdy jaśnie panów kierowców, którzy deklarują, że w życiu się na transport zbiorowy nie przesiądą.

          Skończmy najpierw budowę przystanków PKM, pociągnijmy PKM na Oksywie, zbudujmy podstawową sieć dróg dla pieszych i rowerzystów, w tym zwodzoną kładkę pieszo - rowerową z Oksywia do placu Gombrowicza, a później dopiero zacznijmy rozważać tunelowanie miasta - za koszt jednego kilometra tunelu można by przypuszczalnie stworzyć wszystkie elementy systemu wymienione na początku tego akapitu.

          • 1 0

    • ... się zejdą. I jak je wyciągniesz? TBM nie może się cofać.

      • 3 3

    • Bezstronny vel Marych aka Q-bit?

      bo bełkot i wizje na podobnym poziomie...

      • 3 5

    • Trochę przydługi komentarz :(

      • 2 0

    • Proponuję poćwiczyć nad stylem, szczególnie nad składnią zdań, bo ciężko zrozumieć. (1)

      Wypowiedź wygląda trochę, na napisaną w innym języku, która została przepuszczona przez jakiś translator ( Bezstronny lub podobny ).

      Przykładowe, pojedyncze zdanie :

      " ... TBM-y kombajny umożliwiające wykonywanie ... wszystkich czynności ... odbywa się wręcz automatycznie poprzez wirującą tarczę ...na której instalowane są ... noże tnące skałę za nią pozostawia urobek i grunt do przestrzeni . "

      • 2 4

      • nie jestem dziennikarzem, nie mam też korektora

        piszę to co czuje z emocji i marszu, ponieważ nie mam czasu na poprawianie i cyzelowanie słówek i stylu. Dobrze, że są od tego inni. To tak jakby księgowy zarządzał firmą :))

        • 2 1

    • Nowy Marych?

      Tylko jeszcze bardziej bez leków.

      • 0 3

  • (2)

    PKP ma to gdzieś. Jak rzadzilo PO to przynajmniej Gdańsk dostał kasę na kilka peronow - chociaż niestety nie wszystkie :/

    • 2 4

    • Gospodarz ma to gdzieś!

      • 0 0

    • Ty patrz

      A teraz rządzi PiS a w Mieście Słońca Bulwaru stara bida. Może to nie we władzach centralnych jest problem.

      • 2 0

  • Pewien ojciec rodziny mowil,do swoich dzieci,ze jestesmy za biedni aby kupowac tanie rzeczy,ktore i tak pozniej beda nas drozej kosztowaly.Jesli dla pana Gluszca i calej SKMowskiej ekipy najwazniejsze jest kryterium ceny,to widac,ze to zli gospodarze.Tania rzecz szybko sie zepsujei i bedzie potrzebna nastepna naprawa i pozniej nastepna.Ludzie z SKM maja ciagle mentalnosc komunistyczna,odwalaja prowizorki,bledy wolajace o pomste do nieba, nie zwracaj uwagi na ich zdaniem szczegoly typu dziura miedzy wagonem i peronem,choc istnieja tylko dwie mozliwosci,albo dopasowuje sie wagon do peronu albo peron do wagonu,zla,niechlujna informacja itp itd.To sa standarty.Totalny brak zwyklej ludzkiej logiki i wyobrazni praktycznej. Wszystko robia jak ludzie przyspawani do stolka.Nie potrafili zdobyc z Unii dotacji na zakup nowych wagonow jak to uczynili poznaniacy,wroclawianie czy warszawiacy.Wstyd,ze jeszcze taki postkomunistyczny skansen u nas istnieje.Jak sie nie znaja to niech szukaja fachowcow w Niemczech,gdzie takie banalne problemy rozwiazywano skutecznie juz 90 lat temu.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane