• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Gdyńska będzie przedłużona

Michał Sielski
2 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa. Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa.

Władze Gdyni mają kilka koncepcji przedłużenia tzw. Drogi Różowej. Dwupasmowa trasa średnicowa będzie połączona z ul. Janka Wiśniewskiego.



Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej. Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej.

Jak oceniasz sieć drogową Gdyni?

Dziś Droga Gdyńska, popularnie zwana "Różową" (nazwa wzięła się od koloru, jakim planiści zaznaczali ją na mapach), kończy się za Centrum Handlowym Wzgórze zobacz na mapie Gdyni.

Dalej można wjechać w ul. Świętojańską lub ul. Władysława IV. Przejazd w kierunku Rumi czy dzielnic północnych wiąże się z pokonaniem usianego skrzyżowaniami i światłami centrum. W przyszłości ma to być jednak łatwiejsze. Droga będzie bezpośrednio połączona z rozbudowaną ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.

Miejscy planiści pracują nad kilkoma koncepcjami, które zakładają poprowadzenie drogi przez dość mocno zabudowane centrum miasta.

- Trasa będzie biegła wzdłuż linii kolejowej, ale nie rozstrzygnęliśmy ostatecznie, czy będzie to estakada, czy droga znajdzie się tuż obok torów - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Tańsza byłaby oczywiście wersja "lądowa", umożliwiająca również budowę łatwiejszych połączeń z istniejącymi drogami. Będą one jednak ograniczone, bo trasa ma mieć po dwa pasy w każdym kierunku i mieć bezkolizyjne węzły. Na pewno trasa nie będzie umieszczona w tunelu.

- Już dziś tworzymy rezerwy terenowe, aby później nie mieć tego problemu, co Sopot, który może rozważać praktycznie tylko taką ewentualność. Jednak koncepcja wymaga jeszcze szczegółowych analiz, opracowań dokumentów etc. Na efekty poczekamy pewnie z 15 lat. Na razie przedłużenie trasy nie jest bowiem niezbędne - dodaje Marek Stępa.

Istniejący odcinek Drogi Gdyńskiej kosztował ok. 140 mln zł. Budowa trwała etapami od połowy lat 90., na odcinku od Węzła Franciszki Cegielskiej pod wiaduktem na ul. Stryjskiej do skrzyżowania z ul. Wielkopolską. Sopot swą część drugiej trasy średnicowej Trójmiasta chciałby umieścić w tunelu, ale nie ma na niego pieniędzy - koszt budowy sięgnie 2,3 mld zł. Gdańsk rozpoczął już prace nad swoim odcinkiem - Drogą Czerwoną, której budowa budzi jednak wątpliwości mieszkańców Wrzeszcza.

Opinie (159) 10 zablokowanych

  • inna koncepcja ??? (1)

    Przeciez ta koncepcja jest bez sensu - jak to ktoś już wcześniej tutaj napisał - była koncepcja przedłużenia Śląskiej i wpięcia jej estakadą nad torami tuż za DW Gdynia Główna do Wiśniewskiego. O wiele lepsze rozwiązanie.

    • 10 0

    • ale Śląska jest miejską ulicą z dostępem dla wszystkich użytkowników drogi i skrzyżowaniami w poziomie

      • 0 0

  • Hurra!!! (1)

    Zlikwidują ciągnący się wzdłuż torów park (wiele osób chodzi nim do/z pracy) i będzie więcej tuneli dla pieszych !!! :D
    Ale za to będzie można wjechać do samego centruma blachosmrodem i nie trzeba będzie korzystać z komunikacji miejskiej, która, jak każdy pracownik UM wie, jest dla plebsu!!!

    Mogliby przy okazji pomyśleć o planowanym przystanku SKM Śródmieście, bo potem znowu będzie rycie, rozkopywanie już zbudowanego, bo "ktoś zapomniał powiedzieć".

    • 5 4

    • A ja się nie cieszę,

      bo mieszkam po drugiej stronie torów. Mam już tory wzdłuż bloku i hałas przejeżdżających pociągów, a teraz dojdzie mi jeszcze hałas od strony ulicy. Koszmar.

      • 3 0

  • Superrr :)

    jestem zadowolona z naszej Gdyni

    • 5 4

  • Szkoda pieniędzy,Gdynia to nie jest żadna metropolia,na dodatek ubywa coraz więcej mieszkańców i miasto się zmniejsza

    a z roku na rok będzie coraz gorzej bo Polska sięv wyludnia,młodzi wyjeżdżają a rodzi się mało dzieciaków

    • 4 2

  • bardziej istotna jest nitka w strone sopotu (1)

    j.w

    • 10 0

    • oczywiscie - ale kogo to obchodzi?

      z braku laku robimy w druga strone i już!!!

      a moze po prostu chodzi o kolejne premie za 'innowacje'

      • 2 0

  • A może by tak pomyśleć o

    PRZEDŁUŻENIU DO KOLIBEK DARMOZJADY URZĘDASY!!!???

    • 3 1

  • ,,Na efekty poczekamy pewnie z 15 lat."

    Czyli jednak nie dożyje dnia bez korków.

    • 3 0

  • Podstawowe pytanie -miasto jest dla ludzi,czy ludzie dla miasta ???

    Czemu ma służyć budowanie betonowej wiochy?
    Port w Gdyni ma określone ograniczone obroty ładunkowe osiągające 15 mln ton, jest połączenie drogowe w postaci ul.Janka wisniewskiego i Trasy Kwiatkowskiego zapewniające komunikację z portu i do portu. W Centrum nie przybywa wielkich inwestycji i miejsc pracy,firmy lokują sie na obrzeżach miast. Czemu ma służyć taka inwestycja ?
    Pogarszanie warunków życia mieszkańców Centrum jest skrajną głupotą.
    Gdynia swoje piękno czerpała z usytuowania w naturalnym zielonym krajobrazie teraz ma szansę stać się betonową wiochą na miarę upodobań estetycznych kilku urzędników.
    Gdynia dusi się z braku miejsc parkingowych ,a jedynym działaniem jest stworzenie platnych stref parkowania .......GRATULACJE to przyciąga inwestorów i turystów jak magnes.

    • 10 0

  • no i jeszcze przypomnijmy o planowanym przystanku SKM - bodaj 'centrum'

    który mają zamiar wcisnąć pomiedzy wzgórzem i gd. główna...

    skad tacy debile się biora i dlaczego na nich głosuje 90% mieszkanców?

    • 6 4

  • widze, ze koncepcja miasta PRZY autostradzie nabiera kształtu

    co jest GŁUPOTĄ - juz sama budowa węzła Wzgórze ma na celu ułatwienie TRANZYTU - miasto nic na tym nie zyskuje

    nie rozumiem kompletnie w jakich CHORYCH głowach lęgną się tak GŁUPIE pomysły

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane