• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga Gdyńska będzie przedłużona

Michał Sielski
2 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa. Droga Gdyńska to alternatywa dla zatłoczonej al. Zwycięstwa.

Władze Gdyni mają kilka koncepcji przedłużenia tzw. Drogi Różowej. Dwupasmowa trasa średnicowa będzie połączona z ul. Janka Wiśniewskiego.



Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej. Na pomarańczowo najbardziej prawdopodobny przebieg drugiej części Drogi Gdyńskiej.

Jak oceniasz sieć drogową Gdyni?

Dziś Droga Gdyńska, popularnie zwana "Różową" (nazwa wzięła się od koloru, jakim planiści zaznaczali ją na mapach), kończy się za Centrum Handlowym Wzgórze zobacz na mapie Gdyni.

Dalej można wjechać w ul. Świętojańską lub ul. Władysława IV. Przejazd w kierunku Rumi czy dzielnic północnych wiąże się z pokonaniem usianego skrzyżowaniami i światłami centrum. W przyszłości ma to być jednak łatwiejsze. Droga będzie bezpośrednio połączona z rozbudowaną ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.

Miejscy planiści pracują nad kilkoma koncepcjami, które zakładają poprowadzenie drogi przez dość mocno zabudowane centrum miasta.

- Trasa będzie biegła wzdłuż linii kolejowej, ale nie rozstrzygnęliśmy ostatecznie, czy będzie to estakada, czy droga znajdzie się tuż obok torów - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Tańsza byłaby oczywiście wersja "lądowa", umożliwiająca również budowę łatwiejszych połączeń z istniejącymi drogami. Będą one jednak ograniczone, bo trasa ma mieć po dwa pasy w każdym kierunku i mieć bezkolizyjne węzły. Na pewno trasa nie będzie umieszczona w tunelu.

- Już dziś tworzymy rezerwy terenowe, aby później nie mieć tego problemu, co Sopot, który może rozważać praktycznie tylko taką ewentualność. Jednak koncepcja wymaga jeszcze szczegółowych analiz, opracowań dokumentów etc. Na efekty poczekamy pewnie z 15 lat. Na razie przedłużenie trasy nie jest bowiem niezbędne - dodaje Marek Stępa.

Istniejący odcinek Drogi Gdyńskiej kosztował ok. 140 mln zł. Budowa trwała etapami od połowy lat 90., na odcinku od Węzła Franciszki Cegielskiej pod wiaduktem na ul. Stryjskiej do skrzyżowania z ul. Wielkopolską. Sopot swą część drugiej trasy średnicowej Trójmiasta chciałby umieścić w tunelu, ale nie ma na niego pieniędzy - koszt budowy sięgnie 2,3 mld zł. Gdańsk rozpoczął już prace nad swoim odcinkiem - Drogą Czerwoną, której budowa budzi jednak wątpliwości mieszkańców Wrzeszcza.

Opinie (159) 10 zablokowanych

  • Hurra!!! (1)

    Zlikwidują ciągnący się wzdłuż torów park (wiele osób chodzi nim do/z pracy) i będzie więcej tuneli dla pieszych !!! :D
    Ale za to będzie można wjechać do samego centruma blachosmrodem i nie trzeba będzie korzystać z komunikacji miejskiej, która, jak każdy pracownik UM wie, jest dla plebsu!!!

    Mogliby przy okazji pomyśleć o planowanym przystanku SKM Śródmieście, bo potem znowu będzie rycie, rozkopywanie już zbudowanego, bo "ktoś zapomniał powiedzieć".

    • 5 4

    • A ja się nie cieszę,

      bo mieszkam po drugiej stronie torów. Mam już tory wzdłuż bloku i hałas przejeżdżających pociągów, a teraz dojdzie mi jeszcze hałas od strony ulicy. Koszmar.

      • 3 0

  • ,,Na efekty poczekamy pewnie z 15 lat."

    Czyli jednak nie dożyje dnia bez korków.

    • 3 0

  • A może by tak pomyśleć o

    PRZEDŁUŻENIU DO KOLIBEK DARMOZJADY URZĘDASY!!!???

    • 3 1

  • Szkoda pieniędzy,Gdynia to nie jest żadna metropolia,na dodatek ubywa coraz więcej mieszkańców i miasto się zmniejsza

    a z roku na rok będzie coraz gorzej bo Polska sięv wyludnia,młodzi wyjeżdżają a rodzi się mało dzieciaków

    • 4 2

  • Superrr :)

    jestem zadowolona z naszej Gdyni

    • 5 4

  • (2)

    Pomysł ten może być wykonany dobrze lub źle-jeżeli taka droga powstanie przez park koło torów to będzie to zabetonowanie jednej z ostatnich enklaw zieleni w centrum dlatego lepszym rozwiązaniem byłoby puszczenie estakady nad torami lub (jeszcze lepiej) tunelem pod torami. Taka koncepcja mogłaby odciążyć od ruchu samochodowego Śródmieście i Działki Leśne bez degradacji tegoż parku,ale nie łudźmy się na polskie warunki ta wersja jest mało realna.Problemem w Gdyni staje się brak terenów zielonych i mała ilość parków dlatego plany zabetonowania kolejnych (powstanie forum kultury w Parku koło bulwaru szwedzkiego,planowane zabetonowanie skweru Żeromskiego i parku koło torów w centrum) doprowadzi do katastrofalnej sytuacji w której w Śródmieściu Gdyni jedynym teren zielonym będzie park na Kamiennej Górze.
    Kolejnym problemem jest to,że w całym normalnym świecie jest tendencja zmniejszania w centrach ruchu samochodów osobowych na rzecz komunikacji miejskiej czego widać nasi włodarze nie rozumieją.Dużo złego w tej kwestii robi niestety mentalność Polaków którzy wszędzie muszą dostać się samochodem choćby było do przejścia pieszo 300 metrów.To niestety powoduje narastanie korków i degradacje centrów miast zmniejszając ich atrakcyjność.Dlatego trzeba rozwinąć społeczną kampanie na rzecz korzystania z komunkacji miejskiej (którą należy poprawić) czy rowerów miejskich(takie należy udostępnić i do tego rozbudować sieć dróg rowerowych).Dlatego dobrym pomysłem było by wyłączenie z ruchu samochodowego przynajmniej Świętojańskiej i utworzenie tam deptaku przy jednoczesnej renowacji kamienic i zwiększenie jej atrakcyjności poprzez ustawienie fontann,sadzawek czy kwietników.Taka zmiana wizerunku tej ulicy naturalnie przyciągnęła by restauracje bary i puby oraz luksusowe sklepy pobudzając życie (w tym nocne) najbardziej prestiżowej choć obecnie nieco upadłej ulicy Gdyni.

    • 10 0

    • Jaka droga ? (1)

      powiedz mi tylko jedno
      za co ? za jakie pieniądze ,kiedy Stępa nie ma pieniędzy na dotychczasowy układ drogowy -dziura na dziurze !!!

      • 2 0

      • za to na lotnisko już kasa się znajdzie

        • 1 0

  • (1)

    Proponuję pojść na całoć i zbudować estakadę wdłuż plaż trójmiejskich same korzyści nie treba zabierać tak cennych terenow w mieście spaliny szłyby nad morze itd

    • 2 1

    • Bulwar jest początkiem tego , co planowzno w latach sześćdziesiątych .

      Miała być droga wiodąca do Brzeżna po części wcinająca się w ląd , a po części estakadą nad morzem . Nazwano ten plan : FRUM MORSKIE . ż tych planów pozostał nam bulwar .

      • 1 1

  • W tym parku... (1)

    który ma być zlikwidowany kosztem wybudowania ulicy, biegają ludzie, inni chodzą z psami na spacer. Obok jest także jedyna w Gdyni szkoła sportowa, z której uczniowie biegają po tym właśnie parku w czasie lekcji WF-u. Ja chodzę tam z dziećmi na spacer. Nie podoba mi się ten pomysł. Tym bardziej, że w Gdyni rzadko zdarzają się korki. A nawet jak są, to niewielkie.

    • 9 2

    • Miasto planowało urządzić tam ścieżkę rowerową i to był dobry pomysł

      • 5 0

  • Świetny pomysł.

    Zrobić estakadę przez całe centrum Gdyni..

    • 0 2

  • A kiedy komunikacja drogą Gdyńską pojedzie ?

    Dlaczego ci co "chronią środowisko na piątkę z plusem muszą stać w korkach na Al. Zwycięstwa zamiast jechać Gdyńską ? przeciez sa równoległe

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane