• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogie oferty na projekt tramwaju z Moreny do Wrzeszcza

Michał Brancewicz
26 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Linia tramwajowa Nowa Politechniczna ma się włączyć w torowisko na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Linia tramwajowa Nowa Politechniczna ma się włączyć w torowisko na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Tylko dwie firmy zgłosiły chęć zaprojektowania Nowej Politechnicznej - linii tramwajowej łączącej Morenę z Wrzeszczem. Obie oferty znacząco przekraczają szacunkowy koszt - jedna o 3,3 a druga aż o 6,5 mln zł.



Jak oceniasz oferty na projekt Nowej Politechnicznej?

Nowa Politechniczna, nazywana też trasą Gdańsk Południe - Wrzeszcz, zacznie się na skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny z RakoczegoMapka i włączy się w al. Grunwaldzką na wysokości ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka.

Oferty na projekt Nowej Politechnicznej:

  1. Konsorcjum firm: Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego i Ingeo - 4,88 mln zł,
  2. Mosty Katowice - 8,118 mln zł.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zamierzała przeznaczyć na ten cel 1,599 mln zł.

Co ciekawe, drugi z oferentów opracował koncepcję Nowej Politechnicznej i miał również przygotować sam projekt, ale z uwagi na przedłużające się uzgodnienia, m.in. dotyczące przebiegu trasy, umowa ze spółką została rozwiązana.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie;
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy;
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego);
  • budowa - ok. 400m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m;
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa;
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni;
  • ul. Bracka / ul. Fiszera - ok. 300 m - rozbudowa - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z torowiskiem tramwajowym w jezdni;
  • ul. Do Studzienki - przebudowa - ok. 800 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu, z budową dwutorowej linii tramwajowej.

Wybrany wykonawca będzie miał maksymalnie 24 miesiące na uporanie się z tym zadaniem.

Opinie (331) ponad 10 zablokowanych

  • Czy to was przerasta, czy to brak wyobraźni? (1)

    Całe te zawijasy, omijania, wciskania się mieszkańcom pod okna na wąskich uliczkach, przebijanie się przez sieci wodociągowo/kanalizacyjne itd, itd, to kosztowny koszmar a na dodatek kreowanie tysięcy wkurzonych obywateli naszego miasta. To jest więcej niż oczywiste, że powinna tam powstać linia podziemna. Trudno zgadywać, dlaczego osoby decydujące w tej sprawie mają tak płaskie umysły, że nie potrafią nawet powielić rozwiązań z XIX wieku, które funkcjonują do dzisiaj. Warto by było zlecić komuś opracowanie chociaż wstępnego, szacunkowego kosztorysu takiego rozwiązania.

    • 8 4

    • Wstępny, szacunkowy - 3 miliardy złotych. Dziękuję, można się rozejść.

      A poważnie, puszczenie czegokolwiek pod ziemią jest nieosiągalne finansowo.

      • 0 0

  • Linia tramwajowa powinna iść prosto do Studzienki i dalej prosto Szuberta do Rakoczego. (1)

    • 7 3

    • Tak jest w planach zagospodarowania

      • 2 0

  • dojna krowa to należy doić ile mżna - taka jest wasza ekonomia (1)

    • 4 2

    • Stary! Ty tak poważnie? Z PiSu się zerwałeś?

      • 0 0

  • A czy będzie tramwaj na Beethovena i Powstańców Warszawskich ? (1)

    • 1 1

    • Będzie

      • 0 0

  • Realizacja tego projektu nie przyczyni się do realizacji celu strategicznego miasta

    nie doprowadzi do przesiadania się mieszkańców dzielnic Gdańsk Południe chcących dotrzeć do okolic dzielnicy biurowców w rejonie stacji Gdańsk Przymorze z samochodów na tramwaje. Tylko śmiałe postawienie na budowę linii SKM do rejonu osiedli powstających w południowej części Gdańska skłoni mieszkańców tych dzielnic do zmiany nawyków komunikacyjnych. Badania pokazują, że tylko komunikacja szynowa typu SKM lub metro (w Gdańsku niepotrzebne lub nadmiernie kosztowne) jest konkurencyjna pod względem komfortu z jazdą samochodem prywatnym. Pieniądze na ten przewymiarowany projekt lepiej wydać na radykalną poprawę dostępu mieszkańców Gdańska do stacji SKM - zwłaszcza tych, którzy chcą docierać do nich pieszo lub rowerami. Tabor SKM powinien być dawno wymieniony, a częstotliwość jazdy SKM powinna wzrosnąć tak, by zapewnić co najmniej 5 minutowy takt w godzinach szczytu. Kto się przesiądzie do tramwaju gdy samochodem poza godzinami szczytu dojedzie do pracy w 25 minut a tramwajem 45 minut? SK zapewni dużo szybszy dojazd nawet przez Orunię.

    • 6 2

  • Projekt w Gdańsku/Trójmieście to koszmar

    Jeśli ktokolwiek miał do czynienia z uzgodnieniami w Trójmieście to wie że to koszmar. Chyba najgorszy jest Gdański ZDiZ. Projekt był przewidziany na wykonanie w 6 msc. Jednak sam ZDiZ zajął ok 10msc :) Po prostu mają tam za mało ludzi do takich tematów.

    • 1 1

  • Puścić tramwaj na Piramowicza (1)

    w obu kierunkach!

    • 4 1

    • w 2050 roku mają realizować tą inwestycję

      • 1 0

  • bezmuzgowie gdzie wy prowadzicie tramwaj na wąską ul getta i dotego bez połaczenia z grunwaldzką

    osiołki matołki to zapewne proponują i oszukują ten nasz magistrat

    • 7 2

  • ten projekt i ta propozycja to przekręt nie trzyma się logiki ekonomi ani ładu ani też składu

    • 5 2

  • Czy priorytetem jest.. (2)

    Komunikowanie centrum miasta z centrum miasta? Co z południowymi dzielnicami??

    • 15 5

    • Południowe dzielnice nie są priorytetem. (1)

      Tam potrzeba skomunikowania z gminami ościennymi i woj. war-mir

      • 7 5

      • Ty masz coś z głową?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane