• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy wyznaczyli buspas w centrum Gdańska

Maciej Naskręt
16 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku. Korek występuje tu niemal zawsze w godzinach szczytu. Ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku. Korek występuje tu niemal zawsze w godzinach szczytu.

Spora zmiana w organizacji ruchu czeka kierowców poruszających się po ul. Podwale Przedmiejskie w kierunku Węzła Unii Europejskiej w Gdańsku. Drogowcy z Gdańska w sobotę wyznaczą tam ok. 1,5-kilometrowy buspas. Autobusy, taksówki i pojazdy służb miejskich pojadą szybciej.



Czy buspasy usprawniają ruch w miastach?

21 sierpnia, w sobotę, drogowcy na ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska wyznaczą nowy buspas. Będzie on umożliwiał swobodny przejazd autobusom, taksówkom, służbom miejskim, a także pojazdom uprzywilejowanym na odcinku od ul. Reduta Żbik zobacz na mapie Gdańska do ul. Słodowników zobacz na mapie Gdańska.

Kierowcy obawiają się zmiany w ruchu. - Dopiero teraz wszyscy postoimy w korkach. Na Podwalu Przedmiejskim i tak jest już ciasno, a ten pas jeszcze to pogorszy. Nie wyobrażam sobie tego. Zamiast ułatwiać sytuację kierowcom, komplikuje się ją jeszcze bardziej - komentuje pan Damian, kierowca z gdańskich Stogów.

Zadowoleni są jednak Ci, którzy na co dzień korzystają z publicznej komunikacji, bowiem autobusy miejskie zyskają nawet do 10 minut jadąc buspasem. - Wreszcie dojadę do centrum Gdańska autobusem zgodnie z rozkładem - bez opóźnień. Oby więcej takich pomysłów - cieszy się pani Dagmara, która każdego dnia podróżuje autobusem linii 112 do Śródmieścia.

Nie warto wjeżdżać autem na buspas. Dlaczego? Policja będzie dyscyplinować niefrasobliwych kierowców. - Przez dzień lub dwa będziemy pouczać kierujących pojazdami, którzy w sposób nieuprawniony będą korzystać z nowo wytyczonego buspasa. Później zaczniemy wręczać im mandaty w wysokości 100 zł i jeden punkt karny - wyjaśnia asp. Zbigniew Korytnicki, zastępca naczelnika wydziału ruchu drogowego KMP w Gdańsku.

W związku z wyznaczeniem buspasa nie zostanie przywrócony dawny przebieg - do pętli przy ul. Wałowej - linii autobusowych nr 106 i 111. - Limit kilometrów naszych autobusów w 2010 roku jest już bardzo napięty. Stąd w tej chwili o wydłużeniu linii w kierunku Stogów i Westerplatte nie może być mowy - wyjaśnia Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsk.

Ul. Podwale Przedmiejskie to część Trasy W-Z. Wąskie gardło komunikacyjne - Węzeł Unii Europejskiej - dławi ruch w stronę Obwodnicy Trójmiasta. W efekcie niemal każdego dnia w pobliżu powstają korki - widać to szczególnie na mapie lotniczej. zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz, jak będzie odbywał się ruch na ul. Podwale Przedmiejskim. Pobierz projekt buspasa.

Opinie (436) 4 zablokowane

  • A czy z tym buspasem nie można zaczekać do wybudowania Obwodnicy Południowej? (23)

    • 294 36

    • byzdura (9)

      Można. Tylko co to da? Korki jak były tak będą, Czy będą buspasy, czy nie. Czy będzie obwodnica południowa czy nie

      • 12 39

      • Co da? (8)

        Choćby to, że z Podwala zniknie tranzyt od strony Wszawej i zrobi się na tyle luźniej, że te dwa pasy mogą jakoś dać radę.

        • 30 9

        • Smoku

          Na jak długo? Może na parę lat. Ale kto z technokratów myśli w dłużeszej perspektywie?

          • 8 13

        • Na skrzyżowaniu i tak pozostanie tyle samo pasów dla ruchu ogólnego. Wpłynie to więc tylko na wydłużenie długości korka, ale nie czasu postoju w nim. Czas postoju może się wręcz nieco skrócić jak część kierowców przesiądzie się do busa.

          • 12 19

        • (5)

          jak tak sobie czytam to forum to stwierdzam, że poziom kretynizmu w Waszych, drodzy czytelnicy, wypowiedziach jest ewenementem na skalę światową

          opiszę teraz po krótce mój przypadek: jeżdzę do pracy do centrum z Rewy (ok 45 km), przejazd do pracy zajmuje mi rano: 45min po południu 1.5h, jak pojawi się buspas pewnie podróż wydłuży mi się da jakiś 2h ale to i tak lepiej niż komunikacja miejską (autobus, SKM, tramwaj) bo ta wiozłaby mnie ok 2.5h plus czas przesiadek

          takich osób jak ja jest bardzo wiele ale przecież co Was to obchodzi

          napewno nie zamierzam się przeprowadzać do tej z****nej Gdańskiej dziury ze względu na prawdopodobieństwo że któryś z Was mógłby być moim sąsiadem

          Pozdrawiam Serdecznie

          • 4 15

          • KMB

            Zostań w Rewie i dalej ją betonuj. Nie narzekaj tylko na korki i tłok, bo sam go tworzysz

            • 6 2

          • (3)

            Zauważ, że nie czepiamy się wszystkich użytkowników samochodów, a tylko tych co wożą swoje tyłki na dystansie kilku kilometrów mając pod domem i pod pracą przystanki komunikacji miejskiej. Zresztą i ty właśnie ich powinieneś obwiniać za korki.



            ps. Gdybym mieszkał w Rewie to bym był bardzo ostrożny w mówieniu o "z****nej gdańskiej dziurze". I jest nam bardzo przykro, że nie zaszczycisz nas możliwością zostania twoimi sąsiadami, nie wiem jak się pozbieramy po tym ciosie.

            • 10 1

            • ja właśnie wożę swój tyłek mając pod domem i pod pracą przystanek, (2)

              bo gdybym z niego korzystał to traciłbym codziennie ok. godzinę życia na komunikację miejską. Średnio dojazd KM trwałby 30 min dłużej niż autem i to niezależnie od korków. I spróbuj mnie przekonać, że mam oddać dobę mojego życia w przekroju miesięcznym dla nikłego prawdopodobieństwa, że zmniejszą się korki... Słucham.

              • 4 5

              • Nie zamierzam cie przekonywać. Zwyczajnie uświadamiam ci, że każdy myśli dokładnie tak samo, więc ludzie będą bronić swojego przywiązania do samochodu jak fanatycy krzyża.

                • 5 4

              • Smoku

                No i dlatego dróg będzie coraz więcej i więcej, a korki będą rosnąć i rosnąć jak to jest na całym „cywilizowanym” świecie. Ale choćby nie wiem jak technokraci będą się skręcać z bólu i wysilać nad rozwiązaniami infrastruklturalnymi to korków nie zlikwidują, dopóki w mózgach się nie zmieni świadomość, że ziemia nie jest z gumy, a ropa kiedyś się skończy. Zawsze podkreślałem i będę truł do znudzenia, że ekologia to kwestia świadomości, a nie kalkulacji, jak próbują wmówić technokraci z telewizora. Więc jeździj sobie samochodem i narzekaj. Ja ci gwarantuję, że niezależnie od ilości wybudowanych dróg w korkach będziesz stał coraz dłużej. Ja na szczęście nie muszę.

                • 4 1

    • nie można (2)

      bo wtedy nie będzie już potrzebny więc teraz firma szwagra musi zarobić.

      • 12 2

      • Tak, (1)

        wszędzie korupcja, a Polską rządzą Żydzi. Aha, ekolodzy protestują by wyciągnąć kasę. Tylko ja mam dobre intencje.

        • 7 12

        • polak głupek to twój stary

          jakbyś nie wiedział

          • 3 2

    • Łaaaał-powiało wielkim światem (3)

      Jak zwykle wszystko z głową. Parkingów niet aby zostawic samochod i przesiasc sie na ta tania i cudowna KM. Do tego dublujacy sie z pustymi autobusami tramwaj. Brawo! Bedzie sie czym chwalic w folderach albo na bilbordach-nowe buspasy, czy to wazne, że bez sensu? No taką ktoś miał w urzędzie koncepcje...

      • 27 5

      • A można było zrobić to dobrze. (1)

        Tak, jak np. we Wrocławiu, gdzie autobusy zamiast zajmować miejsce samochodom, jeżdżą po torowiskach tramwajowych. Wystarczyło by pomyśleć!

        • 16 6

        • Dokładnie tak powinno być

          Tak samo też jest w tej "znienawidzonej i burackiej warszafce", ale jak widać "warszafka" potrafi myśleć, a trójmiasto nie. Bez sensu tyle terenu się marnuje. I jeszcze jedno - taksiarzom to bym za ich złodziejskie praktyki postawił obowiązkowe światła co 1 km.

          • 0 0

      • A po co ci się przesiadać?
        Tramwaj ze Stogów spod chałupy, to samo autobus z Sobieszewa.

        Żal w d ściska, że w końcu pasażer autobusu będzie szybciej?

        • 9 3

    • ŁYSY ADAMOWICZ I LISICKI TO URZEDOWE CWANIAKI

      Pojazdu UM będą po BUSpasie jezdziły a chamy w korkach...

      • 17 3

    • (4)

      a po co, komunikacja miejska powinna być jak karetki i mieć priorytet na drogach w centrum. A wygodni kierowcy niech się przesiądą do autobusów. Jakby Ci co jeżdżą codziennie autobusami wsiedli nagle do aut i w każdym była by tylko jedna osoba to wtedy dopiero były by korki. Ja czekam jeszcze na bus pas z Jana z kolna do Dworca PKP w Gdańsku. Jazda 20 minut tego odcinka w szczycie to nic fajnego.

      • 14 7

      • pasażer (2)

        Wtedy trolle internetowe by się odezwały, że korki są bo dróg się nie buduje. Troll nie rozumie skutków i przyczyn jednej osoby w samochodzie.

        • 6 10

        • Troll nie rozumie czego innego (1)

          dlaczego ma stać o kilka minut dłużej, a puste autobusy jadące na dworzec mają jechać szybciej jego kosztem. Bo przynajmniej na Jana z Kolna buspas nikomu nie służy - autobusy robią puste przejazdy z dworca do pętli i z powrotem, a nieliczni pasażerowie zawsze mają do wyboru tramwaj.

          • 2 1

          • Smoku

            Piszę, że troll internetowy, który jeździ sam samochodem do pracy, wciąż marudzi, że mu się dróg nie buduje, a nie że jest buspas na Jana z Kolna. A kto powoduje korki? Kosmici?

            • 2 1

      • na szczescie nie kazdego stac

        zeby sie przesiasc do samochodu i zostaje internetowym trolem autobusowym.
        Damy rade-postawi sie krzyz na buspasie i nikt nie bedzie jezdzil

        • 6 5

  • (7)

    ameryka panie....

    • 62 8

    • Brawo! (6)

      Nareszcie! To co dzieje się obecnie na liniach 112 i 186 to katorga dla kierowców i pasażerów! Takich opóźnień jak na tych liniach nie ma nigdzie indziej!

      • 4 8

      • wystarczylo pomysleć! (5)

        jakby nami rządzili ludzie logicznie myślący, to przy okazji remontów i budowania torowisk zrobiliby buspasy na torowiskach, tak jak to jest w wielu niemieckich miastach... a nie teraz kombinacje alpejskie i zabieranie potrzebnego miejsca osobowym!

        • 12 3

        • we Wrocławiu też tak mają

          • 7 0

        • pomyśleli (3)

          tyle, że z tych przemyśleń wyszło, że ilość tramwajów i autobusów w centrum Gdańska jest tak wielka, że każdy z tych środków potrzebuje swojego pasa.
          Inaczej pojawiłyby się korki autobusowo-tramwajowe.

          • 5 1

          • (1)

            Przed dworcem tak. Ale na omawianym odcinku spokojnie by się zmieściły autobusy na torach.

            • 2 1

            • ale z Podwala w Okopową

              to by już na 1 świetle przejechał tylko 1 pojazd. Chyba że... wydłużyłoby się fazę "tramwajową" kosztem samochodowej z Podwala. Pasi?

              • 1 0

          • chyba o niebieskich migdałach myśleli!

            no rzeczywiście korki autobusowo tramwajowe... bo na Stogi tramwaj przecież co 10sekund jedzie!

            kto powiedział że autobus musi "jeździć torami" na całej swojej trasie... wystarczy jak będzie miał taką możliwość w najbardziej newralgicznych momentach!

            • 0 3

  • Zabawne ! (28)

    Nie dość, że już od dawna tworzą się tam wielkie korki to jeszcze jeden pas ruchu wyłączą. Gratuluje pomysłowości !

    • 236 54

    • Bamboocha (18)

      Bo korki tworzą samochodziarze i chodzi o to, żeby ludzie zrozumieli, że czas na transport publiczny i rower

      • 34 30

      • Wszystko ładnie napisałeś ale zapomniałeś na końcu zdania dodać słowa "przeminął" (1)

        • 16 25

        • Nie

          Odradza się, ale do tego trzeb dojrzeć mentalnie. Świat nie jest z gumy jak myśłisz

          • 11 4

      • (13)

        dobra stary jak transport miejski bedize tańszy niż samochód to sie wnige przesiade teraz jazda autobusem do pracy jest droższa niż autem

        • 24 10

        • Jak będziesz oczekiwał (1)

          że coś z tego będziesz miał to się nie doczekasz. Ekologia jest kwestią świadomości, a nie biznesu. Ile miałby kosztować bilet abyś się przesiadł: 1 zł, a może 50 gr. Weź nie pitol. I tak byś się nie przesiadł, bo człowiek ma w dupie wszystko poza własną wygodą. Jak zabraknie ropy to wtedy będziesz inaczej śpiewał

          • 7 13

          • coś Was zaćmiło?!

            przecież to jest jedyny wjazd do całego trójmiasta od strony Wawy i nie tylko... stamtąd też ludzie mają dojeżdżać komunikacją miejską?! a może pociągiem, który zalicza godzinne opóźnienia i jest drogi?! to jest ostatnie miejsce w Gdańsku w którym powinien powstać buspas! i mam nadzieje, że tak szybko jak się pojawi, tak szybko zniknie!

            • 2 1

        • ciekawe, jak samochód może być tańszy (10)

          Samo roczne OC i przeglądy kosztują tyle, co bilety miesięczne przez cały rok

          • 5 9

          • (5)

            tylko samochodem wozisz całą rodzinę a nie tylko własne dupsko, pomnóż to przez cztery i wyjdzie że niestety ale samochodem często jest taniej i w co ważne WYGODNIEJ

            • 13 2

            • Widzę to mnożenie x4

              codziennie na końcówce Armii Krajowej. Mało tych mnożycieli, oj malutko....

              • 3 3

            • (2)

              Zgadza się. Ale tego argumentu (podobnie jak argumentu o konieczności posiadania samochodu do pracy) używają ludzie, którzy wożą tyłek wzdłuż torów SKM lub innych tras komunikacji zbiorowej). Zresztą popatrz sobie na samochody stojące w korku w godzinach szczytu: w 1 na 20 siedzi ktoś więcej niż tylko kierowca a może w 1 na 100 więcej niż 2 osoby.

              Wystarczyło by, żeby ludzie raz w tygodniu zostawili samochód na rzecz komunikacji miejskiej albo żeby współpracownicy mieszkający niedaleko podwozili się do pracy i korki by prawie zniknęły.

              • 7 1

              • (1)

                A gdzie ta komunikacja miejska zdolna szybko i wygodnie przewieźć wszystkich z samochodów?

                • 3 0

              • Nie pytaj co ty będziesz z tego miał

                Pytaj co ty dasz miastu, państwu, środowisku

                • 1 0

            • Część prawdy

              To tylko część prawdy, a więc nieprawda. Rzadko cała rodzina jedzie do pracy/szkoły w to samo miejsce na tę samą godzinę.

              • 2 0

          • moje oc (3)

            moje oc to 600zł aktualnie. czyli 6 miesięcznych.

            spalanie na samą jazdę do pracy i z powrotem (30km dziennie) to jakieś 150zł.

            cena miesięcznego to chyba 107zł?

            różnica w cenie: 600+12x150 - 12x107 = 1116zł

            różnica w wygodzie - nie do wycenienia.

            takie są ceny wygody. ale na razie stać mnie na to. a jak was na to nie stać to nie poradzę. nie zbawię świata. jeździjcie tramwajami.

            • 6 3

            • za to my zbawimy ciebie (1)

              OC, VAT, akcyza będą rosły, tak samo opłaty parkingowe - i daj Boże - opłaty za wjazd do centrum

              A miesięczny na dni robocze to kosztuje 76 zł

              • 4 1

              • nie jak...

                nie jak się pracuje za miastem.
                więc miesięczny poza granicami miasta to 107zł (sprawdzałem)

                vat i akcyza.. to bilety myślisz e nie pójdą w górę? to pomyśl jeszcze raz. Autobusy na powietrze też nie jeżdżą.

                opłat parkingowych nie mam bo mamy w firmie własny parking bez parkometrów.

                • 0 1

            • a przepraszam

              zapomniałe policzyć ze do pracy nie jeżdżę sam a z pasażerem. czyli trzeba odliczyć drugi bilet miesięczny....

              czyli 1116zł - 12x107 = -168zł na rok :)

              ooo proszę - wyszło mnie taniej z OC :) (AC w aucie +10 lat to bzdura)

              • 0 1

      • Czy ty wiesz o czym piszesz?? (1)

        Rowerem to może sobie jeździć ktoś komu nie zależy na wizerunku i zapachu. Z komunikacją miejską jest zresztą podobnie.

        • 0 2

        • A co będzie jak zabraknie ropy?

          Będziesz musiał nadszarpnąć swój wizerunek aby spotkać się z klientem?

          • 0 0

    • dobry pomysł

      Wyłączą pas z dala od skrzyżowania. Na samym skrzyżowaniu ruch normalny. Korki tworzą niedrożne skrzyżowania. Tu różnica będzie taka, że autobusy przestaną stać w korku, kilku kierowców może się przesiądzie i krócej będzie reszta stać w korku.

      • 12 4

    • Prszesiadz sie do autobusu leniu i bedzie po problemie. (4)

      • 9 7

      • Pomysłowość 10! (3)

        Żal po prostu. Masa ludzi pracuje "w samochodach" i nie jest to kwestia lenistwa. Buspasy - super, ale nie kosztem pasa na najbardziej zakorkowanym odcinku Gdańska!!! Totalny kretynizm!

        • 11 10

        • Masa ludzi (2)

          Pracuje w samochodach tak, że jedzie do kościoła 500 metrów, choć jeszcze 15 lat temu było to niewyobrażalne.

          • 11 5

          • antymyśliciel (1)

            No do kościoła o 15 w tygodniu z Elbląga przez podwale przedmiejskie....

            logika twojego myślenia -5/10

            • 2 1

            • Zauważ pracujący-niemyślący, że tą drogą jeżdżą nie tylko Elblążanie ale i mieszkańcy Stogów/Sobieszewa/Przeróbki/Dolnego Miasta do Centrum...

              • 0 0

    • k...wa, ale ja wracam z pracy z Elbląga!!!! (2)

      więc jak mam jechać autobusem?? W dupie mam ten bus pas, i tak będę nim jezdzil.

      • 8 5

      • anonimie

        No to jeździj. I miej wszystko w dupie. Wszyscy są winni, tylko nie ty

        • 2 2

      • zrobi się tobie parę fotek

        włoży w kopertkę zaadresowaną do komendy i jak myślisz - jak długo pojeździsz?

        • 1 2

  • Panie Adamowicz! Drogi wujek, drogi! (19)

    A nie jakieś doraźne, bylejakie rozwiązania! Jak można takiego budynia na prezydenta wybierać i to już od 1998 roku. Zaślepieni obietnicami przedwyborczymi mieszkańcy po wyborach najwyraźniej cierpią na ogromną amnezję ;p

    • 129 24

    • (8)

      a w/g mnie dobrze radzi sobie z problemami miasta...

      • 4 31

      • I właśnie dlatego co wybory jest wybierany, a większośc mieszkańców co go nie chcą po prostu na wybory nie chodzi. (5)

        Chodzą ci, co im się zakorkowane, brudne i źle pomyślane miasto podoba. Przykre.

        • 15 2

        • (4)

          To go nie wybieraj, ja głosuję na kogo chcę a nie na tego kogoś, kogo jakiś frustrat mi proponuję w komentarzach do każdego artykułu.

          • 4 6

          • A czy Tobie ktoś kogoś w tym komentarzu jełopie proponuje?

            Nawet sugestii nie zauważyłem. I taki ciemnogród jak ty wybiera budynia.

            • 6 2

          • Ja frustrat? Po prostu mam oczy kolego. (2)

            No i nie proponuję kogokolwiek. Zastanawia mnie tylko, że od 12 lat go wybieracie, a jest taki syf, jaki jest. I niezły frustrat jesteś, jak mnie w każdym artykule widzisz ;p

            • 1 1

            • Do koleś Paweł Adam Owicz (1)

              już sam twój nock świadczy o tym, ze pewną obsesję - to się czasem daje leczyć.
              A gdyby Adamowicza nie wybrano, to pewnie byś nie miał o czym pisać...

              • 1 0

              • A co to jest nock?

                Jeśli gra słów Ci nie odpowiada, to już Twój problem kolego. Jesteś zaślepionym miłością do swojego prezia malkontentem i frustratem.

                • 0 0

      • (1)

        Powinno być "wg", a nie "w/g".

        • 3 1

        • Nie umie napisać skrótu to, i prezudenta wybrać nie umie.

          Ot, taki ciemnogród.

          • 3 3

    • Cały madryt jest w buspasach i jakośwszyscy jeżdzą i jest ok (3)

      • 5 6

      • Ej, ciot(k)a. (1)

        Gdzie Madryt, gdzie Gdańsk. Weź się zastanów.

        • 3 4

        • Na szczęście w Madrycie nie mieli takich idiotów jak tu powyżej, gdy wymyślali rozkład buspassów i innych nowoczesnych

          rozwiązań. Dzięki temu są tam gdzie są.

          • 2 0

      • Byłeś kiedykolwiek w Madrycie?

        To nie porównuj....

        • 4 1

    • a gdzie te drogi chcesz budować? (3)

      Na Długim Targu? W Parku Oliwskim?
      Gdańsk zapchał sie w centrum do granic możliwości. Nowych dróg dla samochodów się nie wybuduje, bo nie ma gdzie. Pozostaje tylko skierowanie ludzi do pociągów, tramwajów i autobusów.

      • 1 2

      • To bardzo proste. (1)

        Wystarczy wybudować Trasę Sucharskiego, połączyć Morenę z Orunią, a nie ludzie NIE BĘDĄ MUSIELI jeździć przez centrum.

        • 6 0

        • Za skromne 500 milionów - miliard?

          Sorki, ale buspas wychodzi dużo taniej.

          Jak chcecie mniejszych podatków to zmieńcie swoje przyzwyczajenia, a nie żądajcie kosmicznych wydatków

          • 1 4

      • Sam się nie zapchał, ale z pomocą miejskich "specjalistów" od planowania. Rządzenie miastem wymaga wizji na dziesięciolecia, a nie tylko łatania dziur jak się pojawią.

        • 0 1

    • wybiera sie zawsze mniejsze zlo

      a kogo mielismy ostatnio wybrac... Kurskiego?? Modle sie zeby tym razem była jakis sensowny kontrkandydat

      • 2 1

    • A kogo innego wybrać???

      Kurskiego??? To się zajmie czystkami i szukaniem "wrogów rewolucji" (czyt. wrogów PiS), a nie sprawami miasta :-/// Tak źle i tak nie dobrze :-/// Tradycyjnie wybór pomiędzy większym i mniejszym złem :-///

      • 1 1

  • A kiedy rower pas? (11)

    Pytam się ?????

    • 111 19

    • puste bo wszyscy wiedza ze korki sa i tramwajem szybciej sie gdziekolwiek dostac. Teraz moze sie to zmieni

      • 4 6

    • Jak wykupisz OC .. (4)

      Wtedy bedziesz pełnoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego synku.....

      • 6 25

      • Zgodnie z kodeksem drogowym już w wieku 7 lat dziecko staje się pełnoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego i może samodzielnie (2)

        poruszać się po drogach. Na dzieci też masz wykupione OC?

        • 14 1

        • Poza tym wykupienie OC nie upoważnia do łamania przepisów drogowych.

          • 5 1

        • to tylko zasrana "złotówka" co on tam może wiedzieć : )

          siedzi tylko w tej swojej 20letniej budzie o niemca, pierdzi w ten fotel i krzyżówki rozwiązuje.

          • 1 3

      • Mam OC

        ...dziadku.
        A teraz poprosze drogę.

        • 6 0

    • (2)

      Po buspasie chyba można legalnie jechac rowerem...?

      • 3 3

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • No powinno tak być. Berlin tak ma, wiec historycznie by się zgadzało.

        • 0 0

    • Zapłać. Pracownicy, którzy robią takie rzeczy, też muszą jeść.

      • 0 0

    • na tym odcinku jest droga rowerowa odseparowana od drogi dla samochodów

      • 1 0

  • (14)

    Akurat na tym odcinku jeżdżą puste autobusy bo wcześniej pasażerów przerzucili na tramwaje...Gdzie tu logika??

    • 154 18

    • a dlaczego? (11)

      może te autobusy jeżdżą puste, bo ludzie nie chcą się kisić w autobusie stojącym w korku i dlatego wolą jechać samochodem (przynajmniej wygodniej) lub nadkładają drogi żeby jechać tramwajem?
      Przykro mi, ale miasto musi robić jak najwięcej, żeby zniechęcić ludzi do jeżdżenia samochodami, a zachęcić ich do transportu publicznego. Myślę, że tej chwili większość stojących w korkach to osoby, które jadą samochodem z wygody, a nie z konieczności.

      • 17 9

      • dokładnie

        • 3 6

      • Haha Lenin bylby z Ciebie dumny... (9)

        Zachecic do transportu publicznego? Owszem, ale poprawiajac tenze, a nie pogarszajac sytuacje kierowcow! 1) Autobusy tam sa potrzebne jak slepemu zegarek, jezeli obok sa tramwaje. 2) Jezeli juz musza byc, to niech jada po torach tramwajowych - taka modernizacja jest niezbyt problematyczna, buspas na torach tramwajowych nikogo nie zdenerwuje. 3) Ciagle korki tam to po prostu skandal, to jedna z glownych drog wjazdowych do miasta...

        No i najwazniejsze: mam nieszczescie podrozowac komunikacja miejska po trojmiescie. To jest DRAMAT. Na codzien mieszkam w Europie Zachodniej (daleka droga przed nami na zachod...) i to jest po prostu inna liga. Chocby za wjazd do miasta trzeba bylo placic 10zl dziennie to i tak wolalbym tu jezdzic samochodem. Autobusy, pociagi, tramwaje brudne (czasami na wymioty sie zbiera), kursuja w sumie losowo, rozklady sa bardziej dla picu (zarowno autobusy jak i pociagi, tramwajami na moich trasach duzo nie jezdze), permanentne kolejki po bilety SKM czy PKP na dworcach i tak dalej. Do tego smutne geby 'wspolwiezniow' i naprawde zyc sie odechciewa. Komunikacja zbiorowa w Polsce nadaje sie tylko dla masochistow. I to takich pracujacych 9-5 dzien w dzien, bo jak chce sie podjechac gdzies po pracy czy wyskoczyc na lunch, silke cokolwiek to zajmuje to cale wieki...

        Pozdrawiam serdecznie masochistow i czekam na wasze zlowrogie slowa.

        • 16 8

        • (2)

          DRAMAT to jest z twoją głową a nie z komunikacją miejską w Gdańsku. Jasne, że do zachodu nam sporo brakuje, ale jest coraz lepiej. We mnie pogardę budzą ludzie, którzy wszędzie muszą dupę wozić samochodem, a stojąc w korku pocieszają się że autobusy i tramwaje to zarzygane siedliska meneli. Takie wypowiedzi jak twoja świadczą o jednym - wiesz o komunikacji miejskiej tyle co Bolec o gangsterskim życiu, naoglądałeś się filmów albo nasłuchałeś bzdur. Za to złorzeczenie na buspasy kiedy w korku stoją setki samochodów z jedną osobą jest wg ciebie przejawem światowości i oświecenia. Jedź sobie do tej Europy Zachodniej i nie wracaj.

          • 5 12

          • :-) (1)

            No coz, ja chcialbym osobiscie, zeby jak najwiecej ludzi przesiadlo sie na tramwaje i autobusy, zebym ja nie musial stac w takich korkach. Wiec kontynuuj swoja propagande. Mnie stac bedzie na oplaty za wjazd do centrum czy tez wieksze parkingowe. Zwlaszcza, ze moge miec identyfikator ze strazy miejskiej na scisle centrum Gdanska;-) Sek w tym, ze nie jestem az tak samolubny i wolalbym ciagnac dalej rozwoj sieci drogowej, aby auta byly bardziej efektywne. Bo obecnie wrzuca sie do centrum niemal caly ruch, ktory wcale znalezc sie tam nie musi... Jazde z menelami i chamskimi klientami biedronki zostawiam jak mowilem masochista.

            • 1 2

            • KoKo

              Coraz więcej samorządów na świecie zauważa że świat zaczyna się dusić od samochodów. Pomijam aspekt środowiskowy, bo ten to akurat 99% ludzi ma gdzieś, ale chodzi o aspekt czysto techniczny. Po prostu nie ma gdzie budować, co i tak nic by nie dało, bo samochodów przybywa na świecie w postępie geometrycznym. Natomiast zmiana mentalności nie nastąpi z dnia na dzień, ale nastąpi. No chyba, że wcześniej zabraknie ropy, wtedy znowu będzie pusto lub wybuchnie wojna

              • 2 0

        • Chocby za wjazd do miasta trzeba bylo placic 10zl dziennie (3)

          Jak trzeba bedzie, to i opłatę 20 zł się wprowadzi. Jak nie jutro to za 5 lat. Wszyscy do centrum samochodami nie dojadą, bo po prostu nie ma już na nich tu miejsca.

          • 2 1

          • ale do jakiego centrum??
            Przecież większość samochodów przejeżdża tylko obok -- niewiadomo po co stojąc w korku...

            • 4 0

          • (1)

            Nie ma miejsca, bo nie ma parkingow. Na zachodzie wyglada to nieco inaczej. Do tego tak jak mowilem, tam kazdy wjezdzajacy do miasta nie musi przejechac przez niemal scisle centrum jak ma to miejsce w Gdansku co jest zaprzeczeniem jakiegokolwiek zdrowego rozsadku. Choc w Wawie jeszcze gorzej... metro, ktorego mapa miesci sie na dlugopisie, brak obwodnicy... DRAMAT.

            • 0 0

            • może zmień ksywkę na DRAMAT?

              • 0 0

        • ojtam ojtam

          1. W Dortmundzie lokalne pociągi mają znacznie większe opóźnienia niż analogiczna SKM...

          2. Ludzie w garniturach nie boją się jeździć tramwajami, ale meneli także widziałem...

          • 0 0

        • nie masz ochoty na stałe wyjechać na zachód?

          ..trochę odetchniemy...

          • 0 0

    • (1)

      tu logika ze jak bedzie bus pas to ludzie nie bedą musieli sie przerzucać na tramwaj!!!!!!!!

      • 0 4

      • Brak logiki. Z AK zabrali autobusy, bo dublowały się z tramwajami. I okazało się, że tramwaj wystarczy. Nie da się zrobić tego samego na Podwalu Przedmiejskim?

        • 2 0

  • brawo

    bardzo dobrze!

    • 42 67

  • taxi po buspasie? (14)

    A JA SIE PYTAM CZEMU ZLOTOWY MOGA JEZDZIC TYM PASEM?! za publiczne biznes kreca ?

    • 202 35

    • Bo w kazdym normlanym miescie tak jest . (8)

      Nie za publiczne ,ale dla spoleczenstwa te usługi,i nie w interesie kierowc jest by byo szybko a w interesie pazasera,by szybko dotarł na miejsce.Taki jest sens dzialania taksowki.Ale ty pewnie o tym nie wiesz ,bo jak wracasz w weekend po kilku piwach to nocnym autobusem albo pieszo...

      • 14 40

      • To napisz mi czym sie różni mój pasażer od pasażera kierowcy taksówki. (2)

        A później pomyśl co w twoim tekscie nie ma sensu.

        • 50 12

        • w interesie klienta (1)

          bus pas dla taxi jest w interesie klienta ktory mniej zaplaci tz. taryfy czasowej ktora nabija gdy taxi porusza sie wolniej niz 5km/h tak wiec klienci taxowek poza szybszym dotarciu do adresu skorzystaja tez na tanszym rachunku

          • 11 13

          • gdyby nie złodziejskie taryfy czasowe normalne ceny za kilometr

            tak jak w innych polskich miastach to nikt nie miał by pretensji. Najczęściej będziemy widzieć tam puste taksówki lub tych co specjalnie na tą trasę założyli koguta.

            • 14 4

      • (3)

        "bo jak wracasz w weekend po kilku piwach to nocnym autobusem albo pieszo..."



        o z****na "złotówka" chce wymusić presje wracania z imprez korzystając z ich "usług"

        • 9 0

        • (2)

          złotówy to cwaniaki i nieroby. Mają pracę nie wymagającą myślenia. Powinni ich zagonic do normalnej roboty. A co oni odp...ą na lotnisku to już szczyt wiochy.
          ja po imprezie wole walic z buta niż dac zarobic tym łajzom.

          • 11 2

          • z lotniska na witomino

            120zł :D 15min jazdy

            • 10 0

          • Cholera, szkoda że opinię można poprzeć tylko raz. Bym Ci tu naklikał z 1000 kciuków.

            • 5 0

      • Ulica w mieście jest przestrzenią publiczną. Na jakiej podstawie zabiera się części użytkowników tej przestrzeni możliwość korzystania z niej, udostępniając ją bezpłatnie PRYWATNEMU przedsiębiorcy, jakim jest taksówkarz?

        • 10 2

    • Popieram

      Jakim prawem złotówa ma nie stać w korku? To czemu firmy transportowe nie mogą korzystać z tego pasa? Też przewożą klientów za gotówkę.

      • 38 8

    • złotówa jak złotówa, ale czemu nie rower... (1)

      W Polsce jest idiotyczny przepis zabraniający rowerom korzystania z buspasa.
      Powoduje to, że w przypadku braku drogi dla rowerów żeby jechac zgodnie z przepisami na takim odcinku jak tutaj, rowerzysta powininen jechac ŚRODKOWYM pasem, będąc wyprzedzanym z lewej, prawej i tamując ruch oraz narażajac się na poważny wypadek.
      To jest dopiero głupota.
      Tymczasem w wiekszości miejsc na świecie po buspasach moga jeździć autobusy, taxi i rowery...
      polskie przepisy jak zwykle niezyciowe...

      • 20 7

      • ty masz miejsce na Ogarnej i Długich Ogrodach

        więc na Podwale rowerem się nie pchaj

        • 8 3

    • dlatego...

      ze gdy jedziesz taxi w korku to zaplacisz jak za zboze, ps. znam polakow, za 2 dni polowa mieszkancow stogow i olszynki bedzie jezdzila taxi ;)

      • 4 0

    • bo tak jest na całym świecie...

      Takie Bus pasy, są dla autobusów, taxi, rowerów, motocykli.

      • 1 3

  • Kolejna "genialna" ankieta! (3)

    Też macie wrażenie, że autor z premedytacją pominął co najmniej jedną mozliwą odpowiedz?

    • 95 4

    • brakuje odpowiedzi.

      Mam to w dupie

      • 13 1

    • widocznie tzw. "władza"(nieroby) kierowców ma w d......

      w demokracji liczy się tylko motłoch.......sad but true

      • 0 2

    • No właśnie

      brakuje opcji "skorzystają na tym wszyscy"

      • 4 0

  • NAAAAAAAREESZCE !

    Ktoś w końcu pomyślał ! Oby na tym się nie skończyło.

    • 41 94

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane