• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy wyznaczyli buspas w centrum Gdańska

Maciej Naskręt
16 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku. Korek występuje tu niemal zawsze w godzinach szczytu. Ul. Podwale Przedmiejskie w Gdańsku. Korek występuje tu niemal zawsze w godzinach szczytu.

Spora zmiana w organizacji ruchu czeka kierowców poruszających się po ul. Podwale Przedmiejskie w kierunku Węzła Unii Europejskiej w Gdańsku. Drogowcy z Gdańska w sobotę wyznaczą tam ok. 1,5-kilometrowy buspas. Autobusy, taksówki i pojazdy służb miejskich pojadą szybciej.



Czy buspasy usprawniają ruch w miastach?

21 sierpnia, w sobotę, drogowcy na ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska wyznaczą nowy buspas. Będzie on umożliwiał swobodny przejazd autobusom, taksówkom, służbom miejskim, a także pojazdom uprzywilejowanym na odcinku od ul. Reduta Żbik zobacz na mapie Gdańska do ul. Słodowników zobacz na mapie Gdańska.

Kierowcy obawiają się zmiany w ruchu. - Dopiero teraz wszyscy postoimy w korkach. Na Podwalu Przedmiejskim i tak jest już ciasno, a ten pas jeszcze to pogorszy. Nie wyobrażam sobie tego. Zamiast ułatwiać sytuację kierowcom, komplikuje się ją jeszcze bardziej - komentuje pan Damian, kierowca z gdańskich Stogów.

Zadowoleni są jednak Ci, którzy na co dzień korzystają z publicznej komunikacji, bowiem autobusy miejskie zyskają nawet do 10 minut jadąc buspasem. - Wreszcie dojadę do centrum Gdańska autobusem zgodnie z rozkładem - bez opóźnień. Oby więcej takich pomysłów - cieszy się pani Dagmara, która każdego dnia podróżuje autobusem linii 112 do Śródmieścia.

Nie warto wjeżdżać autem na buspas. Dlaczego? Policja będzie dyscyplinować niefrasobliwych kierowców. - Przez dzień lub dwa będziemy pouczać kierujących pojazdami, którzy w sposób nieuprawniony będą korzystać z nowo wytyczonego buspasa. Później zaczniemy wręczać im mandaty w wysokości 100 zł i jeden punkt karny - wyjaśnia asp. Zbigniew Korytnicki, zastępca naczelnika wydziału ruchu drogowego KMP w Gdańsku.

W związku z wyznaczeniem buspasa nie zostanie przywrócony dawny przebieg - do pętli przy ul. Wałowej - linii autobusowych nr 106 i 111. - Limit kilometrów naszych autobusów w 2010 roku jest już bardzo napięty. Stąd w tej chwili o wydłużeniu linii w kierunku Stogów i Westerplatte nie może być mowy - wyjaśnia Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsk.

Ul. Podwale Przedmiejskie to część Trasy W-Z. Wąskie gardło komunikacyjne - Węzeł Unii Europejskiej - dławi ruch w stronę Obwodnicy Trójmiasta. W efekcie niemal każdego dnia w pobliżu powstają korki - widać to szczególnie na mapie lotniczej. zobacz na mapie Gdańska.

Zobacz, jak będzie odbywał się ruch na ul. Podwale Przedmiejskim. Pobierz projekt buspasa.

Opinie (436) 4 zablokowane

  • ten (1)

    co na to wpadł chyba nie jest kierowcą i nie jeździ tą stroną gdańska normalnie nagroda musię należ za zwiększenie czasu stania w korkach

    • 18 6

    • as

      Należy mu się nagroda za to, że autobusy będą jeździły wreszcie zgodnie z rozkładem jazdy.

      • 5 8

  • W efekcie nie mal każdego dnia w pobliżu powstają korki

    nie mal... coraz częściej zastanawiam się, czy ktoś czyta te teksty przed umieszczeniem ich tutaj...

    a w sprawie buspasa - autobusy i tak będą stały w korku na skrzyżowaniu, więc wątpię, żeby czas podróży znacząco się skrócił... a co zrobić, by autobusy jeździły zgodnie z rozkładem? wystarczy przed korektą rozkładu jazdy przejechać daną trasą w godzinach szczytu i poza nimi. chyba każdy, kto chociaż trochę zna Gdańsk wie, gdzie i w jakich godzinach są największe korki. ja regularnie jeżdżę linią 199 z Oliwy do Traugutta. na tej trasie, w godzinach szczytu, autobus miewa nawet 20-30 min opóźnienia, tak jest odkąd pamiętam. a wystarczyłoby, żeby przy ustalaniu rozkładu jazdy wziąć pod uwagę, że w godzinach szczytu autobus nie pokona odległości pomiędzy przystankami w 2 minuty, chociaż w godzinach wieczornych nie stanowi to problemu... czasu, który pasażerowie spędzają w autobusie to nie skróci, ale nikt nie będzie stał na przystanku i denerwował się, że jego autobus powinien przyjechac 15 minut temu...

    • 13 2

  • (1)

    Moim zdaniem bus-pas powinien być jeszcze trochę dłuższy, do ulicy Zbytki. Poza tym to świetny pomysł, chociaż boję się jak będzie z jego egzekwowaniem: obecnie policja i straż miejska nie potrafią ukarać mandatem kierowcy, który cały dzień nieprawidłowo pod urzędem, sądem czy szpitalem - jak zamierzają oni łapać kierowców na gorącym uczynku? Obawiam się, że będzie kpina i pośmiewisko ale urzędnicy będą zadowoleni z siebie.

    • 10 5

    • anonimie

      Wiadomo, że pozostanie to długo martwym przepisem, ale kropla drąży skałę.

      • 3 0

  • Niech przywrócą w końcu dawny lewoskręt pod estakadą jak dawniej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)

    • 6 9

    • wlasnie ten lewoskret blokował całe Podwale i po jego zamknieciu znacznie sie poprawiło.

      Niestety teraz znowu sie pogorszy, bo podobnie jak na tymlewoskrecie bedzie pełno debilów wjezdajacych w ostatniej chwili i blokujacych inne auta.

      • 5 0

  • a kiedy budyn pas?

    • 13 3

  • normalnie GDAŃszczyczka :)

    • 0 3

  • Ile prywatna firma musi zapłacić za zarezerwowanie sobie jednego pasa drogi?? (10)

    Bo nie rozumiem, jak przedsiębiorstwo komercyjne, startujące w przetargach ma być w jakikolwiek sposób uprzywilejowane. Wybudowało tą drogę? Będzie ją z własnych pieniędzy remontować?? Bo chyba zarezerwowany odcinek nie będzie finansowany z podatków wszystkich mieszkańców?? Bo jeśli jest inaczej, to mamy do czynienia ZE ZWYKŁYM ZŁODZIEJSTWEM

    • 22 7

    • mg (5)

      Wolę aby z moich podatków szły pieniądze na takie inwestycje, a nie na budowę autostrad. I co z tego?

      • 4 5

      • (4)

        Skoro nie masz samochodu znaczy ze cie na niego nie stać( wnioskuje że nie masz bo nie chcesz autostrad) A więc twoje podatki to grosze wiec nie mów na co wolisz żeby szły twoje podatki bo na drogi właśnie nie idą za to idą na służbę zdrowia mimo że płace prawie 600zł składki zdrowotnej to jak ide do dentysty to żeby białą plombę dostać muszę dopłacić nie mówiąc już o tym ile czasu trzeba spędzić aby dostać się do lekarza więc w efekcie jak ide do zwykłego lekarza tez muszę zapłacić

        • 3 4

        • anonimie (3)

          Puk, puk! W którym roku żyjesz? Chyba w 1985. Obudź się. Dzisiaj stać na samochód każdego. Nie mam samochodu z wyboru, a nie ze względów finansowych. Widocznie nie możesz sobie wyobrazić, że są ludzi dla których samochód substytutem Boga na ziemi i że można żyć bez samochodu Takie właśnie mamy społeczeństwo.
          Nie wiem na co idą moje podatki. Nie czytam ustawy budżetowej. Wiem, że idą na autostrady i nic mi do tego. Nie mam wyboru. Idą na autostrady byś mógł posuwać po asfalcie, choć zawsze będziecie narzekać, że musicie stać w korkach, bo dróg się nie buduje.

          • 5 0

          • (2)

            "Nie mam samochodu z wyboru"... bo pewnie nie masz prawa jazdy.

            • 0 3

            • Aga_wa

              Prawo jazdy to już miałem jak Ciebie na świecie nie było. Jakoś nikt nie może uwierzyć, że można się obyć bez samochodu z własnej woli w dzisiejszych czasach. No cóż. Nic na to nie poradzę.

              • 4 0

            • no aguś....

              jeszcze mała jesteś widać. Ja też mam fajne autko, ale jadąc sobie rowerkiem i widząc po jednym 80kg mięsa w 2 tonach stali, to się zastanawiam....po co taki stres? Ci ludzie stojący w korkach, gotowi się pozabijać...

              • 1 0

    • (3)

      No chyba nie mówisz poważnie albo chcesz na wszelką cenę cokolwiek napisać byle zaistnieć na forum.
      Po pierwsze: ZKM nie jest prywatną firmą. To, że ma organizację spółki kapitałowej (sp. z o.o.) nie oznacza, że jest prywatna.
      Po drugie: to nie ZKM wytycza pasy dla autobusów z ZDiZ i to na wniosek ZTM, bo to w interesie ZTM jest aby autobusy mogły pojechać szybciej, dodatkowo ZTM zleca przewozy różnym przewoźnikom, nie tylko ZKM.

      • 2 1

      • A w dodatku

        buspas da trochę wytchnienia kierowcom autobusów, którzy nawet czasu na pójście za potrzeba na pętli nie mają

        • 0 1

      • Z czego finansowane są naprawy dróg?? (1)

        Chyba z "opłat drogowych", które płacą kierowcy. ZTM nie ma dróg na własność, jest użytkownikiem jak każdy inny. A więc, jeśli ZDIZ jest taki hojny, to niech znajdzie fundusze z innej kasy jak ta, co dotąd. Może miasto samo zapłąci za to, skoro jest udziałowcem ZTM-u? Bo jako kierowca dalej uważam to za ZŁODZIEJSTWO.

        • 0 0

        • jak takiś wyliczony

          To policz sobie, ile miasto wspaniałomyslnie tobie daruje pozwalając na bezpłatne korzystanie z 90% chodników w mieście. A przecież można by postawić tam budy jak pod LOTem i kosić opłatę targową.

          • 0 0

  • (1)

    Dobry pomysł, bo głupie polaczki zawsze wszędzie podróżują samochodem, nawet jak mają autobus spod domu i w 10 min do pracy dojadą.

    • 11 11

    • ty "mądry polaczku" za takie teksty masz kopa gratis ode mnie. podaj czas i miejsce

      • 1 4

  • Korki, korki (1)

    Przejeżdżam codziennie przez ulicę Podwale Przedmiejskie i marzę o NORMALNYM przejeździe w godzinach szczytu no to sobie jeszcze poczekam! Mam wrażenie, że urzędnicy magistratu docierają do pracy wyłącznie na pieszo i w nosie mają resztę ludności. Niech stoją lub tłoczą się w busie!

    • 10 4

    • rozwiązanie jest proste: wsiądź w tramwaj

      A że masz kaprys jechać samochodem?
      No cóż - to twoja fanaberia....

      • 3 0

  • ZAKŁAD (3)

    Proponuję jeszcze stworzyć buspas (a może jeszcze ścieżkę rowerową?) na obwodnicy i "autostradzie" A1 !!! tak poza tym, nie bardzo rozumiem po cholerę tam tramwaj skoro będzie buspas? może tak zalać tory asfaltem i będą 4 extra pasy ???
    Ciekawi mnie tylko czy pojazdy służbowe urzędników również będą miały prawo poruszać się po tym pasie ??? Już dziś przyjmuję zakłady, że tak !!!

    • 16 3

    • W cywilizowanych krajach... (2)

      W cywilizowanych krajach drogi takie jak obwodnica mają poprowadzoną równolegle drogę dla rowerów. W miare możliwości oddzieloną od głownej drogi szpalerem drzew.
      Tak więc jestem jak najbardziej ZA!

      • 0 0

      • (1)

        hahaha gdzie ty za granicą widziałeś drezwa przy drodze takie jaja to tylko w polsce

        • 0 0

        • piszę o układzie droga dla samochodów - bariery energochłonne - szpaler drzew - kawałek trawnika - droga dla rowerów.
          Drzewa sa za bariera energochłonną i sa posadzone m.in. po to, żeby na drodze dla rowerów był przyjemniej jechać.
          Teraz rozumiesz co mialem na mysli?

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane