- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (133 opinie)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (324 opinie)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (289 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (95 opinii)
- 5 W majówkę ruszają linie sezonowe (64 opinie)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (30 opinii)
Duże zmiany w kursowaniu pociągów dalekobieżnych
Od 9 grudnia szykują się spore zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych w Trójmieście. PKP Intercity dołoży pociągi pendolino, ale też zabierze równie nowoczesny pociąg Flirt, którym można dotrzeć do Katowic.
Zacznijmy od dobrych informacji.
PKP Intercity przygotowało więcej połączeń między Trójmiastem a Warszawą. Uruchomi też dodatkowe dwie pary pociągów kategorii Express InterCity Premium obsługiwane przez pendolino. Nowością będzie m.in. poranne połączenie z Warszawy do Gdańska, które umożliwi dojazd do celu tuż po godzinie 8, a powrót do stolicy na godzinę 22:30.
To oznacza, że na drugiej pod względem popularności trasie Trójmiasto - Warszawa (pierwsza to Warszawa - Kraków) będzie więcej par pociągów kategorii EIP - 14, zamiast 12 jak dotychczas.
Pociągi będą kursować tak jak dotąd, czyli pokonają trasę w niecałe trzy godziny. Składów nie powinna zatrzymać nawet, planowana po pięciu latach od oddania linii E65, przebudowa kilometrowego odcinka nieopodal miejscowości Susz.
Nowe wagony pasażerskie w Trójmieście
Od początku 2019 roku na torach pojawią się pierwsze wagony zmodernizowane przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Będą to wagony przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.
Nowe wagony pojadą na trasie Białystok - Olsztyn - Trójmiasto - Szczecin.
Zmiany także w pociągach TLK
Zmiany obejmą także pociągi niższej klasy niż pendolino. Pociąg TLK Małopolska w nowym rozkładzie odjedzie dwie godziny wcześniej z Gdyni, dzięki temu dojedzie do Warszawy około godziny 9. Pociągi kategorii TLK na odcinku Gdańsk - Warszawa będą miały skrócone czasy przejazdu.
Ceny biletów w pociągach TLK są niższa niż w pendolino.
Są też złe informacje dla pasażerów.
Znika pociąg z Trójmiasta do Katowic obsługiwany Flirtem
Popularny nocny pociąg TLK Rozewie będzie wzmocniony dodatkową grupą wagonów. Pojedzie trasą Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała. Skład dotąd jeździł w kierunku Jeleniej Góry. Nowe połączenie zastąpi pociąg IC Pogoria, który obsługiwany był nowoczesnym składem Flirt z firmy Stadler.
Jak wyjaśniają władze polskiego przewoźnika, pociągi obsługiwane przez pojazdy Flirt pojadą od grudnia w nowej relacji Warszawa - Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową.
Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.
Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.
Zmiany w pociągach TLK
Pociąg TLK Ustronie relacji Przemyśl - Kołobrzeg kursować będzie przez Kraków - Częstochowę Stradom - Inowrocław - Toruń - Iławę - Gdynię, z pominięciem Warszawy. Pociąg TLK Pobrzeże pojedzie w wydłużonej relacji do Wrocławia przez Łódź i Kalisz.
Pociąg TLK Bachus, ze względu na prace modernizacyjne, będzie kursował do Zielonej Góry do końca sierpnia 2019. Od września 2019 rozpocznie kursowanie pociąg TLK Pułaski na trasie Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Ostrów Wlkp. - Częstochowa Stradom - Kraków.
Miejsca
Opinie (226) 7 zablokowanych
-
2018-11-18 14:25
Rozewie (1)
Jako rodowity jeleniogorzanin wolałbym aby zostawić Rozewie w spokoju, nic nie zmienić. Takie ładne połączenie, i już trzeba pchać lapyy. Mnie się podoba tak jak jest, a nie zmieniać dla własnego widzimisię. Rozewie do Jeleniej Góry, a nie na Śląsku ląduje czy gdzie. Pozdrawiam
- 5 0
-
2018-11-18 14:37
Będą jeździły wagony bezpośrednie do Jeleniej.
Wyjazd z Gdańska po 22, w Jeleniej po 7. Będą przełączane we Wrocławiu. Analogicznie w relacji powrotnej. Artykuł jest nieprecyzyjny.
- 1 0
-
2018-11-18 14:38
Składy bezprzedziałowe zamiast komfortu w przedziałach
Pociągi Flirt czy Dart nie nadają się do wożenia pasażerów na długodystansowych trasach typu Gdynia-Kraków! To dobre pociągi na trasę Warszawa-Łódź, czy Kraków-Zakopane. Fotele niby lotnicze ale wygoda jak w samolocie, brak intymności jak w mniejszym przedziale, brak możliwości zgaszenia światła, jak ktoś przechodzi do wc czy baru to ociera się o Ciebie co chwilę - w przedziale ktoś wchodził/wychodził relatywnie rzadko itp itd. Te składy wprowadzono tez na linie nocne! PKP Intercity i Przewozy Regionalne zamiast remontować pocięły mnóstwo sprawnych, dobrych wagonów na złom! Trojmiasto.pl mogłoby o tym napisać fachowy artykuł
- 12 0
-
2018-11-18 15:46
kupno biletów (1)
Pierwszy raz w życiu odczułem potrzebę odbycia podróży PKP w okresie zmiany rozkładu jazdy.
Konkretnie chodzi o podróż na trasie Gdańsk - Szczecin w dniu 7 grudnia br. ( za starego rozkładu jazdy) i powrót w dniu 9 grudnia br. ( nowy rozkład jazdy). Proszę sobie wyobrazić że już od 7 listopada (czyli przepisowe 30 dni przedsprzedaży) jestem pozbawiony możliwości zakupu biletu PKP Intercity na połączenie odbywające się w dniu 7 grudnia. Nie działa ani kanał sprzedaży w aplikacji Intercity, ani w aplikacji Skycash ani w kasie biletowej ( konkretnie Gdańsk Żabianka). A dzisiaj mamy już 18 listopada. Dlaczego Intercity nie daje możliwości zakupu biletu na 30 dni przed podróżą według starego rozkładu jazdy tego nie jestem w stanie zrozumieć. Intercity pozbawia mnie w ten sposób możliwości zakupu biletu z 30 % zniżką i zaklepania miejsca siedzącego, a będę podróżował z żoną - osobą o znacznym stopniu niepełnosprawności. Dziwny sposób zarabiania na klientach, a raczej sposób na generowanie zysku/obniżanie deficytu spółki. Jestem ciekaw czy to jednorazowa praktyka czy w poprzednich latach wprowadzanie nowego rozkładu też odbywało się w taki sposób.
Druga sprawa to taka że zakup biletu dla osoby ze znacznym stopniem przez udostępnione na smartfon aplikacje to droga przez mękę. Proszę sobie wyobrazić że w aplikacji Skycash (zawsze) a w aplikacji Intercity mobile navigator (często), wybór ulgi dla takiej osoby skutkuje przydzieleniem ulgi dla weterana lub kombatanta. Takie zachowanie uniemożliwia zakup przez osobę niepełnosprawną biletu za pośrednictwem powyższych kanałów sprzedaży i mówiąc trywialnie zmusza do biegania na stację typu Gdańsk Oliwa, Wrzeszcz, Główny, lub Sopot. Polecam przetestować powyższe ustawienia- 8 0
-
2018-11-18 19:22
Hmmm
Szczerze to coroczna praktyka . W DB już widnieje rozkład zgodnie z ludzkimi standardami 30 dni . No ale w naszych kraju ... mają czas .... na ostatnią chwile
- 1 0
-
2018-11-18 15:55
Likwidacja pociagu do szklarskiej
Czemu likwidują nocny pociąg bezpośredni do szklarskiej poręby. Komu on przeszkadza. To popularny kierunek turystyczny.
- 9 1
-
2018-11-18 16:25
100 lat za murzynami
oto prosze info dla wszystkich , murzyni sa 100 lat za chyńczykami a my tz polacy jesteśmy 100 lat za murzynami kto nie nie widział ten nie wie ciągle jestesmy w d*pie dla czego bo ...... jestesmy takimi pracusiami co to budują ... no właśnie.. co ... na pewno nie samodzielnie swój karaj... sami przyjadą na roboty ...
- 7 0
-
2018-11-18 16:58
W latach 80-tych XX wieku pracowałem jako specjalista d/s zaopatrzenia. (1)
Bardzo dużo jeździłem po kraju służbowym samochodem i PKP.
Polska kolej dzisiaj nie jest lepsza niż wtedy.- 4 2
-
2018-11-18 17:43
Masz jakieś problemy z pamięcią. Lata 80-te to tłok w pociągach, brud i stare zdezelowane wagony. Dopiero teraz powoli zmienia się choćby czystość w pociągach, a i pod kątem wymiany taboru jest to jeden z lepszych okresów w ciągu ostatnich 30 lat.
- 2 0
-
2018-11-18 17:03
I pomyśleć, że dziś w Afryce otworzyli KDP w Maroku.
320 km/h. My naprawdę jesteśmy "za murzynami", nie czepiając się czarnoskórych.
- 10 0
-
2018-11-18 17:56
Kolejny pedolino
Do warszawki kolejny pociąg a do Zielonej Góry bardzo popularne połączenie likwiduje pkp, kplejna bzdura pkp...
- 7 0
-
2018-11-18 18:28
PKP Jaja jak berety
Pociąg z Gdyni do Warszawy już we Wrzeszczu jest opóźniony.
- 6 1
-
2018-11-18 19:03
Co to za takt? (1)
Co to za takt, jeżeli pociąg do Warszawy odjeżdża co godzinę z różnicą paru minut. Nie wiem jaki trunki spożywają w dyrekcji kolei, ale ktoś trzeźwy na pewno nie przyszedłby na taki pomysł. Sprawdziłem właśnie czy taki nieporządek mają również inne kraje. Wychodzi na to, że tylko w Polsce kolej nie potrafi wprowadzić takt. Spójrzmy na odjazdy w kierunku Warszawy:
6:43
7:41 i 7:49
8:49
9:30
11:38
12:43
13:40 i 13:47
14:43
15:44
16:43
17:43
18:39 i 18:53
Jeżeli spojrzymy zagranicę, to pociągi podmiejskie, SKM-ki ale także InterCity kursują w takcie. Intercity odjeżdżają co półgodziny, godzinę albo dwie godziny od rana do wieczora zawsze o tej samej porze, wystarczy zapamiętać jeden odjazd i takt a zna się czas odjazdu przez cały dzień.
I co ciekawe, właśnie dzisiaj odchodzi szef kolei w Niemczech, bo pociągi miały za dużo opóźnień.- 8 0
-
2018-11-18 20:01
za PRL tak było
ale IPN tropi pozostałości komunizmu więc dla niepoznaki ustalono tak jak powyżej
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.