- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (69 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (151 opinii)
- 3 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (58 opinii)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (99 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (147 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (64 opinie)
Duże zmiany wokół dworca Gdańsk Główny. Zamknięty zostanie tunel
Zamknięty tunel przy dworcu Gdańsk Główny. Film z 4 lutego 2019 r.
W poniedziałek kolejarze zamkną tunel łączący dworzec Gdańsk Główny z dworcem autobusowym i przystankami tramwajowymi na ul. 3 Maja. Droga dla pieszych wydłuży się o 1 km - będzie trzeba iść przez ul. Hucisko lub Błędnik. Utrudnienia potrwają do kwietnia.
O ile ten etap remontu dotyczył przede wszystkim pasażerów PKP, to kolejny - który właśnie rusza - dotknie już wszystkich korzystających z tunelu obok stacji Gdańsk Główny. Teraz przebudowa obejmie fragment przejścia podziemnego (miasto - perony) bezpośrednio pod peronem nr 1. Wymieniona zostanie płyta stropowa oraz części ścian. Pozwoli to na bezpieczne korzystanie z tunelu przez wiele lat.
W związku z tym w poniedziałek 4 lutego zamknięta zostanie część przejścia podziemnego, które łączy perony z wyjściem na miasto i przed dworzec.
- Dostęp na stację zapewniony będzie tunelem od strony ul. Podwale Grodzkie. Od strony ul. 3 Maja dojście odbywać się będzie wiaduktem na ul. Błędnik oraz wiaduktem na ul. Hucisko - wyjaśnia Martyn Janduła z biura prasowego spółki PKP PLK.
O zmianach informują rozwieszone na stacji oraz w tunelu plakaty i banery. Dodatkowo dla podróżnych przewidziano 2 tys. ulotek z informacją o organizacji ruchu w rejonie stacji.
Połączenia kolejowe dla wytrwałych
Stacja dostępna dla podróżnych
- Inwestycja poprawi estetykę i funkcjonalność tunelu. Przejście, podobnie jak perony, będzie przystosowane do obsługi wszystkich osób podróżujących koleją. Istotnym ułatwieniem na peronach i w dojściu będą cztery windy i cztery pary schodów ruchomych. Ułatwieniem będzie odpowiednie oznakowanie i ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą - mówi Janduła.
Na stacji zmienia się także peron nr 1, który podobnie jak już przebudowany peron nr 2, będzie wyższy, z antypoślizgową nawierzchnią i lepiej oświetlony. Zamontowane zostaną nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji.
Prace zaplanowano do stycznia 2020 r. Inwestycja pochłonie 62 mln zł.
Inwestycja na stacji Gdańsk Główny realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1-19.2 "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny."
Dla pasażerów linii tramwajowych 4 i 11 oznacza to, że korzystając z przystanków "Dworzec PKS" będą mogli dojść wyłącznie do budynku PKS i stanowisk odjazdów autobusów. Nie będzie fizycznej możliwości korzystania ze schodów ruchomych, aby np. dojść do ul. Podwale Grodzkie.
W celu umożliwienia całodziennego skomunikowania dworca PKS z dworcem PKP i centrum miasta, od pierwszych porannych kursów w poniedziałek, 04.02.2019 r., autobusy linii 189, zamiast kończyć bieg na Wałach Piastowskich/Dworcu Głównym, pojadą przez Błędnik i ul. 3 Maja do dworca PKS. Tymczasowy przystanek końcowy będzie znajdował się przy Cmentarzu Nieistniejących Cmentarzy, natomiast przystanek początkowy - przy wyjeździe z dworca PKS. Autobusy linii 189 w dni powszednie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego kursują co około 15 minut, w międzyszczycie co ok. 20 minut. W weekendy i święta, w godzinach porannych i wieczornych, autobusy kursują co pół godziny, w ciągu dnia co ok. 20 minut.
Zmiana będzie obowiązywać, w zależności od postępu realizowanej przez PKP inwestycji związanej z modernizacją dworca PKP i związanym z nim zamknięciem tunelu od strony ul. 3 Maja - prawdopodobnie do maja 2019 r.
Miejsca
Opinie (366) 9 zablokowanych
-
2019-02-01 07:45
(2)
Tam co roku remonty .Taki peron w Chitachi remontują w 3 miesiące
- 8 4
-
2019-02-01 07:49
Nie ma miasta "Chitachi' (1)
- 2 0
-
2019-02-01 11:18
A jakie niby jest? Kluczbork?
- 1 0
-
2019-02-01 11:10
Masakra
Powinni zrobic na czas remontu przejscie naziemne . Jezeli nie, to zapewnic transport zastepczy dowozacy podroznych z dworca pks do dworca pkp i odwrotnie.
- 6 2
-
2019-02-01 10:02
szalet miejski nie tunel (1)
a może zadbali by żeby nocą częściej w tunelu chodziły patrole bo po nocy w tunelu śmierdzi bardziej niż w szalecie miejskim i stoją kałuże moczu
- 8 2
-
2019-02-01 10:22
A może tak toi-toi na mieście postawić
To nie będzie szcz*nia gdzie popadnie
- 1 0
-
2019-02-01 10:22
Hi
Bareja by tego nie wymyślił... Żenada...
- 8 3
-
2019-02-01 10:20
A aktywiści nie chcą zamknąć tunelu i zrobić przejścia naziemnego? Pociągi poczekają.
- 3 0
-
2019-02-01 10:20
Ciekawe czy miasto przeorganizuje jakoś z tego powodu zbiorkom? Bo teraz mamy tam dwa tramwaje od pon do pt do 17 i jeszcze jeżdżące stadnie, tuż po sobie.
- 2 0
-
2019-02-01 10:16
Mam pomysł
Przenieść główny do Wrzeszcza :D
- 4 0
-
2019-02-01 10:14
To wejdziemy na peron drugi od strony centrum czy nie? Mapka mogłaby to opisywać...
- 3 0
-
2019-02-01 10:10
A czy wiecie że do czasów Gierka tego tunelu wcale nie było? Był tylko ten z dworca. Później kawałek pod Podwalem. I ludzie sobie jakoś radzili. Teraz dopiero się obudzili. Przyzwyczajenie druga natura.
- 3 3
-
2019-02-01 09:57
Tyle miesięcy te kilkadziesiąt metrów?
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.