• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa tygodnie zwężenia ul. Morskiej

Michał Sielski
4 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 09:55 (4 września 2018)
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu

Od 15 (a nie, jak wcześniej zapowiadano od 5) września, przez dwa tygodnie zwężona będzie ul. Morska na wysokości ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni w kierunku centrum. Korki murowane, więc w tym terminie lepiej wybierać inną trasę do centrum.



Wiedząc o zwężeniu dróg wybierasz alternatywne trasy?

Aktualizacja, godz. 9:54. Wykonawca robót poinformował o przesunięciu terminu zamknięcia pasa ruchu na ulicy Morskiej na termin około 15 września 2018 roku.


- Zamknięcie jednego pasa konieczne jest ze względu na wymianę konstrukcji jezdni podczas budowy buspasów wzdłuż ul. Morskiej - informuje Jan Ziarnicki z gdyńskiego magistratu.
Już teraz występują tam utrudnienia w postaci zawężenia prawego pasa, a także częściowych ubytków w nawierzchni, zastąpionych płytami yomb. Rozkopane są też chodniki i drogi rowerowe. Niemal na całym odcinku od centrum Gdyni do Estakady Kwiatkowskiego rowerzyści muszą jechać jezdnią, bo ciągi pieszo-rowerowe po obu stronach są placem budowy z zakazem jazdy.

Prace warte 21,5 mln zł wykonuje Eurovia. Całość ma zająć 47 tygodni, czyli skończyć się na początku przyszłego roku. Oprócz buspasów o szerokości 3,5 metra, odnowione zostaną chodniki na odcinku ok. 2,5 km oraz droga rowerowa o długości niemal 1 km. Zmodernizowane będą również zatoki autobusowe, trakcja trolejbusowa, sygnalizacja świetlna. Odnowione mają być też trawniki, które zostaną wzbogacone o 1,5 tys. krzewów utrudniających nielegalne parkowanie oraz 8 drzew.

Tutaj jezdnia zostanie zwężona do jednego pasa. Tutaj jezdnia zostanie zwężona do jednego pasa.

Buspasy na Morskiej bez ciągłości w Gdyni



Ciągłości buspasów na ul. Morskiej niestety nie będzie, ale rozwiązanie - jak zapewniają urzędnicy - i tak znacząco ułatwi przejazd pojazdom komunikacji miejskiej, pozwalając zaoszczędzić czas wybierającym transport publiczny.

Przypomnijmy, że nowych odcinków buspasów na Morskiej nie byłoby, gdyby nie wsparcie unijne. Prace są realizowane w ramach projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia".

Schemat planowanych buspasów na Morskiej w Gdyni



Buspasy, które powstają na ul. Morskiej. Buspasy, które powstają na ul. Morskiej.
Odcinki buspasów w stronę centrum:
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, rozpoczynający się w rejonie skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Zakręt do Oksywia w śladzie istniejących prawoskrętów do posesji, następnie po istniejącym prawoskręcie na skrzyżowaniu z ul. Kalksztajnów i z "otwarciem" istniejącej zatoki autobusowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicach skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Mireckiego z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni prawej w kierunku centrum, w okolicy skrzyżowania ul. Morskiej z ul. Grabowo z wykorzystaniem prawoskrętu i otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;

Odcinki buspasów w stronę Rumi:
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi rozpoczynający się przed skrzyżowaniem ul. Mireckiego z ul. Morską dalej w śladzie prawoskrętu z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej;
  • Na jezdni lewej w kierunku Rumi, rozpoczynający przed skrzyżowaniem ul. Morskiej z ul. Grabowo, od prawoskrętu za budynkiem przy ul. Morskiej 42, w śladzie istniejących prawoskrętów i z otwarciem zatoki autobusowej od strony najazdowej.

Opinie (169) 5 zablokowanych

  • farbą go panie

    kiedy jakiś fajny festyn będzie ?

    • 32 1

  • Remonty po gdyńsku (1)

    Mizeria drogowa to jedno, natomiast totalna ignorancja wobec innych obowiązków samorządu to drugie. Szanowni Państwo - w szkole podst. nr 6 jak gdyby nigdy nic-remont. Ano Wojciechowi urzędnicy zajęci byli koncertami, pokazami lotniczymi itp. akcjami charakterystycznymi dla naszego miasta, że zapomnieli że ze znacznym wyprzedzeniem należy ogłosić przetarg na roboty remontowe w szkole. Te zaczęły się dopiero w sierpniu i mimo trwającego od wczoraj roku szkolnego, nie szybko ulegną zakończeniu. Tak więc szanowni Państwo - głosujcie dalej na tę bandę nieudaczników.

    • 43 4

    • Na pustkach w 16 tce to samo zaczęli w sierpniu

      • 6 0

  • Na Kamiennej Gorze trzy miesiace temu układano kostke przy naorawie systemu wodnego, Nie nazywam tego kanalizacja , bo to tylko atrapa, bez kanalzacji deszczowej. Teraz te kostek się demontuje / od dzisiaj/ , bo UM zaczyna budowe windy. To nie mozna b ylo od razu ? Dzieki Panie Dr. Szczurek/. Jest Pan niezastapiony i juz nawet nie wyobrazam sobie ze w tym miescie moze byc normalnie. Gdynie zbudowano w dwadziescia lat. Panu tyle zajmuje remont jednej ulicy

    • 38 4

  • (2)

    Transport publiczny trzeba wybrac, nareszcie cos zostanie zrobione. proponuje nastepny odcinek do remontu GdyniaGlowna -Gdynia Stocznia bo tam same koleiny.

    • 9 8

    • Zapomni. Tamtędy nie jeździ żaden urzędnik więc nie ma tematu.

      Musi się zdarzyć jakaś tragedia np. jezdnia się tam zapadnie jak w Chinach, żeby się za to wzięli.

      • 3 2

    • przecież tam jest nowy asfalt od kilku miesięcy.
      Moim zdaniem obraz nędzy to ul 10 Lutego.

      • 3 1

  • Pytanie (5)

    Wytłumaczy mi ktoś dlaczego na ul. Morskiej w Gdyni co kilkanaście metrów w jezdni jest dziura a następnie wsadzona w nią płyta, przypominająca płytę jumbo? Okolice Kauflanda, teraz nawet i stacji Shell. Pytam całkiem poważnie, wcześniej tego nigdy nie było

    • 39 5

    • a czytałeś tekst powyżej? (1)

      • 3 9

      • Przeczytałem. Chodzi mi o samą technologię, po co właściwie wykopują dziurę pośrodku ulicy, aby wsadzić w nią płytę jumbo, a nie o to, że za pół roku / rok, będzie wymiana całej jezdni

        • 9 1

    • Taki jest standard gdyńskich ulic.

      Jeśli dziur nie było a teraz są tzn. że dostosowano jakość ulicy do poziomu całej reszty ulic w Gdyni. Ot i cała tajemnica. Jeżeli jadę i nie czuję dziur to znaczy że wyjechałem już z Gdyni.
      Sprawa ulic w Gdyni zakopana jest głęboko pod ziemią. Dla włodarzy nie ma tematu. Nawet prezydent miasta dojeżdża codziennie do pracą ulicą po której się jedzie jak po drabinie I nic. Pasuje mu.

      • 16 2

    • wdrażamy nowe technologie

      • 3 0

    • Prawdopodobnie wymiana przyłączy sieci. Sieć biegnie w ulicy a od niej odchodzą przyłącza do pobliskich budynków. Stąd wymiana przyłączy skutkuje poprzecznym (w stosunku do biegu drogi) wykopem, który nie został załatany na stałe (np. wylany asfaltem), tylko wyłożony płytami yomb - aby tymczasowo można korzystać z drogi, bo w domyśle zamierzają "za chwilę" wymienić całą nawierzchnię.

      • 2 0

  • Na Starowiejskiej nie zmieniło się NIC od przedwojny. (3)

    napaćkali tylko trochę farby.
    Dno. Kompletne dno panie S.
    A Chwarznieńska? Dobrze się panu jedzie??
    Już niedługo nie będzie pan musiał dojeżdżać.

    • 35 6

    • A to się zdziwisz...... (2)

      • 3 8

      • Nie. Nie zdziwię się. (1)

        Jego siłą jest brak konkurencji.

        • 3 0

        • konkurencja jest tylko ludzie mają wyprane mózgi od festynowej propagandy.

          • 7 1

  • Remont po gdyńsku, niestety. (3)

    1. Bus-pasy wykonane zostaną bez ciągłości i po każdym przystanku autobusy/trolejbusy i tak będą musiały zjeżdżać na wspólną jezdnię. Moim zdaniem - korzyść będzie znikoma.
    2. Ścieżki rowerowe - bez ciągłości i z koniecznością zmiany strony jazdy prawie co skrzyżowanie - szczerze mówiąc nie dziwię się rowerzystom, że nie chcą nimi jeździć. Poza tym paradoksalnie rowerzysta na jezdni jest bezpieczniejszy i lepiej widoczny niż na ścieżce w obrębie skrzyżowań.
    3. Remontowane są odcinki, które albo były w relatywnie dobrym stanie albo wręcz były niedawno remontowane jak np. zatoczki dla autobusów wyremontowane już uprzednio z dotacją unijną.
    4. Wymieniana jest sygnalizacja świetlna, która była już wymieniana podczas wykonania instalacji Tristar.
    5. Przez całe wakacje paprali się z jakimiś płytami yomb i przewężeniami na pół dnia a zamknięcie jednego pasa akurat dzień po pierwszym dniu szkoły - geniusz planowania!
    6. Ciekawe czy wymienią nawierzchnię w stronę Chyloni na wysokości dworca PKP Gdynia Główna za skrzyżowaniem z Warszawską. Jakieś 2 tygodnie temu widziałem jak niezbyt szybko jadący samochód totalnie ochlapał wodą rowerzystę jadącego czymś co wcześniej było chodnikiem a teraz w zamyśle ma być chyba ścieżką rowerową (w sumie, kto to wie jak jest naprawdę? Oznakowania brak, przy dworcu ciągle stoją biało-czerwone słupki choć od dawna nikt nic nie robi). Koleiny są tam jak na wschodniej Ukrainie.

    • 45 4

    • Rzeczywiście ten odcinek Morskiej przy dworcu to istny dramat!

      • 13 0

    • W Chyloni nie zrobią nic. (1)

      tam nikt z urzędników nie mieszka.

      • 12 0

      • Wybierzcie Horałę - on jest z Chylonii. Na pewno coś zrobi ;)

        • 1 1

  • przecież to zwężenie trwa już pół roku!

    • 36 0

  • uniwerystet morski?

    • 6 6

  • Buspas (1)

    Takimi krótkimi odcinkami buspasa - więcej korków niż pożytku. Autobus na takim krótkim odcinku wyprzedzi 4 samochody, a potem narobi zamieszania wciskając się z powrotem.
    Podobnie na Władysława IV - kiedyś nie było tam korków, a teraz jest chaos i zamieszenie na wylocie Władysława IV i Piłsudskiego !!!

    • 31 1

    • Dokładnie

      Buspas na Władysława IV służy do omijania korków, których nie było przed wyznaczeniem buspasa.

      Swoją drogą tam przy okazji powinien zostać zmodyfikowany układ na skrzyżowaniu w kierunku Redłowa (podpowiadam - w tym przypadku naprawdę wystarczy puszka farby!):
      - skrajny lewy pas powinien przechodzić w środkowy za skrzyżowaniem,
      - środkowy w skrajny prawy za skrzyżowaniem,
      - obecny prawy pas na wysokości zatoczki powinien przejąć funkcję prawoskrętu,
      - autobusy miałyby możliwość skrętu w prawo w WFC bezpośrednio z zatoczki,
      - za skrzyżowaniem uzyskany zostałby wydzielony lewoskręt w Świętojańską, który nie byłby kontynuacją pasa do jazdy na wprost z Władysława IV.
      Powyższe rozwiązanie praktycznie nie generowałoby konieczności przebudowy infrastruktury a uporządkowałoby ruch na tum skrzyżowaniu. Obecnie dochodzi tam do różnych dziwnych sytuacji a autobusy i samochody skręcające w WFC wzajemnie się blokują.

      • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane