• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwa weekendy bez tramwajów na al. Hallera w Gdańsku

Ewelina Oleksy
5 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Trwają prace przy modernizacji sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera. W ten i kolejny weekend nie pojadą tam tramwaje. Trwają prace przy modernizacji sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera. W ten i kolejny weekend nie pojadą tam tramwaje.

Przez dwa najbliższe weekendy przez al. HalleraMapka nie będą jeździły tramwaje. Powód? Modernizacja sieci trakcyjnej pod wiaduktem, gdzie regularnie dochodzi do jej zrywania przez ciężarówki, które się tam nie mieszczą.



Odczujesz brak tramwajów na al. Hallera?

Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, przez dwa najbliższe weekendy, 05. i 06.12.2020 r. oraz 12 i 13.12.2020 r. al. Hallera, na odcinku od al. ZwycięstwaMapka do ul. KlinicznejMapka, w obu kierunkach, nie będą jeździły tramwaje.

- Przeprowadzona zostanie tam modernizacja sieci trakcyjnej, co pozwoli zminimalizować ewentualne utrudnienia dla pasażerów, w przypadku uszkodzenia sieci pod wiaduktem kolejowymMapka - informuje ZTM.
Najważniejsze zmiany dotyczą linii 2, 3 i 5.

  • Tramwaje linii 2 i 3 nie będą obsługiwać przystanków przy al. Zwycięstwa
  • Tramwaje linii 5 będą kursować na trasie Nowy Port - Brzeźno - Wyspiańskiego - Węzeł Kliniczna


Zmiany dotyczą także linii 8 i 12.

- Pierwsze zmiany w kursowaniu tramwajów wprowadzone zostaną tuż po północy, w nocy z piątku na sobotę 04/05.12.2020 r. Kurs linii 8 o godz. 23:47 z pętli "Stogi" do przystanku "Strzyża PKM", zostanie wykonany przez al. Zwycięstwa, bez obsługi przystanków Pl. Solidarności, Stocznia SKM, Stocznia Północna, Twarda i Kliniczna - podaje ZTM.

Rozkład jazdy Gdańsk



Informacje o organizacji komunikacji tramwajowej w związku z modernizacją sieci trakcyjnej można również uzyskać od Centrali Ruchu ZTM w Gdańsku - telefon całodobowy 58 520-57-75.

Kłopotliwy, ale konieczny remont



Przedstawiciele ZTM tłumaczą, że wstrzymanie ruchu tramwajowego aż na dwa weekendy "wynika wprost z procesu technologicznego".

ZTM dostosowuje się w ten sposób do woli wykonawcy prac związanych z podniesieniem trakcji przy wiadukcie na al. Hallera. Choć początkowo wykonawca deklarował, że będzie przeprowadzał remont bez wstrzymywania ruchu tramwajowego, czyli głównie w godzinach nocnych. Jak widać, okazało się to niemożliwe.

Prace związane z przebudową sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera rozpoczęły się w listopadzie. Według harmonogramu ich zakończenie przewidywane jest na koniec grudnia tego roku. Inwestycja pochłonie blisko 560 tys.zł.

Film z listopada tego roku, gdy rozpoczynały się prace



Problem, z którym miasto walczy od lat



Zrywanie trakcji tramwajowej pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera przez nieprzepisowo przejeżdżające tamtędy pojazdy ciężarowe to problem, który Gdańsk próbuje rozwiązać od lat. Trwająca właśnie przebudowa ma sprawić, że w przypadku uszkodzenia sieci przez ciężarówki, tramwaje nie będą już z automaty unieruchamiane.

- Głównym założeniem przebudowy jest montaż na sieci trakcyjnej od strony ul. Klinicznej dodatkowych izolatorów sekcyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w przypadku uszkodzenia sieci trakcyjnej pod wiaduktem, ruch tramwajowy na głównych ciągach komunikacyjnych, czyli na al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej będzie mógł odbywać się bez zakłóceń - informuje Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Wszystko o podnoszeniu trakcji na al. Hallera



Ponadto wymienione zostaną elementy konstrukcyjne sieci trakcyjnej, m.in. przewody jezdne, zawieszenia poprzeczne oraz izolatory. To one były najczęściej uszkadzane przez przejeżdżające pod wiaduktem ciężarówki. Z kolei dzięki montażowi dodatkowego słupa przy wiadukcie od strony ul. PiramowiczaMapka oraz wymianie osprzętu sieciowego, cała sieć trakcyjna w rejonie wiaduktu zostanie maksymalnie podniesiona.

- Poskutkuje to zwiększeniem skrajni dla przejeżdżających pojazdów i zmniejszeniem ryzyka jej uszkodzenia - wskazuje Kiljan.

Do tego typu zdarzeń regularnie dochodziło pod wiaduktem. Film archiwalny

Dwa weekendy bez tramwajów na al. Hallera

Linia 2 W kierunku Łostowic od przystanku "Wyspiańskiego" 02 do przystanku "Dworzec Główny" tramwaje pojadą trasą: al. Hallera - ul. Kliniczna - Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Wały Piastowskie - Podwale Grodzkie. W kierunku Oliwy od przystanku "Dworzec Główny" 01 do przystanku "Wyspiańskiego" 01 trasa ulicami: Podwale Grodzkie - Wały Piastowskie - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Kliniczna - al. Hallera. Tramwaje zatrzymywać będą się na wszystkich przystankach na trasie objazdowej.

Linia 3 W kierunku Chełmu od przystanku "Wyspiańskiego" 02 do przystanku "Dworzec Główny" 02 obowiązywać będzie trasa: al. Hallera - ul. Kliniczna - Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Wały Piastowskie - Podwale Grodzkie. W kierunku Brzeźna od przystanku "Dworzec Główny" 01 do przystanku "Wyspiańskiego" 01 tramwaje pojadą ulicami: Podwale Grodzkie - Wały Piastowskie - Jana z Kolna - Marynarki Polskiej - Kliniczna - al. Hallera. Tramwaje zatrzymywać będą się na wszystkich przystankach na trasie objazdowej.

Linia 5 Linia będzie funkcjonować na trasie Nowy Port - Brzeźno - Wyspiańskiego - Węzeł Kliniczna. Wprowadzony zostanie specjalny rozkład jazdy.

Linia 8 Kursy ze Stogów do przystanku "Strzyża PKM" będą wykonane stałą trasą do przystanku "Kliniczna" 01, a następnie trasą objazdową przez Zaspę i Oliwę.

Linia 12 W zamian za skróconą trasę linii 5, tramwaje linii 12 będą dojeżdżać nie jak obecnie do Oliwy, a do pętli Zaspa przez Żabiankę i Przymorze.
14:20 6 GRUDNIA 20

Trwa modernizacja trakcji na Hallera (10 opinii)

Chodzi podwyższenie sieci trakcyjnej dla tramwajów pod wiaduktem kolejowym na Hallera, która często jest zrywana przez ciężarówki.


Chodzi podwyższenie sieci trakcyjnej dla tramwajów pod wiaduktem kolejowym na Hallera, która często jest zrywana przez ciężarówki.


Miejsca

Opinie (101) 4 zablokowane

  • (13)

    A nie wystarczyłoby w tym.miejscu obniżyć torowisko i jezdnię o 20cm?I problem z głowy....Tramwaje i tiry mogłyby swobodnie przejechać.Na pewno taniej by to wyszło niż podwyższenie tego pradawnego mostu żelbetowego...

    • 24 44

    • jakie TIR-y

      wiesz co to znaczy filozofie? Jesteś doktorem od wszystkiego czyli od niczego. Sprawdz sobie ten skrót

      • 1 1

    • ale oni nie podnoszą wiaduktu tylko druty pod nim o kilka centymetrów...

      • 2 0

    • Chcesz zbudować basen do pływania?

      • 3 1

    • woda

      A co z wodą deszczową powstanie nowe miejskie jeziorko

      • 4 1

    • Nie wystarczyło by zastąpić na tej trasie tramwaj autobusem.

      • 1 6

    • (2)

      Obniżenie poziomu asfaltu to nie jest taka tania sprawa

      • 10 2

      • Łał! (1)

        Nad tym problemem zastanawiają się wybitne osobowości z ulicy "Pastalosjego"

        • 1 4

        • Masz jakiś fetysz tej ulicy?

          • 3 0

    • (1)

      Tir to nie pojazd a pojęcie ekonomiczno prawne.

      • 4 3

      • Coś o metonimii słyszał?

        • 1 0

    • "pradawny most żelbetowy" to prawie to samo co wiadukt stalowy.

      Czy "pradawnym mostem" transportowano "wengiel" ?

      • 3 2

    • "geniuszu"... chcesz obniżyć jezdnię o 20 cm, pod po wiaduktem który ma w najwyższym punkcie 3,60

      na Armii Krajowej wiadukt ma ok 4 - 5 m wysokości, a i tak ktoś w niego trafił

      • 9 3

    • "Obniżyć asfalt" potem pójść do "żapki"po "szweckie kąserwy", kupić sobie "wengiel" no i mamy "wikt i okierunek"

      Dziękujemy tobie doktorze .

      • 8 6

  • Tzw. Tiry wcale nie powinny tą ulicą jeździć

    Jeżdżą rzadko, ale często zrywają trakcję. Po co taka inwestycja dla kilku piratów, którzy lekceważą znaki dot. wysokości?

    • 4 1

  • czujki (1)

    Podniesienie trakcji wypada najtaniej. Ale też przed wjazdem pod wiadukt można zamontować czujki wysokości ciężarówek

    • 3 0

    • przecież są ale kierowcy ciężarówek nie zwracają uwagi

      • 1 0

  • W innym mieście to by trwało 2 dni. (2)

    W Gdańsku haha same wykształciuchy po europeistyce prawie rzymskim i socjologii w magistracie to i śruby stalowe kupią w cenie platyny i terminy roczne na wymianę żarówki im wcisną.
    Gamoń oszukuje gamonia.

    • 22 11

    • w zasadzie się zgadzam z twoją opinią, tylko co ma prawo rzymskie w zasadzie bardzo dobre, do tłumockich decydentów miejskich, o skończenie prawa rzymskiego ich nie podejrzewam

      • 0 0

    • nie, nie trwałoby

      same "druty" to tylko mały fragment. Do tego dochodzi przebudowa prostownikowni Towarowa oraz ułożenie nowych kabli.

      • 2 0

  • w nocy jest ciemno i zimno, nikomu nie chce się pracować

    • 3 0

  • Co z Piramowicza? (2)

    Ile można czekać na wycofanie się z nietrafionego pomysłu. Idea może słuszna, ale niedostosowana do potrzeb - brak alternatywy.

    • 13 4

    • Nic z Piramowicza. Boczne uliczki nie powstały po to żeby robić za dodatkowe prawoskręty na zatkanych skrzyżowaniach.

      • 0 0

    • pomysł jest bardzo dobry. Nie pasuje tylko kierofczykom co wszędzie muszą pędzić nie patrząc na innych

      • 0 3

  • Jaka to "modernizacja"? Matoły forsują poroniony pomysł kilkucentymetrowego podniesienia trakcji!!! (5)

    To pomoże, jak umarłemu kadzidło! Tylko obniżka terenu i swobodny przejazd wszystkich środków transportowych przyniesie pożądany efekt! Ale do zakutych łbów to nie dociera-lepiej wyrzucić pieniądze podatników w błoto! Rydwan się zmieści...

    • 33 17

    • Dokładnie tak jak piszesz ! (3)

      Albo bramownica albo obniżenie jezdni . Nie ma sensu podnoszenie trakcji o kilka centymetrów bo ciężarówki dalej będą się klinowały pod wiaduktem i jednocześnie zrywały trakcje elektryczną .

      • 4 6

      • (2)

        Zacytuję, przeczytaj to ze zrozumieniem !!! "Głównym założeniem przebudowy jest montaż na sieci trakcyjnej od strony ul. Klinicznej dodatkowych izolatorów sekcyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w przypadku uszkodzenia sieci trakcyjnej pod wiaduktem, ruch tramwajowy na głównych ciągach komunikacyjnych, czyli na al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej będzie mógł odbywać się bez zakłóceń"

        • 8 0

        • kilka prostych zdań z artykułu (1)

          ale dla co niektórych to za trudne do zrozumienia

          • 4 0

          • strefa pogardy i propagandy rozumie doskonale

            ale udają tam głupszych, niż są

            • 2 0

    • To nic nie da.

      Tak zwany TIR ma cztery metry wysokości, a tam jest 3.6m

      • 3 1

  • Pod wiaduktem nie musi być trakcji, to parę metrów tramwaj przejedzie rozpędem.

    • 1 0

  • Przecież jeżdżą przez Hallera, przez Zwycięstwa nie jeżdżą.

    • 0 0

  • Ta (1)

    Pod tym mostem wcale nie powinny jeździć TIRy dalej będzie to samo

    • 12 0

    • pytanie, dlaczego jeżdżą? wystarczy odpalić mapę Gdańska i widać, że są inne możliwości dla TIRów ale oni z uporem maniaka pchają się pod ten wiadukt. druga sprawa to oznakowanie - postawić bramę tak jak było to kiedyś, jak zahaczy znaczy się nie wjedzie i ma możliwość manewru a nie dowiaduje się o tym jak już przywali...

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane