• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwaj oskarżeni ws. manewru "Danuty" pod kładką na Ołowiankę

Piotr Weltrowski
19 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Nagranie niebezpiecznego manewru pod kładką na Ołowiankę pochodzi z lipca 2017 roku.

Dwie osoby - kierujący statkiem oraz operator kładki - odpowiedzą za sprowadzenie bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy wodnej. To wynik śledztwa w sprawie zdarzenia, do którego doszło w lipcu 2017 roku, kiedy to pasażerska "Danuta" przepłynęła pod opuszczaną właśnie kładką na Ołowiankę.



Do zdarzenia doszło 25 lipca 2017 roku. W trakcie opuszczania ruchomej kładki dla pieszych przepłynął pod nią statek pasażerski "Danuta". Na pokładzie - poza załogą - znajdowało się 139 pasażerów.

Według ustaleń prokuratury statek znacznie przekroczył dozwoloną prędkość, do tego płynął pomimo opuszczania kładki, a kierujący nim szyper zbyt późno podjął manewr hamowania, wpływając bezpośrednio pod opuszczane przęsło.

Błędy popełnić miał też operator kładki, który pomimo zbliżania się do niej z nadmierną prędkością statku pasażerskiego, kontynuował manewr jej opuszczania, a w sytuacji kolizyjnej zaniechał awaryjnego wstrzymania ruchu przęsła opadającego bezpośrednio na przepływający pod nim statek.

- W toku postępowania uzyskano opinię biegłego z zakresu żeglugi. Z jej treści wynika, że zarówno kierownik statku pasażerskiego, jak i operator kładki umyślnie naruszyli zasady bezpieczeństwa w ruchu wodnym - mówi Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Prokurator przedstawił obu mężczyznom zarzut sprowadzenia bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu wodnym, zagrażającego życiu lub zdrowiu wielu osób. Grozi za to kara od 6 miesięcy do 8 lat więzienia.

Obaj oskarżeni nie przyznają się do popełnienia przestępstwa. Sprawę rozstrzygnie sąd, do którego właśnie wysłano akt oskarżenia.

Opinie (134) 5 zablokowanych

  • Dać im konieczność wykonywania prac społecznych.

    np. każdemu 500 godzin czyszczenia motławy.

    • 5 1

  • O co ten szum?

    Spokojnie zdążył przepłynąć. Po co miał tracić czas i stać przed kładką. To tylko motorniczy tramwaju tak robią, na każdym świetle się zatrzymują i zwalniają niepotrzebnie a zdążyliby przejechać jak by szybciej przejechali ale im się nie śpieszy.

    • 6 12

  • 2 lata z taka opinia zenada

    • 4 1

  • Nic się nie stało ...

    Po co drążyć temat i marnować pieniądze z podatków ?

    • 8 4

  • No dobra ale tam sa: (1)

    sygnalizatory świetlne, znaki wodne i jeszcze komunikaty dźwiękowe do sterowania ruchem wodnym na odcinku z kładką. Ten co płynął złamał kilka przepisów i zrobił to świadomie (chyba, że był ślepy i głuchy ale wtedy nie powinien prowadzić żadnego statku wodnego)

    Operator kładki nie zareagował na niebezpieczeństwo (utrata zdrowia pasażerów statku po zderzeniu z kładką) i naraził na szkody materialne pewnie zmykające się w setkach tysięcy, jak nie milionach jakby ten statek przestawił przęsło mostu w wyniku uderzenia.

    I dlaczego tam nie ma żadnych czujników, które w trybie awaryjny wstrzymują procedurę z kładką jak coś pod nią przepływa? Jak widać na ludzi nie ma co liczyć

    • 11 2

    • Nie ma czujników

      bo nikt takich czujników nie zamówił

      • 2 0

  • jest nagranie, są świadkowie...

    ale potrzeba przez 2 lata wydawać nasze pieniądze, żeby stwierdzić coś, co jest ewidentnie widoczne!

    • 14 1

  • Dostrzegam działania edukacyjne i promocyjne

    Skończyło się na strachu, nikt wiecej nie powtórzy tego błędu, poprawiono procedury a cała Polska usłyszała o nowej kladce.
    Wnoszę o łagodny wymiar kary.

    • 9 4

  • Prawie 2 lata prowadzili śledztwo.

    Tragedia , państwo teoretyczne ,a prawo przestrzegać muszą tylko nie bogaci.

    • 10 0

  • Nie wiem,czy lita osób opiniujących sprawę kładki już się wyczerpała, ale uczestnicy tej zabawy powinni "in gremio" stanąć

    • 1 2

  • Przecież ta Danuta cala poobijana od kapotaży i taranowania innych

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane