• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec w Gdańsku: gdzie powstaną przejścia naziemne?

bra
4 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego. Wizualizacja jednego z wariantów przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie zgłoszonego do tegorocznego budżetu obywatelskiego.

Miasto szuka wykonawcy wielowariantowej koncepcji, która będzie zawierała lokalizację jednego lub więcej przejść naziemnych przez Podwale Grodzkie. Dodatkowo rozstrzygnie ona, gdzie w centrum i we Wrzeszczu mają stanąć parkingi kubaturowe na 500 rowerów każdy oraz miejsca postojowe typu kiss&ride. Wnioski będą znane w maju przyszłego roku.



O pomyśle stworzenia naziemnego przejścia przez Podwale Grodzkie na wysokości dworca głównego mówi się już od dawna. Teraz przyszedł czas na pierwsze konkrety. Pojawią się one po opracowaniu wielowariantowej koncepcji. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie szuka wykonawcy, który przeanalizuje, gdzie oraz ile powinno być tych przejść.

To jednak nie będzie jego jedynym zadaniem. W ramach zamówienia będzie musiał wykonać wielobranżową koncepcję obejmującą realizację kolejnych elementów:

  • Budowę kubaturowych parkingów rowerowych w okolicach dworca głównego i dworca we Wrzeszczu, po 500 miejsc każdy
  • Budowę miejsc postojowych w systemie kiss&ride (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego i 15 w sąsiedztwie dworca we Wrzeszczu)
  • Budowę nowych wiat na przystankach przy dworcu Gdańsk Główny (autobusowych ok. 160 m i tramwajowych ok. 200 m)
  • Montaż nowych tablic systemu informacji pasażerskiej w centrum (5 sztuk) oraz we Wrzeszczu (3).


Firmy chcące zgarnąć ten kontrakt muszą złożyć swoją ofertę do 11 stycznia 2018 roku. Zwycięzca będzie miał cztery miesiące na opracowanie koncepcji, a potem kolejne dwa na zarekomendowanie tej optymalnej.
bra

Opinie (412) 9 zablokowanych

  • auta out! (4)

    Wycofać ruch samochodowy z pod dworca! Tylko rowery tramwaje i autobusy! A najlepiej z centrum Gd.

    • 32 68

    • myślałem że gdyńskich absurdów drogowych w stylu kontrapasy już nic nie przebije a jednak

      brawo Gdańsk !

      • 20 8

    • „Z pod” ahhahahahahahha

      • 3 0

    • A w autobusie pasażerowie niech pedałują - przecież to też samochód. (1)

      • 3 1

      • piesi na rowery zamiast autobusów skoro samochodów nie ma być w głównym to również autobusów nie powinno wtedy być ...

        • 0 0

  • Podwale (3)

    W tym konkretnym przypadku wydaje mi się najkorzystniej choć zapewne nie najtaniej byloby zejść z ruchem kołowym na poziom obecnego tunelu dla pieszych, coś jak tunel pod Monte Cassino w Sopocie bo tylko to wyeliminowałoby włóczenie sia pieszych po schodach a samochody o tramwaje bezpiecznie i ciszej , poruszałyby się w wykopie.

    • 57 2

    • Pełna zgoda

      Tyle, że nierealne.. tyle się mówi o nowoczesnej urbanistyce a pomysły z przejściem i szerokimi autostradami dla aut przez środek miasta - rodem z głębokiego socrealizmu i modernizmu.

      • 1 0

    • Ale jest coś takiego jak Radunia - słoiku (1)

      • 0 1

      • to nie problem

        • 0 0

  • Przejście naziemne? Ok ale jest warunek (7)

    Zróbcie tunel dla samochodów i autobusów na całej długości. Ruch pieszy należy separować od kołowego!

    • 92 13

    • (2)

      Dlaczego należy? Nikt w cywilizowanym świecie tego nie robi (patrz Kopenhaga, Amsterdam...) - żyjesz wizjami z lat 60tych które się nie sprawdzily

      • 12 13

      • To już im bokiem wychodzi...

        Też by chcieli mieć rozdział ale przez lata robili to co teraz tu ma być i mają problem....

        • 2 1

      • Te Globtroter... a moze Wenecja?

        A nie przyszlo Ci do glowy, ze taki na przyklad Amsterdam, to bardzo specyficzne miasto. To uwarunkowania zwiazane z chociazby z licznymi kanalami powoduja, ze tam ruch rowerowy jest bardziej rozwiniety. Co Ty porownujesz?

        • 1 1

    • Tak jest! Należy separować ruch pieszy od kołowego, (2)

      psiarzy od kociarzy, czarnych od białych...

      • 8 1

      • Jesteś separatystą komunikacyjnym z Korku Niepodległości?

        • 1 2

      • A ty nie powinieneś teraz TVPiS oglądać?

        • 0 3

    • Tunel

      Drogę puścić w tunelu,zamiast BUDOWAĆ TEN BETONOWY GROBOWIEC :FORUM"

      • 2 0

  • (1)

    Kiedy droga rowerowa z południowych dzielnic? Świętokrzyska i malomiejska czekają

    • 25 21

    • nie ma tam miejsca

      • 6 5

  • Chore i jeszcze przy zieleniaku

    • 44 8

  • A tunel zalac

    Woda z forum gdansk tzn z,tego nowego kanalu haha

    • 24 2

  • Wybory są w przyszłym roku (1)

    Co za durny pomysł. Miasto turystów a nie mieszkańców. Wstyd i hańba.

    • 47 20

    • Miasto dla mieszkańców a nie wsiokow z za miasta dojezdzajacymi furami !!!

      • 17 5

  • Istota transportu jest predkosc (3)

    Istota transportu jest predkosc, jednak w lewicowej Europie odchodzi sie od tego nie patrzac na to ze w istocie takie i inne rozwiazania powoduja nizsze wplywy do budzetu. Choc socjalisci aktualnie uwazaja ze zatrzymujac auta w korku wiecej zarobia na podatkach w paliwie. Ale jak z papierosami do czasu

    • 28 27

    • (2)

      8 osób rozumie , 17 zrozumie jak będzie na bezrobotnym

      • 4 5

      • (1)

        Szybkość nie polega na tym, ze się zāpiērdālā, tylko, że sie jedzie płynnie. Lepiej przejechać trasę w 45 minut, niż gnać 30 minut i pół godziny stać za zakorkowanym zjeździe na końcu ekspresówki. A najlepiej przejechać w 45 minut tramwajem, wtedy korki masz w de i nie musisz szukać miejsca parkingowego.

        A w ogóle to niby dokąd bezrobotni się spieszą, bo przecież nie do pracy?

        • 7 4

        • Typowo lewacki punkt widzenia, jeszcze tylko słowa o rowerach brakuje. Zobacz ile zawodów traci na tamowaniu ruchu, taksówkarze, dostawcy, firmy kurierskie , firmy serwisowe. Im mniej są w stanie w ciągu dnia zarobić tym mniejsze podatki zapłacą.
          Ale i tak większość tego nie zrozumie. Bo kasa nie bierze się z pracy tylko z dotacji unijnych i zasiłków.

          • 5 7

  • bzdura kompletna, jest świetny tunel dzałajacy od dziesięcioleci (4)

    to na siłę chcą porobić korki większe w centrum bo ktos wpadł na głupi pomysł

    • 111 31

    • swietny pomysł. (1)

      jak tunel jest taki super to sobie sam nim jezdzij

      • 10 14

      • To stój debilu na światłach bo tylu pasów i torów debilu nie przejdziesz na jeden cykl światła stój debilu i ani myśl o przebieganiu na czerwonym

        • 6 6

    • Bez tunelu pod Martwą Wisłą miasto świetnie funkcjonowało całe dziesięciolecia. Po co było to budować? Co za głupi pomysł! Pomijam fakt, że przez 900 lat w mieści Gdańsku nie było samochodów i ktoś wpadł na głupi pomysł żeby je tutaj sprowadzić. No niemożliwe, jak tak można, przecież tak wszystko dobrze działało. A jeszcze wcześniej nie było ognia i ludzie jedli korzonki oraz owoce prosto z drzewa, działało to doskonale przez dziesiątki tysięcy lat i ktoś wpadł na głupi pomysł - usmażmy se mamuta. No i po co? Przecież działało dobrze.

      • 12 4

    • jeszcze piesi beda dodatkowo czekać 30 min na autobus bo w korku autobus też stoi razem z samochodami, które zapewni to nowe rozwiązanie przejścia naziemnego. Straszny absurd, niby zyskają 5 min bo nie pod tunelem przejdą ale piesi za to będą dłuzej czekać na autobusy. Niech zrobią drugi tunel z drugiej strony przystanku tramwajowego dla przejścia pieszych w ten sposób więcej osób może bez problemowo przejść.

      • 2 0

  • (6)

    Pomysł że schowanem aut pod ziemią wydaje się sensowny.

    • 53 5

    • A w Sopocie

      Pod Monte Cassino jest właśnie podziemny przejazd dla samochodów

      • 6 0

    • pomysł jest bardzo dobry (3)

      niestety wizjonerzy naszego miasta nie wykorzystali okazji remontu Podwala Grodzkiego i nie podjęli mądrej. Taki tunel tak naprawdę mógłby się rozpoczynać od Węzła Unii Europejskiej i kończyć przy Zieleniaku. U góry mogłyby zostać tylko autobusy i tramwaje. Niestety, być może z uwagi na bardzo duże koszty, nie zrobiono tego. Mielibyśmy teraz 2 problemy mniej - przejście Brama Wyżynna i Dworzec Kolejowy.
      Niestety brakuje cały czas wizji dla tego miasta. Nikt nie chce podjąć niepopularnych decyzji i np. wywalić samochody ze Śródmieścia. Niby miasto przyjazne rowerzystom, a z nowych osiedli nie dojedziesz ścieżką rowerową do centrum. Komunikacja miejska pozostawia wiele do życzenia...

      • 5 1

      • (2)

        Tunel pod Martwą Wisłą kosztował 800 mln - taki tunel w centrum kosztowałby porównywalnie, popatrz na budowe Trasy W-Z w Łodzi. Miała kosztować 350 mln, kosztowała 766 mln. Wolisz tunel pod Wisłą, czy pod dworcem?

        • 2 0

        • niekoniecznie - budowa inną metodą - odkrywkową jest dużo tańsza

          • 1 1

        • Porównanie bez sensu

          Nikt nie kopał by takiego tunelu TBM-em, tylko metodą odkrywkową. Koszt był by nieporównywalnie mniejszy, dodatkowo pojawiła by się dodatkowa przestrzeń pod zabudowę, park itp. Poza tym sam tunel był proponowany przez kilku bardzo inteligentnych planistów w latach 70. i 80. zresztą jak wiele innych inwestycji....

          • 0 0

    • I ciebie w kopcącym autobusie razem z twoimi bliskimi

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane