- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (45 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (258 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (135 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (57 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (82 opinie)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (336 opinii)
Dworzec w Gdyni: drzwi otwarte nie dla wszystkich
Niepełnosprawny na wózku nie pokona bez pomocy innych szklanych drzwi, prowadzących do peronów wyremontowanego gdyńskiego dworca. Kłopot z wejściem do samego gmachu mają też matki z dziećmi w wózkach.
Zobacz naszą relację z otwarcia dworca Gdynia Główna.
- Mam niepełnosprawnego tatę i jestem uczulony na takie sprawy. Dlatego od razu zauważyliśmy, że na świeżo wyremontowanym dworcu w Gdyni zostały stworzone nowe bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych. Pomiędzy halą dworca a tunelem zostały wstawione ciężkie szklane drzwi, przez które nie przedostanie się samodzielnie żadna osoba na wózku - informuje nasz czytelnik pan Marcin.
Ze szklanymi drzwiami kłopot mają także osoby w pełni sprawne. Problem bowiem w tym, że część ze skrzydeł otwiera się tylko w jedną stronę. Poza tym są ciężkie.
Problem w tym, że dworzec był remontowany pod ścisłymi rygorami konserwatora zabytków, więc drzwi wejściowe musiały zostać duże i masywne. Mimo ułatwień w postaci podjazdów dla wózków, niełatwo je otworzyć. Nie dało się jednak zainstalować automatu otwierającego, działającego na fotokomórkę?
- Tak jest na innych dworcach, ale nie wszystkie technologiczne usprawnienia mogliśmy w Gdyni wprowadzić. Wydaje się, że projektant też nie przewidział niektórych problemów i wychodzą one na jaw dopiero teraz, gdy zaczynamy administrację obiektem. W czwartek spotkamy się z przedstawicielem wykonawcy i będziemy musieli wymyślić jak ten problem rozwiązać. W przyszłym tygodniu powinniśmy już znać konkrety - obiecuje Adam Neumann.
Miejsca
Opinie (154) 5 zablokowanych
-
2012-06-26 14:23
Modernizacja dworca
Po pierwsze, przepraszam za brak polskich znakow, ale odpisuje z telefonu... Ponadto, pragne zauwazyc, ze drzwi te, nie tylko sa nie wygodne dla niepelnosprawnych poruszajacych sie na wozkach, ale rowniez owe drzwi sa bardzo niebezpieczne dla kazdego z nas, a zwlaszcza dla dzieci. Raz ze nieostroznie korzystajac z nich mozna zmiazdzyc sobie palce a nawet nabic sobie goza. Drzwi powinny byc rozsuwane automatycznie, lub co najmniej wykonane bezpiecznie, tak jak to ma miejsce wychodzac z dworca podmiejskiego. Po drugie, kwestia peronow. Praktycznie mamy na ukonczeniu peron 4. I co?! I dalej tak samo!! Pieniadze wyrzucone w bloto!! Wiaty oddalone od siebie o okolo 200 metrow!! (przypomne to okolo 6 wagonow dalekobieznych) na co ta druga wiata? Komu ona potrzebna?! Pijaczkom by mogli sobie piwo pic na laweczce?? Dlaczego znowu nie wybudowali jednej dlugiej? Tylko dwie osobno? Niestety wszystko na to wskazuje ze kolejne perony tez zostana spartaczone! Zlosc mnie zalewa! Ale co ja moge? Pozdrawiam Leszek Ochmanski.
- 15 1
-
2012-06-26 14:23
Dobrze że klamki projektant przewidział,
bo by pisali "projektant zdziwiony koniecznością otwierania drzwi przez podróżnych"
- 11 0
-
2012-06-26 14:03
Spokojnie to tylko gdyński dizajn (1)
Niebawem kontynuacja w postaci GDD.
- 23 20
-
2012-06-26 14:22
?
A nie można zamiast drzwi zawiść słynna gdyńską kurtynę?
- 11 8
-
2012-06-26 14:20
nie mogliśmy
czytaj : bo nie chciało nam się , bo bylo taniej
- 9 0
-
2012-06-26 14:09
Tak się kończy lifting socrealizmu
Trzeba było wyburzyć, a nie wpisywać do rejestru gdyńskich zabytków.
- 13 8
-
2012-06-26 14:08
jak zykle
- 3 0
-
2012-06-26 14:08
Ja tam sikam w krzakach za PKS i jest spoko
- 16 0
-
2012-06-26 14:02
Najpierw było cudownie
teraz jest fatalnie i z błędami. Polska.
- 62 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.