• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec zamknięty będzie czystszy i bezpieczniejszy

ms
5 kwietnia 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany na gdańskim dworcu
Już niedługo budynek dworca będzie na noc zamykany... Już niedługo budynek dworca będzie na noc zamykany...
...i podróżni będą mogli oczekiwać na pociąg tylko na peronach. ...i podróżni będą mogli oczekiwać na pociąg tylko na peronach.
Jeszcze w tym roku dworzec PKP w Gdańsku będzie zamykany na noc. Wciąż jednak nie wiadomo od kiedy: kolejarze chcą od początku września, miasto od sezonu wakacyjnego.

Co do jednego zgadzają się wszyscy: zamykanie dworca na noc pozwoli poprawić jego czystość i komfort podróżnych. W jaki sposób? Firma sprzątająca obiekt będzie miała więcej czasu na zadbanie o porządek w nim, zaś podróżni mają być mniej narażeni na kontakt z bezdomnymi i narkomanami, którzy upodobali sobie spanie na dworcu.

Konsultacje trwają od kilkunastu tygodni.

- Od jakiegoś czasu nasyłamy na dworzec kontrole Sanepidu, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej. Wszystko po to, by wzrosła jego czystość, która do tej pory wołała o pomstę do nieba - przyznaje Antoni Szczyt, zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej gdańskiego magistratu, który samozwańczo mianował się koordynatorem walki o poprawę czystości dworca.

Jego zdaniem efekty tej krucjaty już widać: - Jakiś czas temu zmieniono chyba firmę sprzątającą dworzec, bo jest już sporo lepiej. Jak dworzec zamkniemy na noc, to sytuacja zmieni się nie do poznania!

W to nikt nie wątpi, ale pewne rozbieżności pomiędzy miastem a koleją widać jak na dłoni. Antoni Szczyt przekonuje, ze dworzec trzeba zamykać już w wakacje, gdy liczba podróżujących po Polsce bezdomnych gwałtownie rośnie. Tymczasem kolejarze chcą z tym poczekać do końca wakacji.

- Jesteśmy za zamykaniem dworca na noc, żeby można go było spokojnie posprzątać i żeby nie spali w nim bezdomni - potwierdza Jarosław Radzikowski, odpowiedzialny za zarządzanie gdańskim dworcem - Musimy jednak z tym poczekać do początku września, gdy przestaną jeździć sezonowe pociągi.

Dlaczego te pociągi stanowią problem? Jarosław Radzikowski twierdzi, że najwięksi kolejowi przewoźnicy, czyli spółki Przewozy Regionalne i PKP Intercity nie widzą problemu, by poza sezonem dostęp do kas biletowych od godz. 0:30 do 04:30 był niemożliwy. - Jednak nie chcą się na to zgodzić w sezonie, gdy jeździ wiele dodatkowych pociągów - przyznaje.

- Nie rozumiem tego problemu! - denerwuje się Antoni Szczyt. -Przecież rozważamy postawienie dodatkowej kasy na peronie, która byłaby czynna nocą. Poza tym w Krakowie jakoś sobie z tym poradzili, więc i my damy radę.

Kolejne spotkanie między miastem a zarządem dworca za niecałe dwa tygodnie.
ms

Opinie (125) 4 zablokowane

  • U nas to nie do rozwiązania, bo nie będzie gdzie kupić dworcówek. Wychodzę odebrać gości, latam w GD. Gł. z peronu na peron bo informacja do d***, i jeszcze w tym bałaganie mam sie martwić,gdzie sprzedają dworcówki, peronówki itp?

    • 0 0

  • Czy jeździcie tramwajem z Gd. Gł.? Trzeba przepchać się przez bazar w tunelu, dalej schodami ruchomymi w górę, i tam, między straszącym PKS a toaletą czy czymś, co na brudną toaletę wygląda, w zaułku, trzeba znależć UKRYTE, nieoznaczone, schodki na przystanek tramwajowy.
    Odrażające.
    A jak mogą poradzić sobie przyjezdni?

    • 0 0

  • A może zamiast zamykania dworca przenieść biuro Antoniego Szczyta do holu głównego, zamiast ścian zrobić szklane przepierzenie i skierować na niego wszystkie działające kamery z monitoringu. Oczywiście dodać jeszcze kilka kamer online. Zobaczycie jak szybko wtedy zniknie paraliż komunikacyjny Gdańska, skończą się problemy z dworcami itp. Ten człowiek obiecywał 10 lat temu linie tramwajowe na Chełm i Niedżwiednik przez Morenę i co z tego wyszło. Dopiero zaczęli coś robić z Chełmem, a gdzie cała reszta. Najlepiej pozamykać to będzie czysto. Otóż i sedno problemu: POZAMYKAĆ - będzie czysto!!!

    • 0 0

  • brudno jak brudno - ale śmierdzi niemiłosiernie

    • 0 0

  • Do autora z godz. 12:19

    Ależ jest to do rozwiązania. W Budapeszcie otwarte jest tylko jedno wejście gdzie stoi człowiek z ochrony i wydaje takowe dworcówki. I w Polsce bez problemu można to wprowadzić.

    • 0 0

  • Lepszy Model

    Ależ ja Ci wierzę, że to możliwe w Budapeście i pewnie w całej Europie! I peronówki są możliwe, i bez peronówek zapewnienie czystości i porządku na dworcu jest możliwe.

    • 0 0

  • Do lepszy model

    Może i coś w tym jest, ale o ile mnie pamięć nie zawodzi dworzec w Budapeszcie nie jest dworcem przelotowym i upilnowanie całego obiektu jest łatwiejsze. Żeby odizolować dworzec gdański trzeba by pozamykać wszystkie przejścia podziemne i wejścia na perony a to raczej nie byłoby wykonalne. Wiem, że podobnie rozwiązano sprawę na przykład w Lipsku, ale tam pociągi wjeżdżają i wyjeżdżają jedną stroną a dostęp do peronów jest tylko poprzez hol główny, do którego z kolei prowadzą dwie pary drzwi i oprócz tego nie ma innych wejść. Jeśli by ktoś zaprojektował jak to zrobić to jestem za.

    • 0 0

  • CK

    Wstępnie, jakbym się mylił - proszę o sprostowanie.
    Ale o ile mnie pamięć nie myli, od strony miasta do dworca w Gdańsku są dwa wejścia - główne i boczne prowadzące do MC Donaldsa.
    A z dworca na perony prowadzi jeden tunel, więc widzę to tak:
    Zamknąć główne, a w tym przy MC postawić gościa sprzedającego peronówki, z kolei w tunelu postawić drugiego pracownika ochrony, który kierowałby ludzi tam gdzie się powinno wchodzić i uiszczać opłatę. Oczywiście z peronowką lub biletem powalałby wejść. Na głównym wejściu napisać info o obowiązujących regułach w kilku językach.
    Utopia czy jednak może do zrobienia?

    • 0 0

  • jeszcze od strony PKS i linii tramwajowych

    • 0 0

  • Oj, tu już jestem gorzej zorientowany, więc spytam się czy to są osobne wejścia do gmachu dworca czy też łączące się w jakiś sposób z wymienionym wcześniej przeze mnie tunelem. Ale nawet jeśli są 4 - 4 pracowników.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane