• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwupasmowa Chwarznieńska z Witomina do Chwarzna za pięć lat

Maciej Naskręt
24 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Gdynia Witomino. Stąd kierowcy dwupasmową drogą pojadą w kierunku Chwarzna i Obwodnicy Trójmiasta. Gdynia Witomino. Stąd kierowcy dwupasmową drogą pojadą w kierunku Chwarzna i Obwodnicy Trójmiasta.

W październiku ruszy pierwszy z trzech etapów przebudowy 5-kilometrowego odcinka ul. Chwarznieńskiej. Pochłonie 60 mln zł, a modernizacja całej ulicy nawet 150 mln zł. Dwujezdniowa droga z Witomina w stronę obwodnicy będzie gotowa w 2015 r.



Sprawdź, w którym miejscu zaplanowano dwujezdniowy odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.. Sprawdź, w którym miejscu zaplanowano dwujezdniowy odcinek ul. Chwarznieńskiej w Gdyni..
Czwartek był ostatnim dniem, w którym firmy budowlane mogły składać oferty w przetargu na pierwszy etap przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Jeśli nie będzie problemów przy wyłanianiu wykonawcy, przebudowa rozpocznie się na przełomie października i listopada tego roku.

Budowa pierwszego odcinka od ul. Prostokątnej zobacz na mapie Gdańska do ul. Gierdziejewskiego zobacz na mapie Gdańska nie powinna potrwać dłużej niż do końca przyszłego roku. Jest nawet szansa, że inwestycja zostanie ukończona nieco szybciej. W przetargu, oprócz ceny (90 proc.) i okresu udzielonej gwarancji (2 proc.), liczy się także termin realizacji (8 proc.) - im jest krótszy, tym lepszy dla wykonawcy.

- Pierwszy etap przebudowy, obejmujący górny odcinek ulicy, pochłonie ok. 60 mln zł. Pieniądze pochodzą z miejskiej kasy. Inwestycji nie dofinansowuje Unia Europejska - opowiada wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Który odcinek ul. Chwarznieńskiej drogowcy powinni wyremontować najpierw?

Inwestycja obejmie m.in. rozbudowę drogi do dwóch jezdni na odcinku od ul. Prostokątnej do Obwodnicy Trójmiasta. Dalej - do ul. Gierdziejewskiego - pojedziemy tylko jedną, za to nową jezdnią.

Projektanci zaplanowali wprowadzenie odrębnych lewo- i prawoskrętów na zjazdach z Obwodnicy Trójmiasta w ul. Chwarznieńską. W tej chwili jest jeden wspólny zjazd w obu kierunkach.

Rozbudowa nie zapewni jednak pełnej przepustowości aut, bowiem na Węźle Chwarzno drogowcy umieszczą sygnalizację świetlną, której do tej pory tam nie było. Splot dróg stanie się wtedy niemal lustrzanym odbiciem Węzła Karczemki.

Projekt przewiduje też użyteczne rozwiązania dla mieszkańców. Istniejąca dziś jezdnia, po wybudowaniu dwóch nowych nitek ulicy będzie drogą dla ruchu lokalnego. Zapewni dojazd do ul. Marzanny zobacz na mapie Gdańska. Po drugiej strony dawnej ulicy, patrząc od strony budynków, staną bariery dźwiękochłonne. Oddzielą one główną trasę od domów na odcinku ok. 300 m.

Ucieszą się też rowerzyści, bowiem pierwszy etap inwestycji zakłada budowę ok. 2 km ścieżek rowerowych. Niestety, odcinkiem leśnym w kierunku Witomina rowerzyści będą musieli pojechać ulicą.

Realizacja drugiego i trzeciego etapu przebudowy ul. Chwarznieńskiej to melodia przyszłości. Rozbudowa odcinka drogi, wiodącego przez Witomino, jest wyznaczona na lata 2012-2014. Natomiast dwupasmowy odcinek leśny będzie modernizowany po 2014 r. i potrwa co najmniej rok. - Koszt przebudowy kolejnych odcinków stanowi kwotę ok. 90 mln zł. Napięty budżet może jednak spowodować przesunięcie terminu realizacji i zakończenia przebudowy ul. Chwarznieńskiej - wyjaśnia Marek Stępa.

Zobacz, jak będzie wyglądać ul. Chwarznieńska po przeprowadzeniu rozbudowy.
Pobierz projekt nr 1.
Pobierz projekt nr 2.

Miejsca

Opinie (190) ponad 10 zablokowanych

  • Tak nie można (12)

    2 km ścieżki rowerowej, a budowane jest 5 km drogi? Dajcie już spokój bo to jakaś parodia... Albo ma być albo nie!
    Może sygnalizację zróbmy po kosztach i ustawmy ją z jednej strony ulicy - będzie taniej.

    • 107 26

    • Może jeszcze dopowiem że popieram inwestycję. Jest potrzebna i w ogóle się cieszę że dojdzie do skutku, ale nie można stosować podobnych temu półśrodków.

      • 13 3

    • spokojnie teraz wyremontują 2km

      bedzie isciezkana odcinkulesnym i witomińskim

      • 1 1

    • dokładnie

      Ten kto odpowiada za realizację ścieżej na 100% nigdy rowerem nie jeżdził. Niech jeszcze będzie 1km po jednej stronie ulicy a następny po drugiej i już wogóle będzie super i ekstra. Przecież tak się nie da rowerem jeździć.

      • 11 0

    • "i okresu udzielonej gwarancji (2 proc.)" (2)

      E tam ze scieżką, długość gwarancji to tylko 2% przy wyborze wykonawcy! Powinno być ze 25%. Gwarancja na drogie powinna być ze 30 lat. A teraz ile dają ktoś wie?

      • 5 0

      • Na drogie to nie wiem ale na drogę to zazwyczaj 3

        • 2 0

      • Standardowa gwarancja na drogę wynosi 3 mc-e n a odkształcenia (koleiny) i 3 lata na ubytki

        • 0 0

    • Czytaj ze zrozumieniem (2)

      "przebudowy 5-kilometrowego odcinka ulicy...." i "budowę ok. 2 km ścieżek rowerowych". Na części ul chwarznieńskiej jest już ścieżka rowerowa, z tego co widzę na planach to teraz ścieżka powstanie na całej długości remontowanego odcinka. Czyli od sokółki do lasu da się przejechać po ścieżce - jedyny minus że na tych 5km dwa razy trzeba będzie przejechać na drugą stronę drogi

      • 3 2

      • Sam czytaj ze zrozumieniem

        "...Niestety, odcinkiem leśnym w kierunku Witomina rowerzyści będą musieli pojechać ulicą."
        Chyba że autor artykułu nie wie czegoś co wiesz Ty, wtedy zwracam honor :)

        • 3 0

      • Szymon ma racje !!!

        Tu chodzi o odcinek leśny między Chwarznem a Witominem. Tam nie ma ścieżki tylko jakaś dziwna droga rowerowo piesza z płyt chodnikowych 50x50 krzywych i dziurawych.

        • 1 0

    • Nie przyzwyczaiłeś się jeszcze...

      że w Gdyni ścieżki rowerowe robi się tylko tam gdzie pasuje jak ulał, jak trzeba pogłówkować żeby poprowadzić ścieżkę dalej to stawia się znak koniec ścieżki i uważa się sprawę za załatwioną - to typowo Gdyńskie. Przykłady: rondo Brzeskiego czy ścieżka przy Różowej. Po Gdyni rowerem nie da się jeździć.

      • 2 1

    • 2 kilometry sciezki przy PIERWSZYM etapie, wszystkie 3 etapy maja miec lacznie 5 kilometrow. czytac ludziska ze zrozumieniem :)

      • 0 0

    • odcinek leśny będzie posiadał odrębną trasę rowerową

      "Niestety, odcinkiem leśnym w kierunku Witomina rowerzyści będą musieli pojechać ulicą."
      Dziennikarz nie doprecyzował, że po realizacji całości inwestycji odcinek leśny będzie posiadał po jednej stronie jezdni dwupasmową trasę rowerową o nawierzchni asfaltowej i szerokości 2m. Harmonogram realizacji inwestycji to:
      1. Chwarzno - las - start w 2010
      2. las - Witomino - 2-gi etap start ok. 2012
      3. odcinek leśny ok. 2014

      każdy z nich posiada odrębną trasę rowerową

      z pozdrowieniami

      Marcin Wołek
      Pełnomocnik Prezydenta d/s Komunikacji Rowerowej
      605 215 685

      • 0 2

  • A ja popieram ta inwestycje! (4)

    Przestancie wreszcie narzekac ludziska , ma byc lepiej wokol Was ale twardo narzekacie i znajdujecie inne mozliwosci wydawania tych pieniedzy - jak Wam nie pasi to idzcie w polityke narzekacze!!

    • 48 17

    • tĘ inwestycjĘ
      tĘ, jak tĘcza

      • 4 1

    • Popieram

      mi z całego artykułu nie podoba się tylko jedno... strasznie tendencyjna sonda! po co te sugerujące odpowiedzi objaśnienia?!

      • 1 0

    • Dlaczego ten zielony odcinek jest taki zakrecony? - podobnie jak Slowackiego! (1)

      • 1 0

      • Bo jeszcze ok. 80 lat temu to była ścieżka wydeptana przez las.

        A w naszym kraju nie myśli się perspektywicznie. Nawet jak coś zrobią, to zupełnie bez głowy. Tak jak na Kwiatkowskiego. Budując nową drogę, porobili ostre zakręty. Do tego zasłonili je ekranami dźwiękochłonnymi. Teraz muszą ustawiać ograniczenia do 50 km/h bo nie widać co się dzieje 50 m do przodu.

        • 2 0

  • Jak Gdyni zazdroszę Szczurka, spokojnie bez rozgłosu modernizuje Gdynie. Gdańsk żyje stosunkami ojcie Zięba-Budyń. (17)

    • 116 48

    • olo (1)

      jak wygra kandydat pisu bedziecie mieli jescze lepiej ;)
      chociaż miasta nie da sie chyba tak zmarnotrawic jak stoczni??
      a może....

      • 11 13

      • stocznia to kwestia szczebla krajowego i ministrerstwa skarbu

        • 17 2

    • wyprowadź sie do gdyni (1)

      co za problem?
      Bedziesz mogł piać w chórze wyznawców Szczurka

      • 9 24

      • budyń ładnie namieszał ci w głowie

        • 9 5

    • hehehe :) (6)

      Póki co pół Gdyni pracuje lub uczy się w Gdańsku :) Gdyby nie Gdańsk, Gdynia byłaby obrazem nędzy i rozpaczy.

      • 9 16

      • (5)

        Gdańsk to część robotnicza trójmiasta a Gdynia wypoczynkowa Czopku

        • 8 4

        • wypoczynkowa? hahaha! (2)

          Gdynia to nuda! Lepiej misiu nie pij już wody z tych swoich gdyńskich azbestowych wodociągów :)

          • 7 8

          • Gdanisko (dansker, danzker) – jeden z elementów architektonicznych średniowiecznych przede wszystkim krzyżackich zamków warownych, występujący w formie wykusza lub baszty usytuowanej na zewnątrz linii murów obronnych i połączonej z zamkiem krytym, biegnącym na wysokości pierwszego piętra, przejściem mostowym (gankiem). Ganek, określany też galerią, miał formę krytego przejścia wspartego na arkadach). Gdanisko pełniło funkcję wieży ustępowej (latryny).
            Gdanisko budowano tak, by wszystkie nieczystości ze znajdujących się w nim szaletów spadały do fosy.

            • 0 1

          • ..?

            Gdynia nuda? A Gdańsk nie? Kto w 21 wieku bedzie zwiedzał jakieś kościoły i chodził na jarmark made in china? W Gdyni można wypocząć, no i pełno świetnych imprez!

            • 1 0

        • i po co wyzywasz od czopków? brak argumentów śledziku? :) (1)

          • 0 7

          • my śledzie wy czopki - baranie :D

            • 3 0

    • To sobie przyjedź do kochanej Gdyni... (1)

      ... i zobacz jak "wyremontowali" Władysława IV - tam nawet jeden przystanek autobusowy robili 1,5 miesiąca, a jezdnia wygląda jak "colage" gdyby mieli wybudować coś na miarę nowej Słowackiego - trwało by to z 15 lat. BEZNADZIEJA!!

      • 3 9

      • Do budyniowca

        Popatrz chłopaku na to inaczej... tunel samochodowy pod torami kolejki łączący Drogę Różową z Władysława, tunel łączący SKM ze Swiętojańską dla przechodniów są już prawie skończone, nowe skrzyżowania, nowa dwupasowa nawierzchnia w dwóch kierunkach, nawet roku to nie trwało, a ty piszesz o 15-stu latach. Jezdnia musi tak wyglądać jak jest w ciągłym użytku, stopniowo kładzie się warstwy asfaltu, ale widać dawno nie byłeś w Gdyni, jakieś dwa tygodnie, bo już nawierzchnia jest położona całkowicie i ma namalowane pasy ruchu. Powinieneś opowieści fantastyczne pisać:)

        • 13 0

    • najpierw sprawdź, gdzie mieszka Szczurek (1)

      i czy przypadkiem to nie dla siebie buduje drogę

      • 2 4

      • powiedz mi lepiej co ma piernik do wiatraka?? na przebudowie tego skrzyzowania zyskaja wszyscy bo zaraz po estakadzie bylo najbardziej zakorkowane

        • 5 1

    • Nie ma czego/kogo

      Mistrz autoreklamy (robi co musi, a oblig kreuje na wielki sukces), gdy się z nim zaś osobiście ma do czynienia, to najbardziej zimna ze śniętych ryb. Człowiek, który walczył ze śmiertelną chorobą, a nie nabrał pokory do życia i szacunku do innych, to szlachetny człowiek?

      • 0 0

    • bez rozglosu ?;p smieszne, same reklamy sa. Porównaj inwestycje drogowe w Gdyni i Gdańsku to Ci oko zbieleje. A ojciec zieba zostal wyrzucowa, wiec jakie stosunki ? Zastanow sie co piszesz.

      • 0 0

  • olo (8)

    jak to ma być identyczny węzeł z karczemkami to inwestycja jest moim zdaniem zbędna. wystarczyło raz się tam przejechać w godzinach szczytu,żeby sprawdzić przepustowość. poza tym sygnalizacja bardzo psuje płynność ruchu. ale jak już bedziecie robić to może znajdzie się troche asfaltu na ul. Okrężną??
    ach ja naiwny... przecież tu żadny radny nie mieszka...

    • 41 10

    • Korek mocniej wbity (1)

      Będzie dokładnie tak, jak pisze olo. Jak kto ma wątpliwości, niech pojedzie w Gdańsku Kartuską na skrzyżowanie z obwodnicą. Na całej długości Kartuskiej główny korek to właśnie to skrzyżowanie. Tak samo jest już teraz na Chwarznieńskiej a jak postawią tam światła to korek będzie jeszcze potężniejszy. Całe poszerzenie na nic się nie zda bo nadal będziemy stać tylko w dwóch rzędach, zamiast w jednym jak dzisiaj.
      Czy to tak trudno zrobić symetryczne zjazdy/wjazdy na obwodnicę z drugiej strony Chwarznieńskej?! Miejsce jest, światła byłyby zbędne i przepustowość by wzrosła zauważalnie. Od tego trzeba zacząć. O ile pamiętam, taki był początkowy plan. Co się stało? Zabrakło pieniędzy? Jeśli tak, to proponuje zaoszczędzić też na sygnalizacji świetlnej. Na węźle Karczemki, jak światła się popsuły niedawno to korek od razu się rozładował sam!

      • 15 1

      • Pomysł dobry

        Tylko z tego co wiem to za węzeł odpowiada GDDKiA a nie miasto:/

        • 2 0

    • Ale na Chwarznie vice Gdyni mieszka:)

      • 2 3

    • RADY MIESZKA :) (1)

      Na Chwarznie mieszka 1 z radnych naszego miasta - Andrzej Kieszek
      Najpierw sprawdź potem pisz :)

      • 0 1

      • może i mieszka, ale na pewno nie na starym chwarznie. według mnie chwarzno z przed i z za obwodnicy to dwie różne dzielnice.

        • 1 0

    • naiwna

      no właśnie... brakuje nam chyba radnego na Starym Chwarznie... drogi jak były dziurawe to dalej są, tylko dziury z zimy na zimę coraz większe.

      • 1 0

    • ja już nie mam nadziei...

      że poprawi się bezpieczeństwo jazdy na Wiczlinie.Na Wiczlińskiej brakuje osi jezdni,oświetlenia i chodników.A w okolicy mieszka pan Prezydent!To może byłoby lepiej,gdyby tu mie mieszkał?

      • 2 0

    • acha

      Pan prezydent mieszka, za 10 lat okolica będzie nie do poznania tak jak to miało miejsce z dzielnicą wielki kack. ;p

      • 1 1

  • (9)

    Żeby jeszcze prawdziwy stadion Arki na Ejsmonda wybudowali, to byłoby cóś. Skończyłoby się wreszcie pżymusowe wygnanie na Olimpijskiej, na obiektach Bałtyku.

    • 32 56

    • olo (5)

      to że sks bałtyk grał na olimpijskiej nie oznacza ze to ich stadion. tak samo korzystali i korzystają z Gdyńskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji (GOSiR) jak Areczka, której stadion na Ejsmonda również należał do miasta.
      Jako kibic poznaj historie swojego klubu :)
      TAG

      • 11 17

      • olo racja, w mediolanie sobie poradzili to w Gdyni też damy radę (4)

        zresztą jak tu porównywać Arkę z bałtykiem

        • 6 9

        • (2)

          Jasne, że damy radę. Nie ma co wracać na Ejsmonda, bo tam tylko złe wspomnienia są po przegranych z Lechią derbach'84 i ucieczce Arki ze stadionu.
          Niech już stadion Bałtyku będzie naszym nowym domem.

          • 7 7

          • "...i ucieczce Arki ze stadionu" (1)

            Masz rację kolego, ZOMO goniło to się uciekało, z milicją nie wygrasz, ale szacunku psy zza miedzy też nie zyskały takimi akcjami. Poszczekały i wróciły do budy.

            • 2 4

            • Mitoman z ciebie. Po 26 latach wymyśliliście to zomo, żeby zatrzeć choć trochę hańbę. Słaby argument. W Gdańsku kibice Lechii co tydzień ganiali zomowców po ulicach. 20.06.84 r. w Gdyni było kilkanaście tysięcy lechistów, uwierz mi, że żaden oddział zomo nie dałby wtedy rady kibicom.
              Takim tłumaczeniem tylko większego przyprawiasz Arce i jej fanom.

              • 1 2

        • jak bezdomnego oszusta z uczciwym człowiekiem

          • 6 5

    • Tereny stadionowe (1)

      powinni ZAORAĆ i zrobić tam coś dla ludzi a nie dla tej hołoty stadionowej!!!!

      Bydło nie może terroryzować miasta i niszczyć wszystkiego, co się modernizuje - przykładem niech będą nowe tunele na wzgórzu - już jakieś przygłupy popisały się umiejętnością używania sprayu...

      A poza tym nie ma ważniejszych celów niż budowa stadionu?

      • 4 2

      • a ty kiedy byłeś/aś na meczu że się tak szeroko wypowiadasz?

        czy może spotkały cię bęcki za kolor szala i teraz tu ujadasz?
        gdyby nie zomowcy i pzpn na meczach byłoby bardziej kolorowo i pirotechnicznie

        • 1 1

    • zamiast bazgrać bzdure w necie idź do szkoły analfabeto

      • 1 0

  • Brawo !!!! (2)

    • 15 10

    • 5km w ciagu planowanych 4,5-5 lat to troche wolno (1)

      w gdańsku prawie 11km słowackiego ma być planowo zrobione w około 3 lata

      • 2 2

      • problem w tym że to będzie CZWARTA DWUPASMOWA DROGA DOJAZDOWA

        do Gdyni..... pytanie ile takich ma gdańsk.... przecież dużo większe (i lepsze buhahah) miasto

        • 3 2

  • takie drogi powinny być juz 10 lat temu

    ale super, że wogóle kiedyś będą , choć jak słysze o takich propozycjach przed wyborami to sceptycznie się nastawiam

    • 44 4

  • Dość ekipy nieudacznika Szczurka (2)

    Wybory tuż tuż. Jak zawsze przed wyborami projekty, obiecanki.

    • 44 61

    • ale te obiecanki są spełniane, więc nie widzę problemu (1)

      • 19 9

      • Tak!? To jeden przykład z wielu nie spełnionych.
        Zastępcze rozwiązanie skrzyżowania Chylońska -Północna.Pierwsze obietnice przed wyborami 2002 roku

        • 5 0

  • No no, juz to widze ja bedzie gotowa w 2015 ... (4)

    Bojcie sie mieszkancy apartamentow na Chwarznie, Sokółce i innych prestiżowych lokalizacjach. Jak zaczna to budowac dopiero zacznie sie gehenna komunikacyjna.

    • 22 24

    • (2)

      a jak skończą, to dopiero zaczniesz im zazdrościć.....
      dlaczego ludzie potrafią być tak krótkowzroczni......

      • 17 3

      • kochanie, krotkowzroczni to byli ci, ktorzy doprowadzili do tego co jest w tej chwili, (1)

        ze cala "Gdynia zachod" stoi w korku. Najpierw buduje sie droge, potem osiedle na kilka tysiecy samochodów.

        • 9 1

        • to stwórz sobie swoje wymarzone miasto, najlepiej w Sims`ach, bo tylko tam będziesz miał taką możliwość...

          i nie kochanie patafianie

          • 2 4

    • gehenna już się zaczęła

      dzisiaj w godzinach 0800-0900 na ul. Chwarznieńskiej korki w obie strony. Jesteśmy krajem cywilizowanym, czy w związku tym nie powinno się prowadzić prac drogowych w godzinach wieczornych i nocnych np.: od 20:00 do 06:00? Czy drogowcy z firmy MTM muszą nam umilać życie startując z robotami drogowymi W GODZINACH SZCZYTU, gdy my jesteśmy w drodze do pracy !!! Organizacja prac MTM utrudnia nam dojazd do pracy, wiedzą o tym wszyscy, którzy tędy przejeżdżają, panowie Szczurek i Stępa też. Miło by było gdyby zleceniodawca przebudowy tj. Urząd Miasta Gdyni wymógł na wykonawcy ograniczenie prac przebudowy drogi Chwarznieńskiej w godzinach szczytu o co bardzo prosimy jeszcze przed wyborami !!!

      • 1 1

  • Już sie ucieszyłem, a tu czytam - "za pięć lat". (6)

    Eeeeee..... Kicha.

    • 47 10

    • Dawno nie byłem w Gdyni... (1)

      hmmm, myślałem, że droga jest już gotowa....ach, ta propaganda przedwyborcza nadal króluje w Gdyni...

      • 5 7

      • :)

        myśle że każde miasto jest tym dotknięte :D

        • 0 1

    • (1)

      chciales na jutro?:)

      • 5 5

      • te nedzne kilka km to sie da w 8 mies zrobic

        wiec o co chodzi?

        • 3 0

    • Narzekacze (1)

      Jak zwykle potrafimy tylko narzekać!!!~
      Wedlug mnie i tak dużo się robi w Gdyni, a jak chcecie obiektów w pięć minut,
      to zakasajcie rękawy i DO ROBOTY!!!!!

      • 3 2

      • wiele rzeczy robi się bez przemyślenia, byle szybko

        po co opracowany został projekt Studium 2008 miasta Gdyni skoro nie ma szans na wykonanie?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane