• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Egis zaprojektuje "siódemkę" do Elbląga?

Maciej Naskręt
20 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Coraz więcej odcinków krajowej "siódemki" jest dwupasmowych. Nz. fragment DK 7 pełniący funkcję obwodnicy Nowego Dworu Gdańskiego. Coraz więcej odcinków krajowej "siódemki" jest dwupasmowych. Nz. fragment DK 7 pełniący funkcję obwodnicy Nowego Dworu Gdańskiego.

Wszystko wskazuje na to, że krajową "siódemkę" z Koszwał do Kazimierzowa pod Elblągiem zaprojektuje to samo konsorcjum, które nadzorowało m.in. budowę autostradę A1 z Torunia do Strykowa.



Kto skorzysta najbardziej z nowej drogi S7 między Gdańskiem i Eblągiem?

Właśnie poznaliśmy firmy, które chcą zaprojektować ten brakujący odcinek ekspresówki z Koszwał do Kazimierzowa. Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzyli koperty w przetargu na opracowanie dokumentacji technicznej tej drogi.

Sprawdź, jak będzie wyglądała droga S7 między Gdańskiem, a Elblągiem.

W przetargu wystartowało dziewięć biur. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło konsorcjum firm Egis Poland z Warszawy i PXM-Projekt-Południe z Krakowa. Za wykonane zadanie oczekują one 7,860 mln zł. Egis Poland nadzoruje m.in. budowaną właśnie autostradę A1 z Torunia do Strykowa.

- W tej chwili trwa sprawdzanie ofert złożonych przez firmy i konsorcja w przetargu - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziały GDDKiA.

Niezależnie od tego, kto zostanie ogłoszony zwycięzcą, przetarg i tak pozwoli na oszczędności. Drogowcy planowali wydać na dokumentację ok. 17 mln zł. Tymczasem tylko najdroższa firma zaoferowała kwotę wyższą - ponad 20 mln zł, inne zażądały znacznie mniej (zobacz ramkę pod tekstem).

Projekt budowlany drogi S7 między Koszwałami i Kazimierzowem ma być gotowy w ciągu 20 miesięcy od chwili podpisania umowy z wykonawcą.

Przypomnijmy, że po rozbudowie "siódemki" na Żuławach, która ma nastąpić w 2017 r., kierowcy dojadą do Warszawy dwiema jezdniami. Warunkiem jednak jest realizacja ekspresówki z Nidzicy do Płońska (aktualnie uzyskano tam decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach) oraz między Miłomłynem a Olsztynkiem (na tym odcinku wstrzymano przetarg).

Za 5 lat odległość z Gdańska do Elbląga - ok. 60 km - będzie można bezpiecznie i zgodnie z prawem pokonać w 30 minut. Dziś zajmuje to ok. godziny.

Oferty firm i konsorcjów złożonych w przetargu na opracowanie projektu dla drogi ekspresowej S7 między Koszwałami a Kaziemierzowem.

1. Egis Poland, PXM-Projekt-Południe - 7 860 548,70 zł
2. Transprojekt Gdański - 7 882 951,80 zł
3. Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 8 899 310,76 zł
4. Sweco Infraprojekt - 9 110 939,12 zł
5. Arcadis - 10 868 009,40 zł
6. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego - 11 684 892,99 zł
7. Konsorcjum firm: Voessing Polska, Ingenieurbüro Dipl.- Ing. H. Vössing GmbH, Biuro Projektów Trasa - 11 903 472,60 zł
8. Sener - 13 999 860,00 zł
9. Mosty Katowice - 20 984 273,55 zł

Opinie (96) 10 zablokowanych

  • Tylko nazwy zjazdow poprosze jakies ludzkie a nie takie jak na A1 (3)

    zamiast nazywac zjazdy: Tczew, Malbork to oni nazwali Stanisławie, Swarożyn.
    bez sensu.

    A w Elblagu lepiej: Elblag Wschód, Elblag Zachod - wiadomo o co chodzi.

    • 3 1

    • Popieram w 100%

      Swarożyn to hit !

      • 1 1

    • Swarożyn jest gdzieś tak w połowie drogi z Tczewa do Starogardu (1)

      Węzeł jest w Swarożynie a nie w Tczewie, wiec nazywa się Swarożyn

      • 0 1

      • Ale Stanisławie jest jakieś 3 km od Tczewa.

        • 2 0

  • w XXI wieku w Polsce pod rządami PO drogi się projektuje
    nie zwyczajnie buduje
    tylko projektuje

    i dlatego mamy tak dobrze

    • 4 0

  • W miniony weekend (3)

    miałem wątpliwą przyjemność podróżować droga ,,S7" i na świeżo wyremontowanym odcinku między Elblągiem a Pasłękiem są straszne nierówności. Zaznaczam że nie ma dziur, lecz są ostre pofałdowania czego efektem jest mocne podskakiwanie samochodu. Daleko tej drodze do poziomu chociażby A1. Dlaczego ? WHY ?? Kto to odebrał ? Kto stwierdził że remont tego odcinka został zakończony pomyślnie ? Jadąc tą drogą miałem poczucie iż jest co najmniej 20 letnia. Obwodnica ma lepszą (bo równiejszą) nawierzchnię.

    • 8 0

    • stary...to ty

      musisz samochod zmienic!

      • 0 1

    • a może masz uszkodzone felgi. W CNF ci wyprostują. he he he

      • 0 1

    • wszystko co piszesz to prawda

      cała ta sytuacja wynika z wymagań zamawiającego (GDDKiA) - bardzo niskich, urzędnicy kiepsko przygotowali ofertę i taki mamy efekt. Wykonawca po prostu się dostosował.
      Tak to jest jak budujemy na szybko i pod publikę. Cały proces zamawiania, projektowania i wykonawstwa jest błędny i szkodliwy z punktu widzenia podatnika i użytkownika dróg :/

      • 1 0

  • Ciekawe!

    Firma chce za swoj projekt 7,8 banki, a drogowcy zaplanowali na ten cel 17 baniek. Ktos tu jest idiota! Tylko kto? Albo trzeba przewietrzyc biura "drogowcow" i zastanowic sie czy aby napewno znaja sie na swojej robocie. Albo (i to chyba bardziej prawdopodobne) zastanowic sie czy za mniej niz pol ceny da sie zrobic zamowiona robote i wyciagnac inteligentne wniski.

    • 4 0

  • oddalamy sie

    W poprzednik artykule napisal Pan: ''Gdańsk i Elbląg po 2017 r. będzie dzielić odległość ok. 50 km. Przy założeniu, że ekspresówką można mknąć 120 km/h, odległość między tymi miastami pokonamy samochodem w ciągu ok. 25 minut. Aktualnie przejazd zajmuje niecałą godzinę''
    Dzisiaj: Za 5 lat odległość z Gdańska do Elbląga - ok. 60 km - będzie można bezpiecznie i zgodnie z prawem pokonać w 30 minut. Dziś zajmuje to ok. godziny.
    W takim tempie to w 2017 bedzie prawie 100 km!

    • 2 0

  • 3 pasy w jedna strone to STANDARD !!! 6 PASKOW NIECH PROJEKTUJE ! a nie jakies 4 zalosne ! (1)

    a potem korki beda na kilometry ! nie mowie zeby robili drogi jak w USA 16 pasmowe ale zeby choc minimum to 6 pasow teraz jest na swiecie ! polacy zmiencie prrawo !

    • 6 1

    • co za kre..n, nawet komentować się nie chce :)

      • 0 2

  • OBYWATELU NASKRET

    EGIS nie zaprojektował ani kawalka A1, a juz napewno nie Torun - Stryków, to nie jest brak solidnosci i wprowadzanie czytelnikow w bład, to ......dzące lenistwo autora. DZIENNIKARZU/REDAKTORZE wybierz się do GDDKiA o/GD, a dowiesz się z oferty, że komplet referencji mają od spółek z Europy /Kosowo, Rumunia, Francja/ a projektantów zbierają po całej Polsce tylko nie u siebie bo ich nie mają - oto jak działa ustawa Prawo Zamowień Publicznych !!! I to jest material na artykuł.

    • 10 0

  • ta droga będzie także płatna. Przejazd do Warszawy ma kosztować 94 zł. Plus przejazdy przez mosty na Wiśle, każdy po 5 zł. By żyło się lepiej wszystkim.

    • 2 0

  • Rynek pracy w Trójmieście, a jest coś takiego? (1)

    nie żartujmy, warto poczytać oferty pracy, przecież to dziadostwo i wstyd, kto ma tworzyć miejsca pracy, chyba Tusk dla swoich urzędników, bo jego polityka zabija polskie miejsca pracy, szczególnie w produkcji.

    • 1 0

    • Przejedź się drogą opisywaną w artykule i popatrz sobie jak wygląda Polska, to będziesz Bogu dziękować za trójmiasto i tutejszy rynek pracy.

      • 0 0

  • Gdańsk - Elbląg (2)

    dzisiaj pokonuje się tą trasę w 1/5 godziny a nie w godzinę

    • 1 0

    • (1)

      Jak jedziesz rowerem

      • 0 0

      • deeg

        rowerem jechalem 3 godziny

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane