• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Egis zaprojektuje "siódemkę" do Elbląga?

Maciej Naskręt
20 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Coraz więcej odcinków krajowej "siódemki" jest dwupasmowych. Nz. fragment DK 7 pełniący funkcję obwodnicy Nowego Dworu Gdańskiego. Coraz więcej odcinków krajowej "siódemki" jest dwupasmowych. Nz. fragment DK 7 pełniący funkcję obwodnicy Nowego Dworu Gdańskiego.

Wszystko wskazuje na to, że krajową "siódemkę" z Koszwał do Kazimierzowa pod Elblągiem zaprojektuje to samo konsorcjum, które nadzorowało m.in. budowę autostradę A1 z Torunia do Strykowa.



Kto skorzysta najbardziej z nowej drogi S7 między Gdańskiem i Eblągiem?

Właśnie poznaliśmy firmy, które chcą zaprojektować ten brakujący odcinek ekspresówki z Koszwał do Kazimierzowa. Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzyli koperty w przetargu na opracowanie dokumentacji technicznej tej drogi.

Sprawdź, jak będzie wyglądała droga S7 między Gdańskiem, a Elblągiem.

W przetargu wystartowało dziewięć biur. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło konsorcjum firm Egis Poland z Warszawy i PXM-Projekt-Południe z Krakowa. Za wykonane zadanie oczekują one 7,860 mln zł. Egis Poland nadzoruje m.in. budowaną właśnie autostradę A1 z Torunia do Strykowa.

- W tej chwili trwa sprawdzanie ofert złożonych przez firmy i konsorcja w przetargu - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziały GDDKiA.

Niezależnie od tego, kto zostanie ogłoszony zwycięzcą, przetarg i tak pozwoli na oszczędności. Drogowcy planowali wydać na dokumentację ok. 17 mln zł. Tymczasem tylko najdroższa firma zaoferowała kwotę wyższą - ponad 20 mln zł, inne zażądały znacznie mniej (zobacz ramkę pod tekstem).

Projekt budowlany drogi S7 między Koszwałami i Kazimierzowem ma być gotowy w ciągu 20 miesięcy od chwili podpisania umowy z wykonawcą.

Przypomnijmy, że po rozbudowie "siódemki" na Żuławach, która ma nastąpić w 2017 r., kierowcy dojadą do Warszawy dwiema jezdniami. Warunkiem jednak jest realizacja ekspresówki z Nidzicy do Płońska (aktualnie uzyskano tam decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach) oraz między Miłomłynem a Olsztynkiem (na tym odcinku wstrzymano przetarg).

Za 5 lat odległość z Gdańska do Elbląga - ok. 60 km - będzie można bezpiecznie i zgodnie z prawem pokonać w 30 minut. Dziś zajmuje to ok. godziny.

Oferty firm i konsorcjów złożonych w przetargu na opracowanie projektu dla drogi ekspresowej S7 między Koszwałami a Kaziemierzowem.

1. Egis Poland, PXM-Projekt-Południe - 7 860 548,70 zł
2. Transprojekt Gdański - 7 882 951,80 zł
3. Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 8 899 310,76 zł
4. Sweco Infraprojekt - 9 110 939,12 zł
5. Arcadis - 10 868 009,40 zł
6. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego - 11 684 892,99 zł
7. Konsorcjum firm: Voessing Polska, Ingenieurbüro Dipl.- Ing. H. Vössing GmbH, Biuro Projektów Trasa - 11 903 472,60 zł
8. Sener - 13 999 860,00 zł
9. Mosty Katowice - 20 984 273,55 zł

Opinie (96) 10 zablokowanych

  • Brawo, budujemy dwu pasmowe drogi mimo, że już są potrzebne 3 pasmowe.
    Nic tylko gratulować ;>

    • 2 0

  • Przecież ten kraj to bankrut, co oni chcą jeszcze budować?

    • 1 0

  • "dziennikarze"...

    Panie Naskręt! EGIS Poland nie projektował autostrady A1 (żadnego odcinka), dlaczego wprowadza Pan w błąd i to jeszcze w tytule artykułu! Ta firma prowadziła nadzór. Wszystko jest na stronie internetowej wystarczy sprawdzić.

    • 3 1

  • Do redaktora

    Panie Redaktorze, a gdzie jakieś oceny, prywatne opinie na temat złożonych ofert, sugestie ułatwiające urzędnikom wybór oferty? Pana artykuły bardzo często pełne są ocen szkolnych, liczyłem na to że teraz również wystawi Pan jakąś cenzurkę dla poszczególnych ofert lub ogólnie rzecz ujmując doda Pan coś od siebie a jedyne co widzę to błędy w artykule, które wytknęły Panu już 3 osoby w komentarzach a Pan nic z tym nie robi? Jestem rozczarowany:(

    • 5 1

  • DLACZEGO PRACOWNICY 'DROGOWCY' NIE UMIEJĄ POŁOŻYĆ JEDNEJ PROSTEJ ŁATY?!!!!

    Czegokolwiek nie naprawiają tzw. 'drogowcy' jest źle naprawione - każda łata wystaje nad powierzchnię jezdni o parę cm nawet!!! Czy to zbyt trudne w 21 wieku - czy Ci ludzie nie opanowali technologi równego kładzenia łat asfaltowych??
    Durnie w Sopocie na ledwo odremotnowanej Chopina WODKAN musiał wydłubać dwie dziury na wysokości ul. Sobieskiego i położyli dwie łaty które wybijają zawieszenie - grupa ślepców by to lepiej zrobiła.
    Na Al zwycięstwa w Gdyni (między wielkopolską, a stryjską) MTM na znowu naprawia studzienki - dwa lata temu tak je naprawili że odrazu wystawały kilka cm nad lub były zapadnięte poniżej jezdni.

    Dlaczego partacze którzy remontują te drogi nie są pociągani do odpowiedzialności w razie spieprzenia roboty????
    Nic prostszego tylko kazać jeszcze raz zrobić, a jeśli to nie pomoże to jeszcze raz i jeszcze raz aż będzie dobrze zrobione??

    • 1 0

  • A co ze światłami przy zjezdzie na Helenowo (k, Elbląga)

    Przed tym punktem projekt się kończy, natomiast jest to duże utrudnienie dla ruchu na obwodnicy Elblągu

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane