- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (177 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (251 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (723 opinie)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (66 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (150 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (104 opinie)
Forum Radunia z supermarketem, kinem i sklepami odzieżowymi
Znamy już pierwszych najemców Forum Radunia, centrum handlowego, które powstanie na Targu Siennym i Rakowym. Zapadają już też ostateczne decyzje w zakresie układu komunikacyjnego, który wymusza likwidację kolejnego przejścia naziemnego.
Forum Radunia - przeczytaj co dokładnie zmieni się w okolicy Targu Rakowego i Siennego.
Wiadomo już na pewno, że sklepem spożywczym w tym obiekcie będzie poznański supermarket Piotr i Paweł, który podpisał niedawno umowę z firmą Multi Development Poland, inwestorem Forum Radunia. Sieć urządzi swój sklep na powierzchni 1,8 tys. m kw. (cały kompleks forum ma blisko 60 tys. m kw. powierzchni handlowej)
- Magnesem przyciągającym klientów do galerii jest między innymi dobrej jakości supermarket. Przy komercjalizacji Forum Radunia szczególną uwagę przykładamy do tego, aby wybierane przez nas firmy miały dobrą renomę na rynku - mówi Małgorzata Słowik, odpowiedzialna za wynajem powierzchni w Multi Development Poland. - To poważany partner biznesowy o ugruntowanej pozycji i cieszący się dużym uznaniem wśród klientów.
Nie jest to jednak pierwsza firma, z którą podpisano umowę najmu w tym miejscu. - Wcześniej podpisaliśmy też umowy najmu z Multikinem, siecią LPP [w Forum Radunia znajdą się wszystkie marki tej firmy - przyp. red], firmami Rossmann oraz Douglas - wylicza Dorota Suszek z Multi Development Poland.
Forum Raduni ma być połączeniem kultury, handlu, rekreacji, rozrywki, usług i biur. W jego ramach powstanie m.in. Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska. Zabudowa tej części Targu Rakowego i Siennego sprawi, że przebudowana zostanie istniejąca infrastruktura techniczna i drogowa oraz zbudowana zostanie ul. Nowe Podwale Grodzkie.
Dzięki bezpośredniej dostępności transportowego węzła integracyjnego, skupiającego przystanki tramwajowe, autobusowe oraz nowy przystanek kolejowy Gdańsk Śródmieście, cały kompleks będzie dobrze skomunikowany.
- W odniesieniu do przejść pieszych też nie ma powodu do rozdzierania szat. Projekt przebudowy układu komunikacyjnego nie zakłada likwidacji przejść obecnych - mówił w styczniu Andrzej Duch, dyrektor wydziału urbanistyki, architektury i ochrony zabytków w UM Gdańsk.
Co się od tego czasu zmieniło? Zdaniem urzędników przejście podziemne na wysokości zieleńca przy kościele Św. Trójcy i gmachu Muzeum Narodowego nie będzie barierą architektoniczną dla pieszych. - Ruch będzie się tam odbywać poprzez rampy, a wiec nie będzie to znaczne utrudnienie - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Na szczęście inżynierowie zdecydowali, że powstanie przejście naziemne od strony zachodniej na nowym węźle integracyjnym, na rozbudowanym wiadukcie, nad planowanym przystankiem SKM Gdańsk Śródmieście. Dotychczas zakładano dojście na perony tramwajowo-autobusowe tylko od strony Węzła Unii Europejskiej lub tunelem. Teraz wejdziemy na przystanki też od strony powiększonego Węzła Groddecka , który będzie można obejść z każdej strony.
Powstanie też nowy przystanek autobusowy przy wspomnianym kościele Św. Trójcy . Autobusy będą tu zatrzymywać się tylko w stronę Bramy Wyżynnej (w przeciwnym kierunku nie będzie przystanku). - Od strony torów kolejowych nie było fizycznej możliwości budowy zatoki, ze względu na wąski chodnik oraz bliskość skarpy z torami kolejowymi, które nie należą do miasta - tłumaczy Wawrzonek. Obecnie trwa ustalanie czy nowa zatoka autobusowa będzie zdolna pomieścić jeden czy dwa autobusy jednocześnie.
Nie będzie też zmian, które pierwotnie miały dotknąć kierowców. Nadal będzie możliwy wyjazd z ul. Biskupiej na pełne relacje, a nie jak pierwotnie zakładano wyłącznie poprzez prawoskręt. Zostanie też zachowane skrzyżowanie na ul. Hucisko przy Bibliotece Wojewódzkiej (pierwotny projekt zakładał prawoskręty). Tu też powstanie przejście podziemne, bo na naziemne ostatecznie zabrakło cyklu świateł.
Przejścia naziemnego nie uda się też wykonać przy projektowanym skrzyżowaniu na Podwalu Grodzkim na wysokości dawnej przychodni kolejowej , gdzie będzie wyjazd z podziemnego tzw. Nowego Podwala Grodzkiego, przy jednocześnie dalej utrzymanej "nawrotce" dla aut w kierunku Huciska. Tramwajarze natomiast zamiast priorytetu, dostaną sygnalizator informujący motorniczych, ile mają czasu na opuszczenie przystanku, tak by zmieścić się z przejazdem w czerwonym świetle dla aut.
W pierwszej kolejności powstanie betonowa płyta o powierzchni 2,5 ha, która przykryje wykop, jakim biegną tory kolejowe wzdłuż ul. 3 Maja, oraz tunel pod Huciskiem, którym pobiegnie nowa ulica Podwale Grodzkie. Będzie on łączyć okolice dworca PKP Gdańsk Główny i stację SKM Gdańsk Śródmieście z ulicą Toruńską. Powstaną też dodatkowe pasy ruchu na wiadukcie w ciągu Armii Krajowej, który w tym miejscu zmieni się w węzeł komunikacyjny.
Kanał Raduni zostanie przykryty na odcinku 120 m szklanym dachem, który będzie ustawiony na wysokości około 27 metrów.
Zabudowę będą tworzyły komercyjne budynki. Na 36,5 tys. m kw. kwitnąć ma handel, 26 tys. m kw. zająć mają z kolei biura. Obiekty związane z rozrywką, w tym kino, mają zająć ponad 5,5 tys. m kw. powierzchni, a parkingi prawie 28 tys. m kw.
Prace budowlane na Targu Siennym i Rakowym mają potrwać około pięciu lat.
Miejsca
Opinie (178) ponad 10 zablokowanych
-
2013-03-25 07:29
po przeczytaniu artykułu można odniesc wrazenie ze najważniejszą rzeczą jest rodzaj przejscia dla pieszych (2)
Nie architektura, rozwiazania drogowe, dodatkowe elementy Forum, wygląd kanału itd. Najważniejsze czy przejscie dla pieszych bedzie naziemne czy podziemne!
To w/g redakcji trojmiasto.pl najwazniejsza rzecz we wszystkich inwestycjach.- 11 12
-
2013-03-25 07:57
bo oni kręcą taką kryptobeke z naskręta
to matthew nasckręt zaczął
- 4 2
-
2013-03-25 09:59
przejścia naziemne
to jest mania redaktorów którzy nie umieją wymyśleć innego tematu. Niedawno było : zasypać tunele , teraz zwiększyć ilość naziemnych i tak w kółko ale żeby napisać coś sensownego np. ile te tunele kosztują i ile prywatny inwestor na nie wykłada to już ponad ich możliwości.
- 2 3
-
2013-03-25 07:30
WINDY (4)
ciekawe czy projektanci tych tuneli pomyśleli o matkach z wózkami i o starszych osobach i czy będzie tam jakaś winda...znając życie pewnie nie...
- 11 9
-
2013-03-25 07:52
matki z wrzeszczącymi bachorami mają zakaz wstępu
- 3 6
-
2013-03-25 09:25
bo to taka nowa polska specjalność,
że zamiast budowy normalnych przejść naziemnych kopie się tunele, stawia schody i obok nich zaszczane i niedziałające windy...
- 8 1
-
2013-03-25 12:53
Windny tylko dla matek z wózkami a ojcowie z wózkami na schody?
- 2 2
-
2013-03-25 14:19
Na Słowackiego są, ale nie działają. Pewnie atrapy.
I żaden urzędas sie tym nie martwi.
- 2 0
-
2013-03-25 07:31
I tak oto Le Nin stawia sobie pomniki...
W samym centrum stawiają taki PASZKWIL.
A spróbujcie postawić coś nowoczesnego we Wrzeszczu.
To obudzi się konserwator i powie, że w dzielnicy zabytkowej mogą być tylko kamienice... BZDURA.
KASA, KASA i jeszcze raz KASA- 10 3
-
2013-03-25 07:40
Centrum handlowe dla elyty z Zaroślaka i Biskupiej Górki
Ale jakoś cicho o stoisku z tanimi winami
- 15 5
-
2013-03-25 07:46
Czylikolejne centrum handlowe z tymi samymi sieciówkami...
Wrzeszcz jest przykładem tej patologii Manhattan, Galeria i to nowe Górskiego oddalone o 500 m od siebie. W każdym ten sam sklep hadek, rezerwat, kropa, to samo żarcie itd. Po co?!
- 22 0
-
2013-03-25 07:47
wlasny dom
No i kolejni producenci smieci. importerzy smieci. itd a mieszkancowi podwyzke w prezencie za kolejne blaszako-betonowe straszydlo.
- 6 2
-
2013-03-25 07:49
Podoba mie się od Dworca Głównego do Toruńskiej zagospodarowane.
- 2 3
-
2013-03-25 07:50
(1)
Nie ma to jak kolejne duze pieniadze wywalic na centrum handlowe gdzie beda te same sklepy co wszrdzie , czyli jak podaja sklepy sieci LPP... Rozumiem zeby byly tam sklepy , ktorych malo jest w Polsce. A tak znowu kasiorke bedzie sie nabijac wlscicielowi sieci LPP. Ok maja nawet fajne rzeczy , tyle ze zdominowujac wszystkie centra handlowe, niedlugo nie bedzie juz gdzie innych ciuchow kupic. :/
- 6 1
-
2013-03-25 10:17
sklepy - to najemcy, a nie projekt i wlaściciel
Jakie sklepy tam będą nie zależy od dewelopera, a od tego kto chce wynająć tam powierzchnie.
- 2 1
-
2013-03-25 07:51
[Pozorna] konkurencja
Te same sieciówki w centrach handlowych. Każda to tzw. "marka". Właścicieli maksymalnie pięciu.
********
Gdzie nie pójdziesz i tak nabijasz kasę tylko kilku właścicielom.- 8 1
-
2013-03-25 07:55
grunt zeby poltuny miały gdzie udawac ze mają kase
i lekką nonszalancja ogladac spodnie tommy w przecenie z 659 na 499, jak to POLTUNY - dyskretnie zerkajac na metke i z lekko zacisnietymi zebami oddkladac je na miejsce, po czym szybko szurac obejrzec za drogie albumy i ksiazki w empiku, by na sam koniec przejsc sie po saturnie obmyslajac co by sobie kupili gdyby nie mieli smieciowej umowy i mogli dostac raty 0%.
na zakonczenie wieczoru zagryźć smutki w makdonaldzie.- 14 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.