• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Forum Radunia z supermarketem, kinem i sklepami odzieżowymi

Marzena Klimowicz-Sikorska, Krzysztof Koprowski
25 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
  • W Forum Radunia znajdą się m.in. wszystkie sklepy sieci LPP (Reserved, Mohito, Cropp), multikino oraz supermarket Piotr i Paweł.

Znamy już pierwszych najemców Forum Radunia, centrum handlowego, które powstanie na Targu Siennym i Rakowym. Zapadają już też ostateczne decyzje w zakresie układu komunikacyjnego, który wymusza likwidację kolejnego przejścia naziemnego.



Forum Radunia, które powstanie na zrewitalizowanym obszarze historycznego Targu Siennego i Rakowego zobacz na mapie Gdańska ma nie tylko połączyć przystanek SKM Gdańsk Śródmieście z przystankami linii autobusowych i tramwajowych, ale też ma być nowoczesnym kompleksem handlowym.

Forum Radunia - przeczytaj co dokładnie zmieni się w okolicy Targu Rakowego i Siennego.

Wiadomo już na pewno, że sklepem spożywczym w tym obiekcie będzie poznański supermarket Piotr i Paweł, który podpisał niedawno umowę z firmą Multi Development Poland, inwestorem Forum Radunia. Sieć urządzi swój sklep na powierzchni 1,8 tys. m kw. (cały kompleks forum ma blisko 60 tys. m kw. powierzchni handlowej)

- Magnesem przyciągającym klientów do galerii jest między innymi dobrej jakości supermarket. Przy komercjalizacji Forum Radunia szczególną uwagę przykładamy do tego, aby wybierane przez nas firmy miały dobrą renomę na rynku - mówi Małgorzata Słowik, odpowiedzialna za wynajem powierzchni w Multi Development Poland. - To poważany partner biznesowy o ugruntowanej pozycji i cieszący się dużym uznaniem wśród klientów.

Nie jest to jednak pierwsza firma, z którą podpisano umowę najmu w tym miejscu. - Wcześniej podpisaliśmy też umowy najmu z Multikinem, siecią LPP [w Forum Radunia znajdą się wszystkie marki tej firmy - przyp. red], firmami Rossmann oraz Douglas - wylicza Dorota Suszek z Multi Development Poland.

Forum Raduni ma być połączeniem kultury, handlu, rekreacji, rozrywki, usług i biur. W jego ramach powstanie m.in. Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska. Zabudowa tej części Targu Rakowego i Siennego sprawi, że przebudowana zostanie istniejąca infrastruktura techniczna i drogowa oraz zbudowana zostanie ul. Nowe Podwale Grodzkie.

Dzięki bezpośredniej dostępności transportowego węzła integracyjnego, skupiającego przystanki tramwajowe, autobusowe oraz nowy przystanek kolejowy Gdańsk Śródmieście, cały kompleks będzie dobrze skomunikowany.

Jakie sklepy powinny znaleźć się jeszcze w kompleksie Forum Radunia?

Ponieważ rozpoczęcie budowy powinno nastąpić w ciągu najbliższych tygodni, ustalane są już szczegóły w zakresie funkcjonowania komunikacji pieszej. Wiadomo, że zniknie kolejne przejście naziemne - tym razem w okolicy ul. Toruńskiej zobacz na mapie Gdańska, choć jeszcze na etapie koncepcji zapewniano, że będą jednocześnie funkcjonować nowy tunel oraz "zebra" na jezdni.

- W odniesieniu do przejść pieszych też nie ma powodu do rozdzierania szat. Projekt przebudowy układu komunikacyjnego nie zakłada likwidacji przejść obecnych - mówił w styczniu Andrzej Duch, dyrektor wydziału urbanistyki, architektury i ochrony zabytków w UM Gdańsk.

Co się od tego czasu zmieniło? Zdaniem urzędników przejście podziemne na wysokości zieleńca przy kościele Św. Trójcy i gmachu Muzeum Narodowego zobacz na mapie Gdańska nie będzie barierą architektoniczną dla pieszych. - Ruch będzie się tam odbywać poprzez rampy, a wiec nie będzie to znaczne utrudnienie - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Na szczęście inżynierowie zdecydowali, że powstanie przejście naziemne od strony zachodniej zobacz na mapie Gdańska na nowym węźle integracyjnym, na rozbudowanym wiadukcie, nad planowanym przystankiem SKM Gdańsk Śródmieście. Dotychczas zakładano dojście na perony tramwajowo-autobusowe tylko od strony Węzła Unii Europejskiej lub tunelem. Teraz wejdziemy na przystanki też od strony powiększonego Węzła Groddecka zobacz na mapie Gdańska, który będzie można obejść z każdej strony.

Powstanie też nowy przystanek autobusowy przy wspomnianym kościele Św. Trójcy zobacz na mapie Gdańska. Autobusy będą tu zatrzymywać się tylko w stronę Bramy Wyżynnej (w przeciwnym kierunku nie będzie przystanku). - Od strony torów kolejowych nie było fizycznej możliwości budowy zatoki, ze względu na wąski chodnik oraz bliskość skarpy z torami kolejowymi, które nie należą do miasta - tłumaczy Wawrzonek. Obecnie trwa ustalanie czy nowa zatoka autobusowa będzie zdolna pomieścić jeden czy dwa autobusy jednocześnie.

Nie będzie też zmian, które pierwotnie miały dotknąć kierowców. Nadal będzie możliwy wyjazd z ul. Biskupiej zobacz na mapie Gdańska na pełne relacje, a nie jak pierwotnie zakładano wyłącznie poprzez prawoskręt. Zostanie też zachowane skrzyżowanie na ul. Hucisko przy Bibliotece Wojewódzkiej zobacz na mapie Gdańska (pierwotny projekt zakładał prawoskręty). Tu też powstanie przejście podziemne, bo na naziemne ostatecznie zabrakło cyklu świateł.

Przejścia naziemnego nie uda się też wykonać przy projektowanym skrzyżowaniu na Podwalu Grodzkim na wysokości dawnej przychodni kolejowej zobacz na mapie Gdańska, gdzie będzie wyjazd z podziemnego tzw. Nowego Podwala Grodzkiego, przy jednocześnie dalej utrzymanej "nawrotce" dla aut w kierunku Huciska. Tramwajarze natomiast zamiast priorytetu, dostaną sygnalizator informujący motorniczych, ile mają czasu na opuszczenie przystanku, tak by zmieścić się z przejazdem w czerwonym świetle dla aut.

Co zmieni się w ramach budowy Forum Radunia?

W pierwszej kolejności powstanie betonowa płyta o powierzchni 2,5 ha, która przykryje wykop, jakim biegną tory kolejowe wzdłuż ul. 3 Maja, oraz tunel pod Huciskiem, którym pobiegnie nowa ulica Podwale Grodzkie. Będzie on łączyć okolice dworca PKP Gdańsk Główny i stację SKM Gdańsk Śródmieście z ulicą Toruńskązobacz na mapie Gdańska. Powstaną też dodatkowe pasy ruchu na wiadukcie w ciągu Armii Krajowej, który w tym miejscuzobacz na mapie Gdańska zmieni się w węzeł komunikacyjny.

Kanał Raduni zostanie przykryty na odcinku 120 m szklanym dachem, który będzie ustawiony na wysokości około 27 metrów.

Zabudowę będą tworzyły komercyjne budynki. Na 36,5 tys. m kw. kwitnąć ma handel, 26 tys. m kw. zająć mają z kolei biura. Obiekty związane z rozrywką, w tym kino, mają zająć ponad 5,5 tys. m kw. powierzchni, a parkingi prawie 28 tys. m kw.

Prace budowlane na Targu Siennym i Rakowym mają potrwać około pięciu lat.

Miejsca

Opinie (178) ponad 10 zablokowanych

  • a gdzie sie w tym kraju zarabia pieniadze na życie i zakupy? Tylko w PO ? (1)

    a gdzie się w tym kraju zarabia pieniądze na życie i zakupy? Tylko w PO ? To centrum to vhyba dla Ruskicj z Królewca.

    • 9 4

    • A jaki problem?

      Należy się jedynie cieszyć że ruska wiocha przyjeżdża po szajs i zostawia kasę,
      bo co u nich kupisz poza bimbrem?

      • 3 2

  • (2)

    a ja chcę sie zapytac dlaczego PO niszczy polską demokrację

    • 7 12

    • A może zapodasz jakiś tego przykład?

      • 4 3

    • co to za głupie pytanie

      śniadanie ziedz i bierz się do pracy lepiej.

      • 2 1

  • Szkoda tego terenu , podwójnie. (2)

    Raz , że ten kawał wolnego terenu w najlepszej lokalizacji , potrzebuje z 20 mld euro na prawidłowe zagospodarowanie, takie coś co tam zrobią to można postawić w każdej innej części miasta.

    Po drugie, że kolejny biznes uchodzi z Polskich rąk.

    • 14 5

    • (1)

      Piotr i Paweł i LPP to polskie marki.

      • 4 1

      • nie mówię o najemncach

        a o właścicielach

        • 2 0

  • Dlaczego w kontekście układu komunikacyjnego mówi się o rozdzieraniu szat?

    Czy tylko zwolennicy jazdy samochodem mają ewentualnie rozdzierać szaty bo im się odbierze możliwość dojazdu z jakiejś strony? Miasto bez udogodnień dla pieszych i rowerzystów w pobliżu węzłów przesiadkowych komunikacji publicznej stopniowo obumiera. Jeśli zwraca przede wszystkim uwagę na potrzeby pieszych i daje dobre szanse ruchowi niezmotoryzowanych, odżywa.

    • 9 1

  • Multikino ?! (3)

    Po co komu kolejne kino ?! ... ;/
    W dzisiejszych czasach ludzie coraz mniej korzystają z kin bo mogą oglądać filmy w internecie .. a Oni jeszcze jedno kino chcą zbudować .. kompletny brak zorganizowania i rozeznania w terenie !

    • 14 7

    • To, że Ty nie chodzisz do kina i piracisz

      wcale nie znaczy, że robią tak wszyscy. Sprawdź sobie dostępne dane i zobaczysz, czy ludzi chodzi do kina "coraz mniej".
      Biorąc na logikę - czy Multikino wydałoby kupę kasy na budowę nowego obiektu, gdyby było tak źle, jak piszesz?

      • 4 5

    • Ich pieniądze, ich sprawa.

      • 2 0

    • I co z tego, że są w internecie?

      Wolę obejrzeć na dużym ekranie, stać mnie. A jak Ciebie nie to rusz sie do pracy

      • 2 1

  • Ja już nie wiem co napisać.... Ręce opadają

    służba zdrowia, edukacja, miejsca pracy za godziwe wynagrodzenie.Tego chcemy

    • 14 3

  • pks5 (1)

    Najwazniejsze dla nas jest kino,sklep i market. Tak trzymac i to budować.Jesteśmy kolonią i nie musimy sami niczego produkować.Ja wolałbym wybudowanie fabryki guzików i agrafek bo to da ludziom wiecej niż hipermarket.

    • 13 1

    • zamiast klaskać władzy to znowu narzenianie

      • 0 1

  • Przy Muzeum Narodowym i kościele Trójcy już jest przejście podziemne.

    Naet ciągnie się dalego , pierwsze wyjście jest na nasypie przy torach kolejowych. Widać z przejeżdżającego auta czy pociągu. Wejście znajduje się na rogu trawnika obok przejścia dla pieszych tuż przy gmachu wojewody. Obecnie zamknięte.

    • 5 0

  • (1)

    Może warto było by zrobić centrum kulturalno - rozrywkowe. Trochę sklepów, dwa klubu w piwnicy i średniej wielkości sala koncertowa?

    • 10 0

    • sala koncertowa to super pomysł.

      Średnia będzie w sam raz.

      • 2 0

  • No i cały misterny plan, Pana Naskręta o likwidacji przejść podziemnych, poszedł w waginu. ;)

    • 12 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane