- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (83 opinie)
- 2 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (128 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (230 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (56 opinii)
- 5 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (672 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
Nie brakuje już kierowców i motorniczych w GAiT
Miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje uporała się z wielomiesięcznym kryzysem związanym z wakatami na stanowiskach kierowców i motorniczych. Jeszcze w ubiegłym roku problem z obsadą stanowisk dotyczył nawet 70 osób. Obecnie, jak informuje spółka, braki w zatrudnieniu udało się zniwelować niemal do zera.
Na braki kadrowe nałożyły się też problemy z taborem. Po serii kolizji i wypadków z udziałem tramwajów wiosną 2017 r. spółka nie miała nie tylko kim, ale i czym realizować umowy przewozowej. W efekcie nawarstwiających się kłopotów jesienią w firmie liczącej 1,4 tys. pracowników rozpoczął się spór zbiorowy.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Gdańsku
GAiT: kierowcy z zagranicy, polecanie pracowników
Pomysłów na wyjście z zakrętu było kilka. Podstawowy zakładał oczywiście podniesienie płac, co nastąpiło po tym, gdy miasto na przełomie 2017 i 2018 r. dokapitalizowało spółkę kwotą 5 mln zł. Wzrost zatrudnienia miały też spowodować posiłki z zagranicy. Władze spółki pracowników szukały za wschodnią granicą, pojawiały się też pomysły zatrudnienia kierowców z Indii, ale po protestach załogi z pomysłu się wycofano.
Do rekrutacji zachęcano też samych kierowców i motorniczych w ramach programu "Poleć pracownika". Każdy pracownik za ściągnięcie nowego kierowcy czy motorniczego mógł liczyć na dodatkową premię. Akcja trwała od wakacji 2018 r. do początku czerwca br. W tym czasie spółka zatrudniła 13 kierowców. Taka sama liczba pracowników została wynagrodzona za polecenie pracownika.
Po dwóch latach GAiT wyszedł na prostą
W kolejnych miesiącach sytuacja zaczęła się poprawiać zarówno pod względem taboru (każda seria się kiedyś kończy, ta z pechowymi kolizjami i wypadkami także), jak i zatrudnienia - głównie dzięki dwukrotnym podwyżkom pensji. Z kryzysu GAiT wychodził jednak wiele miesięcy. Na początku roku liczbę wakatów udało się zmniejszyć o połowę. Na prostą spółce udało się wyjść po kolejnych 10 miesiącach.
- Spółka GAiT poradziła sobie z problemem wakatów - potwierdza Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy GAiT. - Przeciętny poziom etatów do obsługi zadań przewozowych to 525 etatów kierowców, a obsadzonych jest obecnie 535 etatów. Ponadto na bieżąco szkolimy nowych kierowców - na kursie kat. D jest aktualnie 17 osób. W przyszłym roku czeka nas bowiem zwiększenie liczby autobusów obsługujących linie komunikacyjne. Odnośnie do motorniczych obsadzonych jest obecnie 290 etatów i w ciągu najbliższych dni zatrudnionych zostanie 11 osób po kursie, a do obsługi zadań zaplanowanych mamy 298 etatów.
Jak dodaje, zapotrzebowanie na kierowców i motorniczych zmienia się w ciągu roku w zależności od zmian rozkładów jazdy.
Ile zarabiają kierowcy i motorniczowie w GAiT?
W ostatnich miesiącach znacząco poprawiły się zarobki w GAiT. Obecnie średnie miesięczne wynagrodzenie kierowcy autobusowego za dziewięć miesięcy 2019 r. wynosi 5,7 tys. zł brutto (ok. 4,1 tys. zł netto). Nieco mniej zarabiają motorniczowie - średnie miesięczne wynagrodzenie w analogicznym czasie wyniosło 5,4 tys. zł brutto (3,9 tys. zł netto).
Miejsca
Opinie (288) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-22 12:01
(5)
Hurra!
- 9 17
-
2019-11-22 13:42
Ukraińców ci u nas dostatek ale i tych dwóch przyjmiemy na wrózbę zwycięstwa. (4)
Najjaśniejszy królu! Wielki mistrz pruski Ulryk śle tobie i twojemu bratu przez nas heroldów, tych dwóch nagich ukraińców w pomoc do zbliżającej się jazdy, abyś przy tej pomocy i orężu ludu twojego nie tak gnuśnie i z większą niżeli okazujesz odwagą wystąpił do transportu pospulstwa okolicznego; a iżby się on nie chował w tych wiatach i zaroślach, ale na otwartym polu wyszedł se komunikacją pojeździć .
- 9 1
-
2019-11-22 14:22
Niedaleko ci do folskdojczów wyśmiewających się z Polaków (2)
- 2 3
-
2019-11-22 14:42
ale ja właśnie wyśmiewam się z was Polaków = nierobów i leni 500+ (1)
- 3 5
-
2019-11-22 20:49
no wypraszam sobie, ja mam 2500+ i produkcja idzie pełną parą
Kacper
- 4 1
-
2019-11-22 20:47
brak polotu i lekkosci pióra masz
do tego robisz prostackie błędy :(
- 2 0
-
2019-11-22 12:03
4100 na rękę? (15)
Ale te zarobki nie są przy nominale godzin tylko jak kierowca przyjdzie 2 dni z wolnego w miesiacy
- 168 21
-
2019-11-22 12:17
To jest średnia z pensja prezesika (1)
- 29 6
-
2019-11-22 20:51
prezesi mają minimum 7000 gołej pensji, bez premii i dodatków
- 8 0
-
2019-11-22 12:25
Potwierdzam, przy minimum 2 dniach z wolnego
- 43 1
-
2019-11-22 13:16
Dokładnie 2 dnibwolnego trzeba poswiecic
I biletów na sprzedawca
- 19 2
-
2019-11-22 13:53
Jak z 18 brutto (3)
Można zrobić 3900 netto przy etacie 1.0 ? Hmmm
- 32 3
-
2019-11-22 14:02
umowy śmieciowe
Oficjalnie 1600 na rękę - a w kopercie 3000... i wszyscy są zadowoleni
- 7 17
-
2019-11-23 08:36
Masz golasa plus premie uznaniową i jak inni pisza dwa razy z wolnego i przeciętnie 3900zl netto wyjdzie. Czyli licząc srednio 3900zl za prawie 200h.
- 14 0
-
2019-11-23 17:23
za 1 etat wychodzi 2800 brutto
ale już się przyjęło, że standardowo kierowca pracuje na 1,5 etatu : p
- 5 0
-
2019-11-22 16:31
Klamstwo (3)
Z wolnego chodzą koledzy wyłącznie nowi żadko kiedy firma patologiczna
- 6 7
-
2019-11-22 20:39
na żadko to robię kac-kupę w sobotę rano (1)
r z adko
- 21 0
-
2019-11-24 03:26
A
Swinia
- 0 1
-
2019-11-23 10:04
Nie rozumiem
Poza tym, że firma wg Ciebie jest patologiczna nie zrozumiałem niestety tego co napisałeś
- 2 0
-
2019-11-22 20:50
ok, a teraz przetłumacz...
dwa dni w miesiącu i taka kasa?:)
- 3 0
-
2019-11-22 21:04
Dzień wolny i nadgodziny
To taka średnia wypłata przy dniu z wolnego i 260h :)
- 12 0
-
2019-11-23 00:31
dokladnie i zrobi 200 godzin
- 6 0
-
2019-11-22 12:04
(21)
4100 ale ale światek piątek niedziela jeździsz. Super !
- 141 17
-
2019-11-22 12:12
Komunikacja ma nie jeździć w weekendy i święta? (12)
- 27 11
-
2019-11-22 12:51
(11)
Nie musi jeździć a nawet nie powinna. Zakłady pracy są zamknięte, sklepy nieczynne więc dokond ludzie mają jeździć? I tak już teraz komunikacja w niedziele wozi powietsze
- 9 48
-
2019-11-22 13:12
(1)
Gdyby nikt nie pracował w weekendy, to w poniedziałki nie miał byś do czego wracać.
- 29 2
-
2019-11-22 13:26
Było iść do pracy na pon - pt. :P
- 4 12
-
2019-11-22 13:25
O matko! (1)
Ty mógłbyś/mogłabyś przejechać się po słownik i w wolną niedzielę skorzystać z niego
- 15 1
-
2019-11-22 13:56
przecież to troll...
- 8 0
-
2019-11-22 13:25
(3)
Do kościoła trzeba jechać.
- 3 4
-
2019-11-22 13:46
do kościoła trza iść z pokora na kolanach okładając się batogiem ... jak na jasną górę pokutnicy
a nie upska wozić luksusowo jak oj.dyr.
- 11 7
-
2019-11-22 13:56
(1)
Nie trzeba jechać bo starczy pójść. Wszyscy mają samochoty a kościoły są co kawałek.
- 5 3
-
2019-11-23 01:18
Wystarczy. Starczy to może być wiek nieuku.
- 4 0
-
2019-11-22 13:30
(2)
naucz się polskiego bo wstyd
- 4 5
-
2019-11-22 14:05
moja sąsiadka wierna wyznawczyni rydzykowa (1)
nie chodzi do tych żydowskich antypolskich kościołów w okolicy, a jeździ do tych prawdziwych sanktuarii w centrum
- 3 5
-
2019-11-22 16:38
Jej sprawa . Jest demokracja . Nikomu nie szkodzi .
- 5 0
-
2019-11-22 12:51
na zmiany
ratownicy mają mniej
- 5 0
-
2019-11-22 14:06
No bez jaj: za jedyne wymagane kwalifikacje w postaci prawa jazdy kat.D? (5)
Nie przesadzajmy: inni się kształcą latami,kończą dobre uczelnie,zdobywają lata doświadczenia i mają jakieś koło do łapy więcej (nawet niech będzie,że bez żadnych nadgodzin). Komuna bardziej ceniła robola,po zmianie systemu jak widać niewiele lepiej.
Wystarczy .- 6 27
-
2019-11-22 16:43
Nie wiem jaką edukacją miałeś ale trzeba było ukończyć . (3)
- 12 2
-
2019-11-23 09:37
To i ukończyłem kmiocie! (2)
Magisterskie na PG i to nie ekonomię ani fizykę czy matematykę.
- 2 3
-
2019-11-23 14:50
Ukonczyl, ale sloma w butach pozostała.
- 4 1
-
2019-11-24 07:58
Ukonczone na wydziale gier i zabaw...
Zarządzanie.
- 0 0
-
2019-11-24 15:45
Nie TYLKO...
Do tego dochodzą psychotesty, psychotechnika, odnowa kwalifikacji co pięć lat (500zl plus nowe prawo jazdy 100zł).
Proponuję przesiąść się z wygodnego autka i chociaż przez jeden dzień spróbować poprowadzić autobus :) Zobaczymy, czy to TYLKO.- 2 0
-
2019-11-22 14:14
Wczesniej w handlu wszyscy musieli wniedxziele robicc i cały cza patologia sie tego domaga
A nic więcej za niedziele nie dostawali!
- 4 5
-
2019-11-22 12:04
No i G(a)IT
- 22 12
-
2019-11-22 12:05
(3)
Brakuje za to sprawnego taboru.
- 58 11
-
2019-11-22 12:15
Uważaj (1)
Tabor jest sprawny!!!
- 3 6
-
2019-11-22 12:18
Masz na myśli awaryjne Pese Jazz Duo?
- 5 4
-
2019-11-22 12:20
Brakuje mechanikow. Elektrykow. Blacharzy. Spawaczy. Nie naprawiaja silnikow na miejscu- bo nie ma kim! Nie ma czesci w magazynie. Czesci sa przekladane z jednego nie sprawnego, albo rozbitego autobusu do drugiego autobusu. Nikt nic z tym nie robi. Wszystko fajnie. Mozna znowu sobie przyznac 20tys nagrody na swieta.
- 19 1
-
2019-11-22 12:06
4100 to nie jest tragedia. (9)
- 54 67
-
2019-11-22 12:07
Ale wiesz że to nie za cały etat?
Napisali że to średnia pensja. Niech się pracownicy wypowiedzą ile muszą na to pracować
- 58 6
-
2019-11-22 12:22
Srednia! (7)
Kierownik dostaje 8tys. Prezes 15tys kierowca 2.5 tys mechanik 2.5 tys. to srednio mechanik i kierowca dostaje 7tysiecy polskich zlotych. to nie jest zle
- 43 6
-
2019-11-22 13:33
(1)
Pytanie za co ten prezes dostaje 15 tysi? Za siedzenie za biurkiem? To jest ta współczesna "sprawiedliwość".
- 7 13
-
2019-11-22 14:26
Prezes za 15 tysi? To jakiś frajer że kiwa za pół darmo.
W Enerdze SA tyle ma zwykły specjalista.
- 13 2
-
2019-11-22 14:02
No nie tak do końca,bo prezes jest jeden,a kierowców ilu? 200?300?
- 12 3
-
2019-11-22 14:52
(3)
Ale o czym ty kolego piszesz, 5.7k brutto to srednie zarobki kierowcow, jest to wyraznie napisane w ostatnim akapicie, do tej statystyki ani prezes, ani kierownicy ani mechanicy nie wliczaja.
- 3 8
-
2019-11-22 18:46
(2)
Nowo zatrudnieni 18 zł brutto, czyli netto ok 13 zł x 168 (przy 40 h godzin w tygodniu) to daje ok. 2200 zł na rękę. Szał ku..a Wystarczy na wynajęcie mieszkania w GD, ubieranie się z kontenerów z używanymi ubraniami za free i jedzenie ze śmietników. Żyć nie umierać, nie wiem kto tam przyszedł do pracy, chyba jakiś desperat z zaburzeniami psychicznymi.
- 32 1
-
2019-11-23 11:00
(1)
dramat, pomyśl troche zanim napiszesz. Do tego co napisałeś dochodzi premia około 800 zł netto, wysługa lat maksymalnie 20 % do pensji i nie musisz pracować w GaiT tylko z innych firm też się liczy. Podwójna stawka za niedziele i święta, dodatkowe 6zł za godzinę pracy w godzinach od 23 do 5. Nadgodziny 50 % dodatkowo do stawki godzinowej.
- 6 2
-
2019-11-24 03:32
godziny
Który motorniczy robi. W tych godzinach to są ochlapy godzinowe
- 2 0
-
2019-11-22 12:07
Statystyka... (1)
Warto napisać, że na średnie zarobki składa się także praca w nadgodzinach! Także, żeby uczciwie powiedzieć o zarobkach trzeba od tej kwoty odjąć 600-900 zł ponieważ nadgodziny mogą być ale nie muszą!
- 121 8
-
2019-11-22 15:17
Dopóki wszystko się spina dzięki nadgodzinom, to te nadgodziny będą.
A na zmianę sytuacji się chyba nie zanosi.
- 7 1
-
2019-11-22 12:07
Zapomnieli się pochwalić, ile trzeba natrzaskać godzin żeby dostać te 4100 (5)
Śmiech na sali. A ciekawe ilu nowych kierowców się zaraz zwolni jak już zobaczą jak firma jest "zarządzana"...
- 145 10
-
2019-11-22 13:13
ciekawe czy to zmniejszenie wakatów nie jest związane ze zmniejszeniem wozokilometrów czy jak to liczą (2)
papier jest cierpliwy, wszystko przyjmie
- 11 0
-
2019-11-22 15:16
Nawet jeśli jest związane, to co? (1)
Kilka linii puszczono do innego przewoźnika,który nie ma problemów z kierowcami; GAiT dzięki temu też już nie ma problemów. Wszystko się spina,przeciekająca tama załatana.
- 6 0
-
2019-11-24 06:59
Tak puszczono innych...
Niech puszczają więcej za 5 lat okaże się że ten przewoźnik powie plajta a gait z urzędu będzie musiało ratować przewozy. Wrócimy do punktu wyjścia. W Gdyni linia Z obsługiwana jest przez spółkę zpoza miasta (wszystkie linie autobusami z nr 4...) tylko ostatnio standardem jest autobus (2... To chyba numer początkowy innego przewoźnika spółki miejskiej). Tak się kończy zabawa z innym podwykonawca. Spółki miejskie są droższe lecz działają na innych zasadach. Płacą kierowcy, nie ma tak jak w PKS, że kierowca nie ma gdzie dostać biletów a musi je mieć. Mycie aut, tankowanie odbywa się w normalnych warunkach... Zresztą zobaczymy 3 max 5lat...
- 2 0
-
2019-11-22 16:53
To ile tych godzin trzaskają?
300, 200 czy ile
- 8 0
-
2019-11-23 18:19
znam takiego, który nawet miesiąca nie wytrzymał :)
- 2 0
-
2019-11-22 12:08
Ta.... (5)
W okresie zimowym zawsze ludzi przybywa.
Zobaczymy w maju- 63 6
-
2019-11-22 12:36
W maju nasza gospodarka zacznie lecieć w dół (4)
Za rok ludzie będą się sami prosić o robotę.
- 6 11
-
2019-11-22 13:49
a sprowadzi się kolejny milion ukraińcow ... i jakoś to pójdzie (2)
- 7 5
-
2019-11-22 14:28
Przez Polskę to Oni tylko przejadą... (1)
...prosto do Niemiec!
- 6 1
-
2019-11-23 11:30
jak ruske na berlin w jedną stronę zegarki znikneły, a w drodze powrotnej wszystkie rowery
- 4 0
-
2019-11-23 12:06
buehehehe co?????? u nas w robocie jeden gość w 2 miesiące narobił tyle błędów co cała ekipa nie narobiła w rok, a i tak go nie wyrzucili bo nie ma ludzi do pracy.
- 2 0
-
2019-11-22 12:08
(7)
Dla pasażerów niestety zmieniło się niewiele. Autobusy jeżdżą jak chcą, a niektóre z nich nie powinny opuszczać zajezdni, bo znajdują się w tak złym stanie. Sama komunikacja miejska wciąż traktowana jest zaś po macoszemu przez władze (buspasow nie ma, tramwaje zatrzymują się na światłach czasami co kilkadziesiąt metrów). I wizerunku tego nie zmieni tych kilkadziesiąt nowych autobusów co jakiś czas. Tu potrzeba rewolucji.
- 112 11
-
2019-11-22 13:16
Dla mnie wręcz przeciwnie. (2)
Dla mnie jako pasażera zmieniło się wiele. Zauważyłam mocne pogorszenie się jakości prowadzenia tramwajów w ostatnim czasie. Gwaltowne hamowania, gaz do dechy przy ruszaniu, puszczanie hamulca i powolne cofanie się taboru przy otwartych drzwiach na przystanku... Teraz już się nie dziwię, skoro ludzi zatrudniają z lapanki.
- 16 2
-
2019-11-22 15:26
dodaj do tego tlok i scisk w godzinach szczytu
czasami trudno wsiąść do tramwaju....
- 7 0
-
2019-11-24 07:01
Cofanie się taboru wynika z usterki technicznej... Reszta to wina napietego rozkładu...
- 1 0
-
2019-11-22 16:18
(1)
Autobusy zatrzymują się zbyt daleko od chodnika.Osoba starsza,lubi niepełnosprawna ma problem z wejście i wyjściem z pojazdu. Trzeba,albo dosłownie skoczyć z pojazdu na chodnik,albo zejść z wysokiego stopnia na jezdnie i dopiero wtedy wejść na wyżej położony chodnik.
- 2 6
-
2019-11-23 11:25
Lepiej trochę dalej stanąć, niż zakosić o drzewo/słup/znak lustrem, które kosztuje kilka kafli. A takich przystanków jest sporo.
- 2 0
-
2019-11-22 17:16
4100?? (1)
Robiłem w tym bałaganie blisko rok i nigdy nie dostałem więcej niż 3600 nawet ja i 3-4 dni z wolnego się szło to wtedy premiera niższa!!!! Ściema i bałagan nie firma!!
- 18 0
-
2019-11-29 07:32
Dziękujemy ci mistrzu byłeś w bałaganie opuściłeś dzięki Bogu ten bałagan i teraz jesteś szczęśliwszy widzisz same pozytywy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.