• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GDDKiA: Obwodnica Metropolitalna nie jest dla dzików i saren

Maciej Naskręt
17 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Drogowcy, przyznają że główną przyczyną przystąpienia do realizacji Obwodnicy Metropolitalnej jest migracja mieszkańców na górne tarasy aglomeracji trójmiejskiej. Drogowcy, przyznają że główną przyczyną przystąpienia do realizacji Obwodnicy Metropolitalnej jest migracja mieszkańców na górne tarasy aglomeracji trójmiejskiej.

Drogowcy z GDDKiA bronią Obwodnicy Metropolitalnej oprotestowanej przez mieszkańców gminy Żukowo i Kolbudy, którzy chcą, aby przebiegała dalej od ich domów. - Wszelkie drogi buduje się tam, gdzie są ich potencjalni użytkownicy, a nie w głuszy, w której chadzają dziki, sarny i zające - wyjaśniają.



Czy realizacja Obwodnicy Metropolitalnej poprawi dojazd do Trójmiasta z kierunku Kaszub?

Od czwartku nie można już składać protestów w sprawie przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. Spłynęło ich wyjątkowo dużo o czym pisaliśmy już dwa tygodnie temu. Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zabierają się teraz za ich analizę i odpieranie argumentów mieszkańców gminy Żukowo i Kolbudy.

- Obszar w rejonie planowanych korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej jest częściowo zurbanizowany i przewidywany do dalszej urbanizacji. Są tam lokowane hurtownie, zakłady przemysłowe i inne miejsca pracy. Trzeba pamiętać, że drogi buduje się tam, gdzie są ich użytkownicy, bowiem dziki, sarny i zające nie kierują pojazdami, a przesuwanie drogi ekspresowej na tereny niezabudowane będzie powodowało ingerencję w tereny cenne przyrodniczo i krajobrazowo - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziały GDDKiA.

Drogowcy odpierają też zarzut mieszkańców dotyczący braku, we wcześniejszym terminie, informacji o budowie trasy. - Potrzebę budowy trasy wskazano już w 2008 r. uchwalonej we wrześniu 2008 roku "Regionalnej strategii rozwoju transportu w województwie pomorskim na lata 2007-2020", a także w uchwalonym w październiku 2009 roku "Planie Zagospodarowania Przestrzennego województwa pomorskiego" - mówi Michalski.

Drogowcy podkreślają, że nie ma większego sensu pod względem ekonomicznym i komunikacyjnym, odsuwania Obwodnicy Metropolitalnej na zachód od istniejącej drogi krajowej nr 20 (z Żukowa do Gdyni). Doprowadziłoby to do przekroczenia przepustowości tej drogi już na wlocie do Chwaszczyna i w konsekwencji wymusiłoby budowę dwujezdniowej drogi w przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolitalnej.

Prognozowany ruchu wg. GDDKiA na Obwodnicy Metropolitalnej zaledwie w ok. 5-10 proc. będzie składał się z ruchu tranzytowego. Pozostałą część to ruch wewnętrzny Aglomeracji Trójmiasta. Po za tym, bez budowy drogi dojdzie do paraliżu istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, a, w ślad za tym, do zablokowania ruchu do i z Trójmiasta. Niewiele osób dojedzie na czas do pracy lub do szkoły.

Jak mówią drogowcy, powyższe problemy nie dotyczą kilkudziesięciu, kilkuset, czy też kilku tysięcy osób. - W perspektywie kilkunastu lat z Gdańska na jego obrzeża zamierza się wyprowadzić ok. 150 tys. mieszkańców, a z Gdyni kolejne kilkadziesiąt tysięcy. Oznacza to pojawienie się dodatkowych ok. 100 tys. pojazdów na obrzeżach Trójmiasta - wyjaśnia rzecznik prasowy.

Opinie (260) ponad 10 zablokowanych

  • pozwolenia na budowe (5)

    Jest jeden niewygodny aspekty lokelne gminy jak np. w Pępowie to gmina Żukowo wydawali pozwolenia na budowe mimo informacji w 2008 że ma powstać obwodnica metropolitalna. Mało tego ludzie pobrali kredyty i zaczeli budowy i co teraz mają wuburzać. Kolejna sprawa zaproponowali im zwrot wartości działki nie w takich cenach jakie teraz panują tylko po canach za jakie kupili ziemię nawet kilka lat temu czyli w niektórych przypadkach kilaksert procent mniej niż są warte. Ogólnie zęby w ściane. Ot jak lokalne gminy trzepią kase. Sprzedają ziemie wydają pozwolenia i potem zabieraj w cenie zakupu po kilku latach. Włosy sie jeżą na głowie

    • 15 2

    • a kupili koledzy i liczyli na spore zyski, a tu masz nici z lewgo biznesu

      • 1 2

    • poprostu nie płacą wartości odtworzeniowej

      tylko tyle co ktoś zapłacił kilka lat temu. Kupisz dzisiaj działkę za 40 zł/m2 koło Gdańska? nie ? ale Spec Ustawa uważa że to sprawiedliwe

      • 2 0

    • (2)

      Zachęcam do poczytania "specustawy" proszę nie siać plotek - wycena jest prowadzona przez rzeczoznawcę po wydaniu pozwolenia, za cenę rynkową w momencie wyceny, a nie z momentu zakupu !!!!

      • 0 0

      • (1)

        Ale cena rynkowa tej nieruchomości po wydaniu pozwolenia na budowę przebiegającej przez tę nieruchomość drogi jest inna niż przed (czyt. dużo niższa). Cena powinna odzwierciedlać koszt działki o podobnym usytuowaniu (dojazd, warunki przyrodnicze) oraz wartość odtworzeniową budynku (wybudowanie takiego samego w innym miejscu w takim samym standardzie po aktualnych cenach) plus koszty przeprowadzki i wynajmu tymczasowego lokum na czas budowy. Tak to liczą?

        • 3 0

        • nie

          Przy ustalaniu wartości nieruchomości przejmowanych na drogi z mocy prawa ustawodawca nakazuje w pierwszym rzędzie brać pod uwagę ceny transakcyjne uzyskiwane przy sprzedaży gruntów odpowiednio przeznaczanych lub zajętych pod drogi publiczne, a dopiero w przypadku braku takich cen, zezwala na odwołanie się do wartości gruntów o przeznaczeniu przeważającym wśród gruntów przyległych.

          czyli dostajesz g... psie i tyle.
          polska niestety

          • 4 0

  • tranzyt 5-10% to przedwyborcze obiecanki (2)

    to kłamstwo, obwodnica metropolitalna ma łączyć Litwę, Łotwę, Estonię itd z Berlinem. Więc jakie 5-10 % l. Ludzie to nie dla Gdańska ma powstać ta droga tylko dla tranzytu, na to Merkelowa dała kasę. Dlatego droga powinna iść dalej od domów. Poza tym nie było info a żadnej tego typu inwestycji, ludzie zbudowali domy i co z tym. Wprowadzili się z deszczu pod rynnę ?.........

    • 12 11

    • Dokładnie tak! Najpierw wydają pozwolenia na budowę, wydajesz masę pieniędzy na budowę a potem budują za płotem drogę! Nie (1)

      pozwolimy na to!!!

      • 6 5

      • Trzeba było myśleć jak kupowałeś działkę i budowałeś dom. Trzeba było popytać, sprawdzić, zasięgnąć informacji tu i tam co w okolicy może dziać się za kilka, kilkanaście lat a nie teraz biadolić.

        • 1 7

  • Pamietacie jak rok temu latem...

    Pamiętacie jak rok temu latem Żukowo protestowało przeciwko korkom w centrum Żukowa. Mieszkańcy chyba chcieli zablokować /albo zablokowali ruch/. Protestowali przeciwko dużemu ruchowi samochodów bo ten blokuje rondo w centrum. Wtedy chyba chcieli obwodnicy a teraz nie chcą? Ręce opadają...

    • 16 4

  • Parafrazując tytuł

    jestem pewien, że drogi buduje się dla osłow! Ale to polski , przypadek jedyny w skali światowej...

    • 5 3

  • Widać po ostatnich śnieżycach i mrozach że obecna obwodnica jest niewydolna (3)

    Potrzeba nowej drogi, pozbawionej dużych wzniesień. Kilkunastu mieszkańców nie będzie terroryzowało milionowej aglomeracji!

    • 12 8

    • fiu, fiu, aglomeracji, jak to dumnie zabrzmiało :-)

      • 1 1

    • jakich kilkunastu

      chciałeś napisać kilkunastu tysięcy

      • 1 3

    • Dokładnie,kilkunastu tysięcy,a nie kilkunastu mieszkańców,Tu wszędzie mieszkają ludzie z Gdańska.

      • 0 0

  • sposób na korki - nie budować dróg!

    nie budować, nie remontować, nie będzie korków... niczego nie będzie :)

    • 4 1

  • Piotr Michalski chyba nie pamięta, że obezna obwodnica jak ją budowano też była dla dzików i saren. Tylko, ż wtedy myśleli o (1)

    przyszłości i mieli rację..

    • 17 1

    • No tak Gierek kazał to zrobili....

      • 0 0

  • budowac budowac a nie dziki i sarny

    .....

    • 4 3

  • Znowu manipuluje Pana "redaktor" (2)

    Dlaczego nie raczy Pan przedstawić argumentów drugiej strony, tylko daje pan łamy pracownikom rządowej instytucji, zę by sobie mogli pokpić i i podrwić z protestów.

    Typowa michnikoidalna dzinnik..a

    • 8 8

    • (1)

      ależ argumenty drugiej strony są znane i do przeczytania wszędzie. protestują tylko Ci, którzy są na trasie OMT lub w pobliżu, ich argumenty są znane i zrozumiałe. wszelkie inne biadolenie o spójności krainy, ochronie przyrody i wyliczeń, że droga jest nie potrzebna są argumentami przykrywającymi ten jeden jedyny.
      z michnikiem ma to niewiele wspólnego.

      • 6 0

      • bredzisz

        mieszkam z dala i jestem przeciwny temu idiotyzmowi.

        A'propos: Tusk ostatnio gniewa się na PKP - a kasę daje na ... drogi.
        Świetna logika, nieprawdaż?

        • 0 0

  • jaki prognozowany ruch

    wystarczy ogarnac jak prognozowali spacerowa i jak sie pomylili :D
    jedna nitka miala wystarczyc a juz od poczatku nie wystarczyla niestety...

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane