• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GDDKiA: Obwodnica Metropolitalna nie jest dla dzików i saren

Maciej Naskręt
17 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Drogowcy, przyznają że główną przyczyną przystąpienia do realizacji Obwodnicy Metropolitalnej jest migracja mieszkańców na górne tarasy aglomeracji trójmiejskiej. Drogowcy, przyznają że główną przyczyną przystąpienia do realizacji Obwodnicy Metropolitalnej jest migracja mieszkańców na górne tarasy aglomeracji trójmiejskiej.

Drogowcy z GDDKiA bronią Obwodnicy Metropolitalnej oprotestowanej przez mieszkańców gminy Żukowo i Kolbudy, którzy chcą, aby przebiegała dalej od ich domów. - Wszelkie drogi buduje się tam, gdzie są ich potencjalni użytkownicy, a nie w głuszy, w której chadzają dziki, sarny i zające - wyjaśniają.



Czy realizacja Obwodnicy Metropolitalnej poprawi dojazd do Trójmiasta z kierunku Kaszub?

Od czwartku nie można już składać protestów w sprawie przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. Spłynęło ich wyjątkowo dużo o czym pisaliśmy już dwa tygodnie temu. Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zabierają się teraz za ich analizę i odpieranie argumentów mieszkańców gminy Żukowo i Kolbudy.

- Obszar w rejonie planowanych korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej jest częściowo zurbanizowany i przewidywany do dalszej urbanizacji. Są tam lokowane hurtownie, zakłady przemysłowe i inne miejsca pracy. Trzeba pamiętać, że drogi buduje się tam, gdzie są ich użytkownicy, bowiem dziki, sarny i zające nie kierują pojazdami, a przesuwanie drogi ekspresowej na tereny niezabudowane będzie powodowało ingerencję w tereny cenne przyrodniczo i krajobrazowo - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziały GDDKiA.

Drogowcy odpierają też zarzut mieszkańców dotyczący braku, we wcześniejszym terminie, informacji o budowie trasy. - Potrzebę budowy trasy wskazano już w 2008 r. uchwalonej we wrześniu 2008 roku "Regionalnej strategii rozwoju transportu w województwie pomorskim na lata 2007-2020", a także w uchwalonym w październiku 2009 roku "Planie Zagospodarowania Przestrzennego województwa pomorskiego" - mówi Michalski.

Drogowcy podkreślają, że nie ma większego sensu pod względem ekonomicznym i komunikacyjnym, odsuwania Obwodnicy Metropolitalnej na zachód od istniejącej drogi krajowej nr 20 (z Żukowa do Gdyni). Doprowadziłoby to do przekroczenia przepustowości tej drogi już na wlocie do Chwaszczyna i w konsekwencji wymusiłoby budowę dwujezdniowej drogi w przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolitalnej.

Prognozowany ruchu wg. GDDKiA na Obwodnicy Metropolitalnej zaledwie w ok. 5-10 proc. będzie składał się z ruchu tranzytowego. Pozostałą część to ruch wewnętrzny Aglomeracji Trójmiasta. Po za tym, bez budowy drogi dojdzie do paraliżu istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, a, w ślad za tym, do zablokowania ruchu do i z Trójmiasta. Niewiele osób dojedzie na czas do pracy lub do szkoły.

Jak mówią drogowcy, powyższe problemy nie dotyczą kilkudziesięciu, kilkuset, czy też kilku tysięcy osób. - W perspektywie kilkunastu lat z Gdańska na jego obrzeża zamierza się wyprowadzić ok. 150 tys. mieszkańców, a z Gdyni kolejne kilkadziesiąt tysięcy. Oznacza to pojawienie się dodatkowych ok. 100 tys. pojazdów na obrzeżach Trójmiasta - wyjaśnia rzecznik prasowy.

Opinie (260) ponad 10 zablokowanych

  • ktoś na tym zaraba (1)

    gdy budowano obwodnicę,wydawało się to tak daleko od miasta
    teraz jest to właściwie droga wewnętrzna trójmiasta.
    obwodnica metropolitalna powinna być przesunięta bardziej na południe i zachód
    bo za chwilę znów tam miasto dojdzie i trzeba będzie znowu budowac następną obwodnicę
    ps
    //te 150 tys mieszkańców ??? wybuduje domy w wzdłuż obwodnicy metropolitalnej bo będzię lepszy dojazd??? !!!
    ps2
    żeby nie było ........mieszkam na starówce

    • 6 4

    • jak budowana stara obwodnice nie bylo takich protestow, bo odbywalo sie tak jak proponuje 'robi' powyzej. Ale po co rozwiazywac problemy na 30-50 lat, skoro mozna po prostu szybko wydac pieniadze i wziac od tego swoja prowizję...

      • 1 0

  • Niezbędna! (3)

    Ta obwodnica to konieczność! Jaki jest sens rozbudowania obwodnicy skoro i tak już do niej nie można dojechać? a tak ruch z gdyni i gdańska na Kaszuby i z powrotem będzie możliwy. Rozumiem protesty mieszkańców, ale nie da się żadnej drogi budować tak, żeby nie przechodziła koło domów. Trzeba było cały układ komunikacyjny zaplanować 100 lat temu i zostawić tereny wolne od zabudowy...

    • 2 5

    • A jednak są mądrzy ludzie w tym kraju.

      jw.

      • 0 2

    • (1)

      Dla mnie nie ma problemu, odkupią ode mnie dom i działkę w cenach rynkowych i niech sobie budują - ja się mogę przenieść w inne miejsce, ale problemem jest to, że oni nie chcą płacić tyle, abym mogła kupić działkę i wybudować dom w nowym miejscu. Druga sprawa droga może być oddalona odpowiednio od domów, a nie być usytuowana na granicy czyjejś posesji. A może ci co tak narzekają na korki się przeprowadzą i zamieszkają na wlocie, bądź wylocie tej zarąbistej inwestycji? Dlaczego nikt nie słucha ludzi, dlaczego nie przedstawi się, o co walczą protestujący, tylko robi się z nich ciemną masę, która tylko krzyczy. Ciekawe, jak niektórzy z Was by krzyczeli, gdyby dorobek Waszego życia straciłby na wartości, bo ktoś Wam pod drzwiami zaplanował taką inwestycję. I proszę mi nie pisać, że można było sprawdzić, itd, gdyż jak kupowaliśmy działkę i wybudowaliśmy dom, to nie było takich planów. Gdyby było chociaż trochę chęci ze strony rządzących i nie traktowaliby ludzi, jak zło konieczne, to myślę, że rozwiązanie tej sprawy byłoby możliwe.

      • 7 0

      • I tu właśnie mamy problem. Jeśli dla danej okolicy w momencie kupna nie było planów na żadnym poziomie, to jest to ludzki dramat i wykup po cenie rynkowej nie jest żadną łaską, lecz oczywistością. I tak nie zwróci nakładu pracy i serca, włożonego w budowę własnego lokum...

        Jeśli natomiast plany były (a dla całej północnej części tej inwestycji akurat były) to wszelkie protesty z miejsca winny być odrzucane.

        • 1 2

  • pewnie,najlepiej oprotestowac te warianty i dac pomysl na nowy przebieg bardziej na zachod... a tam kolejni beda protestowac i tak w kolo macieju. i tak ma postep sie dokonywac?

    • 2 1

  • Dlaczego nie poszerzą po prostu istniejącej??? (3)

    Dlaczego w tym kraju nikt nie pomyśli??? NIE BĘDĘ JEŹDZIL Z GDAŃSKA DO GDYNI PRZEZ ŻUKOWO!!!

    • 8 3

    • Dlaczego?

      Oto odpowiedź dlaczego:
      Ze względu na węzły. Należałoby przebudować w ów czas każdy węzeł. Oznaczałoby to w zasadzie miejscowe zamknięcie obwodnicy. Baranem to może być ktoś kto nie ma pojęcia, a się wypowiada.

      • 1 2

    • a kto każe jezdzic z gdanska do gdyni przez zukowo????? a co zmieszkancami zukowa ktorzy nie moga dojechac do gdanska i do gdyni bo sa takie korki przed obwodnica? albo jadac z gdyni na koscierzyne stac w korku przez cale zukowo??
      dociera baranie??????

      • 4 2

    • Nikt nie każe, myślicielu od siedmiu boleści. Nie cały świat jest dla takich kulturalnych ludzi.

      • 0 1

  • To nie będzie obwodnica tylko część Autostrady a1 (1)

    Szanowni Państwo
    To nie będzie Obwodnica Metropolitalna, jak szumnie się ja określa tylko część VIA HANZEATICA o funkcji autostrady, łącząca A1 za przejazd która trzeba będzie niestety płacić. Pytanie dlaczego, zmieniona w zawiązku z ta inwestycja zapisy NATURA 2000 obowiązujące na terenach przez które ma przebiegać jeden z czterech wariantów tej inwestycji.
    Pytanie kolejne, czy ktoś obliczył jakie będą koszty wywłaszczenia ponad 10.000 rodzin i wypłaty im odszkodowań. Przecież to podroży koszt budowy kilometra drogi do niebotycznych rozmiarów. Efektem i tak będą zakorkowane drogi dojazdowe do centrum , a przewidywane zmniejszenie ruchu na dotychczasowej obwodnicy to jedynie 10%

    • 6 3

    • nie panikujcie

      Jakich 10000 rodzin ??? skąd ta absurdalna liczba Panie???
      Patrząc na aktualne mapy lotnicze i przebieg wariantów nie są one złe
      to prawda że przebiegają przez tereny mocno zurbanizowane ale gdzie niby ma ona powstać jeśli w promieniu kilkunastu kilometrów są wioski, wsie i osiedla często nowych domów jednorodzinnych. Pomysł budowy w planowanym korytarzu (dostosowując przebieg jak najbardziej do obecnej zabudowy) uważam za dobry ponieważ nie będzie wielu wyburzeń. A co do bliskości od wielu domów to cóż chyba lepsze to niż wyburzenia co?

      • 0 3

  • Opinia wyróżniona

    Człowiek

    często "robi" wbrew naturze. Bo liczy się kasa. Ale sam na tym też traci. Potem efekty typu "Łoś wpadł mi na maskę samochodu, cudem uniknąłem śmierci" . Bezmyślne naruszenie ekosystemu powoduje skutki o wiele dalekosiężne niż krótkowzroczni sobie wyobrażają. Wystarczy przykład babki w Bałtyku. Ktoś kto projektuje takie budowy ma chyba obowiązek zgrać to z otoczeniem ? Czy niekoniecznie ? Czy w takim razie jeśli mam kaprys to zrobię sobie przez pole sąsiada skrót do Kościoła, bo mam za daleko na mszę ?

    • 2 2

  • Przyszlosc

    Ropa i tak niedlugo sie skonczy wiec moze zbudowac lepiej kolej na te wiochy i ekologicznie i przyszlosciowo - najlepiej magnetyczna, jak w Japonii

    • 1 1

  • Mają nas w d.... (3)

    GDDKiA wyznaje zasadę: po mnie choćby potop. Ciekawe czy ktos nnie dostal za to (lub dostanie) dużej kasy. Ich nie interesuja żadne argumenty. Coś wykreślili, nie do końca wiedząc gdzie. To firma z Poznania tak poprowadziła droge. Mając możliwość poprowadzenia jej nieużytkami, nieistniejącym poligonem k. Lublewa, polami.... poprowadzili ją przez środek osiedli, miast. Ludzie kupili działki, wydali kredyty na to aby mieszkać w warunkach jakie wybrali. Teraz nie bacząc na plany zagospodarowania poznaniacy budują nam drogę przez nasze osiedla. To skandal. Nie liczac kosztów, a może o to chodzi aby było drogo! Można więcej ukraść aby nikt nie zauważył. Ludziom potrzebny jest dodatkowy (trzeci pas) istniejącej obwodnicy oraz poprawa dróg: Świetokrzyskiej, Katruskiej (WZ), Słowackiego, Spacerowej... OM również, ale w innym układzie. Nikt z Zukowa (lub dalej) nie będzie jezdzil do pracy na okolo. Dalej będą jezdzili przez Kartuską, Słowackiego. Skąd ktoś wziął 150 tys ludzi??? To 1/3 gdańszczan. Bzdura. Na spotkaniu z GDDKiA ich [rzedstawiciele w kuluarach powiedzieli, ż maja gdzieś nas (mieszkańców), i nasze problemy. Mogą i będą budować drogę tam gdzie im się podoba, choćby przez środek ZUkowa, Kolbud....
    A podobno rację powinien mieć ogół , nie margines. ... Ale to Polska jest!

    • 6 1

    • (2)

      Gdyby Ci co kupowali działki w Lublewie, Kolbudach, okolicach osiedla Eurostyl faktycznie sprawdzili MPZP oraz Strategie rozwoju województwa, czy też Plany zagospodarowania dla województwa, to by się teraz nie dziwili, że im OMT chcą przed domem wybudować ... Ale to Polska jest! Krzyczeć trzeba ...

      • 1 1

      • W MPZP tych tras NIE MA (1)

        i tyle w temacie

        • 1 1

        • MPZP to nie wszystko !!!

          dokumenty województwa określają takie strategie rozwoju, i tam wszystko jest (w części MPZP dla Gminy Żukowo też jest, właśnie przy osiedlu Eurostylu)

          • 1 0

  • kiki

    co za głupoty własnie w projekcie jest BARDZO duzo miejsc gdzie będzie przechodzić przez las gdzie jest pełno saren, dzików i innych zwierząt porzerzyc pbwodnicę lub koło drogi krajowej 20 czyli na zachód albo zrobic tunele dla zwierząt

    • 1 3

  • Jak ktoś mieszka w Żukowie ,Kolbudach ,Przyjażni i tp. to chciałby jak najszybciej dojechać do centrum Gdańska i jak najszybciej z niego wyjechać. Nowa obwodnica nie ułatwia w żaden sposób życia w Gdańsku i okolicach. poza tym jak można o czymkolwiek rozmawiać skoro plany budowy są tak nieprecyzyjne.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane