• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GDDKiA: Obwodnica Metropolitalna nie jest dla dzików i saren

Maciej Naskręt
17 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Drogowcy, przyznają że główną przyczyną przystąpienia do realizacji Obwodnicy Metropolitalnej jest migracja mieszkańców na górne tarasy aglomeracji trójmiejskiej. Drogowcy, przyznają że główną przyczyną przystąpienia do realizacji Obwodnicy Metropolitalnej jest migracja mieszkańców na górne tarasy aglomeracji trójmiejskiej.

Drogowcy z GDDKiA bronią Obwodnicy Metropolitalnej oprotestowanej przez mieszkańców gminy Żukowo i Kolbudy, którzy chcą, aby przebiegała dalej od ich domów. - Wszelkie drogi buduje się tam, gdzie są ich potencjalni użytkownicy, a nie w głuszy, w której chadzają dziki, sarny i zające - wyjaśniają.



Czy realizacja Obwodnicy Metropolitalnej poprawi dojazd do Trójmiasta z kierunku Kaszub?

Od czwartku nie można już składać protestów w sprawie przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. Spłynęło ich wyjątkowo dużo o czym pisaliśmy już dwa tygodnie temu. Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zabierają się teraz za ich analizę i odpieranie argumentów mieszkańców gminy Żukowo i Kolbudy.

- Obszar w rejonie planowanych korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej jest częściowo zurbanizowany i przewidywany do dalszej urbanizacji. Są tam lokowane hurtownie, zakłady przemysłowe i inne miejsca pracy. Trzeba pamiętać, że drogi buduje się tam, gdzie są ich użytkownicy, bowiem dziki, sarny i zające nie kierują pojazdami, a przesuwanie drogi ekspresowej na tereny niezabudowane będzie powodowało ingerencję w tereny cenne przyrodniczo i krajobrazowo - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziały GDDKiA.

Drogowcy odpierają też zarzut mieszkańców dotyczący braku, we wcześniejszym terminie, informacji o budowie trasy. - Potrzebę budowy trasy wskazano już w 2008 r. uchwalonej we wrześniu 2008 roku "Regionalnej strategii rozwoju transportu w województwie pomorskim na lata 2007-2020", a także w uchwalonym w październiku 2009 roku "Planie Zagospodarowania Przestrzennego województwa pomorskiego" - mówi Michalski.

Drogowcy podkreślają, że nie ma większego sensu pod względem ekonomicznym i komunikacyjnym, odsuwania Obwodnicy Metropolitalnej na zachód od istniejącej drogi krajowej nr 20 (z Żukowa do Gdyni). Doprowadziłoby to do przekroczenia przepustowości tej drogi już na wlocie do Chwaszczyna i w konsekwencji wymusiłoby budowę dwujezdniowej drogi w przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolitalnej.

Prognozowany ruchu wg. GDDKiA na Obwodnicy Metropolitalnej zaledwie w ok. 5-10 proc. będzie składał się z ruchu tranzytowego. Pozostałą część to ruch wewnętrzny Aglomeracji Trójmiasta. Po za tym, bez budowy drogi dojdzie do paraliżu istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, a, w ślad za tym, do zablokowania ruchu do i z Trójmiasta. Niewiele osób dojedzie na czas do pracy lub do szkoły.

Jak mówią drogowcy, powyższe problemy nie dotyczą kilkudziesięciu, kilkuset, czy też kilku tysięcy osób. - W perspektywie kilkunastu lat z Gdańska na jego obrzeża zamierza się wyprowadzić ok. 150 tys. mieszkańców, a z Gdyni kolejne kilkadziesiąt tysięcy. Oznacza to pojawienie się dodatkowych ok. 100 tys. pojazdów na obrzeżach Trójmiasta - wyjaśnia rzecznik prasowy.

Opinie (260) ponad 10 zablokowanych

  • to takie p...dzielenie kotka... (1)

    "Drogowcy podkreślają, że nie ma większego sensu pod względem ekonomicznym i komunikacyjnym, odsuwania Obwodnicy Metropolitalnej na zachód od istniejącej drogi krajowej nr 20 (z Żukowa do Gdyni). Doprowadziłoby to do przekroczenia przepustowości tej drogi już na wlocie do Chwaszczyna i w konsekwencji wymusiłoby budowę dwujezdniowej drogi w przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolitalnej."
    Q-rwa, jeżeli zajdzie potrzeba, to trzeba to zrobić. Drogowcy nie przewidują nawet konieczności rozbudowy obecnej obwodnicy o trzeci pas, na odcinku węzeł Karczemiki na północ, ze względu na wzmożony ruch, z powodu podłączenia południowej obwodnicy. Gdzie logika?

    • 5 1

    • Budowa trzeciego pasa wiaze sie z przebudowa

      drog lokalnych i tu zaczynaja sie przyslowiowe schody.

      • 0 0

  • Ten artykul to reklama GDDKiA (1)

    Szykuje sie kolejny przekret. Ta droga wogole nie jest potrzebna osobom zainteresowanym czyli tym mieszkajacym na kaszubach. Natomiast jest potrzebna urzednikom, inwestorom i wykonawcom bo to bedzie niezla kasa. Nie ma na GDDKiA argumentow. Raz mowia ze wazne sa dziki i sarny, wczesniej droga biegla przez srodek lasow i jezior.

    • 12 5

    • Kaszuby nie sa regionem samowystarczalnym

      ani tez autonomicznym. Rozwoj Trojmiasta lezy tez w interesie Kaszub. Czas sie obudzic drodzy sasiedzi.

      • 2 1

  • pomysl na protestujacych

    zamknac normalna droge i pusic im po osiedlu ruch na tydzien-gwarantuje ze nie bedzie protestow dot. powstania obwodnicy,

    • 6 6

  • (1)

    "Bydło wyborcze" oddało swój głos, więc można spokojnie i bezkarnie przez następne 4 lata "dymać frajerów", puszczając autostradę tuż pod oknami ludziom, którzy kupili domy na wsi.
    Niech żyje dzika Polska!

    • 13 3

    • Problem Polakow polega na tym

      ze nie odrabiaja pracy domowej! Plan zagospodarowania terenu byl od lat.

      • 4 2

  • KOLEJNY PRZEKRĘT - JAK MIŁO - KASY NA TACĘ SKAPNIE.

    • 4 0

  • Obwodnica nie jest dla dzików i saren

    Nie???

    • 2 1

  • ciekawe kto zapłaci za odszkodowania (4)

    Nikt jakoś nie porusza tematu odszkodowań dla mieszkańców Żukowa, Kolbud, Chwaszczyna i wszystkich tych mieszkańców przez których nieruchomości ma przejść nie obwodnica Metropolitalna lecz część via Hanzeatika o charakterze autostrady. Nikt nie mówi opinii publicznej, że każdy z czterech wariantów przewiduje odpłatność za przejazd "obwodnica Metropolitalną".
    Nikt opinii publicznej nie przekazał, że nie planuje się rozbudowy dróg dojazdowych do "obwodnicy Metropolitalnej" które to drogi odpowiadają sieci dróg sprzed 1939.

    I jeszcze jeden kamień do koszyczka. Czy zdają sobie Państwo sprawę iż warianty planistyczne przygotowało biuro z Poznania. No cóż obcym łatwiej zdecydować kto straci dom, działkę nie mając pojęcia o lokalnych warunkach środowiskowych i społecznych tyle uwag.

    Warto rozpatrzyć wszystkie aspekty przed podjęciem decyzji i wygłaszaniem ograniczonych i nieprzemyślanych opinii.

    • 18 7

    • Nie istnieje panstwo ktore daje wszystko za darmo! Nie ma takiego!

      Co maja, to bardzo dobrze rozwiniety transport miejski i podmiejski. Co sklania mieszkancow do zostawiania samochodow w domu. Oplaty za uzytkowanie drog sa w kazdym wysokorozwinietym kraju.Nic nowego. Mieszkancy podmiejskich miejscowosci krzystaja z dobroci Trojmiasta nie zastanawiajac sie nad kosztami jakie ponosza jego mieszkancy od zarania czasow. Nie placzcie i tak dlugo sie Wam udawalo!

      • 2 1

    • a o ewaluacji słyszałeś no to się nie wypowiadaj jak sie nie znasz

      każdy projekt unijny , a takowym jest projekt obwodnicy metropolitalnej musi mieć przeprowadzone studium ewaluacyjne ... jest sprawdzony pod takimi względami jak skuteczność efektywność trwałość użyteczność adekwatność . dalej jest sprawdzany przed realizacją w trakcie i po :)
      co to daje a mianowicie , 1.jest zapotrzebowanie na taką inwestycje 2. inwestycja w dłuższej perspektywie powinna być dobrze przyjęta przez ludzi 3. sprawdzona została pod względem prawnym
      Gdyby obwodnica Augustowa była projektowana gdy już byliśmy w UE to by na wstępie została odrzucona :) ..

      • 1 0

    • a kogo brak takiej drogi kosztuje teraz?

      tysiące ludzi w tysiącach samochodów i autobusów codziennie przemierzają tysiące kilometrów po zapchanych i wąskich drogach aglomeracji. średnia prędkość w okolicach 20km/h. średnie zużycie paliwa od 1,5 do 3 razy większe niż podczas normalnej jazdy. stłuczki, spalone sprzęgła, nerwy, klaksony, stracony czas, tony spalin ze stojących w korkach aut lądujące w płucach mieszkańców.

      kto za to teraz płaci Twoim zdaniem?
      jak sobie odpowiedziałeś to przemyśl jeszcze raz czy Twoje argumenty mają jakiekolwiek znaczenie.

      • 2 2

    • odszkodowania

      odszkodowania zapłaca równie ci, ktorzy zostaną wywłaszczeni (posrednio przez podatki).
      Mam wrazenie, ze ci, ktorzy popieraj nową obwodnicę tak jak zaproponowalo to GDDKiA nigdy nie przeczytali jak ona ma biec i w jaki sposob ma rozladowac tlok na drogach i czy za 10 lat nie bedzie nastepnej klotni o juz 3 obwodnice trojmiasta bo 1sza i 2ga za blisko centrum...

      zanim poprzesz - przycztaj i pomysl (ale tu nadzieje są płonne, bo ci ktorzy popieraja budowe drog wszedzie i zawsze nie czytają...)

      • 1 0

  • (1)

    bravo! :) to mi się podoba, nieingerowanie w tereny przyrodniczo cenne! :)

    • 3 0

    • Jestem za tworzeniem

      nowych miejsc do odpoczynku w tym tez zalesiania, w zamian za rozwoj ktory jest dobrem a nie zlem.

      • 0 0

  • Jasne, co za gupek, jasne obwodnicę ze zjazdami co parę km puścimy miastem!!!

    i każdy z podwórza moze ma mieć wjazd? czy i tak, mimo drogi pod nosem zapylać kilometry\/ to już lepiej jechać te kilometry do dzika i sarenki, tam halłas zostanie i spaliny, miejscowości nie będą podzielone itp.
    Bo preciez nie porobią wjazdow z posesji i co 500m, jak to w miescie bywa na drogach...

    • 0 1

  • każdy chciałby mieszkać blisko centrum ale jednocześnie daleko od ruchliwiej drogi.
    no tak tylko jak to wszystko pogodzić? :(

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane