• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GDDKiA: Obwodnica Metropolitalna nie jest dla dzików i saren

Maciej Naskręt
17 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Drogowcy, przyznają że główną przyczyną przystąpienia do realizacji Obwodnicy Metropolitalnej jest migracja mieszkańców na górne tarasy aglomeracji trójmiejskiej. Drogowcy, przyznają że główną przyczyną przystąpienia do realizacji Obwodnicy Metropolitalnej jest migracja mieszkańców na górne tarasy aglomeracji trójmiejskiej.

Drogowcy z GDDKiA bronią Obwodnicy Metropolitalnej oprotestowanej przez mieszkańców gminy Żukowo i Kolbudy, którzy chcą, aby przebiegała dalej od ich domów. - Wszelkie drogi buduje się tam, gdzie są ich potencjalni użytkownicy, a nie w głuszy, w której chadzają dziki, sarny i zające - wyjaśniają.



Czy realizacja Obwodnicy Metropolitalnej poprawi dojazd do Trójmiasta z kierunku Kaszub?

Od czwartku nie można już składać protestów w sprawie przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. Spłynęło ich wyjątkowo dużo o czym pisaliśmy już dwa tygodnie temu. Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zabierają się teraz za ich analizę i odpieranie argumentów mieszkańców gminy Żukowo i Kolbudy.

- Obszar w rejonie planowanych korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej jest częściowo zurbanizowany i przewidywany do dalszej urbanizacji. Są tam lokowane hurtownie, zakłady przemysłowe i inne miejsca pracy. Trzeba pamiętać, że drogi buduje się tam, gdzie są ich użytkownicy, bowiem dziki, sarny i zające nie kierują pojazdami, a przesuwanie drogi ekspresowej na tereny niezabudowane będzie powodowało ingerencję w tereny cenne przyrodniczo i krajobrazowo - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziały GDDKiA.

Drogowcy odpierają też zarzut mieszkańców dotyczący braku, we wcześniejszym terminie, informacji o budowie trasy. - Potrzebę budowy trasy wskazano już w 2008 r. uchwalonej we wrześniu 2008 roku "Regionalnej strategii rozwoju transportu w województwie pomorskim na lata 2007-2020", a także w uchwalonym w październiku 2009 roku "Planie Zagospodarowania Przestrzennego województwa pomorskiego" - mówi Michalski.

Drogowcy podkreślają, że nie ma większego sensu pod względem ekonomicznym i komunikacyjnym, odsuwania Obwodnicy Metropolitalnej na zachód od istniejącej drogi krajowej nr 20 (z Żukowa do Gdyni). Doprowadziłoby to do przekroczenia przepustowości tej drogi już na wlocie do Chwaszczyna i w konsekwencji wymusiłoby budowę dwujezdniowej drogi w przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolitalnej.

Prognozowany ruchu wg. GDDKiA na Obwodnicy Metropolitalnej zaledwie w ok. 5-10 proc. będzie składał się z ruchu tranzytowego. Pozostałą część to ruch wewnętrzny Aglomeracji Trójmiasta. Po za tym, bez budowy drogi dojdzie do paraliżu istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, a, w ślad za tym, do zablokowania ruchu do i z Trójmiasta. Niewiele osób dojedzie na czas do pracy lub do szkoły.

Jak mówią drogowcy, powyższe problemy nie dotyczą kilkudziesięciu, kilkuset, czy też kilku tysięcy osób. - W perspektywie kilkunastu lat z Gdańska na jego obrzeża zamierza się wyprowadzić ok. 150 tys. mieszkańców, a z Gdyni kolejne kilkadziesiąt tysięcy. Oznacza to pojawienie się dodatkowych ok. 100 tys. pojazdów na obrzeżach Trójmiasta - wyjaśnia rzecznik prasowy.

Opinie (260) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    LUDZIE!! TA DROGA JEST DLA WAS! (5)

    Jacy ludzie są dziwni. Jak nie budują dróg to narzekają. Jak budują to narzekają. Droga powstaje ze względu na to, że przepustowość obwodnicy trójmiejskiej spada z dnia na dzień. Jak skończy się przebudowa węzła karczemki to zobaczycie jakie będą problemy z jazdą po obwodnicy. Najlepsze jest to, że najbardziej narzekają ci dla których ta obwodnica jest budowana. Wybudowali sobie domy na wsiach, z których trzeba dojechać jakoś do miejsca pracy/szkoły. 90% z osób które się wyprowadziły po za trójmiasto to osoby które pracują gdzie... w trójmieście! Większość z was będzie korzystać z drogi z zadowoleniem, a najlepsze jest to, że każdy chce tę drogę "wrzucić" sąsiadowi na działkę byle nie jemu. Ciekaw jestem jakbyście zareagowali jakby olano temat, nie budowano dodatkowej obwodnicy i za 5 lat by było to samo co mamy z autostradami. PŁACZ I ŚMIECH, ŻE ICH BRAK! Ktoś pisał żeby dobudować 3 pas obwodnicy. Jakby mieli to zrobić to by trzeba zamknąć obwodnicę i budową w zasadzie od nowa.

    • 11 11

    • Bzdury (4)

      Nie będzie jak z tej obwodnicy,dostać się do centrum,bo dojazdówek nie będzie!
      Tylko to co było i jest wiecznie zakorkowane!Ktoś tu nie rozumie - to ma być droga dla tirów i tranzytu. Mieszkańcom gmin nic to nie da, oprócz ołowiu w powietrzu i hałasu!!!!

      • 4 3

      • (3)

        cześć Oburzony!

        od wielu lat kierowcy ze ścisłego centrum jednego miasta do ścisłego centrum drugiego miasta jeżdżą poprzez Obwodnicę, bo tak szybciej i pewniej chociaż o wiele dalej niż przez zatkany i naszpikowany regulacją świetlną szkielet Grunwaldzka-Niepodległości chociaż tak byłoby o wiele bliżej.

        tak było, jest i będzie. ludzie rozumują i wybierają to co dla nich lepsze i wygodniejsze.

        podobnie będzie z OMT. wszyscy, którzy w jakikolwiek sposób będą mogli dojechać do celu przy użyciu szybkich tras (kosztem olbrzymiego nadkładania drogi) i bezkolizyjnych połączeń z innymi drogami to zrobią to!

        sam codziennie nadkładam 15km dla obwodnicy (ponad 9km zwykłej trasy) żeby tylko być gdzieś szybciej, bezpieczniej i po prostu taniej. mój szef mieszkający w berlinie codziennie wyjeżdża z centrum, robi 30km ringiem i wraca z powrotem na przedmieścia berlina z tych samych powodów.

        tranzyt na OMT jest argumentem za jej budową ale dopiero na samym końcu po niezliczonych potrzebach mieszkańców aglomeracji.

        dojazdówki będą: Nowa Słowackiego, POG, Nowa Armii Krajowej, OPAT i dużo szybciej niż OMT.

        • 4 3

        • Pan od Dróg (2)

          Dokładnie tak rex. Ludzie gadają głupoty zamiast się dowiedzieć. Obwodnica południowa powstanie pewnie do 2015-2016 roku także do tego czasu już będą szybkie dojazdówki. Jeszcze ludzie będą chwalić tę obwodnicę...

          • 2 1

          • Wielki z ciebie ekspert (1)

            Moze sie na kontrukcji drog znasz ale o nie masz pojecia po co sie je buduje.
            Moze droge przez lotnisko tez zamkneli zeby latwiej bylo ludziom z Zukowa i okolic dojezdzac do pracy? Gdyby ktos w tym kraju dbal o interesy mieszkancow zrobiono by tunel pod lotniskiem i nie byloby problemu. Ale tu nie idzie o interesy mieszkancow. Jak troche lat popracujesz w drogach to bedziesz wiedzial o co w tym wszystkim chodzi.

            • 1 2

            • Ten komentarz to tak na poważnie?

              Jaką drogę przez lotnisko zamknęli? Słowackiego? Chyba gdzieś musi powstać terminal prawda?
              Tunel pod lotniskiem? Dobry pomysł. Tak samo dobry jak tunel pod Sopotem.

              • 1 0

  • Tylko dla łosi i pawianów

    • 4 1

  • a w temacie OPAT cisza

    tymczasem jest ona bardziej potrzebna niż ta nowa obwodnica

    • 4 0

  • ludzie w dlugach na cale zycie a oni chca im droge budowac pod oknem!

    • 7 1

  • kompletna bzdura (1)

    Drogowcy, przyznają że główną przyczyną przystąpienia do realizacji Obwodnicy Metropolitalnej jest migracja mieszkańców na górne tarasy aglomeracji trójmiejskiej.

    Wyżej napisane nie jest prawdą a migracja mieszkańców nie ma tu nic do rzeczy.
    Główną przyczyną przystąpienia do realizacji Obwodnicy Metropolitalnej jest przeniesienie ruchu tranzytowego na obrzeża miasta, gdyż blokuje on w dużej mierze centrum miasta, drogi wlotowe i wylotowe.
    Jeśli chodzi o migrację mieszkańców - dla nich istotne są dojazdy do centrum jak Armii Krajowej, Świętokrzyska, Słowackiego, Spacerowa.
    Nawet jeśli ruch tranzytowy (odbywający się w chwili obecnej przez centrum) przeniesiemy na obwodnicę metropolitalną dojazdy do centrum z górnego tarasu będą niewystarczające. Gołym okiem widać, że jest za mało dróg i stanowczo za dużo zmotoryzowanych, w szczególności w godzinach szczytu.

    Nie zmienia to faktu, że obwodnica jest potrzebna, lecz argument bardzo nietrafiony.
    Może "drogowcy" liczą na statystyki i na to, że jakiś procent głupiego narodu łyknie to i poprze. W sumie każdy sposób dobry, żeby osiągnąć cel.
    Sam już nie wiem czy krytykować czy się uczyć od nich.

    • 7 2

    • Studia

      Panie Kazimierzu, proponuję najpierw skończyć odpowiednie studia, a potem zebrać dane dotyczące budowy drogi którą Pan chce skrytykować. Takich specjalistów jak Pan w naszym kraju są miliony.

      • 0 2

  • He he

    Hoj w te dziki i sarny i tak wszystkie są nosicielami

    • 0 1

  • nie chca drogi w poblizu domostw.... (1)

    ale do Auchan witome ! to sie cale familje kaszubskie pchaja i potem och i ach na galerii....nie chcecie drog ale do "miasta" chcecie przyjezdzac...

    • 5 7

    • dokladnie

      teraz jest masakra zeby sie dostac do centrum gdanska od strony karczemek,wiekszosc samochodow do auchan witome!:) korki niesamowite....

      • 0 0

  • Spytajcie sie tych protestujących ilu z nich kupiło działki w ciągu ostatnich dwóch lat. sam znam czterech. sam mówiłem, że tu (1)

    biegąną warianty dorehi. co słyszałem "eee tam" a teraz drą ryja. i kij im w oko. Droga MUSI być.

    • 5 11

    • frajerzy kupują nie patrząc w plany i tyle, dlatego nie wiedzą o drodze.

      • 3 1

  • Co za łosie (1)

    budować szybko i wszędzie, olać łosi z protestami, nigdy nie dogonimy świata jak będziemysłuchać kazdego pupka ze zdjeciem jeża czy ptaka który boi sie samochodu. jak chcą ciszy i spokoju to do afryki lub alaska czeka.

    • 4 5

    • a moze troche pomyslec zanim zaczniecie budowe

      budowac byle gdzie, byle jak, byle z powodu, poki sa pieniadze. Potem ktos bedzie narzekał ale to dopiero potem...

      • 1 1

  • nowa obwodnica

    Za 5 lat sami będą prosić żeby im wybudować (teraz niby nie potrzebna///////// obwodnice).to drogowcy niech im żwir wysypia

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane