• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GDDKiA: Obwodnica Metropolitalna nie jest dla dzików i saren

Maciej Naskręt
17 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Drogowcy, przyznają że główną przyczyną przystąpienia do realizacji Obwodnicy Metropolitalnej jest migracja mieszkańców na górne tarasy aglomeracji trójmiejskiej. Drogowcy, przyznają że główną przyczyną przystąpienia do realizacji Obwodnicy Metropolitalnej jest migracja mieszkańców na górne tarasy aglomeracji trójmiejskiej.

Drogowcy z GDDKiA bronią Obwodnicy Metropolitalnej oprotestowanej przez mieszkańców gminy Żukowo i Kolbudy, którzy chcą, aby przebiegała dalej od ich domów. - Wszelkie drogi buduje się tam, gdzie są ich potencjalni użytkownicy, a nie w głuszy, w której chadzają dziki, sarny i zające - wyjaśniają.



Czy realizacja Obwodnicy Metropolitalnej poprawi dojazd do Trójmiasta z kierunku Kaszub?

Od czwartku nie można już składać protestów w sprawie przebiegu korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej. Spłynęło ich wyjątkowo dużo o czym pisaliśmy już dwa tygodnie temu. Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zabierają się teraz za ich analizę i odpieranie argumentów mieszkańców gminy Żukowo i Kolbudy.

- Obszar w rejonie planowanych korytarzy Obwodnicy Metropolitalnej jest częściowo zurbanizowany i przewidywany do dalszej urbanizacji. Są tam lokowane hurtownie, zakłady przemysłowe i inne miejsca pracy. Trzeba pamiętać, że drogi buduje się tam, gdzie są ich użytkownicy, bowiem dziki, sarny i zające nie kierują pojazdami, a przesuwanie drogi ekspresowej na tereny niezabudowane będzie powodowało ingerencję w tereny cenne przyrodniczo i krajobrazowo - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziały GDDKiA.

Drogowcy odpierają też zarzut mieszkańców dotyczący braku, we wcześniejszym terminie, informacji o budowie trasy. - Potrzebę budowy trasy wskazano już w 2008 r. uchwalonej we wrześniu 2008 roku "Regionalnej strategii rozwoju transportu w województwie pomorskim na lata 2007-2020", a także w uchwalonym w październiku 2009 roku "Planie Zagospodarowania Przestrzennego województwa pomorskiego" - mówi Michalski.

Drogowcy podkreślają, że nie ma większego sensu pod względem ekonomicznym i komunikacyjnym, odsuwania Obwodnicy Metropolitalnej na zachód od istniejącej drogi krajowej nr 20 (z Żukowa do Gdyni). Doprowadziłoby to do przekroczenia przepustowości tej drogi już na wlocie do Chwaszczyna i w konsekwencji wymusiłoby budowę dwujezdniowej drogi w przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolitalnej.

Prognozowany ruchu wg. GDDKiA na Obwodnicy Metropolitalnej zaledwie w ok. 5-10 proc. będzie składał się z ruchu tranzytowego. Pozostałą część to ruch wewnętrzny Aglomeracji Trójmiasta. Po za tym, bez budowy drogi dojdzie do paraliżu istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, a, w ślad za tym, do zablokowania ruchu do i z Trójmiasta. Niewiele osób dojedzie na czas do pracy lub do szkoły.

Jak mówią drogowcy, powyższe problemy nie dotyczą kilkudziesięciu, kilkuset, czy też kilku tysięcy osób. - W perspektywie kilkunastu lat z Gdańska na jego obrzeża zamierza się wyprowadzić ok. 150 tys. mieszkańców, a z Gdyni kolejne kilkadziesiąt tysięcy. Oznacza to pojawienie się dodatkowych ok. 100 tys. pojazdów na obrzeżach Trójmiasta - wyjaśnia rzecznik prasowy.

Opinie (260) ponad 10 zablokowanych

  • jak jest minimalna odległość budynku mieszkalnego od planowanej autostrady wiadomo że będą trzy pasy czy jest jakiś pas ochronny gdzie nie powinno byc domów z planów wynika iż budynek bedzie 5 m od autostrady

    • 1 1

  • Ekologia, ekologia

    Cały czas brniemy w ten ślepy zaułek. Zamiast myśleć o ograniczaniu zużycia paliw i energii, budujemy nowe drogi i zwiększamy ilość samochodów. Nonsens

    • 4 3

  • Metropolia XXI w.

    Najwyższy już czas by ODPOWIEDZIALNI za nasze potrzeby zaczęli nas traktować PODMIOTOWO a nie przedmiotowo.Z zaskoczenia,od projektu do projektu,konsultacje czy uzgodnienia,co samorząd a co mieszkańcy,wycinkowo itp.A w społeczeństwie OBYWATELSKIM oczekujemy JAKOŚCI/kompleksowo,kompetentnie,reprezentatywnie/ na miarę XXI w.

    • 2 2

  • Bzdura!!!

    Nie zmniejszy to korków na obwodnicy!!! Niech "mądrzy " drogowcy przyjmą do wiadomości że nikt z powodu ich "widzimisię" nie będzie jeździć z Gdyni do Gdańska i na odwrót przez ŻUKOWO!!!!!!!!! A już na pewno nie turyści jeżdżący latem na półwysep. Wy idioci znowu chcecie wyrzucić pieniądze w błoto i coś przy okazji Tusk pozwoli uszczknąć.... SŁUCHAĆ DURNIE/CWANIACY! MACIE POSZERZYĆ ISTNIEJĄCĄ OBWODNICĘ I ZBUDOWAĆ PÓŁNOCNĄ!!!! JASNE!!!???

    • 13 9

  • GDDKiA boi się o stołki

    Jestem za budową OMT tylko z głową. Jak zbudują OMT to obwodnica będzie w rękach miasta a wtedy nam biada. Kupujmy samochody terenowe bo dziura będzie na dziurze. Lepiej niech ta OMT będzie dobrym rozwiązaniem komunikacyjnym a nie bąbelkiem przylegającym do obwodnicy 3miasta.
    Jak projektowano obwodnię to była w głębokim lesie. Mieszkaniec 3miasta wtedy się zastanawiał czy jest sens jechać tak daleko czy nie lepiej przez miasto. Traz obwodowa jest zakorkowana. Dlatego trzeba mysleć co będzie za 10 lat, bo jak skończą budować to co zaprojektowali OMT to juz trzeba będzię nową drogę budować i znowu będą protesty.

    • 7 2

  • dlaczego w USA sa drogi 16 pasmowe? czemu nie buduja jak w PL wcale or 2 pasy tylko w jedna strone? (1)

    nie rozumiem tego ! przeca zlomu co rok przybywa !

    • 2 2

    • nie jest to prawda

      wiekszosc autostrad (czyli to co nazywają interstate) jest
      - na wsch usa dwu-pasmowa (w kazdym kierunku)
      - na zachodzie jest wiecej trojpasmowek
      wieksza liczba pasow zdarza sie na rozjazdach przy skrzyzowaniu autostrad i w miastach

      Bylem w USA wielokrotnie na wsch (NY, Boston, Washington DC) i zachodzie (LA, SF, Portland, Phoenix) i nigdy nie widzialem 16 pasow (ani nawet 8 w jednym kierunku). 16 pasow to moze w punkcie pobierania opłat (toll)

      • 2 0

  • dobra robota

    Dobre warianty bo jak najmniej wyburzeń brawo GDDKiA !

    • 3 1

  • pieniacz

    Jestem jednym z pieniaczy ,który będzie pewnie mósiał znosić nową obwodową S6 w odległości około 300m, która będzie przecinać ,a nie obchodzić bokiem kilka miejscowości.Projek został narzucony odgórnie z warszawy mimo to ,że od prawie 25 lat był rezerwowany pas ziemi okalający miejscowości na budowę obwodowej.
    Temat rzeka ale nikt nie chciał by mieć pod nosem obwodowej po kilu latach od wybudowania się w nowym domu w zacisznej miejscowości by wypoczywać po pracy i zgiełku centrum.

    • 7 4

  • katastrofa!!!!!! (4)

    Zbieraliśmy z żona przez lata pieniądze, wzięliśmy kredyt i po dwóch latach prac udało nam się postawić wymarzony domek za miastem. Pozostały nam jedynie prace wykończeniowe i wiosną może... może... uda nam się wprowadzić. Niestety jak dowiedziałem się miesiąc temu jeden z wariantów przechodzi dokładnie przez środek naszej działki. Kto odda nam stracony czas i marzenia, o pieniądzach nie mówiąc????

    • 12 4

    • Ale jaki widok (1)

      Pedzące fury, kolorowe TIR-y 24 h na dobę.

      • 0 2

      • to jak tiry to i tirówki może się rozplenią i obsadzą krzaczki? ;P

        • 0 1

    • Możecie dochodzic zwrotu pieniędzy

      Jeśli właściciel wiedział, o planie zagospodarowania lub urzędnik wydajacy pozwolenie na budowę zrobili to zatajając wadę działki. Ale sprawa będzie trudna jednak nie niemozliwa.

      • 2 1

    • czy sprawdziliscie plany zagospodarowania

      przed zakupem dzialki?

      • 2 2

  • Cywilizacja, cywilizacja i zaniedbania poprzedników.

    Jak by wybudowali 30 lat temu to by był spokój. Pamiętam jak kazdy mówił e tam jest projekt ale nigdy nie wybudują, mentalnośc społeczeństwa komunistycznego pokutowała.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane