• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GDDKiA wybrała przebieg Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
10 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Wiadukt nad obwodnicą w Borkowie. To stąd pojedziemy za sześć lat w kierunku Chwaszczyna Obwodnicą Metropolitalną. Wiadukt nad obwodnicą w Borkowie. To stąd pojedziemy za sześć lat w kierunku Chwaszczyna Obwodnicą Metropolitalną.

GDDKiA planuje zbudować 33-kilometrową Obwodnicę Metropolitalną według wariantu czerwonego, czyli droga pobiegnie na wschód od Żukowa i na północ od Lublewa. Pierwszy przejazd ekspresówką prawdopodobnie jesienią w 2018 r.



Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego. Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego.
Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad właśnie zakończyli weryfikację dokumentacji studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Zdecydowali się, że wybudują drogę według wcześniej wskazanego przez doradców wariantu czerwonego.

Oznacza to, że przyszła droga ekspresowa - S7 - będzie zaczynać się w Chwaszczynie, gdzie łączyć będzie się z Trasą Kaszubską. Dalej, w kierunku na południe, ekspresówka ominie od wschodu Miszewo i Żukowo. Na północ od wsi Przyjaźń powstanie węzeł w kształcie koniczyny, umożliwiający zjazd samochodem na Obwodnicę Żukowa, która powstanie także w ramach budowy drogi ekspresowej. Droga dotrze do Lublewa i Borkowa w gminie Kolbudy, gdzie połączy się z Południową Obwodnicą Gdańska i Obwodnicą Trójmiasta.

Dlaczego wybrano właśnie ten wariant? - Z dwóch przyczyn. Po pierwsze, ze względów środowiskowych, nie powinniśmy mieć poważnych problemów z uzyskaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji. Po drugie czerwony wariant jest tańszy o pół miliarda złotych od kolejnej propozycji projektantów - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Czy odpowiada ci przebieg Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu czerwonego?

Teraz pora na posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy centrali GDDKiA w Warszawie, która ostatecznie zarekomenduje wariant do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji. Spotkanie w tej sprawie odbędzie się najprawdopodobniej jesienią 2012 r.

- Jestem optymistą. Przewiduję, że procedura w centrali potrwa ok. półtora roku. Budowę rozpoczniemy w 2016 r. Myślę, że pierwszy przejazd nową droga ekspresową będzie możliwy jesienią 2018 r. - przekonuje Robert Marszałek.

Koszt budowy OM jest jeszcze nieznany, ale szacuje się go na ok. 3 mld zł.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu 2011 r. Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Upoluj Pesę! Oddaj swój głos w plebiscycie internautów na najciekawsze zdjęcie w konkursie ZKM! Zobacz szczegóły!

Miejsca

Opinie (154) 3 zablokowane

  • kto będzie jeździć tą drogą?

    • 1 1

  • Bujda oszustów z PO

    GenDyr tez banda oszustów.

    • 1 0

  • Brawa

    No w końcu!!!!!!!!!!!!!

    • 0 2

  • Sprostowanie "ominie Miszewo"

    Przepraszam ale autor artykułu blednie pisze że wybrany wariant ominie Miszewo do wschodu.
    Obwodnica metropolitalna przechodzi przez Miszewo, do wyburzenia jest ok. 15 domów jednorodzinnych i 3 zakłady produkcyjno - usługowe.

    • 3 0

  • Radunia... Sulmin... (2)

    Radunię z Sulminem i Widlinem szlag trafi.
    Najbliższe (dla niektórych) zielone tereny poza miastem.
    Idźmy tam jeszcze pospacerować, bo niedługo tylko hot doga na stacji benzynowej zaoferują!

    • 5 3

    • Po co tom piszesz? (1)

      Przecież większość tu piszących to półgłówki sądzące, że można wp...ć beton i oddychać SO2. Kwestię czystości powietrza, wody, gleby, poziomu hałasu znakomita większość tu piszących ma głeboko w D.

      • 1 2

      • Niestety...

        ...masz rację.

        • 0 0

  • TEMPO

    No no 33km zajmie jeszcze 6 lat

    • 0 0

  • koszt km, czemu tak drogo (2)

    3mld/33km=90mln zl/km koszt budowy kilometra autostrady w polsce to około 40mln w niemczech 26mln/km

    • 2 3

    • skad takie dane??

      Wg magazynu World Highways (dane z 2010 więc już teraz pewnie nieco wiecej) koszt km w Niemczech to 8,24 mln euro (ok 35 mln zl) jest to mniej niż średnie 40mln w pl, ale dla przykładu na Węgrzech to 11,87 euro (ok. 50,3 mln zl). Koszt dróg w aglomeracjach naturalnie są wyższe, ponieważ więcej węzłów i droższy wykup gruntu i odszkodowań. Do czego więc te pretensje?! Najłatwiej samemu nic nie robić, a na wszystko narzekać!

      • 0 0

    • Tylko w Niemczech mają euro, a tu złote ;)

      • 1 0

  • Huuuurrrraaaa!!!! (6)

    To jest najlepszy przebieg:)

    Wbrew manipulacjom MIRONA

    • 46 14

    • Wariant czerwony (5)

      Koliduje z naszą firmą. Firma zakupiła ziemię 19 lat temu, a teraz przez część hali produkcyjnej przejdzie nitka obwodnicy. Firma przestanie istnieć. Rozmowy z GDDKiA nic nie dają.
      Rozumiem, że gdyby tak każdy chciał, aby jego dom ominąć, to droga przebiegałaby slalomem gigantem.
      Jednak
      rekompensaty za działkę i wyburzenie firmy są po pierwsze zbyt małe, żeby za to wybudować w innym miejscu firmę. Dodatkowo analizy gruntów i urbanistyki są od czegoś...
      W okolicy jest jeszcze kilka innych firm, które nie mogą się ani rozbudować, ani istnieć. Dla kilku z nich brak rozbudowy wiąże się z ograniczeniem rozwoju, a w przypadku jednej końcem kariery.

      Dodam, że wszystkie burzone firmy ziemie mają kupione tak dawno temu, że o planach obwodnicy nic nie wiedziały.

      • 7 2

      • ad wariant czerwony (4)

        "Dodam, że wszystkie burzone firmy ziemie mają kupione tak dawno temu, że o planach obwodnicy nic nie wiedziały."
        Ale o planach drogi w korytarzu wariantu czerwonego wiedziały, więc co się dziwią?
        No a jeśli dla jakiegos "byznesmena" zmiana lokalizacji to koniec kariery to gratuluję zmysłu do "byznesu".
        A rekomendowany wariant jest najbardziej optymalny, więc biadolenia pseudobyznesmena nic tu nie pomogą.

        • 5 4

        • Najbardziej optymalne to by było poszerzenie Chwaszczyńskiej w Gdyni (3)

          drugi pas od Kokoszek do Żukowa i trzeci pas na obwodnicy istniejącej.

          • 3 2

          • umarłbyś w korkach (1)

            Ale przez 5 lat budowania 3 pasa na obecnej obwodnicy wszyscy umarliby w korkach. Druga niezależna obwodnica jest świetnym rozwiązaniem na czas remontów, ale również dzięki tablicom świetlnym na okoliczność wypadku lub innego zdarzenia powodującego duży korek na obecnej obwodnicy.

            • 0 2

            • Ale jej racjonalność to jak fabryka budowana za Gierka

              Sensu w jeżdżeniu np. z Pruszcza do Gdyni przez drugą obwodnice nie widzę zadnego

              • 1 0

          • najbardziej optymalne to jak masło maślane

            • 0 0

  • a co z OPETEM???????????

    Pytam się a co z OPATEM??????????????????????? Jak długo jeszcze gminy będą rezerwować pryatne tereny i blokować prywatne inwestycje??????????????????

    • 2 1

  • Trochę dokładności (1)

    Jeżeli już coś pisać to chociaż dokładnie Borkowo to nie gmina Kolbudy tylko Pruszcz Gdański, może jednak warto zapoznać się z granicami gmin szanowny autorze

    • 1 0

    • zalezy ktore......bo takze jest w gminie Zukowo

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane