- 1 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (54 opinie)
- 2 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (66 opinii)
- 3 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (192 opinie)
- 4 Nowe zatoki na styku dwóch miast (26 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (93 opinie)
- 6 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (205 opinii)
GDDKiA wybrała przebieg Obwodnicy Metropolitalnej
GDDKiA planuje zbudować 33-kilometrową Obwodnicę Metropolitalną według wariantu czerwonego, czyli droga pobiegnie na wschód od Żukowa i na północ od Lublewa. Pierwszy przejazd ekspresówką prawdopodobnie jesienią w 2018 r.
Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad właśnie zakończyli weryfikację dokumentacji studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Zdecydowali się, że wybudują drogę według wcześniej wskazanego przez doradców wariantu czerwonego.
Oznacza to, że przyszła droga ekspresowa - S7 - będzie zaczynać się w Chwaszczynie, gdzie łączyć będzie się z Trasą Kaszubską. Dalej, w kierunku na południe, ekspresówka ominie od wschodu Miszewo i Żukowo. Na północ od wsi Przyjaźń powstanie węzeł w kształcie koniczyny, umożliwiający zjazd samochodem na Obwodnicę Żukowa, która powstanie także w ramach budowy drogi ekspresowej. Droga dotrze do Lublewa i Borkowa w gminie Kolbudy, gdzie połączy się z Południową Obwodnicą Gdańska i Obwodnicą Trójmiasta.
Dlaczego wybrano właśnie ten wariant? - Z dwóch przyczyn. Po pierwsze, ze względów środowiskowych, nie powinniśmy mieć poważnych problemów z uzyskaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji. Po drugie czerwony wariant jest tańszy o pół miliarda złotych od kolejnej propozycji projektantów - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.
- Jestem optymistą. Przewiduję, że procedura w centrali potrwa ok. półtora roku. Budowę rozpoczniemy w 2016 r. Myślę, że pierwszy przejazd nową droga ekspresową będzie możliwy jesienią 2018 r. - przekonuje Robert Marszałek.
Koszt budowy OM jest jeszcze nieznany, ale szacuje się go na ok. 3 mld zł.
Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu 2011 r. Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.
Miejsca
Opinie (154) 3 zablokowane
-
2012-05-11 13:27
kto będzie jeździć tą drogą?
- 1 1
-
2012-05-11 13:20
Bujda oszustów z PO
GenDyr tez banda oszustów.
- 1 0
-
2012-05-11 12:26
Brawa
No w końcu!!!!!!!!!!!!!
- 0 2
-
2012-05-11 12:16
Sprostowanie "ominie Miszewo"
Przepraszam ale autor artykułu blednie pisze że wybrany wariant ominie Miszewo do wschodu.
Obwodnica metropolitalna przechodzi przez Miszewo, do wyburzenia jest ok. 15 domów jednorodzinnych i 3 zakłady produkcyjno - usługowe.- 3 0
-
2012-05-10 23:45
Radunia... Sulmin... (2)
Radunię z Sulminem i Widlinem szlag trafi.
Najbliższe (dla niektórych) zielone tereny poza miastem.
Idźmy tam jeszcze pospacerować, bo niedługo tylko hot doga na stacji benzynowej zaoferują!- 5 3
-
2012-05-11 07:57
Po co tom piszesz? (1)
Przecież większość tu piszących to półgłówki sądzące, że można wp...ć beton i oddychać SO2. Kwestię czystości powietrza, wody, gleby, poziomu hałasu znakomita większość tu piszących ma głeboko w D.
- 1 2
-
2012-05-11 11:43
Niestety...
...masz rację.
- 0 0
-
2012-05-11 11:14
TEMPO
No no 33km zajmie jeszcze 6 lat
- 0 0
-
2012-05-10 21:09
koszt km, czemu tak drogo (2)
3mld/33km=90mln zl/km koszt budowy kilometra autostrady w polsce to około 40mln w niemczech 26mln/km
- 2 3
-
2012-05-11 11:11
skad takie dane??
Wg magazynu World Highways (dane z 2010 więc już teraz pewnie nieco wiecej) koszt km w Niemczech to 8,24 mln euro (ok 35 mln zl) jest to mniej niż średnie 40mln w pl, ale dla przykładu na Węgrzech to 11,87 euro (ok. 50,3 mln zl). Koszt dróg w aglomeracjach naturalnie są wyższe, ponieważ więcej węzłów i droższy wykup gruntu i odszkodowań. Do czego więc te pretensje?! Najłatwiej samemu nic nie robić, a na wszystko narzekać!
- 0 0
-
2012-05-10 23:10
Tylko w Niemczech mają euro, a tu złote ;)
- 1 0
-
2012-05-10 13:21
Huuuurrrraaaa!!!! (6)
To jest najlepszy przebieg:)
Wbrew manipulacjom MIRONA- 46 14
-
2012-05-11 07:33
Wariant czerwony (5)
Koliduje z naszą firmą. Firma zakupiła ziemię 19 lat temu, a teraz przez część hali produkcyjnej przejdzie nitka obwodnicy. Firma przestanie istnieć. Rozmowy z GDDKiA nic nie dają.
Rozumiem, że gdyby tak każdy chciał, aby jego dom ominąć, to droga przebiegałaby slalomem gigantem.
Jednak
rekompensaty za działkę i wyburzenie firmy są po pierwsze zbyt małe, żeby za to wybudować w innym miejscu firmę. Dodatkowo analizy gruntów i urbanistyki są od czegoś...
W okolicy jest jeszcze kilka innych firm, które nie mogą się ani rozbudować, ani istnieć. Dla kilku z nich brak rozbudowy wiąże się z ograniczeniem rozwoju, a w przypadku jednej końcem kariery.
Dodam, że wszystkie burzone firmy ziemie mają kupione tak dawno temu, że o planach obwodnicy nic nie wiedziały.- 7 2
-
2012-05-11 07:48
ad wariant czerwony (4)
"Dodam, że wszystkie burzone firmy ziemie mają kupione tak dawno temu, że o planach obwodnicy nic nie wiedziały."
Ale o planach drogi w korytarzu wariantu czerwonego wiedziały, więc co się dziwią?
No a jeśli dla jakiegos "byznesmena" zmiana lokalizacji to koniec kariery to gratuluję zmysłu do "byznesu".
A rekomendowany wariant jest najbardziej optymalny, więc biadolenia pseudobyznesmena nic tu nie pomogą.- 5 4
-
2012-05-11 07:59
Najbardziej optymalne to by było poszerzenie Chwaszczyńskiej w Gdyni (3)
drugi pas od Kokoszek do Żukowa i trzeci pas na obwodnicy istniejącej.
- 3 2
-
2012-05-11 10:22
umarłbyś w korkach (1)
Ale przez 5 lat budowania 3 pasa na obecnej obwodnicy wszyscy umarliby w korkach. Druga niezależna obwodnica jest świetnym rozwiązaniem na czas remontów, ale również dzięki tablicom świetlnym na okoliczność wypadku lub innego zdarzenia powodującego duży korek na obecnej obwodnicy.
- 0 2
-
2012-05-11 10:40
Ale jej racjonalność to jak fabryka budowana za Gierka
Sensu w jeżdżeniu np. z Pruszcza do Gdyni przez drugą obwodnice nie widzę zadnego
- 1 0
-
2012-05-11 09:40
najbardziej optymalne to jak masło maślane
- 0 0
-
2012-05-11 10:38
a co z OPETEM???????????
Pytam się a co z OPATEM??????????????????????? Jak długo jeszcze gminy będą rezerwować pryatne tereny i blokować prywatne inwestycje??????????????????
- 2 1
-
2012-05-11 10:16
Trochę dokładności (1)
Jeżeli już coś pisać to chociaż dokładnie Borkowo to nie gmina Kolbudy tylko Pruszcz Gdański, może jednak warto zapoznać się z granicami gmin szanowny autorze
- 1 0
-
2012-05-11 10:31
zalezy ktore......bo takze jest w gminie Zukowo
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.