• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GDDKiA wybrała przebieg Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
10 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Wiadukt nad obwodnicą w Borkowie. To stąd pojedziemy za sześć lat w kierunku Chwaszczyna Obwodnicą Metropolitalną. Wiadukt nad obwodnicą w Borkowie. To stąd pojedziemy za sześć lat w kierunku Chwaszczyna Obwodnicą Metropolitalną.

GDDKiA planuje zbudować 33-kilometrową Obwodnicę Metropolitalną według wariantu czerwonego, czyli droga pobiegnie na wschód od Żukowa i na północ od Lublewa. Pierwszy przejazd ekspresówką prawdopodobnie jesienią w 2018 r.



Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego. Obwodnica Metropolitalna będzie przebiegać według wariantu czerwonego.
Drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad właśnie zakończyli weryfikację dokumentacji studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Zdecydowali się, że wybudują drogę według wcześniej wskazanego przez doradców wariantu czerwonego.

Oznacza to, że przyszła droga ekspresowa - S7 - będzie zaczynać się w Chwaszczynie, gdzie łączyć będzie się z Trasą Kaszubską. Dalej, w kierunku na południe, ekspresówka ominie od wschodu Miszewo i Żukowo. Na północ od wsi Przyjaźń powstanie węzeł w kształcie koniczyny, umożliwiający zjazd samochodem na Obwodnicę Żukowa, która powstanie także w ramach budowy drogi ekspresowej. Droga dotrze do Lublewa i Borkowa w gminie Kolbudy, gdzie połączy się z Południową Obwodnicą Gdańska i Obwodnicą Trójmiasta.

Dlaczego wybrano właśnie ten wariant? - Z dwóch przyczyn. Po pierwsze, ze względów środowiskowych, nie powinniśmy mieć poważnych problemów z uzyskaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych inwestycji. Po drugie czerwony wariant jest tańszy o pół miliarda złotych od kolejnej propozycji projektantów - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Czy odpowiada ci przebieg Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu czerwonego?

Teraz pora na posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy centrali GDDKiA w Warszawie, która ostatecznie zarekomenduje wariant do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji. Spotkanie w tej sprawie odbędzie się najprawdopodobniej jesienią 2012 r.

- Jestem optymistą. Przewiduję, że procedura w centrali potrwa ok. półtora roku. Budowę rozpoczniemy w 2016 r. Myślę, że pierwszy przejazd nową droga ekspresową będzie możliwy jesienią 2018 r. - przekonuje Robert Marszałek.

Koszt budowy OM jest jeszcze nieznany, ale szacuje się go na ok. 3 mld zł.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu 2011 r. Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Upoluj Pesę! Oddaj swój głos w plebiscycie internautów na najciekawsze zdjęcie w konkursie ZKM! Zobacz szczegóły!

Miejsca

Opinie (154) 3 zablokowane

  • Lepiej najpierw zrobić trasę kaszubską!!! (4)

    Nie rozumie po co robić obwodnicę obwodnicy i jeździć na około do Gdyni? Lepiej obecną poszerzyć do 3 pasów na całej długości a zrobić porządną drogę do Słupska zamiast tej męczarni przez Gdynię, Rumie, Wejherowo itd. Jeszcze trochę i do Niemiec będzie się opłacało jechać przez Poznań zamiast najkrócej na Szczecin!!!

    • 30 7

    • dokładnie

      i jeszcze dojazd do Elbląga lepszy...

      • 4 2

    • Tak jest

      Zgadzam się

      • 0 0

    • Obwodnica Trójmiasta i tak powinna mieć 3 pasy na całej długości (1)

      a niezależnie od tego Żukowo i Chwaszczyno powinno dostać wygodny dojazd do miasta, co będzie stymulować jego dalszy rozwój na kierunku zachodnim.

      • 3 5

      • Właśnie stymulowanie rozwoju w kierunku zachodnim to największy strzał w stopę, jaki sobie ta "metropolia" zrobić może. Ale po co uczyć się na dawno popełnionych (i w dużej mierze skorygowanych) błędach bardziej rozwiniętych krajów...

        • 1 0

  • o cholera musze dokupic pare dzielek i usypac na nich wal zeby sie odizolowac..

    • 2 1

  • Przecież już jest

    Tczew, Toruń, Bydgosz, Poznań, Szczecin, Słupsk, Lębork. Ta projektowana metropolitalna psu na budę potrzebna.

    • 9 3

  • optymizm spoza centrali... (1)

    - Jestem optymistą. Przewiduję, że procedura w centrali potrwa ok. półtora roku.

    • 7 2

    • przeinaczona wypowiedź. Chodziło z pewnością o czas procedowania DŚU przez RDOŚ.

      • 0 0

  • ehe

    budować, budować,budować:)

    • 2 5

  • Ue cisneło na tę droę

    To wymóg . jest dofinansowanie, i ma być tranzyt do rosji z krajów ue !! kasa jest z ue

    • 4 0

  • Nie wierzę, że wkopią łopatę

    Po Euro to oni 10 km rocznie będą budować w całej Polsce. A tak w ogóle to jakaś dziwna zmiana frontu w tych wariantach.

    • 0 5

  • A co z OPAT -em pytam !!!

    Po pierwsze OBWODNICA POLNOCNA: GDYNIA - REDA - WEJHEROWO.
    Wyprowadzic wreszcie ten ruch z juz nie malego
    "Malego Trojmiasta Kaszubskiego".

    Zrobcie cos z tym wreszcie.....to jest temat pierwszorzedny !!!!!!!!!

    • 11 5

  • Kiedy Expresowka GDYNIA - REDA - SZCZECIN

    BUDOWAC DROGE POLNOCNA, A NIE STRZELAC DUBLI
    ROZBUDOWAC OBECNA OBWODNICE DO 3 PASOW JEZDNI
    NIE WYPIER.....BEZ SENSU PIENIEDZY
    LUDZIE !!!! SZANUJCIE KASE

    • 12 3

  • Zmieni sie wladza, zmieni sie przebieg

    Juz dawno Kazik spiewal "nie ma nowych mostow bez lapowek dla starostow"

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane