• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk ponownie szuka wykonawców Nowej Warszawskiej

Krzysztof Koprowski
16 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
Pierwszy etap obejmuje krótki odcinek Havla-Łódzka. Przetarg na pozostałą część ogłoszony zostanie dopiero w drugiej połowie roku. Pierwszy etap obejmuje krótki odcinek Havla-Łódzka. Przetarg na pozostałą część ogłoszony zostanie dopiero w drugiej połowie roku.

Po kilku tygodniach oczekiwania urzędnicy wreszcie zapowiedzieli ponowne ogłoszenie przetargu na trasę tramwajową wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej. W pierwszej kolejności będzie poszukiwany wykonawca dla krótkiego odcinka od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania. Ukończenie robót tego etapu ma nastąpić jeszcze w 2020 r., zaś całej trasy w grudniu 2021 r.



Czy podział inwestycji na dwa etapy pozwoli na jej realizację w terminie?

Przypomnijmy, w pierwszym przetargu na realizację trasy tramwajowej w ciągu ul. Nowej Warszawskiej wpłynęło aż osiem ofert od potencjalnych wykonawców.

Najtańsza oferta opiewała na kwotę ok. 66,7 mln zł (najdroższa - ok. 79,3 mln zł), podczas gdy miasto rezerwowało na ten cel zaledwie 38 mln zł. Z tego powodu przetarg unieważniono.

Pod koniec stycznia postanowiono podzielić realizację na dwa etapy:
  1. od al. Havla do ul. Łódzkiej wraz z przebudową skrzyżowania,
  2. od ul. Łódzkiej do pętli tramwajowej w rejonie skrzyżowania ul. (Nowej) Warszawskiej - al. Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej).

Ponowne ogłoszenie przetargu tylko na I etap



Nowy przetarg na I etap miał być rozpisany jeszcze w lutym, ale ostatecznie dopiero w piątek 13 marca wysłano do dziennika urzędowego Unii Europejskiej dokumentację, która niebawem będzie dostępna na platformie przetargowej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

- W tym etapie przebudowane zostanie skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką, które uwzględni nie tylko budowę torów tramwajowych, ale także jezdni i ścieżki rowerowej. Ponadto zostanie wybudowany przystanek przy ul. Łódzkiej - mówi Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Projekt docelowej organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania Havla-Łódzka. Projekt docelowej organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania Havla-Łódzka.

Dodatkowe tory do skrętu w Nową Warszawską



Przebudowany układ torowy będzie przypominał połączenie rozwiązań zastosowanych na skrzyżowaniu Pomorska-Chłopska oraz w rejonie Opery Bałtyckiej.
  • Od strony al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) powstanie dodatkowy peron wyłącznie dla tramwajów skręcających w ul. Nową Warszawską.
  • Od strony ul. Świętokrzyskiej również wydzielony zostanie osobny tor dla tramwajów skręcających z pętli Łostowice Swiętokrzyska w szlak Nowej Warszawskiej, lecz bez dodatkowego przystanku.
  • Pomiędzy al. Havla a ul. Łódzką powstaną dwa perony dla wszystkich tramwajów wjeżdżających i opuszczających trasę w śladzie Nowej Warszawskiej.

Przystanki przed i zaraz za skrzyżowaniem



W efekcie tramwaje jadące na trasie Nowa Warszawska-Havla-Cienista będą dwukrotnie zatrzymywały się na przystankach w obrębie skrzyżowania. Jedynie tramwaje jadące pomiędzy pętlą Łostowice Świętokrzyska a Nową Warszawską będą miały jeden postój (nie licząc oczywiście oczekiwania na przejazd przez skrzyżowanie).

Udogodnienia tylko dla rowerzystów, ale nie dla pieszych



Na przebudowanym skrzyżowaniu z al. Havla dobudowany zostanie dodatkowy przejazd rowerowy po południowej stronie (czyli bliżej pętli Łostowice Świętokrzyska). Nie przewidziano jednak po tej stronie przejścia dla pieszych, więc nadal będzie trzeba obejść cały układ drogowy, do którego dojdą jeszcze przejścia przez tory tramwajowe.

Trasa tramwajowa będzie połączona z pętlą w rejonie skrzyżowania ul. (Nowej) Warszawskiej i al. Adamowicza. W oddali widoczny jest już odcinek torów wyprowadzony w kierunku al. Havla. Trasa tramwajowa będzie połączona z pętlą w rejonie skrzyżowania ul. (Nowej) Warszawskiej i al. Adamowicza. W oddali widoczny jest już odcinek torów wyprowadzony w kierunku al. Havla.

I etap do końca 2020 r., cała trasa rok później



- Jeśli procedura przetargowa przebiegać będzie bez zakłóceń, zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec 2020 r. - zapowiada przedstawicielka DRMG.
Ogłoszenie przetargu na drugi etap robót planowane jest w drugiej połowie br. z terminem realizacji do grudnia 2021 r.

Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej

Miejsca

Opinie (138) 1 zablokowana

  • Bo te ceny przetargu to paranoja. (11)

    Taki mały fragment drogi a takie stawki,
    Wariactwo.

    • 39 24

    • (8)

      Stan do przetargu i zrob za polowe ceny

      • 6 3

      • Stanie, zbankrutuje, a potem trolle będą kwiczeć, jak to się przeciąga budowa. (7)

        Nieraz to przerabialiśmy, ale cóż, przecież 70% wzrost cen materiałów budowlanych to nie inflacja...

        • 13 1

        • dokładnie tak (4)

          aczkolwiek co do cen materiałów to nie zauważyłem aż takiego wzrostu. Jak budowałem dom w latach 2011-2014 kupowałem bloczki betonowe po 2zł z kawałkiem. Teraz widzę na allegro cena 2,49. Podobne ceny gazobnetonu

          • 3 0

          • No masz rację 20% przy bloczkach betonowych to pikuś.

            • 1 0

          • (1)

            2.49-2/2=0.24.5x100%=24.5% Czy wzrost o 24.5% od 2014 roku to mało?

            • 1 2

            • Po prawie sześciu latach czy to aż tak dużo ?

              Przez ten czas trochę się zmieniło. Jest popyt na pracowników.

              • 2 0

          • Transparentności jak zwykle brak ....

            Ale przecież tak naprawdę podane są stawki za ,które firmy staja do przetargu ...czy ktoś jest generalnie w stanie zweryfikować dokładnie stawki firm i wymagania zleceniodawcy i odnieść sie do tego ? NIE , wiec po co bicie piany , będzie jak będzie....

            • 0 0

        • Materiały to raz a dwa to praca ludzka zdecydowanie poszła w górę.

          • 0 0

        • No właśnie, a jak było taniej to wszyscy krzyczeli jak drogo? Teraz to normalne, że drożej bo przecież wszystko drożeje, no i będzie jeszcze drożej..., więc zamiast całej trasy będziemy się cieszyć ze zrobionego skrzyżowania z Havla albo i tego się nie uda... Może są chętni, żeby się dorzucić?

          • 3 0

    • (1)

      Bobex rozumiem ze to firma budowlana taka jak np to tak jak Budimex. Policz , zaplanuj wystartuj i wybuduj za pieniądze jakie proponuje inwestor. Gwarantuje że przetarg wygrasz ale......

      • 6 1

      • Bo jak były niższe ceny, to firmy po 2 latach bankrutowały.

        • 4 0

  • (4)

    Po co ta linia powstaje? Do kilku bloków na południu? Jak by była do Fusion house to ok.

    • 4 10

    • Łączy Havla z Moreną (2)

      • 1 0

      • (1)

        A po co?

        • 0 2

        • Nie interesuj się

          • 0 1

    • Tak jest do sklepu bo Ty tam jeździsz , ci co tam mieszkają i żyja niech pieszo chodzą . Dlaczego taka postawa mnie nie dziwi. To postawa typowego Polaka -ja ,ja , ja ,ja i moje potrzeby.

      • 0 0

  • Niech od razu wykonają też drogę (3)

    Za jednym zamachem i bałaganem taniej, bo jak widać z czasem znacznie drożeje.

    • 22 8

    • Jakby był Adamowicz, prace na tym odcinku by już trwały. (1)

      Co jak co, ale pod względem inwestycji "nasza ola kochana" do pięt mu nie dorasta.

      • 1 0

      • Adamowicz był prezydentem 20 lat ona jest od roku . Daj jej szansę bo prezydent Adamowicz uczył się być prezydentem przynajmniej 2 kadencje.To proces.

        • 0 0

    • Fantasta, czy naiwny?

      • 0 0

  • Ale spadły nakłady na inwestycje w Gdańsku (11)

    Praktycznie wszystko odkładane, kończą tylko to co zaczął poprzednik.

    • 45 7

    • To tak, jak w całym kraju. (9)

      Dziękujemy Wam, rządzący...

      • 7 7

      • (8)

        Nie kłam.

        • 6 5

        • Żeby nie szukać daleko, jak tam idzie kończenie s7? (7)

          Co zaczęli 6 lat temu, to trzeba było dokończyć.
          Reszta? Jeszcze by pieniędzy na trolli i propagandę zabrakło...

          • 7 4

          • (4)

            A co miejska inwestycja ma wspólnego s7?

            • 4 2

            • A przeczytaj wątek od początku. (3)

              • 1 2

              • (2)

                Akurat ten wątek dot. inwestycji w naszym mieście. I art. również!

                • 1 1

              • Czyli nie przeczytałeś? (1)

                Ech...

                • 1 2

              • lol

                Piłeś, nie pisz.

                • 1 0

          • przecież S7 od Nowego Dworu do Koszwał udało się dokończyć (1)

            • 3 1

            • Dokładnie. Dokończyć.

              Jak napisał przedmówca:
              "Praktycznie wszystko odkładane, kończą tylko to co zaczął poprzednik."

              A co udało się zacząć?
              Peło nie zdążyło zrobić przetargu na odcinek od Mławy do Warszawy, więc 6 lat mija i ani widu, ani słychu...

              • 4 0

    • spalarnia dla zagranicznego operatora ma priorytet

      • 1 1

  • Bau-Pro

    Tylko oni są w stanie to zrobić porządnie w terminie i po dobrej cenie!

    • 0 0

  • Priorytet dla samochodów to polityka Grzelaka i Dulkiewicz (7)

    Ciemny lud niech latami czeka na nowe linie tramwajowe, po których jeździ się w tempie ślimaka. Najważniejsze, że można robić biznes z deweloperami, a ludziom mydlić oczy solidarnością i godnością

    • 26 7

    • Niestety to jest obraz polityki Adamowicza i Dulkiewicz (6)

      Planowanie przestrzenne odpuścili zupełnie, polityka pełnej uległości wobec deweloperki, której łatwiej wybudować "zielone osiedle" na hektarze ziemi odkupionej od rolnika na Szadółkach, niż umiejętnie zagęszczać miasto bliżej centrum. Te władze zafundowały nam taki chaos przestrzenny, takie korki, że żaden tramwaj tu nie pomoże. Zresztą zobaczcie jak to ma wyglądać, co 100 metrów przystanek, co 50 metrów światła. W samochodzie stoisz w korku, w tramwaju też stoisz. Pomysłów na miasto ta ekipa ma zero i mówię wam, że to już ich ostatnia kadencja.

      • 13 2

      • (3)

        Dlaczego ostatnia? Lemingrad znów pobiegnie na nich głosować, bo zły PiS się czai.

        • 5 1

        • To już jest zdarta płyta (2)

          Adamowicz miał jakąś charyzmę, a reszta tego towarzystwa to mogła mu co najwyżej teczki nosić

          • 5 2

          • (1)

            I tak też było.

            • 1 0

            • Starego nie ma, towarzycho bezradne jak dzieci we mgle

              Nosić teczkę to był ich maksymalny poziom umiejętności

              • 2 0

      • (1)

        Tak działa Gdańsk od 30 bez mała lat.

        • 3 1

        • Nieprzypadkowi ludzie na przypadkowych stanowiskach.

          • 3 1

  • Nowa Warszawska (1)

    Od razu nazwijmy ją Aleją Aleksandry Dulkiewicz, po co zwlekać.
    Albo lepiej , niech walec że dwa razy po tej łące przejedzie i przecinamy wstęgę :)

    • 13 1

    • Jestem za, a nawet przeciw:)

      • 0 0

  • Klatwa Adamowicza ciazy nad budowami w tym rejonie !!

    • 2 0

  • Tak sie zastanawian jak chachmet podatkowy moze byc patronem ulicy ale mysle ze to przejscowe jak lotnisko !! (2)

    • 12 1

    • (1)

      Wyluzuj.

      • 0 3

      • wlasnie wyluzowalem gosciu

        • 0 0

  • (1)

    Weźcie się wreszcie za wiadukt na AK nad Havla.

    • 15 4

    • Tramwajowy?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane